Weblap elemzés: Tipikus hibák a magyar weben 2. rész

Ha rendszeresen követed az OMA Blogját, akkor bizonyára tudod, hogy 600 honlapot elemeztünk az elmúlt napokban. Egyesével, kritikusan, szakmai szemmel vizsgáltuk a beküldött honlapokat, és összeállt egy rendkívül masszív típushiba lista, amelyek egyöntetűen jellemzik a magyar webet.

Az első 10 tipikus hibát ebben a korábbi bejegyzésben találod,  most jön a folytatás, íme a második adag!

Típushibák a magyar weben

#11: Unalmas és közhelyes formulák, le veletek!

Korábban is beszéltünk róla, hogy kincs az a rövidke idő, amit a látogató rád szán az idejéből. Ha úgy kezded a szöveged a nyitóoldalon hogy “Köszöntelek” vagy “Üdvözlöm Önt a honlapunkon“, akkor abból a kicsike időből 1-2 másodperc már el is telt a semmire. Ez látszólag jelentéktelen idő, de ezzel a szöveggel a látogató se nem érzi megtisztelve magát, se nem lett okosabb a honlap tartalmával kapcsolatosan. Hasonló a helyzet, ha a honlapod bemutatkozással kezdődik, és az első mondatok arról szólnak, hogy a cég mikor alakult, van-e adótartozása, és hogy mennyire fantasztikusak a termékei, szolgáltatásai.

Néhány példa:

A fenti oldalakban a közös vonás, hogy nem használják ki a nyitóoldal erejét. Vagy üdvözlés, köszöntés van a nyitóoldalon, vagy egy egyszerű bemutatkozás. Olyan is van köztük, aminek egyetlen képből álló belépő oldala van, de az sem helyes ha a nyitóoldalon csak képek vannak, semmi más.

Olyan nyitóoldalra van szükség, ami informatív, meggyőző, átlátható, és képileg és a szövegezésében is hat a látogató problématudatára. A nyitóoldali szöveges tartalom egyébként keresőoptimalizálás szempontból sem egy utolsó dolog! Szóval munkára fel!

#12: Autostart: STOP

Néhány éve elterjedtek az olyan webes megoldások, amelyekkel a honlapra érkezve azonnal (mindenféle felhasználói akció nélkül) maguktól elindultak valamilyen audió vagy akár videós tartalmak. Márpedig hidd el, nincs még egy olyan riasztó eszköz, ami ennél gyorsabban az ablak bezárására készteti a felhasználót!

Próbáld csak ki, összegyűjtöttem néhány ilyen oldalt, vigyázat hangzavar lesz!

utazd-magad-gazdagra.hu, furdoszoba.info, vilagtrend.hu

A videó jó dolog, nagyon jó hogy használjátok a marketinghez. Volt egy időszak, amíg ez még ebben a formában is érdekes volt, mert kuriózumnak számított. Azonban ezek az idők már lejártak. Tegyetek egy PLAY gombot az indítás elé, és érjétek el más módszerekkel, hogy a felhasználó elindítsa azt! Ha szeretné meghallgatni, rá fog készülni, kikapcsolja a rádiót, odakoncentrál, és nem pánikszerúen azt a gombot keresi, ahol leállíthatja, lehalkíthatja a hangzavart.

Egyetlen mentséged van, ha tesztelted és a számok azt mutatják, hogy sokkal több látogatód marad, és nézi / hallgatja meg az anyagot, mint amennyi elriad!

#13: Nem érdekel, hogy eddig hányan látták!

Feltűnt, hogy a beküldött honlapok közül viszonylag soknak van publikus statisztikája. Miért kell közszemlére bocsátani, azt hogy milyen a weboldalad látogatottsága?

Egy honlap statisztikája minden esetben privát adat, nem tartozik a látogatóra, nem tartozik a konkurensekre, csak és kizárólag az oldal tulajdonosa láthatja. Egy látogatottsági statisztikából viszonylag sok adat leszűrhető, és puszta számoknál sokkal több információt hordoznak az adott honlap teljesítményéről, mint amit elsőre gondolnánk.

Ezért az alábbi oldalak tulajdonosainak mindenképpen javaslom, hogy az oldal aljáról, tetejéről tüntessék el a számokat!

Vizsgálva a fenti oldalakat egyébként arra is figyelmes lettem, hogy a statisztika legtöbbször együtt jár a hasonlóan haszontalan dátummal és névnappal, de legalább ezek kárt nem okoznak. Ettől függetlenül ezeket is leszedném a legtöbb weboldalról, kivéve ha például hírlapról, vagy egy olyan weboldalról van szó, ami a névnaposoknak valamilyen állandó akciót hirdet, ekkor ugyanis van értelme tudatni, hogy milyen névnap is van ma.

#14: Miért kellene belépnem?

Jellemzően az ingyenes CMS, azaz tartalomkezelő rendszereket használó honlapok tulajdonosai, fejlesztői felejtik kint az oldalon a semmilyen információt nem hordozó “belépés” dobozt. A legtöbbször ezek a belépő felületek a honlap adminjának szólnak, és semmi esetre sem a a látogatóknak.

Bejelentkezés (az admin felületre?)

Bejelentkezés (az admin felületre?)

Ilyen formán nincs is helyük a honlapon, mert a látogató egyrészt nem érti hogy hova és miért kellene belépnie, másrészt foglalja a helyet az értékes és hasznot hozó tartalom elől!

Tehát:

  • Amennyiben a belépés űrlap, az adminisztrációs felületre való bejelentkezést szolgálja, és ez csak az oldal szerkesztőjének szól, tüntesd el ezt a dobozt, és egy külön erre a célra elkülönített, a publikum előtt nem elérhető felületen tárold. Például: valami.hu/admin
  • Ha a látogatónak van értelme belépnie valahova (zárt fórum, belső tartalom, webáruház stb.) akkor viszont a belépés mezők felett jelezd ezt neki! Írd le egyértelműen, hogy miért érdemes regisztrálnia (és hol tud), és ha már regisztrált tag akkor itt léphet be.

Az eset nagyon sok weboldalnál felmerült, úgyhogy csak mutatóba teszek ide párat:

Ellenőrizd, hogy Nálad is fennáll-e ez a jelenség!

#15: Még reklámozol is az előfizetésért cserébe?

Érdekes, hogy vannak cégek, akik hiába vásároltak domain nevet, az emailek küldésére nem a domain által logikus e-mail címet választják, hanem valamilyen külső szolgáltatóét, például valami@t-online.hu.

Ennek pedig több hátránya is van.

Ha nem a saját domainedhez tartozó email címet használod, akkor mit teszel, ha egyszer csak megszűnik az előfizetésed a T-Online-nál? (mondhatnék persze bármilyen más szolgáltatót is…) A bejáratott e-mail címed megszűnik, és az üzleti világban az email cím csere bizonyosan lemorzsolódással jár.

Sokkal megbízhatóbb, ha a saját domainedhez tartozó e-mail címet használod, és ezzel még feleslegesen nem is reklámozod az internetszolgáltatód!

Íme egy pár oldal, ahol ezekre felfigyeltem (de valószínűleg jóval több ilyen van!) :

Szóval privát levelezésre ezek az email címek kiválóak, de az üzleti életben ezeket soha ne használd!

#16: Az egyik legnagyobb hiba…

… amit elkövethetsz  egy honlapon az, ha nincs lehetőség a látogatóknak feliratkozni valamire. Gondolj bele: a látogató megérkezik a honlapodra (akiért lehet hogy fizettél is, ha reklámból jön), de úgy dönt, hogy most még nem vásárol, nem kér ajánlatot, nem rendel. Azért mert a vásárlási döntési folyamatban még nem jár a végső fázisban, még nézelődik, vagy túl drága volt neki a terméked (most még úgy érzi).

És bezárja a honlapod. Elengedted őt úgy, hogy semmit nem tudsz róla, és lehet hogy fizettél is érte, de nem tudod a későbbiekben felvenni vele a kapcsolatot. És amikor a majd a döntési folyamat végére ér, és vásárolna, már nem fog megtalálni Téged újra.

Ezért egy honlapnál elengedhetetlen, hogy megpróbáld ezeket a látogatókat egy picit is magadhoz láncolni, hogy a későbbiekben elérd őket. Persze erre “láncolási” lehetőségre több fajta megoldás is van, olyan is amiről a látogató nem is tud (pl. remarketing), vagy létezik nagyon gyenge kapocs is (pl. Facebook), de az összes közül a legjobb megoldás hosszútávon az email feliratkozás.

A beküldött oldalak közül engedelmetekkel nem teszem ide azokat ahol egyáltalán NINCS feliratkozási lehetőség, mert sokkal több ilyen van, mint ahol foglalkoznak ezzel. A 600 oldal kb. 2/3-nál NEM találkoztam feliratkozási mezővel!!!

Vannak viszont akik ugyan biztosítanak feliratkozási lehetőséget a honlapjukon, de véleményem szerint túlságosan eldugott helyen és egyáltalán nem reklámozzák azt, hogy miért érdemes hozzájuk feliratkozni.

Néhány honlap, melyeknél jelentősen lehetne javítani a feliratkozók számán apró változtatásokkal:

A fenti oldalak hírlevél feliratkozásán vegyesen az alábbi apróságokat javítanám:

  • Nem rejteném el az űrlapot egyetlen eldugott menüpont alá. Pláne, nem nevezném “Hírlevél”-nek a menüpontot, mert nem felcsigázó, a mai spamelő világunkban nem kecsegtet hasznos dolgokkal.
  • Nem tenném csak a  láblécbe a feliratkozást, főleg nem egy hosszú oldal esetében. A látogatók egy része le sem görget odaáig.
  • Azt a gombot, amivel a látogató a feliratkozását véglegesíti, nem nevezném “Feliratkozás”-nak. Legyen inkább, “Kérem!” “Letöltöm!” vagy bármi ehhez hasonló. De az a legjobb, ha ezeket is le tudod tesztelni!
  • Nem szerencsés, ha a feliratkozási mező alatt azonnal linket helyezünk el egy felszólítással: “A leiratkozáshoz kattints ide!” Az mindenképpen jó, ha a feliratkozáskor megcsillantjuk annak a lehetőségét, hogy ha kedve tartja bármikor leiratkozhat, ez biztonságérzetet ad. De egy hivatkozásnak ott semmi helye. A leiratkozási lehetőséget a levélbe helyezzük el, úgyis onnan fognak leiratkozni.

És hogy egy jó példa is legyen az email cím gyűjtésre:  okosedeny.hu. Ezen az oldalon számtalan helyen felhívják a figyelmet a feliratkozásra, ajándékot is adnak cserébe érte, az űrlap több aloldalból is elérhető. Igaz, a feliratkozás gombot itt is átírnám!

#17: Tovább >>  is van, mondjam még?

Általános hiba a magyar weben, rengeteg honlapnál találkozok vele, hogy az oldalon belüli keresztlinkek elnevezésére nem ügyelnek. Azaz, amikor a honlapon belül egyik aloldalról a másikra hivatkoznak nagyon sokan használják ezeket a formulákat:

  • Tovább >>
  • Bővebben >>
  • Kattints ide >>
  • Részletek >>
  • >>>

és ehhez hasonló társaikat. Ez pedig leginkább keresőoptimalizálás miatt baklövés. Egy honlap keresőkben nyújtott teljesítményéhez gyönyörűen képesek lennének hozzájárulni az ilyen hivatkozások, akkor ha beszédes, leíró kulcsszavakat tartalmaznának.

Egy pár honlap, ahol ezeket azonnal javítanám:

A nyilakat és  ezeket a “Tovább >>” jellegű szavakat cseréld le kulcsszavakra, és oldd meg valahogy így: “Bővebben: Online marketing képzés” Azaz, maga a kulcsszavakkal ellátott szöveg legyen a link!

#18:  Azok a fránya kulcsszavak…

Ha már fentebb a keresőoptimalizálást említettük, hát akkor itt van még egy tipikus szarvashiba, amit sok beküldött weboldalnál tapasztaltam. Mégpedig azt, hogy az értékes kulcsszavakat tartalmazó hivatkozások szöveg helyett képként jelennek meg. Néhány példa, hogy értsd mire gondolok: (sajnos jó sok van!)

Törekedj arra, hogy amit csak lehet kijelölhető, kimásolható szövegként jeleníts meg. A képként beillesztett szavak semmit nem érnek keresőoptimalizálás szempontjából, pedig akár hozzá is tehetnének az oldal értékéhez.

A fentebb hivatkozott oldalaknál a legtöbb esetben a fejlécben láttam értékes kulcsszavakat képbe “ültetve”, de jó sok oldalnál a teljes menürendszer képekre írt szavakon alapul. Néhány esetben viszont teljesen szövegmentes a honlap, és csak képekből áll, maga a “szöveges” tartalom is. Hiba. Javítsd, és ez sokat fog dobni az oldalad megtalálhatóságán, és a használhatóságon is!

#19: Dú jú szpík magyar?

Azt vettem észre, hogy jellemzően az ingyenes tartalomkezelőt és ezzel együtt  ingyenes sablont használó honlapok között feltűnően sok a weblapon “véletlenül ott maradt” angol kifejezés.

Íme pár kép, hogy egyértelmű legyen mire gondolok:

[jcarousel source=”post=8785″ link=”image” size=”120×120″ items=”3″]

Ezeket szerintem illene lefordítani, mert rontják az összképet. Nem gondolom, hogy lesznek látogatók, akik ez miatt fognak ott maradni, vagy éppen elhagyják az adott oldalt, de így az honlap félkésznek, és befejezetlennek tűnik.

Ügyelj a részletekre, és még ha a tökéletesség nem is könnyen érhető el, ne adjuk alább, próbálj meg törekedni rá!

#20: (Z)űrlapok

Egy űrlap felépítésére azért kell kiemelt figyelmet fordítani, mert itt ér véget a sztori, ami azzal kezdődött, hogy megérkezett a látogató a honlapra. A honlap tette a dolgát, meggyőzte a látogatót, aki döntött: végrehajtja a honlap üzleti célját. Vásárol, megrendel, ajánlatot kér, feliratkozik, visszahívást kér, fel akarja venni a kapcsolatot, röviden: kitölti az űrlapot.

És ha itt a folyamat végén, valami homokszem kerül a gépezetbe, akkor bizony az összes eddigi erőfeszítés kárba vész.

Néhány példa, ahol szerintem lehetne reszelgetni az űrlapon:

Részletesen nem írom le, hogy melyiknél milyen hibát tapasztalok, de ha elolvasod az OMA Blog egyik ezzel kapcsolatos korábbi bejegyzését (A hatékony webes űrlapok 8+1 pontja), akkor rá fogsz ismerni a hibákra!

Ennyi volt!

Bízzunk benne, hogy ebben a  két bejegyzésben sok bosszantó apróságra sikerült fényt deríteni, és ha ezek alapján átfésülöd a saját honlapod, akkor sikerül javítanod a weboldalad teljesítményén!

De ehhez tudod: tenned is kell! Munkára fel!

(Gyere el a következő Webolúció! Szeminárium és Worjshopra, vagy olvass bele az OMA népszerű tudásanyagaiba, kiváltképp a Webergonómia és a Webszövegírás modulokba.)

 

Comments

  1. Sziasztok!

    Köszönöm szépen a 20 pontos elemzést. Egyfelől segítség, hogy miként tegyük a honlapot “jó honlappá”, illetve visszaigazolás az eddigi munkáról.

    Balázs

  2. Sziasztok! Újabb köszönet :) Igyekszem javítani a hibákat.
    Nagyon hasznos volt az akciótok! Kifejezetten örülök, hogy többször is megemlítettétek az oldalt. A kritika mindig építő jellegű, csak tanulni kell belőle.
    További eredményes munkát kívánok!

    Imre

  3. Gratulálok, fiuk, ez nagyon korrekt volt.
    Nem kis munka lehetett átnézni a majd 600 weboldalt, kiszűrni, melyik hol sántít egy kicsit.
    Én tegnap megkértem a feleségemet, hogy nézze meg a honlapot a kívülálló szemével, a harmadánál azt mondta, hogy keressek valakit, aki jól meg tudja írni.. :)

    Helló, cypron.hu!
    olvastalak az egyik példában. Fel a fejjel, nincs mindenkinek robbanó gömbszéke! :)

  4. Nagyon örülök ennek az elemzésnek, erről papolok már évek óta. Sajnos a weboldal egy cég életében még mindig a spórolás célpontja. Kell-kell de olcsón mindegy milyen áron. Szakértőket kikérdezni, szakértő cégeket megbízni a weboldalkészítéssel, nem fér bele a költségvetésbe, vagy van egy ismerős egy családtag, aki odabiggyeszt az internetre valamit, mindenféle képzettség szaktudás nélkül!
    A weboldal bevételi forrás, igen is foglalkozni kell vele, és a költségvetésből el kell különíteni, a fejlesztésre, a grafikai anyagok kialakítására, stb..
    Felhívom a figyelmet, hogy ezek nem milliós, és százezres összegek. De ha nem hozzáértő kezekben van az oldal, nincs folyamatos konzultáció tanácsadás, milliókat-százezreket veszíthet.

    • Egyetértünk! :)

      • Atyaég, de klassz ez a bejegyzés! Gratulálok hozzá!
        Egyetértek az OMA-val és Jakab Zsolttal is, kár, hogy ezt az “ismerős, családtag, aki ér az számítástechnikához” nem olvassa, pedig hasznos lenne számára, meg nekünk is mert nem azzal kellene kezdenünk a tárgyalást egy cégvezetővel, hogy miért nem felesleges honlapkészítés a pénzkidobás…

  5. Köszi szépen. Örülök, hogy találtatok nálunk is valamit, még elbíztam volna magam :)
    Szerencsére kis hiba volt, hamar tudtam javítani.

  6. Péter szerint:

    Azért ezt az elemzős oldalt is felvehetjük a listára, mert a kibomló-becsukódó szövegek orrba-szájba elgörgetik a tartalmat, így folyamatosan tekergetni kell, miután új lebomló elemre kattintok, mire megtalálom, honnan kezdődik a milyen hosszú leírás :)

    • OK, lehetséges, hogy van akinek ez nem jön be, nem volt időnk tesztelni, hogy hány %-nak tetszik a megoldás, vagy épp nem.

      Kerestünk egy megoldást, amiben egy kb. 10 db A/4-es oldalnyi tartalom áttekinthetően elfér.

      Más ezt 10 bejegyzésben tette volna közzé, és akkor hónapokra “le van tudva” a blogbejegyzés téma :)

      • Kirsch Gábor szerint:

        Ez nem azon múlik,kinek tetszik v. jinek nem. Valóban idegőrlő volt a lépkedés. Alapszabály: Az ügyfélnek mindig igaza van… Kár védekezni, rosszul hat. Inkább a nagyvonalú elismerés!

        • Szia Gábor!

          Egyrészt nagyon nem értünk egyet azzal, hogy “az ügyfélnek mindig igaza van”, általában menet közben jön rá a legtöbb ügyfél, hogy igazából nem volt igaza. Ha az ügyfélnek alapból mindig igaza lenne, nem lenne szükség jó szakemberekre, hiszen akkor csak azt kellene csinálni, amit az ügyfél mond. Na de ha az ügyfél nem ért valamihezt vagy téved? Akkor is megcsináljuk csak azért mert “az ügyfélnek mindig igaza van”??

          Egyébként maga a téma, és a felvetés remek, még az is lehet hogy szánunk neki felületet vagy a blogunkban, vagy a Facebookon, kíváncsi vagyok mi erről mások véleménye!

          Másrészt: A kommentelő NEM feltélenül EGYENLŐ ügyfél. Bár úgy lenne! Mi örülnénk neki a legjobban! :)

          Üdv, Zsolt

          • Le a kalappal a cikk előtt, tényleg fantasztikus lett és köszönjük! Amikor készült, még nem volt a weblapom prezentálható állapotban, így nem is küldtem el, mégis sokat tanultam és néhány hibában azért magamra ismertem:)
            Ettől függetlenül egyet kell értenem a korábban hozzászólókkal, ez a görgetős megoldás tényleg nagyon megnehezítette az olvasást, mobilon pedig egyenesen lehetetlenné tette!

            Üdv,
            birge

  7. #11. megjegyzéshez
    Igen, igazatok van, de…
    De azt is látom, hogy a főoldal pont a Googel keresése miatt elvesztette a prioritását, (de szinte teljesen)
    Naponta átfutom a látogatottság jelentést. A főoldal szinte 3-6-os belépés, néha még annyi sem. A Google korábban jelezte, de mérni is rudom, 380-420 oldalt indexelt. Azt, hogy hol lép be a látogató ma már?
    Kitudja?
    Nem konzekvens a kereső szavakre sem a Googel, ahány robot, annyiféle oldalt ajánlgat a látogatónak, sok esetben nincs is köze a kulcs-szóhoz amire hozza, néha még ráadásul az első 10-ben.
    A legnagyobb gondot nekem ez a kb. 1,2-2 éve megváltozott Google modszer okozza, néha úgy érzem, hozok valamit, majd eldönti a látogató, hogy kell-e neki?
    Ezt látom ma a legnagyobb hibának…
    Mi erről a véleményetek?

    • “Naponta átfutom a látogatottság jelentést. A főoldal szinte 3-6-os belépés, néha még annyi sem.”
      – bocsi elírtam > 3-6%-os
      pl. Tegnap 420 látogatóból alig 12-en jöttek a főoldalról…

  8. Már rég észrevettem, hogy az OMA blogon a cikkek végén kigördülő cikk ajánló is angol szöveggel kezdődik: “MORE IN”. Illetve a doboz közepén is van angol: “1 OF 204 ARTICLES”. A 19-es pontban írtatok erről a hibáról.
    Nem kritizálni szeretnék, csak segíteni.

  9. Nagyon köszönöm az értékes és gondolom fárasztó munkátokat.
    Az apróbb hibát kiküszöbölöm (fel sem tűnt:-))

  10. Márti szerint:

    Ügyesek vagytok .

  11. Ha egyszer sem szerepelt a honlapom rossz példaként, akkor az azt jelenti, hogy nagy hibák nincsenek rajta? Vagy hogy működőképesnek gondoljátok?

    • Imre, nem jelenti azt, hogy nicsenek hibák rajta, scak annyit, hogy első blikkre nem tűbntek fel.

      Nézd át tüzetesen a 20 pont alapján a honlapod, és lesznek hibák amik fel fognak tűnni! Tudom mert most pár percet böngészgettem az oldaladon, és kapásból feltűnt pár típushiba, amelyekről a ejegyzésekben írtam! :)

      Jó munkát!

  12. Sziasztok,

    nagyon köszönöm a sok hasznos meglátást. Bár az én honlapom nincs hibaként kiemelve, látom, hogy sok mindent tudok / kell változtatni rajta :)

    És tényleg le a kalappal, ennyi oldalt végignézni nem lehetett kis munka!

  13. A 12-es ponthoz szólnék hozzá. Találkoztam már olyan, jól konvertáló oldallal, ahol egy videó indult el és a feliratozással járó előnyöket promózza. Szerintem ha a legfőbb célod, hogy ott azonnal feliratkozót szerezz és nincs más opció, akkor ez egy jó megoldás. Nem tudom, hogy ti végeztetek e ilyen teszte, hogy milyen a feliratkozási arány videót használva vagy utána. köszi,p

    • Péter, nem a videó ellen beszélünk, az nagyon jó dolog. Inkább arról van szó, amikor a felhasználó elpőzetes akarata nélkül vagy épp annak ellenére indul el magától egy videó.

      De persze tesztelni kell (ez egyébként mindenre igaz!), ezért is írtam ezt a pont végére:

      “Egyetlen mentséged van, ha tesztelted és a számok azt mutatják, hogy sokkal több látogatód marad, és nézi / hallgatja meg az anyagot, mint amennyi elriad!”

  14. exigo szerint:

    Az oldalon maradt angol szavakkal kapcsolatban: miközben ezen az oldalon a lap alja felé görgetek a jobbalsó sarokban beúszó ajánlóban is angol szavakat látok.
    ejnyebejnye :)

  15. Nagyon jó lett az elemzés, tényleg. Le a kalappal egyrészt az elemzés minőségét tekintve, másrészt a kielemzett menyiséget tekintve.

    Én egy dologhoz fűznék csak hozzá kommentet. A tovább >>, Bővebben >>, Kattints ide >> stb. típusú hivatkozás szövegeknek pont mostanában van igazán létjogosultsága.

    Több teszt bizonyítja, hogy a kulcsszavak mellett ilyen általános kifejezéseekkel is szükséges linkelni a tartalmunkat, azért, hogy ne tekintse nem-természetes linképítésnek a Google a ránk mutató hivatkozásokat.

    Szóval én ezeket megtartanám, mert nem hogy nem lesz káros, inkább előnyös lesz.

  16. Tényleg jó összefoglaló. A kapott ötletekért cserébe én is adnék némi fordítási feladatot. Mobil verzióban ennek a formnak is sikerült nagyobb részben angol maradnia.

  17. Nagy munka lehetett, köszönet érte. Nekem a marketing része ennek a projektnek jobban tetszett, érdemes végiggondolni, mert szvsz nagyon ügyes volt!

    De: nem lassú egy kicsit ez a lap? Na jó, ekkora látogatottsággal az enyém is az lenne :-)

  18. Köszi Fiúk, hasznos és tanulságos a cikk!
    Sipos András

  19. Srácok!
    Mindenekelőtt köszönöm, hogy ha futólag is, de vetetteket egy-két pillantást a honlapunkra és véleményt alkottatok!

    Két helyen lett a honlapunk megemlítve (sajnos a hibás oldalak között, de, hogy öszinte legyek ennek én örülök, mert így legalább fel lett hívva a figyelmünk egy-két hibára).
    1. “Nincs idő, csak arra, hogy épp átfussam”, illetve
    2. “Azok a fránya kulcsszavak” témaköröknél.

    Föleg az elsőnek megemlített hiba ejtett gondolkodóba, mert nem értem, hogy mi a hiba, illetve, hogy mit és hogyan kellene javítani azon …. Írom ezt azért mert
    eddig én úgy gondoltam, hogy eléggé tagolt és ezáltal relatíve jól áttekinthetőek az oldalaink …, de ezekszerint tévedek.
    Ha volnátok szívesek a hibát a honlapunk esetében egy kicsit pontosítani, akkor azt megköszönném!

    A másodiknak említett “kulcsszavas” témakörben lévő hibáinkat már részben javítottuk, mert a képre írt menűgombokat megszüntettük, mivel épp most css-el lett formázva a honlapunk.
    Viszont volna egy kérdésem, mégpedig az, hogy a fejlécben csak egy témába illő kép van amin eleve van egy témába illő szöveg (nagyon hasonló az oldal h1 tag-jében lévőhöz), azaz a fejlécben, a képen kivül, semmilyen utólag ráírt szöveg
    nincs. Viszont az oldal témájával szöveg előtt H1-es oldalcím és több H2 alcím is található.
    A kérdésem az lenne, hogy a látógatók, illetve a Keresők szemszögéből (SEO) megitélve szerintetek ez jó vagy helytelen alkalmazás?

    Előre is köszönöm a válaszotokat.

    üdv Gina

  20. Sziasztok!

    Nagyon köszi az építő célú kritikákat!
    A technikai tanácsok mellett az is nagyon fontos, hogy általatok újra fókuszba került: A webshopok célja nem a látogatók életminőségének javítása, hanem az értékesítés és a feliratkozók gyűjtése.

    Üdv: Pali

  21. Ezekkel a ponttal nem értek egyet:
    #17. A “tovább” és hasonló linkek teljesen természetes linkelések, melyek a látogatónak készültek, amit Te írtál, az pedig a SEO-nak lenne jó (vagyis már hibát követsz el). De a példában írt oldalak esetében az aloldalak címét, thumbnailjét is linknek kéne használni, és akkor már a seo szempontok is jól érvényesülhetnek. (Arról nem is beszélve, hogy egy oldalon belül, több, ugyanarra mutató hivatkozásból csak az első horgonyszöveget veszik figyelembe a keresők).

    #18. Elvileg kép is nyugodtan lehet navigációs elem úgy, hogy a seo is maximalizálva legyen. Az “alt” tag-et és a képfile nevét ha jól adod meg, akkor is kulcsszavas linkként fognak funkcionálni.

    A túloptimalizált belső linkekkel is magadra vonhatod a Google haragját :)
    (A Pingvin update pont a túlseozott oldalak miatt lett bevezetve)

Trackbacks

  1. […] Frissítés! A folytatást itt találod: Weblap elemzés: Tipikus hibák a magyar weben 2. rész […]

  2. […] Közzétettünk egy felhívást, amelyben azt vállaltuk, hogy kivizsgáljuk a leggyakrabban elkövetett típushibákat a magyar weben. Mi is megdöbbentünk az érdeklődésen: követőink, olvasóink közel 600 honlapot küldtek be elemzésre. Ha megígértük, megcsináltuk, az eredmény egy dupla bejegyzés lett az OMA blogon, Ez az első rész, ez pedig a második. […]

Szólj hozzá!

*