Kutatás: Emailezési és email marketing szokások

Végeztünk egy kutatást. A kutatás egyik fele arról szólt, hogy a követőink, olvasóink (jellemzően kis és középvállalkozások döntéshozói, marketingesek, online marketing területen tevékenykedők) milyen email fogyasztási szokásokkal rendelkeznek, a másik fele a kutatásnak pedig az email marketing gyakorlatról szólt. Az eredmények számunkra is nagyon érdekesek voltak. Voltak sejtéseink, amik beigazolódtak, de volt olyan eredmény, amin mi is meglepődtünk.

A kutatás kérdőívét összesen 1.656-an töltötték ki. Ezúton is köszönjük mindenkinek, aki részt vett benne.

Nézzük hát az összesítéseket!

(Kattints a diagramok előnézeti képeire!)

A Facebook oldalunkon élő videóban kommentáltuk az eredményeket, közben sok jó kérdést is kaptunk a nézőktől, ezekre is igyekeztünk válaszolni. Nézd meg, ha eddig nem láttad volna ezeket a videókat!

1. rész: Emailezési szokások

 

2. rész: Email marketing szokások

 

Konklúzió

Az aktuális és friss statisztikák mellett az alábbiakat tartottuk még nagyon érdekesnek:

  • A kitöltők közel 38,5%-a nem szokott hírlevelet küldeni, így nem használja az email marketing adta lehetőségeket.
  • Az email marketingező válaszadók 87,9%-a önállóan, házon belül oldja meg az email marketing tevékenységüket, nekik van a legnagyobb szükségük segítségre.
  • A vállalkozások több mint 75%-ának 10.000 fő alatti adatbázisa van, ami a legtöbb iparágban nem számít túl nagynak. (Ebben is lehetne sokat fejlődni.)
  • A hírlevelet küldők 33,4%-a több havonta küld csak emaileket, ami elég ritkának számít, félő, hogy “kihűl” az adatbázis ilyen gyakoriság (ritkaság) mellett.
  • Akik szoktak hírlevelet küldeni, azoknak a 67,4%-uknál nincs automata hírlevél sorozat beállítva. (Ezen megdöbbentünk, mert ezt kár kihagyni, ha már valaki emailcímeket gyűjt.)
  • Gyanúsan sokan, 19,6%-ban használnak a válaszadók ingyenes email marketing szoftvereket. Félő, hogy az ingyenes szoftver nem teszi lehetővé a haladó megoldások használatát.)
  • Nagyon sokan válaszoltak úgy, hogy nem értik a kérdést, amikor az A/B tesztelésről, szegmentálásról vagy perszonalizációról kérdeztünk.
  • Viszonylag kevesen figyelnek oda a pre-header alkalmazására és a reszponzív email sablon kialakításra.

Amiben mi a legnagyobb megerősítést nyertük a kutatásból, hogy szükség van arra a tudásanyagra, amin már a kutatás előtt hónapokkal elkezdtünk dolgozni, ami már régóta hiányzott az OMA anyagainak palettájáról. Ezért büszkén jelentetjük meg legújabb, email marketinggel foglalkozó tudásanyagunkat. Úgy írtuk meg, hogy külön hangsúlyt fektettünk a kutatásból kiderülő homályos foltokra és olyan ismeretanyagot állítottunk össze, ami nem hiányozhat annak a tudástárából, aki ma email marketinggel szeretne foglalkozni közvetlenül vagy akár csak döntéshozóként, stratégaként.

A tudásanyagban foglaltak segítségével indítottuk útjára mi is az Online Marketing Akadémiát, még 2008-ban. Azóta is egy nagyon erős, hangsúlyos lábunk az email marketing. Ez idő alatt több millió kiküldött email, sok tízezer feliratkozó segített hozzá minket ahhoz a tapasztalathoz, amelynek segítségével folyamatos és dinamikus növekedést tudtunk elérni a bevételeinkben évről évre. Ezeket a tapasztalatokat írtuk le tudásanyagunkban.

Nézd meg a további részleteket, tematikát, sőt bele is tudsz olvasni:

 

Visszakövetések

  1. […] működött nekünk legjobban hétköznap, de ha vasárnapi kiküldés mellett döntenél, akkor az OMA szerint inkább este küldd ki az […]

Hozzászólás beküldése

*