Facebook Timeline: a lehetőségek fogságában (?)

Sok céget látok magam körül, akár a családban, akár a tágabb ismerős környezetemben, és az ügyfelekről nem is beszélve, akikkel nagyon sokat találkozunk az élő képzések alatt. Hallom, látom, tapasztalom azt a felfordulást ami a fejekben van a közösségi média terén. És az igazi “hunyó” a Facebook. Csábító, mert ott van (és tényleg ott van!) milliós nagyságrendben a felhasználó, de ember legyen a talpán, aki a sok céges teendő mellett képes követni a Facebook változásainak ütemét.

Amikor nagy és komoly változások lépnek életbe,  akkor ezek látványosak, sok figyelmet kapnak. Nyilván ezeket könnyebb is észrevenni, könnyebb érezni, hogy itt most van valami új, lehet utána nézni a változásoknak. Ilyen volt a például a Facebook Timline (idővonal) bevezetése előbb a privát profilokra, aztán a céges oldalakra.

Azonban tényleg szinte napi szinten jönnek az apró újdonságok úgy az idővonal lehetőségeit illetően, mint a hirdetési megoldásokban, vagy épp az analitikai módszerekben. Apró, picurka módosítások, amik ugyan sokszor hasznosak, de azt tapasztalom, hogy a legtöbb cégvezető és marketinges számára nyomasztóak. Mert bődületes a tempó, és ha valaki lemarad, akár csak 1-2 hónapra, akkor nagyon nehéz újra felvenni a ritmust.

A mai bejegyzéssel nem is lehet az a célunk, hogy az esetleges lemaradást behozzuk, (erre ott a frissült tudásanyag), inkább ma,  a VÁLTOZÁS HETE zárásaként 1-2 okos apróságra szeretnénk felhívni a figyelmet a Facebook területéről.

Hozzáférések a cég Facebook oldalához

Sokat sopánkodtunk mi magunk is azon, hogy sokáig nem volt lehetőség az adminok hozzáférési szintjeit beállítani. Vagy valaki admin volt vagy nem. És bizony ez elég veszélyes terep volt a cégek életében, mert akár egy távozó alkalmazott kitörölhette a többi munkatársat… De a Facebook szerencsére megoldotta ezt, és most már admin és admin között is lehet különbséget tenni. Az “oldal szerkesztése” funkció alatt találsz egy menüpontot “Admin Roles”. Korábban is ezen a felületen tudtál hozzáadni, illetve elvenni adminokat, de most a hozzáférési szintjüket is meg tudod határozni.

A facebook oldalak kezelőinek különböző jogosultsági szintjei

A Facebook oldalak kezelőinek különböző jogosultsági szintjei

Az adminisztrátori szerepek között a Facebook 5 szintet különböztet meg:

  • Manager: Ez a legmagasabb szintű hozzáférés teljes jogosultsággal, azaz aki ezt a hozzáférést kapja, bármit csinálhat az oldalon, amit a korábbi adminisztrátorok. Ezt a jogosultsági szintet csak nagyon óvatosan osztogasd!
  • Content Creator: Ez a legjobb jogosultsági szint azoknak, akik a Facebook oldal tartalmáért felelősek, és cégen belül, vagy akár azon kívül menedzselik az oldalt. A „Content Creator” szerkesztheti az oldalt, írhat új bejegyzéseket az oldal nevében, küldhet üzeneteket, és létrehozhat hirdetéseket is. Ezentúl természetesen megnézheti az analitikát, azonban ami a lényeg: a jogosultsági szinteket nem módosíthatja, nem adhat hozzá az oldalhoz új admint, és törölni sem tud senkit, kivéve saját magát.
  • Moderator: Neki már nincs jogosultsága új bejegyzéseket létrehozni, de az oldal nevében van lehetősége válaszolni a bejegyzések alatti hozzászólásokra és akár törölhet is egyes hozzászólásokat. Ha az opció engedélyezett az oldalon, akkor küldhet üzeneteket az oldal nevében, és létrehozhat hirdetéseket valamint a statisztikai mutatókat is megnézheti.
  • Advertiser: Ő az oldalhoz igazából nem fér hozzá, csak a hirdetéseket menedzselheti illetve a statisztikát böngészgetheti.
  • Insights Analyst: Ez a legkevesebb jogosultsággal rendelkező szint, ennek birtokosa csak az oldal mérőszámaihoz fér hozzá az analitikában.

Időzített bejegyzések a Facebook Idővonalon

Az előre eltervezett bejegyzéseket lehetőséged van egy előre beállított jövőbeli (vagy akár múltbéli) időpontban közzétenni. Erre semmilyen külső bővítményre nincs szükség, a Facebook már az Idővonaladon adja meg az ehhez szükséges felületet.

Időzített bejegyzések a Facebook Idővonalon

Időzített bejegyzések a Facebook Idővonalon

Publikálás előtt kattints rá a kis óra ikonra (a kép bal alsó sarkában látható), és máris megadhatod a tetszőleges dátumot: évre, hónapra, napra, órára és tízperces időközönként percre lebontva is. A múltra „időzített” bejegyzések azonnal megjelennek az Idővonalon a beállított időpont mellett, a jövőre időzített posztok viszont egyelőre várakozó állásba kerülnek. Amint elérik a beállított időpontot, automatikusan megjelennek az Idővonaladon!

***

Egy sor hasonló apró újdonság van még a Facebookon, ezeket ismerned kell. Persze tudjuk nem mindenki örül ezeknek a változásoknak, nagyon sokan a mai napig nem szokták meg a Facebook Timeline két hasábos kinézetét, amiben gyakran ide-oda ugrálnak a bejegyzések. Ezek ellenére mondjuk, hogy cégvezetőként, marketingesként nem teheted meg hogy ezeket ne tanuld meg és ne használd játszi könnyedséggel, mert a Facebookon ott van a célcsoportod! A teljes magyar internetező közösség közel egésze kisebb-nagyobb időközönként fent lóg a Facebookon. Ezek közül kell megtanulnod elérni a Számodra fontos csoportokat és egyéneket, hogy közvetlenül megszólíthasd és aktivizálhasd őket.

Szép feladat, jó munkát kívánunk hozzá, és íme a kihagyhatatlan hozzávaló:

Profitálj Te is az online marketing legújabb dimenziójából!

Profitálj Te is az online marketing legújabb dimenziójából!

Az OMA Közösségi Média tudásanyagát átdolgoztuk és kibővítettük.

  • Közösségi Média tudásanyag követi az üzleti szempontból legfontosabb változásokat, és több mint 230 oldalon foglalja össze a közösségi média Magyarországon használatos marketingeszközeinek tudnivalóit.
  • A Facebook változásainak megfelelően a legújabb Facebook Timeline (Idővonal) beállításokat is beleírtuk, az összes fontos ingyenes és fizetős lehetőséggel együtt, amit a Facebook felkínál az üzleti felhasználóknak.
  • A Twitter frissülésének megfelelően vadiúj, magyar nyelvű képernyőfelvételekkel és az új funkciók és beállítási lehetőségek részletes bemutatásával bővült a tudásanyag.
  • A Google Plus megjelenésével új szereplő jelent meg a közösségi média piacán, és bár a rendszer még erős fejlődés alatt áll, a fontos innovatív tudnivalókat ezen a  területen is összefoglaltuk!
  • A frissített tudásanyag új, ergonómikusabb, áttekinthetőbb formát kapott.

Olvass bele az OMA frissített Közösségi Média tudásanyagába, és rendeld meg most kiemelt kedvezménnyel!

Nézd meg, vajon miért tanul ebből az anyagból Frei Tamás is, aki több tízezres követőtáborokat mozgósít a Facebook oldalain!

MEGNÉZEM!

Comments

  1. Hegedűs-Cser Lilla szerint:

    Sziasztok!

    Köszi az infókat! Módosítottam a kollégáim jogosultságát az oldalunkon, és a content creator jogosultságnál nem jelenik meg az “A Facebook használata mint….” lehetőség :(, vagy legalábbis mi nem találjuk…

    üdv.:
    Lilla

  2. Sziasztok!
    Köszönjük az infókat mi is.
    Egy olyan, ide is talán kapcsolódó kérdésünk lenne felétek, hogy korábbi, tavalyi facebook hírdetésről miképpen tudunk könvyelésre alkalmas számlát kinyerni?
    Eddog nagyon nem találtuk meg a megoldást. Hátha Ti tudjátok.
    Előre is Köszönjük szépen!
    Üdvözlettel:
    NaturaDENT – a természet erejével a fogak megmentéséért

    • A Facebook hirdetésről a Hirdetéskezelő menüben, a Számlázás pontban tudsz számlát kérni. Az aktuális hónap jelenik meg, de ki lehet választani bármelyik korábbi hónapot, ott ha megtaláltad a keresett számlát, megnyitod, kinyomtatod és már meg is van a számla.

  3. És most lenne egy kérdésem is az időzített bejegyzéssel kapcsolatban. Ha készítettem egy időzített bejegyzést, és utólag – de még a megjelenés előtt – szeretnék rajta változtatni (ha jól tudom csak törölni ill. másik időpontra átállítani lehet), akkor hol férek hozzá ehhez a bejegyzéshez?

  4. Írisz szerint:

    Sziasztok!

    Csak érintőlegesen tartozik ide a kérdés, de nagyon furcsa jelenségnek lehettem ma tanúja a facebook oldalunkon. A tegnapi 530 aktuális talking about helyett ma reggelre 0-t mutatott a rendszer. A statisztikából és a grafikonból az látszik, hogy egész egyszerűen eltűntek az elmúlt másfél hét aktivitásai. Mit gondoltok, ez minek köszönhető? Tapasztalt már valamelyikőtök hasonlót?

    Köszönöm előre is a válaszotokat, Írisz

  5. Irci szerint:

    Kedves Írisz!

    Sokaktól hallottam már erről a problémáról, pár napon belül mindig visszaálltak a statisztikák!

    Üdv,
    Irci

  6. Content Creator joggal vigyázni! Könnyen admint lehet belőle csinálni.

  7. Réka szerint:

    Sziasztok,
    hogy lehet kideríteni, hogy ki a tulajdonosa egy facebook oldalnak, ha a névjegynél nincsen erről infó?
    Szeretném használni az oldalt, de így nem tudom felvenni az oldal tulajdonosával a kapcsolatot.
    Köszönöm a segítségeteket!
    Üdv.:
    Réka

Szólj hozzá!

*