Weblap elemzés: Tipikus hibák a magyar weben – 1. rész

Döbbenetes érdeklődést tanúsítottatok a múlt heti kezdeményezésünk iránt, melyben példákat kerestünk a mai bejegyzéshez. Minden képzeletet felülmúlt a kommentáradat, amilyen ütemben küldtétek be a weboldalakat. És bevallom ez így utólag elég komoly munkát jelentett, csak a hozzászólások végigolvasása több órát vett igénybe. De nem panaszkodom, mondhatni mi kértünk fel Téged is a keringőre! :)

A beküldött honlapok száma karcolta a 600-at, így nem ígérhetem, hogy mindenkire sor kerül. Az viszont biztos, hogy ebbe az egyetlen bejegyzésbe nem fért bele az összes mondanivaló, ezért még ezen a héten lesz egy nap amikor folytatjuk a témát, bőven még egyszer ennyi infóval.

Sőt, a hatalmas érdeklődés arra sarkallt bennünket, hogy adjunk az ilyen (illetve ennél sokkal részletesebb) elemzéseknek élőben is helyet, ezért tessék, aki igazán komolyan gondolja itt a helye:

Webolúció! Szeminárium és Workshop
az Online Marketing Akadémián!

Egy 1 napos képzés, ahol az elmélet és gyakorlat ötvözi egymást: elmondjuk mitől hatékony, kezelhető, használható és vevőmágnes egy igazán jó honlap, és részletesen átbeszéljük a Te honlapod is! A résztvevőkkel együtt, közös mastermind csoportot alapítunk, ahol azonnal tesztelhetsz is! A képzés: 2016. május 3-án, kedden lesz! Részletek »

Akkor van rá szükséged,

  • ha épp a weboldalad átalakításán dolgozol, vagy csak tervezed,
  • ha nem vagy elégedett a honlapod teljesítményével,
  • ha úgy érzed, sokkal többet is lehetne hozni a weboldaladból,
  • ha kíváncsi vagy egy részletes mindenre kiterjedő szakvéleményre!

Részletek és jelentkezés itt: Webolúció! Szeminárium és Workshop »

Nos elöljáróban egy pár tudni való a mai bejegyzéssel kapcsolatban:

  1. Konstruktív leszek. Ha a Te példád szerepel esetleg negatívumként, akkor ne lázadj, nem ellened mondom, érted kritizálok. Nem csak azt mondom el mi a rossz, hanem azt is hogyan javíthatod ki.
  2. Nem biztos, hogy ebben a bejegyzésben megemlítelek. Képtelenség ennyi weboldalt elemezni egyetlen bejegyzésben. A lenti példák alapján kritikus szemmel nézd meg a saját oldalad, és vedd észre a típushibát benne.
  3. Az elemzések sem weboldalanként, sem típushibánként nem lesznek kimerítőek. Ha törekednék a teljeskörűségre, akkor website auditot kellene írnom, ami ennyi weboldalnál több ezer oldal lenne.

Szóval, légy nyitott és nyitogasd le az alábbi témákat, hogy lásd a részleteket!

Típushibák a magyar weben

#1 Mi a weboldal üzleti célja?

A múlt heti bejegyzésünkben két dologra kértünk Téged. Az egyik, hogy add meg a honlapod címét, a másik hogy írd le röviden az üzleti célját. A kettő közül az egyikre minden hozzászóló tökéletes választ adott.

Olvasva a weblapok üzleti célját ilyeneket láttunk:

Ezek és az ehhez hasonló sok száz válasz azonban mind rosszak. Ezek nem a weboldal céljai. Ezek maximum a vállalkozásod, a céged vagy a saját céljaid. A weboldal nem ezt valósítja meg, hanem ezeket támogatja. Nagy különbség!

Nézzünk pár helyes választ arra a kérdésre, hogy mi lehet egy honlap célja:

Jegyezd meg, egy honlap üzleti célja minden esetben egy pontosan mérhető dolog. (Kivétel, ha nagy cég vagy és milliókat költesz imázs reklámra TV-ben rádióban, és a weblapod feladata ennek az erősítése – de ez nem jellemző Rátok, kommentelőkre.) Szóval egy honlap feladata, célja lehet,

  • hogy vegyék fel Veled a kapcsolatot.
  • hogy kérjenek visszahívást.
  • hogy küldjenek ajánlatkérést.
  • hogy feliratkozzon a hírleveledre.
  • hogy időpontot kérjen.
  • hogy a webáruházadban megvegye az adott terméket.
  • stb.

Azért is fontos ezt talán minden előtt letisztázni, mert az egész weblapnak ezt a célt kell szolgálnia. Az összes aloldalnak, menüpontnak, értékesítési szövegnek tölcsérként kell behúznia a látogatód arra az oldalra, ahol a cél teljesülni tud. Szánj rá időt és gondold át még egyszer: Mi is a honlapod (és nem a céged!) célja?

#2 Bizalomvesztés az első pillanatban

Egy cég honlapjának domain neve több mindent is elárulhat. Kiváltképp, ha az (elvileg) pénzt termelő üzleti vállalkozásunk bevételtöbbszörözésre tervezett weboldalát egy ingyenes tárhelyen, ingyenes domain név alatt futtatjuk. Nem kelti ugyanis a hiteles kommunikáció érzetét ha kilincsgurunak hívjuk magunkat, és közben egy ingyenes domain néven fut a honlapunk, miközben egy domain ára egy évre kevesebb, mint egy fél kilincs ára.

Számtalan ingyenes domain alatt működő értékesítési célú weblapot küldtetek be, ami a potenciális vásárlóban komoly bizalomvesztést jelenthet, és amatőrnek hat. Felejtsd tehát el az ingyenes domaineket, ha üzleti célod van egy weboldallal, szánj rá évi párezer Forintot!

A bizalomvesztésen kívül az ingyenes domain egy sor egyéb ok miatt is hátrányos. Például:

  • ha nem fizetsz egy szolgáltatásért, akkor hogyan várhatsz el hibátlan működést?
  • ha nem a saját webcímed ismerteted meg a látogatóiddal,  és az véletlenül egyszer csak megszűnik (volt már ilyen, pár éve az extra.hu-val történt ilyen!) hogyan fogják elérni a honlapod? Mi lesz a keresőkben elért esetleges jobb helyezéseiddel?

És még sorolhatnánk. Szóval irány a domain.hu és keress egy még szabad, saját domain nevet!

#3 Puritán? Csicsás? Avagy milyen a jó webdesign?

A webdesignnal kapcsolatban a leggyakrabban két véglettel szoktam találkozni. Vagy semmilyen jelentőséget nem tulajdonítanak neki, vagy túlmisztifikálják és elnyomja az egész weboldalt. Mindkettő hiba.

A webdesign helyes kialakítása egy rendkívül összetett feladat, nem véletlenül egy külön szakma. Nem csak a harmóniáról, az egyszerűségről szól, hanem a weblap navigációjáról, kezelhetőségről, használhatóságáról is. Ezek pedig alapvetően képesek befolyásolni egy honlap eredményességét, ezért szánni kell rá időt, foglalkozni kell vele, érteni kell az ezzel kapcsolatos alapvetéseket.

Nézd meg ezeket az oldalakat: Másolóváros, TonervárosVállalkozásDoktorExtra Mobil Házak Ezek az oldalak semmilyen formában nem  használják a webdesign adta lehetőségeket. Egy webdesignnak (sok egyéb feladaton kívül) alá kell támasztania a mondanivalót, segítenie kell a felhasználó navigálását, és weblap használhatóságát.

Többen kérdezték, hogy vajon a jelenlegi weblap színe rendben van-e, “támogatja-e a meglévő szín az értékesítést”. Nos a weblap színe teljesen másodlagos. Nem tudsz olyan színt választani, ami mindenkinek tetszik. Ezért inkább törekedj a harmóniára! Nézd meg a fenti oldalakhoz képest, mennyivel kellemesebb, könnyebb a használata például a Penyigey Design honlapjának. Kifejezetten harmonikus a Kont Car weboldala is és remek összhangot mutat az Ajándékészítés.hu is.  Ebből a szempontból pozitív példaként lehet még említeni a Borsod Zászló weboldalát, és egyik kedves ügyfelünk honlapját is, akik hőszigetelő rendszerekkel foglalkoznak.

Ezekkel szemben például egy sokszor ismétlődő ügyetlen háttér képes hazavágni a designt, és ezentúl nagyon nehezen olvashatóvá is teszi az egész weboldalt.  Mindenképpen kivenném a szöveg mögé elhelyezett háttérképet a Kő-tár honlapjáról, és a Babaruha.hu hátterébe is egy sokkal homogénebb megoldást találnék, mert az rendkívül zavarossá teszi a honlapot. Ugyanez a meglátás igaz a Szemüvegbolt.com-ra is!

#4:  Miről és kinek szól a honlap?

Egyetértünk abban, hogy az első benyomást nem lehet kétszer letesztelni, igaz?

Régóta mondom szinte mindenhol, ahol honlapot elemzek, a webdesignnak kiemelt jelentősége van az első néhány másodpercben. Amikor a valamilyen problématudattal rendelkező látogató megérkezik a honlapodra, jellemzően néhány pillanat alatt eldönti, hogy a weblapod a segítségére lehet-e. Különösen kiemelt ez a rövid idő azokban a helyzetekben, amikor egy olyan látogató érkezik hozzád, akiért fizettél.

Nem mindegy ugyanis, hogy a számára a honlapod azonnal megerősíti-e a reklámban látott / olvasott ígéretet, vagy ezeket a megerősítéseket neki kell keresgélnie (nem fogja!). Amikor a látogató siet (és siet, nagyon!) akkor kell neki a megerősítés, a meggyőzés, hogy igen “jó helyen jársz”! És ezekben a másodpercekben a látogató nem a szöveg alapján, nem az egyes bekezdésekben leírt jól megfogalmazott tartalom alapján dönt. Hanem olyan tényezők alapján amelyek első blikkre dekódolhatóak: fejléc, címsorok, design. Az első pillanatokban ezek meghatározóak a meggyőzésben.

TESZT!

Próbáld meg letesztelni, hogy a következő honlapoknál vajon hány másodperc alatt tudsz rájönni, hogy pontosan mivel foglalkoznak! Nem az a lényeg, hogy megtudd, milyen iparágban tevékenykednek, hanem az, hogy miben tudnak segíteni Neked! Az én kommentjeim ezek:

  • pramoncard.hu – Írd ki csupa nagy betűkkel a fejlécbe, hogy esküvői meghívók készítése!
  • galaxycentrum.com – Tedd ki a fejlécbe (még a hely is ott van neki!) hogy miről szól a hírportálod, és kiknek szánod!
  • exceltitok.hu – A vizuális megerősítés hiányzik! Ha a fejlécbe azt írnánk, hogy “Egzotikus koktélreceptek”, jobban elhinném, hogy nekem szól az oldal! Excel logót, táblázatokat a fejlécbe!
  • fonmet.hu – Az világos, hogy egy módszerről szól a honlapod, de percekig szkenneltem és akkor se derült ki, hogy milyen módszerről. (Most se tudom még!) Lehetséges, hogy a módszerednek megfelel a design, és a fejléckép, csak nem derült ki, hogy mi is a módszer! Legyen ez egyértelmű mindenki számára azonnal!
  • kontcar.hu – Az oldal egyébként remek, de például ez a kép és a mellette lévő szöveg összezavart, és kérdőjelek sokasodtak a fejem körül! Most a szöveg az igaz, vagy az amit a kép alapján gondolok?
Kérdőjelek a felhasználó feje körül

Kérdőjelek a felhasználó feje körül

  • reklamtabla-autodekor.hu – Dekoros képeket a fejlécbe, referenciákat akár slideshow-ként!A jelenlegi képről hosszas fejtörés után sem tudom eldönteni, hogy miként erősítheti bennem azt, hogy nektek adjam a teljes autóflottám dekorációját!
  • melindahorvath.com – Esztétikus oldal, de kérlek írd ki nagybetűkkel a fejlécbe, vagy a neved és a képed alá hogy énekesnő, mert átlagos felhasználóként ezeket olvastam el elsőre: “Kezdőlap| Rólam | Média | Extrák | Kapcsolat | Műsorok” és hát nem nem énekesnőre asszociáltam elsőre! Legyen ez egyértelmű!
  • masszazs.ingyen-van.hu Nem értem azt, amit a domain neved és az “árak” menüpont együttesen sugall. Most akkor ingyen van, vagy fizetni kell érte?
  • hangfejlesztes.hu – Ha ez lenne fejlécedbe írva: Tóth Zsuzsanna, kertész, jobban elhinném, mert azt az érzetet sokkal inkább alátámasztja a design. Ha hangfejlesztő énektanár vagy akkor egy mikrofont, egy hangszert, vagy hangjegyeket a fejlécbe! Vagy akár ezek együttesét! Sokkal jobban alátámasztja majd a mondanivalód!
  • zugloilakasok.hu – Ha a zuglói lakásom szeretném eladni, vagy épp ott szeretnék venni egyet, akkor mivel győznél meg, hogy az ingatlan.com, vagy épp az Expressz helyett a Te honlapod használjam? Ez az azonnal dekódolható pozicionálás hiányzik a weboldaladról! Az első pillantásra tudnom kellene! Írd ki a nyitóoldalra!
  • closedin.hu – Esküszöm elolvastam a nyitóoldali szöveget, de se az, se az oldal designja nem adott támpontot ahhoz, hogy mivel foglalkoztok! Persze utána már rájöttem, hiszen a Bemutatkozás menüpontból ki lehet hámozni, de ez nem elegendő! Sokkal karakteresebb, egyedibb, meggyőzőbb webdesignt és nyitóoldalt!
  • internetmunka.eu – Semmi probléma azzal, ha egy ingyenes sablont használsz a weblapodhoz, ettől még lehet jó. De csak a múltheti posztunkhoz, 5-6 honlapot dobtak be aminek épp ugyanez a sablonja. Azaz összetéveszthető, és semmit nem ad hozzá a honlapod mondanivalójához. Színezd át, adj hozzá egy egyedi fejlécet, és írj egy ütős címsort, ami meggyőz arról, hogy Te tudsz nekem segíteni!
  • jakuzzi-infraszauna.hu –  Talán nem tévedek, ha azt gondolom, hogy a Te termékeid luxusnak számítanak ma Magyarországon. Ennek megfelelően a weblapnak egy exkluzív érzést kellene sugallnia, amiből árad az elegancia, a luxus érzete, hiszen a célcsoport is ilyen szavakkal leírható társasalmi rétegbe tartozik.  A fekete és a narancssárga, és ez az elrendezés nem kelti bennem ezt az érzetet, és a jakuzzival sem tudom összehozni. Egy javaslat: tanulmányozd egy picit a színek pszichológiáját, és szerintem gondold át a webdesignt! Itt egy infografika, ami segíthet a színekkel kapcsolatosan!

És néhány oldal szavak nélkül, ahol teljesen rendben láttam a fentebb kifogásolt elemeket, azaz az első benyomás,  és a néhány pillanat alatt kialakult érzet, hogy “igen, jó helyen vagyok, ezt kerestem”:  Péterzsalu, Mesterünk.hu, Rendszergazda Debrecen (helló, emlékszem Rád! Neten a Cégem debreceni Roadshow!). :)

#5: Flash weboldalak?

Volt az Internetnek egy olyan korszaka, amikor százszámra ontotta  magából a full flash weboldalakat. Ezek azok a honlapok, amelyek használat közben tele vannak animációval, és sokszor a kattintásokat vagy egyéb folyamatokat hangeffekt is kísér. Nézzünk pár példát, hogy mire is gondolok: BorosGabi.hu, CivisNyelv.hu, versysclinics.com.

Az ilyen oldalak betöltési ideje hosszú, használatuk nehézkes, menürendszerüket helyenként meg kell(ene) tanulni használni, bár kétség kívül némelyik nagyon szép. Azért viszont mert szép egy weboldal, és nagyon jó effektek vannak benne, nem térnek vissza a látogatók és a vásárlási hajlandóságuk sem lesz nagyobb. Ráadásul a keresőkben való megtalálhatóságuk is nehezebb az ilyen oldalaknak.

Félre értés ne essék nem vagyok flash ellenes, bár ha lehetne én kerülném a webes használatukat. Ma már sokkal fejlettebb, megoldások vannak arra is ha valaki nem tud meglenni animációk nélkül. Javaslom nekik a HTML5 megismerését. Természetesen akadhatnak olyan helyzetek, amikor  flash jó megoldás lehet a weben, de ma egy teljes weboldalt semmiképpen nem készítenék el így!

#6: A betűk harca a felhasználókkal

Webes tipográfia. Sokan nem foglalkoznak ezzel, egész egyszerűen azért, mert a tartalomkezelő rendszer, amit használnak alapértelmezettként helyes tipográfiával jeleníti meg a tartalmat. Persze az is lehet, hogy ez a fejlesztő munkáját és odafigyelését mutatja. Ha azonban nincs rendben a tipográfia, azaz a szöveg megjelenítése és a betűkészlet, akkor még a legkevésbé szakavatott,  mondhatni laikus felhasználónak is azonnal feltűnik, hogy valami nincs rendben.

Bosszantó ugyanis. Mutatok pár példát, hogy lásd mire is gondolok:

[jcarousel source=”post=8680″ link=”image” size=”120×120″ items=”3″]

A fenti példáknál pár helyen kiemeltem piros nyilakkal azokat a fránya “ő” betűket. Tessék olyan betűtípust használni, ami minden gépen alapértelmezettként helyesen jelenik meg, vagy ha mindenképp ragaszkodunk egy extra betűtípushoz, akkor egy kis fejlesztéssel ezek ma már orvosolhatók. (Például így.)

Aztán a fenti képek között látni olyan honlaprészleteket is, ahol a sokféle betűtípus, betűméret, kiemelések,  ezer féle szín vagy éppen a szétszórt elrendezés teszi nehezen olvashatóvá a weblapot, de a nagyon apró betűk se túl hatékonyak.

Ezek nagyon apró fejlesztést, vagy nagyon kicsi odafigyelést igényelnek, így viszont zavaróak, és bosszantóak tudnak lenni. Tessék odafigyelni erre!

#7: Nincs idő, csak arra, hogy épp átfussam!

A legtöbb netezőnek nincs ideje. Jakob Nielsen (akit hívhatunk a webergonómi atyjának) mondta egyszer:

A web a figyelem iparága, ahol a fő fizetőeszköz a felhasználó ideje.

És a felhasználóknak soha nincs idejük, főleg nem Rád.

Amikor a Te honlapodat olvassák, ezerféle dologgal foglalkoznak még: épp másik 5 lap van nyitva a böngészőben (ebből kettőben a konkurenciád oldala lapul), és közben dolgoznak vagy épp TV-t néznek, rádiót hallgatnak, de az sem kizárt, hogy épp játszanak. Nem vagy nekik fontos. Ezért a lehető legkevesebb időt akarják Rád szánni. Ez az idő másodpercekben vagy maximálisan is néhány percben mérhető, de akkor már nagyon jó vagy.

Ennyi idő nem elég arra, hogy elolvassák a honlapodra remekül megfogalmazott szöveget.

Jegyezd meg: a neten a látogatóid, nem elolvasnak, hanem átolvasnak. Jelentős a különbség. Ezért amikor fogalmazod a szöveged a honlapra, mindig ügyelj a kellő tagolásra, a kiemelésekre, és a címekre alcímekre! Ezek teszik könnyen ÁTolvashatóvá a tartalmad!

Úgy érzem ebből a szempontból ezeken a honlapokon van mit javítani:

#8: Wow, ez  a weboldal nagyon gyors!

Na ezt sose fogod hallani egyetlen látogatódtól se!

Ugyanis egy weboldal sosem lehet elég gyors.  Egyetlen másodperc tizedrésze az az időhatár, aminél a látogatók még úgy érzik, hogy a rendszer azonnal reagál. Ez szép álom, de a weben nem erre kell törekedni, hanem arra, hogy ne legyen ideje a felhasználónak azon gondolkodnia, hogy “ez lassú”.

Létezik a Google-nek egy a weboldal sebességét mérő eszköze, használd ezt tesztelésre: Page Speed Test

A weboldal sebességét mérő "műszer"

A weboldal sebességét mérő “műszer”

Kiemelten ajánlom az eszköz használatát az Inspiráló csapatépítés tulajdonosának, de mindenki más is lefuttathat egy ellenőrzést!

#9: Miért nem következetesek a linkek?

Bosszantó hiba, ha a látogató nem tudja egy szempillantás alatt megállapítani, hogy melyek egy adott oldalon a hivatkozások.

Képzeld el azt a szituációt, hogy meghívnak egy partyra, ahol azt ígérik hogy a világ összes nagy híressége jelen lesz. Oda mész, és látod is hogy ott vannak, de mindegyik egy helyben áll. Majd leszólítod mondjuk Tom Hankset, de nem válaszol. Rájössz, hogy ő csak egy jól megépített bábú amit a Madame Tussauds-ból kölcsönöztek… Belefutsz még ebbe az esetbe párszor más hírességekkel is, miközben néhány esetben sikerrel jársz. És innentől mindig benned lesz a gyanakvás: Ő vajon az akinek látszik?

A beküldött honlapok közül számtalan esetben tapasztaltam hasonló érzést, azaz hogy a navigáció ezen része egyáltalán nem logikus. Sokszor ahogy esik úgy puffan, pedig ahhoz hogy használható legyen a weboldal kiemelten fontos a linkek logikus és következetes megjelenítése.

Nézzünk pár példát!

  • galaxycentrum.com – Alapvetően sok a szín a weboldalon, link is csak a hivatkozott és elég kurta Kapcsolat menüpontban legalább 3 fajta színnel van jelen, de a hab a tortán az e-mail cím, ami fehér háttér előtt fehérré (láthatatlanná) változik ha fölé húzom az egeret. Ezt javítani kell!
  • babzsakfotelaruhaz.hu – Alapvetően remek oldal, tényleg gratulálok, de a linkek színe nem következetes. Már a nyitóoldalon a “Babzsákfotel teszt” link színe megegyezik a címsor színével, ami viszont nem link. A látogató ilyenkor elbizonytalanodik, mert nem tudja mi a hivatkozás és mi nem az. És az ilyesfajta fejtörés mind rabol abból a kevés időből, amit a látogató Rád szán.
Logikátlan a linkek "kiemelése"

Logikátlan a linkek “kiemelése”

  • autonyiri.hu – Itt is már a nyitóoldalon legalább 3 féle színben lehet linkre kattintani!
  • fiio.hu, és hangulatexpress.hu – Hasonló a helyzet, itt is a szövegkörnyezetből kizárólag egyszerű vastagítással emeltétek ki a linkeket, csak az a baj, hogy akkor is használtok vastagítást, ha épp nem hivatkoztok semmire. Így pedig észrevehetetlen, hogy mi a link és mi nem az!
  • termalschmitz.com – Ugyanaz kékben: Kék a link, és kék a kiemelés is az oldalon! Apró javítás kell és máris egyértelmű lesz: a kiemelés ne kék legyen, hanem fekete, és máris egyértelmű hol a hivatkozás!
  • peneszmenteshaz.hu – Totális zsákutca, a nyíllal jelölt abszolút linknek kinéző tartalmak nem kattinthatóak! (Pl.: “Töltse le ingyenes tájékoztatónkat! »”  és ez nem link!)
  • varoczi.eu Sárga, kék és fekete: a nyitóoldalon ilyen színű linkeket találtam. Szerintem egy is elég lenne! Főleg a termékdobozokban lévő feketét cserélném!

Összességében arra ügyelj, hogy következetes legyen a linkek jelölése, mert a menükkel együtt ezek adják a honlapod műszerfalát, amit ha nem tud a felhasználó azonnal átlátni és kiismerni, akkor nem foga vele vacakolni.

#10: Reklám a honlapon?

Mindannyiszor meglepődök, amikor cégek, akik láthatóan termékeket, és szolgáltatásukat kínálnak a honlapjaikon, kiemelt helyen felületet különítenek el a konkurenseik reklámjai számára.

Arról beszélek, amikor egy honlapon (aminek nem fő célja a reklámfelületek értékesítése) a termékek és a szolgáltatások mellett AdWords vagy Etarget hirdetéseket látok. Ők bizonyára pénzkereseti célzattal engedélyezik a hirdetéseket a honlapjaikon, de akkor sem értem. Tálcán kínálják a lehetőséget a látogatónak, hogy menjen egy másik (akár konkurens) honlapra néhány Forintért? Többet ér az a néhány Forint, a figyelménél, amit Neked szentelne, és lehet hogy vásárolna vagy ajánlatot kérne?

Az alábbi oldalaknál kiemelten érdemes megfontolni az ilyen reklámok eltüntetését:

Folytatjuk!

Ahogy korábban jeleztem, a héten még egyszer jelentkezünk, egy hasonlóan tartalmas bejegyzéssel, de a fentiekhez képest teljesen más témákban boncolgatjuk a honlapokat. További 10 típushiba a magyar weben, a Ti weboldalaitokkal!

Frissítés! A folytatást itt találod:
Weblap elemzés: Tipikus hibák a magyar weben 2. rész

Comments

  1. coilevi szerint:

    “Számtalan ingyenes domain alatt működő értékesítési célú weblapot küldtetek be, ami a potenciális vásárlóban komoly bizalomvesztést jelenthet, és amatőrnek hat.”

    A másodlagos közdomain-ek alatt futó oldalak bennem egyébként pont ugyanezt a hatást keltik (.co.hu, .info.hu, bolt.hu, stb).

    • gap szerint:

      “A másodlagos közdomain-ek alatt futó oldalak bennem egyébként pont ugyanezt a hatást keltik (.co.hu, .info.hu, bolt.hu, stb).”

      Ebben szerintem nincs igazad. Az ember csomó esetben rá van kényszerítve az ilyen domainregisztrációra, mert a cége nevének megfelelő domaint már regisztrálták. Ekkor marad a co.hu

      • Lajos szerint:

        Persze erre nem mindig van lehetőség, de én úgy alapítottam céget, hogy addig kerestem egy jó nevet, amíg a domain név nem volt foglalt.

        Így legalább egyedi vállalkozás neved lesz, és nem te leszel a hasonló nevű 22. a sorban.

        • Korrekt! En is igy jartam!
          Kb 3 honapomba telt mig megtalaltam az “igazit”.

          • szilas szerint:

            Senki nem kényszerít, hogy a cégnevedhez válassz domaint. Válassz egyet a termékedhez, szolgáltatásodhoz. Még találóbb is lehet, mint egy cégnév.

      • Nem biztos, hogy a cég be van jegyezve hu és com alá is. A másik, hogy én is meggyőződnék arról, hogy az internetes webcím foglalat e. A cég nevét is lehet változtatni utólag is, bár a márkaépítés miatt ez gondot jelenthet. A domain címet használóval lehet még beszélni vagy megfelelően jogi úton hozzájutni.
        Lehet, hogy rá van kényszerítve, a co.uk és hasonlót én sem venném komolyan. Sőt a .ws-t sem. Com, hu és esetleg eu végződés a leginkább elfogadott.

        • Lajos szerint:

          Ha jól tudom te indíthasz vállalkozást bármilyen fantázianéven, a cégneve meg lehet Huszár32345 Kft. is.
          Szóval a cégnév és domain kapcsolata amúgy mellékes.

      • coilevi szerint:

        Ez nem igazán a “kinek van igaza” típusú kérdés. Én azt írtam, hogy bennem ugyanazt a hatást keltik a mindenféle, több tagból álló végződésű domain-ek, függetlenül attól, hogy fizetősek-e vagy sem.

      • Csatlakozom. Driver letöltés közben találkoztam már óriás vállalatokkal co.hu vagy com.tw stb elnevezéssel.

  2. Lali szerint:

    Mennyire szánalmas, hogy ezt az egész nagy jótékony véleményezést csak azért csináltátok, hogy eladjátok a tréningeteket. Szégyen!

    • Helló Lali, nem gondolom, hogy szégyelni valónk lenne! Másrészt pedig legközelebb, ha hozzászólsz kérlek vállald a neved!

      • ilyenkor nem is érdemes válaszolni. Vagyunk itt elegen, hogy rácáfoljunk az irigykedőkre. :)

      • Kedves Zsolt és Kedves Márton!
        Én is köszönöm, hogy vagytok. Köszönöm, amit csináltok, és köszönöm, ahogyan csináljátok.
        Tudom, milyen fájdalmas az irígyek mocskolódása. De azt is tudom, hogy a sikerrel együtt megjelennek az irígyek is. Mint a trágyán a legyek. Hál’istennek, ők vannak kevesebben.
        De még, ha többen lennének is, ti ne velük foglalkozzatok! Ne is vegyetek róluk tudomást!
        További sok sok sikert kívánok nektek és a szerencsés ügyfeleiteknek!

    • Gál Andrea szerint:

      Miért is szánalmas és szégyen, “Lali”? Nem tisztem védeni az OMÁ-sokat, de személyes tapasztalatom, hogy valódi segítőkészség vezeti őket. Az pedig szerintem eltanulni való, hogy hogyan kell észrevenni egy üzleti lehetőséget. Én úgy tudom, eddig nem volt ilyen típusú szeminárium. Tehát mintha fordítva történt volna, mint feltételezed: segítő szándék – hatalmas érdeklődés – üzlet. És ez így teljesen rendben van.

    • Lali. Nem tartom szánalmasnak, ahogy azt arctalanul állítod.
      1. OMA megígérte, hogy segít.
      2. A segítséget kérők weboldalait kérte, melyeket átvizsgálta.
      3. Feldolgozta és már 10 ponton keresztül rövid segítő leírást adott. A másik 10 pont(vagy amennyi lesz), szintén segít.
      4. Aki meg sokkal komolyabban gondolja és ezért komolyabban hajlandó belemélyedni, annak meg ott vannak a tréningek, ami már sok embernek segített.

      Úgy mondod a tréning eladását, mintha másokra akarnák tukmálni. Az pont ellenkezőleg működik. Van a szolgáltatás és az előnyeit hirdetve ajánlják, mindenféle trükköt bevetve. Ez pedig a problémákra ad segítséget, ezzel szolgálják a problémás embereket.

    • Lali, lehet elkerülte a figyelmed, hány honlapot néztek végig a fiúk?
      Hogy a bejegyzés ezeknek a honlapoknak az elemzésével készült.
      Hogy nem semmitmondó cikket írtak, olyan szöveggel, hogy “konkrétabb tippek a tréningünkön”.
      Talán nem olvastad végig, mennyi honlaptulajdonos kapott a saját weboldalára vonatkozó, nagyon fontos véleményt, kritikát. Amit ha megvalósít, valószínű előrébb fog tartani.
      Hogy ezekből a másnak szóló véleményekből mennyit át lehet ültetni a saját oldalunkra is.

      Az én véleményem az, hogy ezért a munkáért köszönet jár.

      Köszönöm fiúk :)

    • coilevi szerint:

      Tiszta szégyen valóban: folyamatosan érdekes tartalmat szolgáltatnak, cserébe még van képük meghirdetni a fizetős szolgáltatásaikat is a saját honlapjukon! Hogy nem sül le a bőr a képükről! :)

    • Gábor szerint:

      1. Mindenki pénzből él. Csak nem gondoltad, hogy az OMA neked és másoknak ingyen dolgozik. Ez már így is több egy puszta reklámnál.. Ez egy virtuális termékbemutató, ahol a végén eldöntheted hogy kívánsz-e élni a felajánlott lehetőséggel vagy nem. Mellesleg máris olvashatsz értékes infokat, ami ha segít, akár ingyen akár pénzért abból te is profitálsz, ugye? Ja nem, mert gondolom te ingyen dolgozol azért várod el mástól is.

      2. A reklám az ilyen. Ezzel nincs semmi gond. Nem tolakodó, nem rámenős. Nem volt kötelező ide regisztálni.
      Szerintem meg az a szánalmas (és felháborító) amikor a Lidliben a büdös vérleves húst akciózzák a fotón meg gyönyörű rózsaszín. Fogajdunk hogy ott nem mersz szólni, vagy nincs kinek…

    • Várnagy Egon szerint:

      Sziasztok!

      A kritika csak egy irányban elfogdott?
      Egyébként nem az a kérdés, hogy ki mit mond, hanem, hogy a hallgatóban milyen érzéseket ébreszt. Bennem ugyanaz az érzés ébredt, mint Laliban.

      Zsolt! Etikett oktatás is van az ingyenes részben? Ha Lali szuperlatívuszokban említené a bejgyzést, akkor is ebben a stílusban szólítanád fel, hogy vállalja a nevét?

      Egyébként a munkátok alapos, a mostani kommunikációtok viszont csapnivaló.

      Kérlek “ne lázadj, nem ellened mondom, érted kritizálok”.

      • Gábor szerint:

        Ízlésekről, érzésekről vitatkozni nem lehet. Nem vagyok a cég embere, egész másban utazom, szerszámokban. Csak olvasom néha, de kötelességemnek éreztem reagálni a Lali-féle (és ezt nyugodtan vehetjük egy irányzatnak) gondolkodású emberek minden kezdeményezésben a rosszat meglátó és kötözködő stílusára. Történt egyszer, hogy szerettünk volna jót csinálni és 2db akkut adtunk 1db áráért egy akkus csavarozóhoz. Jó gép volt, jó áron, sikeres volt. De 10-ből 4 ember megkérdezte, hogy ugye már régiek az akkuk, használtak, sérültek, van rá garancial, stb. Nem, zsír újak és tökéletesek. És még ennek ellenére is voltak kételkedők és fürkészők, hogy vajon nekünk mi ebben az üzlet…
        Ebben az országban nem érdemes jót csinálni. Ha valaki sikeres és ne adj’ Isten ez anyagilag is megmutatkozik, akkor megjelennek az írigyek és a fürkészők akik azt lesik miből van, hogy lopta csalta össze.. Aztán ha valaki csinál egy ilyesfajta “felmérést” amivel segít és egyben egy reklámmal köt össze, mert meg szeretne élni a tudásából, akkor rögtön a k*vaannnya amiért nem adja ingyen. Szerintem be kell menni legközelebb a közértbe, autószalonba, benzinkútra és követelni kell ingyen a portékát, hiszen a reklámban nem említették hogy pénzbe kerül csak azt hogy milyen jó lesz tőle az életem…

        • Várnagy Egon szerint:

          Szia Gábor!

          Én egy kommunikáiós stílusról és egy érzésről beszélek. Csúnyát irtam volna, amiért pénzt kérnek az előadásért?

          Az OMA korrektül csinálja, amit megígért. Nem ezt írtam volna az előbb?

          Tudod az oktatás és a kioktatás között nagy a különbség. Zsolt válasza kioktató volt. Ezért jár az elnézés kérés Lali felé, és ha nem kapja meg, az nem a Lali szégyene. Érdekes, hogy a később OMA mellett kiálló név nélküli hozzászóló nem lett kioktatva.
          Ismétlem: “ne lázadj, nem ellened mondom, érted kritizálok”.

          • Gábor szerint:

            Akkor nem volt világos számomra mely kommunikációs stílusról beszéltél.

            Azzal kezdted, hogy a kritika csak egy irányban elfogadott-e. Az a baj, hogy Lali nem kritizált, hanem beszólt. A különbség annyi, hogy az egyik konstruktív a másik romboló. Ha szakmailag ellenkezne akkor nem szóltam volna egy szót sem.

            Azzal a részével egyet értek, hogy nem jól ragálta le a “beszólást” az OMA. Nem ezt a stílus részét kellett volna megfogni, inkább a tárgyát.
            Elintéztem volna annyival, hogy nem kötelező részt venni… Az mindegy, hogy Lali, vagy Joe vagy Kovács Barnabás a kommentelő…

            De a “bennem is az az érzés ébredt mint Laliban” mondatból arra gondoltam hogy az üzlet részével van problémád. Ezzel kapcsolatban már leírtam a véleményem.

            Az egész írás kommunikációs stílusáról: Ez vagy bejön valakinek vagy nem, speciel én szeretem a közvetlen, tegeződő, “megmondó” stílust ha van mögötte valami.. Bár már sok éve foglalkozom az online felület jobbátételével, még én is olvastam egy két érdekességet. Ha visszagondolok, hogy ezeket nekünk 2006-ban saját kútfőből kellett összeszedni és később a tapasztalataink alapján kellett módosítgatni, akkor az mondom óriási segítség és hasznos, főleg egy kezdő számára. Én emiatt “álltam” ki a szerzők mellett.

        • Kisshonti Júlia szerint:

          Lali = Várnagy Egon ?????

    • Szia Lali!
      Legalább Te is eladsz ilyen eredményesen bármit?

  3. Sziasztok!

    Szeretnék gratulálni ehhez az alapos munkához. Le a kalappal! (persze mindig is ez a szint volt rátok jellemző!) Nagyon sokat tanultam. Sőt! Ezekeken a gyakorlati példákon keresztűl ordít, hogy mit kell változtani egy weboldalon. Én ugyan nem neveztem az oldalamat, de már most tudok héhány egyszerű dolgot változtatni rajta, amitől jobb lesz. köszönöm

  4. köszi a javaslatot, már el is tűntettük azokat a fránya hirdetéseket!

  5. Sziasztok! Először is, szeretném megköszönni a munkátokat, és azt is, hogy külön megemlítettétek az általam beküldött honlapot.

    Maximálisan egyetértek a kritikátokkal! A linkeket a napokban javítom – a nagy dolgok az apróságokban rejlenek.
    A reklámokkal kapcsolatban is egyetértek, viszont ez – úgy gondolom – a 22-es csapdája, ugyanis a reklámok pontosan a keresőoptimalizálás, illetve a jó helyezés (befelé mutató linkek) érdekében kerültek az oldalra. A reklámblokkban található linkek ugyanis általában tematikus oldalakra mutatnak, vagy olyan szolgáltatókra, ahol a mi oldalunk is szerepel. A legtöbb ilyen oldal a viszontlink lehetőségét is kéri, sőt(!) van olyan szolgáltató, aki a saját oldalán történő megjelenésünket az oldal PageRank-je alapján állapítja meg. Szóval erről annyit, hogy rohadtul nem tetszik nekem se, de szerintem necces lenne levenni. A legfontosabb kulcsszóra (jelenleg) a második oldalon hoz le a Google.

    A fenti domain vitához meg csak annyit, hogy ez is úgy van, ahogy írjátok. A hozzászólónak is igaza van, bizony a frekventált domainek már elkeltek. Kis kreativitással viszont lehet, hogy egy kulcsszóra optimalizált domainnel többet tudnának kihozni az adott honlapból!!! Komoly! Nem feltétlenül kell a cégnevet favorizálni a domainben! Arról nem is beszélve, hogy elég egy kötőjel, vagy Uram bocsá’ egy rag, vagy jelző – és máris megvan a megoldás! – Szerintem.

    És végül Lalinak: nem lehetsz olyan naiv, hogy feltételezed: az OMA fiúk csupán csak osztják az észt nekünk és Ők pedig a saját technikáikat nem használják… Még szép hogy Ők is el akarják adni a szolgáltatásukat! Szerintem ez teljesen rendben van. Egyszer talán nekem is lesz lehetőségem élőben meghallgatni Őket.

    Bocs, ha sok voltam :)

  6. Sajnos lemaradtam, de azért elküldöm az oldalamat. A weboldal célja szolgáltatás értékesítés. (www.olcsoszinesnyomtatas.hu)
    Az ügyfelekkel történt konzultáció alapján készítettem el. Teljesen laikus vagyok ehhez a témához.
    Ha véletlenül erre jártok, akkor nézzetek be :) Köszönöm és további sok sikert!

  7. Csodálkozok azon, hogy annak ellenére, hogy ~500-an kértek ingyenes elemzést a weboldalukról, csupán 3 ember vette a fáradtságot, hogy megköszönje…

  8. Köszönöm a segítséget, a betűtípus megváltoztatva!
    http://www.penyigey.hu – grafiki, web, arculat –

  9. Sziasztok!

    Nagyon jó volt olvasni az elemzéseket – már bánom, hogy mégsem küldtem be az oldalamat… :)

    Nekem egy olyan napirenden kívüli(?) kérdésem lenne, hogy abban az esetben, ha az érdeklődőim és ügyfeleim köre több célcsoportba sorolható, hogyan érdemes kialakítani az oldalt?

    Előre is köszönöm, ha esetleg kitértek rá. :)

    Eredményes, vidám napot kívánok mindenkinek!

    Nóri

    • szilas szerint:

      A kérdés ugyan nem hozzám lett intézve, de én azt tanácsolnám, hogy minden célcsoportra külön oldalt készíts, így mindet megfelelően tudod megszólítani.

  10. Nagyon várom a második részt!

  11. Örülök hogy egy negatív példaként sem kerül t említésre De egykét konstruktív javaslatot azért elolvasnék

  12. Kedves Zsolt és Márton!

    Nagyon köszi a részletes infokat. Igaz, hogy az én honlapom nem szerepelt kiemelten a példák közt, de így is “magamra” ismertem és sok hasznosságot találtam a leírtak közt.
    Szűcs WordPress Ádám bejegyzésére reagálva: én is csak most vettem észre, hogy itt a bejegyzés és előbb végigolvastam, majd listát írtam a teendőkről. :-) Most, hogy ezzel végeztem, visszajöttem megköszönni az OMA-s fiúk munkáját.
    “Lali” bejegyzéséhez képest azt hiszem én vagyok az ellentétes pólus. Amikor beküldtem a honlapom már voltak előttem kb. száz-százötvenen. Végig se bírtam futni, nemhogy ha nekem kellett volna meg is nézni az oldalakat. Már akkor is felmerült bennem, hogy ha nem kerülök sorra, milyen jó is lenne, ha valamilyen úton-módon kérhetnék segítséget és lám ez is megoldódott. :-)

    Nagyon köszönöm még egyszer.

  13. “#10: Reklám a honlapon?” elemzéshez lenne egy kérdésem: milyen tartalmú weboldalakra érdemes ezeket a hirdetéseket feltenni? Ez érdekelne!

  14. Nos fiúk ez megint alapos munka!
    Köszi a sok jó ötletet, és a jelek szerint nem volt haszontalan eddig, hogy megvásároltam az anyagaitokat és az alapján csinálgatom a weboldalamat! :D
    Eddig a 10 felsorolt pontnál egyiknél sem szerepeltem negatív példaként, és ezt jó jelnek veszem! :D
    Bízom benne, hogy a következő 10 pontnál is max pozitív példaként említitek a nevem! :D
    Üdv:
    Laci

  15. Judit szerint:

    Kedves Fiúk!

    Köszi az anyagot. Profi munka, és nem kis idő lehetett ennyi weboldalt átnézni.
    Rendkívül hasznos az elemzés.
    Még egyszer köszönöm.
    További sok sikert Nektek!

  16. Ildikó szerint:

    Sziasztok!

    Köszi a honlapelemzős cikket, nem semmi mennyi honlapot átnéztetek. Gratulálok!
    A tréning pedig szuper ötlet!

    Ildikó

  17. Köszönöm a tanácsokat én is ismét… Jó olvasni titeket. :)

  18. A flash oldalakkal még az is probléma, hogy az ios és az os x oprendszereket használó eszközök (iphone telefon, ipad táblagép) számára elérhetetlenek.

  19. Én is most tudtam csak elolvasni a bejegyzést, három napja nem volt internet kapcsolatunk műszaki hiba miatt. 2012-ben ilyen még van :)
    Köszönöm nektek Zsolt és Márton a munkát, izgatottan várom a második részét is!

  20. Sziasztok!
    Tudom, hogy lemaradtam róla, de csak építem a weboldalam. vannak oldalak, amiket már feltöltöttem, de a többi már csak egy-két nap. Ha még lesz rá energiátok, kérlek, az enyémet is nézzétek meg! Csak iránymutatásra lenne szükségem, hogy jó- e az elképzelés.
    Szerintetek az nem kelt ellenérzést a látogatókban, hogy vásárolt tárhelyre ingyenes WP sablont töltöttem föl?

  21. Elnézést, de az előbb elfelejtettem megköszönni! :) Egyébként is többet, értékesebbet adtok ezekkel a bejegyzésekkel, tanácsokkal egy kezdő online vállalkozónak, mint amennyit kértek érte! Szóval hajrá fiúk! :)

  22. Javítottam a betűk elrendezésén, remélem így már jó lesz. Köszönöm az észrevételt.

  23. Kedves Márton és Zsolt!

    Nagyon szépen köszönöm az elemzést!
    További sok sikert kívánok a munkájukhoz!

    Üdvözlettel:
    Tóth Zsuzsanna

  24. Köszönöm a részletes (20 pontos) elemzést, nagyon hasznos volt, különösen a sok gyakorlati példa.

    A képi megerősítésre vonatkozó észrevétel is jogos, gondolkozom a megoldáson.

    Aki nem ismeri, annak az Excel ugyanolyan mumus, mint másnak a fogorvos. Ezért kerestem/keresek semlegesebb, vidámabb témát, ami oldja a jelentkező félelmeit.

  25. Köszönöm az észrevételeket.
    Javítottunk a megjelenésen. Talán így jobbak lettek.

    http://www.tonervaros.hu és a http://www.masolovaros.hu

  26. Kedves Márton és Zsolt! Én 5 éve varrok kutyusoknak és gazdijuknak. Az elején még jó volt a Mindenki lapja ingyenes. Később a fiam csináltatott nekem egy weblapot vett domain nevet is hozzá. Biztos sokba került. Azóta nagyon sokan foglalkoznak kutyafelszerelések készítésével, árusításával, szóval nagy a konkurencia. A kis ingyenes lapom mindig első második oldalon szerepelt a keresőben, ez meg még az 50. oldalon sincs. Ha megemlítem a szerkesztőnek leráz azzal sokat kell rákattintani. Ki kattintson rá ha nem is látják? Nagyon megköszönnék egy kis segítséget, tanácsot. Üdvözlettel Baracskainé Erzsi

  27. Zoltán szerint:

    Kedves OMA Blog!

    A közeljövőben szeretnék készíteni egy weblapot, van egy (szerintem) elég jó ötletem, a honlapot “linkedin-szerűre” szeretném csinálni. Az az igazság, hogy nem nagyon értek a programozáshoz, weblap-készítéshez és karbantartáshoz. Nem igazán tudom, hogy kellene nekiállni. Tudtok esetleg ajánlani egy jó anyagot (angolul), amiben minden össze van foglalva lépésről-lépésre (mindenféle apró trükkel és tanáccsal)? Mennyibe kerül körülbelül egy honlapot fenntartani?

    Köszönöm előre is a választ,

    További szép estét
    Zoltán

  28. szilas szerint:

    Köszi fiúk!
    Én ugyan nem küldtem be az oldalam, mert épp most készül, de már látom, hogy néhány dolgot korrigálnom kell rajta.
    Nagyon várom a következő részt, hogy mire megjelenünk, addigra már azokat az észrevételeiteket is beépíthessem.
    Lali!
    Te ne gyere. Hidd el, jobb neked otthon élcs hozzászólásokat írogatni. Úgysem vennéd hasznát, te mindent tudsz. Sőt jobban tudsz. Nincs rá szükséged.
    Ne gyere!

Trackbacks

  1. […] Elkészült az elemzés, aminek az első részét ezen a linken olvashatod: Weblap elemzés: Tipikus hibák a magyar weben – 1. rész […]

  2. […] első 10 tipikus hibát ebben a korábbi bejegyzésben találod,  most jön a folytatás, íme a második […]

Szólj hozzá!

*