Tartalommarketing = ne akarj eladni?

Manapság átalakulóban van az internetes kommunikáció. Az Internet hajnalán elegendő volt az, ha egy cégnek egyáltalán volt honlapja. Később, amikor egyre több vállalkozás lett jelen a Világhálón, egyre fontosabbá vált a jó értékesítési szöveg, ami képes volt eladni. Ma is nagyon fontos, de abban az esetben működnek ma is igazán eredményesen ezek a szövegek, ha már előzőleg az olvasóban kialakult egyfajta bizalom a kommunikátor irányában.

Nagyon nehéz elérni a látogatódban, hogy bízzon Benned, úgy hogy életében először találkozik Veled. Még ha talál is hasznos infókat honlapodon, nem biztos, hogy az első alkalommal már meg is vásárolja termékedet.

A felhasználók is fejlődnek, egyre dörzsöltebbek lesznek, egyre komolyabb fenntartással fogadják a reklámüzeneteket, amennyiben először hallanak a vállalkozásodról.

Mi a megoldás?

Mi az, ami segíthet megágyazni értékesítési célú üzenetednek? Az, hogy először ne akarj eladni. (Ez ellentétesnek tűnik bizonyos ősi ösztönökkel is!) Először ne reklámmal találkozzanak Tőled az érdeklődőid, hanem színtiszta önzetlen, értékes és lehetőleg érdekes tartalommal. Nyilván az a célod, hogy előbb utóbb eladj, de ezt az elején ne lehessen észrevenni. Sőt próbálj meg tényleg önzetlen lenni, magasabb rendű célokért dolgozni. Ez látszani fog a kommunikációdon és – kis túlzással – az eladások jönnek maguktól.

A tartalommarketing nem más, mint folyamatosan olyan értékes tartalmat sugározni, amely képes megfogni az emberek figyelmét és érdeklődését egy bizonyos téma iránt. Az így bevonzott érdeklődők úgy kapják meg az őket érdeklő információkat, hogy nem érzik, hogy fenntartással kellene kezelni a tartalom előállítóját, hiszen, az nem akar nekik semmit eladni. Így sokkal könnyebben kialakul a bizalom és a kötődés a kommunikátor és a tartalom fogyasztója között.

Szerinted hány éve létezik tartalommarketing?

5-10? 10-20? Sokkal régebb óta. Valamilyen formában biztosan lehet találni a történelemben olyan több száz vagy ezer éves üzleti megoldásokat, amik a tartalommarketing elveit használták, de az első dokumentált, tartalommarketinges megmozdulás a Michelin-fivérekhez köthető.

Ők találták fel 1891-ben a leszerelhető gumiabroncsot. Cégük gumi értékesítéssel foglalkozott. Csak nem nagyon fogytak a termékeik, mert akkoriban nem sokan autóztak. Ezért először az autózáshoz kellett kedvet csinálniuk. 1900-ban indították útjára, majd minden évben azóta is megjelentették a Guide Michelin című kiadványt, ismertebb nevén a “Vörös könyvet”.

A térképeket is tartalmazó könyv összegyűjtötte a kitűnő hoteleket, éttermeket, autós célpontokat, hogy hova érdemes kirándulni. Eleinte ingyenes volt, hamar nemzetközivé vált és a mai napig kiadják!

Mitől más a tartalommarketing?

A tartalommarketing nem az agresszív értékesítésre épül. Sőt alig próbál eladni. A sok értékes információ mellett időnként elsütött értékesítési szándékú üzenet nagyon komoly eredményeket tud elérni egy jól előmelegített, felkészített, edukált közönségen belül.

A lényeg, hogy a tartalommarketinggel azt érd el, hogy vásárolni akarjanak az érdeklődőid. Érzed a különbséget ahhoz képest, amikor Te akarsz eladni?

A hagyományos értékesítés alapú marketing tulajdonképpen a push marketing. Látható cél: mindenáron eladni. A legtöbb hagyományos reklám is ezen alapszik. Valahogy megszerezni az érdeklődő figyelmét és megpróbálni neki minél előbb értékesíteni. (Ez a módszer egyébként bizonyos esetekben jól működik.)

Ezzel szemben viszont a pull marketing először valamiféle közös érdeklődést próbál keresni a leendő vevővel, olyan közeget teremtve, ahol a vevő minden kötelezettségtől mentesen informálódhat, kipróbálhat dolgokat, hogy aztán kedvet kapjon és ő akarjon vásárolni. A pull marketing egyik formája gyakorlatilag a tartalommarketing. (Ide kapcsolódik korábbi bejegyzésünk: Push vagy pull marketing?)

A világháló számos eszközt kínál arra, hogy értékes tartalmadat publikáld az Interneten. Például:

  • gazdag tartalommal rendelkező honlap;
  • saját blog, fórum;
  • saját csatorna videómegosztó oldalakon;
  • saját Facebook, Google+ és egyéb közösségi oldal;
  • saját közösségi és mobilapplikációk;
  • egyéb megosztási megoldások;
  • a fentiek kombinációja.

Gyakorlatilag saját médiafelületeket és közösséget hozol létre. Az eszközök széles tárháza a rendelkezésedre áll, kérdés, hogy milyen tartalommal töltöd meg. Rajtad múlik!

Egy csipetnyi titok…

A jó tartalommarketing alapja – nem meglepő módon – a “jó” tartalom. Ez nyilvánvaló. Viszont az már nem annyira, hogy hogyan lehet jó tartalmat előállítani. Illetve ki állítja elő cégen belül? Egyáltalán kiszervezhető-e a tartalom generálás? Nem állítom, hogy lehetetlen kiszervezni, de az igazán jó tartalommarketingben van valami, amit nem lehet pénzért megvenni.

Egy érzékletes analógia jut eszembe erre: mehetsz akármilyen éttermekbe, pénzért különleges ételeket fogyaszthatsz, de mégsem lesz olyan, mint amilyen nagymamád / édesanyád főztje. Utóbbiban van valami, amit nem pénzért adnak…

Van saját példád a tartalommarketingre? Mutasd meg!

Hozzászólások

  1. Ha valamit örömből teszel és életed része, az kisugárzik.
    Ha szívből, teljes lélekkel teszel valamit, frenetikus hatása van.
    Az emberek vágynak arra, hogy részesüljenek ebből az erőből,
    energiából és ezért keresik a kapcsolatot veled.
    Tudják, hogy valami pluszt kapnak, valami olyasmit, amit nem
    lehet megvenni, és csak benned van.
    Ez a legfontosabb és ha ez megvan, minden más könnyen megy
    és elsajátítható, de ezzel kezdd.
    Találd meg amit mindennél jobban szeretsz és értesz így “vonzóvá”
    válsz, míg ellenkező esetben csak egy “üzletember” leszel, aki
    megpróbál eladni.

    • Ezt az ajánlást átéltem, tehát szerencsés vagyok. Mégis bújkál az emberben a kisördög, hogy csak kellene hatékonyabban forgalmat növelni, hiszen fejlődni akarok. De hát a legjobb barát a türelem és sok szeretetteli munka.

  2. Kérdezted, hát mutatom, egy szegedi ablakfelújító vállalkozás ezen az úton jár.

    http://www.ablakfelujitas.hu/ablakfelujitas-hirek

    • Kiss Balazs szerint:

      Tenyleg jo pelda :)

    • Nekem is tetszik :)
      Esetleg egy apró javaslat: ahol nagyon hosszú, ismeretterjesztő szöveg van, ott 1. egy kicsit több bekezdésre bontani; 2. használni alcímeket 3. bekezdésen belül félkövéren kiemelni egy-egy lényeges szót —> Sokan szkennelve olvasunk, s ha egy szöveg nagyon sűrű, el se kezdjük.

    • Üdv!
      Valóban nagyon jó az oldalad,szerintem ezzel ott vagy a “Top-on”!
      :D

    • Nagyon jó a honlap, gratulálok hozzá! A készítővel szívesen ˇˇösszejönnékˇˇ egy bartelos-honlapkészítős-nyaralásos akcióra.

    • Kincses Zoltán szerint:

      Kitűnő példa a tartalom marketingre . Lehetséges , hogy ennyi elég is , és ezért nem találtam egyéb marketing eszközök nyomát sem Pl: ellenállhatatlan belépő termékajánlat ( ingyenes hőkamerás felmérés az első 10 érdeklődőnek , vagy valami hasonló ) Nekik minden bizonnyal a tartalom marketing bőven elég volt, és azt tökéletesen megcsinálták . Kiérdemelték a tiszteletemet .

  3. …igen, és folyamatosan bővítem, bár én amolyan “non-profit” jellegű tevékenységben vagyok, de valóban így van ahogy a bejegyzésben írtad.

    Jó volt ez a régi példa a gumisokkal, ha van még ilyen “történelmi sztori” jöhet! (-:

  4. Szuper! Ezek szerint nem jártam messze az igazságtól, amikor arra a kérdésre, hogy mi ne maradjon ki egy “Kommunikáció és sales a Facebook-on” című előadásból, ezt válaszoltam:

    A legfontosabb és legelső cél az ismertség elérése legyen. A második, a szakmai hozzáértés megmutatása spontán, nyomulás nélkül. A harmadik (ebben nem szoktak egyetérteni velem): ne eladni akarj, hanem engedd meg, hogy vegyenek Tőled.

  5. Nagyszerű cikk! Egyetértünk vele! Mi gondolkodni tanítjuk 20 héten kersztül a felirattkozottjainkat és egyetlen egy levélben sem akarunk az égvilágon semmit sem eladni. És utána sem írunk ezzel a céllal! http://gondolatindito.hu/gondolatinditas-hirlevel/

  6. igen a tartalom marketingel egyet értek. Én is ha beszélek ismerősökkel,mondani szoktam
    hogy amiben tudok segíteni az a rezsiköltség lefaragása a lehető legkissebbre.
    Lehetőség bemutatásával, személyes tapasztalatokkal. Aztán a döntés már az övék.
    üdv mindenkinek

  7. Már évek óta ezt az elvet követem, de nagyon nagy segítség azt hallani, hogy ez nem rossz út – néha kételkedni szoktam. Kutyás webáruházunk van, aminek a nyitóoldala egy magazin, tele komoly, sokszor tudományos alapú cikkekkel különböző kutyás területekről. Sok cikket átveszünk, de nagyon sokat én írok illetve fordítok.
    Viszont a forgalmunk mégsem olyan jó, mint sok olyan webáruházé, akik egyáltalán nem törik magukat ilyesmivel.
    http://www.szupereb.hu

    • Kedves Andrea!

      Tetszik a honlapja, elmentettem kedvencek közé!
      Amúgy ezelőtt még nem is hallottam kutya társasjátékról, de ötletes :-)

    • Nimmy szerint:

      Tudom, már régi a hozzászólás, de volna egy észrevételem. Nem vagyok kutyás, de engedelmeddel a saját online vásárlási szokásaimból indulok ki. Ha a Kapcsolat menüre kattintok, szeretem, ha látom, hogy mégis hol tevékenykedik a cég, melyik településen. Még akkor is, ha személyes átvételre nincs mód.
      Illetve még egy dolog, érdemes bekapcsolni valamilyen személyes átvételi formát, ami rugalmasabb, mint a futár, nem kell x címen tartózkodni, van, aki nem tud a munkahelyére rendelni, vagy utazós munkája van, szomszédot nem tudja megbízni átvétellel. Ha nincs üzlethelyiség, akkor ilyen esetben jó lehet a Pick Pack Pont hálózat vagy a Posta Pontok, csomagautomaták.
      Nem ismertem az oldalt egyébként, sokan az ismert nagyoknál le is ragadnak, de tetszik, lehet, hogy még fogom ajánlani kutyás ismerősöknek.

  8. A sok ÉRTÉKES tartalom nélkülözhetetlen egy jó weboldalhoz! Mi az álmok, célok megvalósításában segítünk, folyamatosan bővülő tartalommal. “Mert minden egy álommal kezdődik”
    http://napiminimum.hu/yit/trk.php?tr=50

  9. Teljesen egyetértek, szerintem is így van, mi is ezt a vonalat követjük, és szerintem sikeresen, de ha valaki belegondol, ki szereti manapság a nyomulást? Mikor “rád másznak” ezt vedd meg, ha kell, ha nem…. Senki. Míg ha segítségére vagy az ügyfélnek, megmutatod neki a helyes irányt szívesen lesz törzsvásárlód és így mindketten jól jártok végül. :-)
    Ha kedved van iratkozz fel hílevelünkre:
    http://www.domainadminisztracio.hu

  10. Sziasztok!
    Teljesen egyetértek a cikkel.
    Nálam is, ha a terméken van a hangsúly, akkor a költséghatékonyság növelését helyezem előtérbe. Ha vállakozás érdekli, akkor a pénzkereseti lehetőséget. Meg kell találni, hogy mire van szüksége a leendő partneremnek. Csak utána beszélek az eladásról, ha felkeltettem az érdeklődését.
    További sikeres napot mindenkinek!

  11. Sziasztok!

    Egy érdekes, de nem minden bizonnyal valós információ.
    A Facebookon megjelent az a bizonyos cikk, hogy a rend őrei büntetnek az eü csomag nem léte, illetve lejárata miatt.
    Hajdúböszörményben van az egyetlen magyarországi eü doboz gyártó cég, nagyon elenyésző volt a forgalmuk az utóbbi időben.
    Azóta éjjel nappal dolgoznak.
    Ez tartalom marketing?
    Az vagy nem, nekik jól jött!
    Ja, és örülök neki, hogy munkahelyek menekültek meg megint.

    • Ha semmi valóságalapja nincs ennek és csak a média kapta fel, hogy a rendőrök ellenőrzik az elsősegély doboz lejárati dátumát, akkor “média hack”, ha sikerült befűzniük a rendőrséget, akkor pedig “lobbizás” van a dologban! :-)

      De ez semmiképp nem tartalommarketing. Hol itt az értékes tartalom?

      • Az értékes tartalom a dobozban van, ami elvileg le sem tud járni csak újra megvetetik velünk :)

        Nézzük meg alaposabban:
        A dobozon egy sürgető határidő: lejárati dátum.
        Be van csomagolva: alapoz a kíváncsiságra.
        Piros: felkelti a figyelmet.
        Megléte kötelező: na erre már nem jut semmi marketing az eszembe…

  12. A saját honlapom egy élő példa erre. Közösségi marketinggel foglalkozom, és mégsem akarok eladni semmit.
    Csak tanítani a vállalkozókat, hogy hogyan használják ki ezt a kitűnő és ingyenes lehetőséget a cégük felfuttatására.
    Sem a cikkekben, sem a hírlevélben nem akarok eladni semmit. Az ügyfelek maguktól keresnek meg, ami azért nagyon jó érzés :)

    Nagyon nehéz viszont megtalálni az egyensúlyt, mert az olvasók hamar hozzászoknak az ingyenes és magas minőségű tartalomhoz, aztán ha egyszer mégiscsak eléjük társz valamilyen ajánlatot, felháborodnak…

    • Szia Babett!

      Valóban nehéz megtalálni a határt, de ha a sok érték után valaki nem “nézi el” Neked, hogy pénzből élsz, akkor ő úgysem lenne az ügyfeled…

  13. Naponta szembesülök azzal, hogy a vásárlók bizalmatlanok, főleg egy online üzlettel szemben.
    Naponta szembesülök azzal, hogy ha a vásárló azt kap vagy még jobbat, és akkor amikorra szeretné, nagyon hálás. A háláját ki is fejezi és elmondja, hogy Ő ezt nem is gondolta, hogy ilyen még van.
    Ezek azok az élmények, amiért érdemes dolgozni! Mert akkor már nem csak én tudom, hogy amit alkottam annak értéke van, hanem a vevő is pontosan ugyanolyan nagyra értékeli.
    Nagyon igaz ez az írás, ha nagyon el akar valaki adni, és ha nagyon pénzéhes akar lenni a vásárlók elfordulnak tőle.
    A szakmában bárkivel találkozom, „tele van a szája panasszal”. Megkérdezik: Te mitől vagy ilyen jókedvű? Attól, hogy engem a vásárlóim elismerése boldoggá, tesz, és arra ösztönöz, hogy
    még kiválóbb minőségű alapanyagokból még tartósabb termékeket adhassak számukra.
    http://www.agynemu.bolthely.hu

  14. Sziasztok!
    Nincs valami egészségi dobozos ötletetek, én már több száz cikket írtam és tettem ki az oldalainkra, öltöny témában. De sajnos, semmilyen hatása sincsen, pedig jók az öltönyeink, és még olcsók is.

    • Szia Zoli!

      Pedig nagyon jó a honlapod, tele hasznos jó dolgokkal, nem tudom mi lehet a gond. Érdeklődéssel várom a szakértői választ! :-)

    • Szia Zoli!

      Szerintem másmilyen témát kellene felkarolni, nem direkt az öltönyöket. Olyasmire gondolok, amik érdeklődésre tarthatnak számot az öltöny viselőinek. Ez persze főként talán a business területei, színház…

      • Köszönöm szépen!
        Olyan férfi magazinosra gondolsz, mint a playboy stb. tehát minket férfiakat érdeklő témákról? Motorozás, foci, nők, hegymászás, vitorlázás, golf, utazás, cégvezetés stb.? Erre gondolsz?

        Ez nekem is megfordult a fejemben, mert ezek a témák esetleg a pályakezdőket érdeklik, vagy azokat, akiknek pont semmi ismeretük sincsen az öltönyről, jól értem?

        • Igen, az öltöny az egy életérzés is. Siker, karrier, magabiztosság és minden, amit öltönyben lehet – sőt kell megtenni azért, hogy azok, amiket Te említettél könnyedén és és természetesen az élet részei lehessenek.

        • Majdnem, de egy kicsit lazábbra venném. Pl. aktuális olyan eseményekről, ahol az öltöny viselete elvárt vagy köteleze füszerezve egy kis stílustanácsadással a’la Schiffer Miklós, vagy más.

          Vagy legek, extrémitások a viselet körül. Hány folyóméter cérna kell egy öltöny elkészítéséhez? Mennyi ideig tart egy varrás? Anyagok rejtelmei.

          Még valami. Vadászhatnál az öltönyben megjelenő sztárok után, ezt a lencsevégre kapott öltözetet elemezhetnéd, bírálhatnád és egy egyedi kollázs megoldással átöltöztethetnéd a kollekciódból. Ebből lehetne egy sorozatot is kreálni.

          De mindenképpen azt érzem, hogy ki kell jönnöd az erdődből és magasabbról tekinteni az üzletedre. Ez persze mindenkinek nehéz. Nekem is!

      • Egyetértek Gáborral én is! Lépj ki kicsit az öltönyök világából és olyan témákról írj, ami azokat érdekel, akik amúgy öltönyt is hordanak. Illetve csinálj kedvet az öltöny viseléshez! Ez az egyik.

        A másik pedig, hogy valahogyan építs közösséget, hogy nekik “eladhasd” a tartalmat. Ez is nagyon fontos.

        Egyébként tényleg jók az írásaid!

        • Kedves Márton!!
          Ez ezen a piacon és ennél a célcsoportnál nem így megy!! …. “csinálj kedvet az öltöny viseléshez!”….
          Ezt most nem is kívánom értékelni mint marketing szakértő…. :-/

        • Köszönöm szépen!
          Amúgy pl. a fb rajongó táborunkat kb. 2 éve építettük, nyereményjátékkal. Aztán abbahagytuk, de nem is lett belőle sem vásárlás, sem növekedés azóta.Most rengeteg képet, hírt teszünk ki a fb oldalra, de csak heti egy-két fővel nő a like-olók száma.

          Érdemes ilyen nyereményjátékot csinálni? Vagy hasonló ötlettel növelni a like-olók táborát? Az indián neves ötlet, úgy látszik bejött…
          Mit gondoltok?

    • Laki Elvira szerint:

      Szia Zoli!

      Szerintem próbálj meg a ” különböző érzésekről” beszélni, amit az öltöny viselete okoz:)

    • Szia!
      A márkaépítés még mindig ott van mint lehetőség…. Emlékszel?
      A ruhákban (és abban a szegmensben, ahol Te mozogsz) ma az emberek márkát és minőséget akarnak venni. Aztán persze a márkádhoz hozzákapcsolhatunk egy csomó életérzést, üzenetet stb. ;-))

      • Jujj, sziasztok!
        Most pár napig nem nagyon nézegettem a mailjeimet, és csak most vettem észre, hogy mennyi üzenetet kaptam!
        Nagyon szépen köszönöm, hogy ennyien foglalkoztatok a kérdéssel!
        Néhány dolog, ami eszembe jutott: Most az új közt. elnök beiktatása kapcsán néztem a netet, és az egyik képen ott volt három nagy ember (nem OV:-))és mindegyiken a mi öltönyünk volt (hozzánk járnak rég óta, mert mi kiszolgáljuk őket, és nem is látja senki sem, amikor ott vannak.)De nálunk ez is teljesen ki van fordulva, a politikusokat mindenki utálja, úgyhogy ez nem a legjobb reklám.

    • Kedves Zoltán!

      Talán meg kellene próbálnod szolgáltatóknak “ingyenes” ruhatár biztosítását. Például rendezvényszervezőnek, műsorvezetőknek, hogy hordás általi reklámért cserébe a te öltönyödben léphet fel és aztán kitenni a honlapra. Például. “Balázs Szentendrén a Botka öltönyben vezette le szokásos műsorát. lehgyen Ön is elegháns mint Balázs….” valami ilyesmi, érted nem. És akkor már maga a cég fogja “elbeszélni” hogy milyen jó, milyen kényelmes és az ismert arcok utánzása is hozhat vevőcsoiportot.

    • Lehet, hogy utánanéznék, milyen öltönyöket visel Brad Pitt…

  15. Hogyan estünk át a ló túloldalára?
    Mi a polgármester-jelöltek bölcs belátására bízzuk, hogy akar-e vásárolni. A honlapon olyan tartalom fogadja őket, amiből már tudnak tanulni, a hírleveleinkről nem is beszélve.
    2010-ben átestünk a ló túloldalára: Sok jelölt azért nem költött pénz nálunk, mert az ingyenes hírleveleinkben küldött tanácsokból már eredményesen fel tudtak készülni. Közülük közel százan polgármesterré is váltak.

  16. Ha nem is teljesen ingyen, de mindössze egy “Like”-ért mindenki használhatja Iratkezelési tudástérképünket.

    http://www.facebook.com/pages/.....6340329160

  17. Én is folyamatosan írok cikkeket a honlapomra. A visszajelzések eddig pozitívak és a kereső is “hálás” érte :)
    Ez is egy fontos szempont.

  18. Én is valami ilyesmiben gondolkozok. Most készítek egy kiadványt, ami igen hasznos lesz. Ezután emailben és blogon keresztül szeretnék hasznos tudást átadni a leendő ügyfeleknek. Remélem összejön úgy, ahogy tervezem.
    Köszönöm a cikket, hogy megerősítettetek abban, hogy jó irányban akarok haladni.

  19. Jó témát vettetek elő! Abban viszont nem teljesen értek egyet, hogy nehezen szervezhető ki a tartalomszolgáltatás. Az a baj, hogy szövegíróként gyakran csak tüzet oltani hívnak, azaz akkor, ha nem megy a bolt, és azonnal legyen olyan tartalom, ami elad! Volt olyan weblaptulajdonos, aki szinte megsértődött, hogy nem az első cikkemben akartam eladni az egész készletét!
    Azóta persze tisztáztuk a helyzetet, hogy nem holmi lányos szeméremről, hanem üzleti taktikáról is szó van, azóta “műsort adunk a látogatóknak”, akik szinte várják, hogy rendelhessenek. Szóval sztorizni, mesélni, egyetértésre játszani kell. A hangnem és a gyakoriság nagyon fontos. Rendszeresen, kiszámíthatóan beszélni, beszéltetni, akár kérdezni is. Fontos az az alapigazság is – már nem is tudom ki mondta – hogy mindig szolgáltatást adunk el, csak néha melléje jár egy termék is. A jól megírt informatív tartalom pedig szolgáltatás.

    • Nem mondtam, hogy lehetetlen, csak nagyon nehéz kiszervezni a tartalomgyártást. A lelkesedésnek, a téma iránti érdeklődésnek, az olvasók iránti törődésnek át kell jönnie. Kevés (külsős) szövegíró képes erre, lehetne ez a versenyelőnyöd is akár!

    • Kedves Mónika!
      A problémával én is találkozom rendszeresen, de talán a kommunikációs és tárgyalóképességem tapasztaltságának, illetve szakmai elkötelezettségemnek tudható be, lassan mindig eljutok az ügyfeleimmel oda, hogy elfogadják ezt a “kimért” utat… ;-) A kiszervezés pedig szerintem csak annak a kollégának nehéz, aki nem jártas a reklámszövegek, és hozzájuk kapcsolódó pszichológia és trendek rejtelmeiben, sajnos sok ilyen “online marketinges ” van manapság! ;-)

      • Én már több tartalommarketing projektet láttam elbukni. A többség a kiszervezés miatt nem sikerült. Mert ez nem olyan típusú delegáció, mint pl. kiszervezni a viráglocsolást. A tartalommarketing sokkal kevésbé egzakt dolog és a siker apró részleteken múlik.

        Mondom ezt úgy, hogy sok marketingest, nagyvállalati marketing vezetőt, vállalkozót ismerek, sokuknak segítettünk elindulni és mi is nagyrészt tartalommarketinggel építettük fel ami mögöttünk van.

        Ezzel együtt nem állítom, hogy lehetetlen, de mégsem sok példát látni a kiszervezésre. Ha esetleg vannak saját példáid rá, akkor ne fogd vissza Magad!

  20. Igen, a tartalom az valoban fontos.Igazad van.
    De mit tehet az ember, ha csak subdomain-ja van?
    Mindenkeppen egy hauptdomain-t kell csinalni?

    • Ez már részletkérdés, nem ezen múlik. Hiszen egy blog.hu-s bloggal is ismertté válhatsz, de annak is megvannak az előnyei és hátrányai is a saját weboldallal szemben.

  21. Mi ugyan ÁDH lapokat forgalmazunk, de ez a blog semmit nem akar értékesíteni:
    http://epitesz.solidsurfaces.info/
    Csak érdekességeket mutat meg, milyen ötletek valósultak már meg az anyagból.

    Egyébként szerintem a tartalom gyártás az nem kis munka… Az a cég, ahol kevés a napi történés, az bajban van.

    • Nincs bajban, mert folyamatos tartalmat lehet csinálni is. Mint a TV szappanoperák. Adagolni a történetet – egy szakmai kiállítás is lehet izgalmas, ha 4-5 posztnyi részre szedjük a látottakat. De ha végképp nincs ötlet, akkor keress valami egyéb hírt, amit értelmezz a Te szempontodból és “jólértesültnek ” fogsz látszani.

      • A “szappanoperákkal” azért vigyázni kell, mert áteshetünk a “gagyi” és nem a szakértő kategóriába. Szerintem nagyon nehéz megtalálni azt, ami tényleg értékes. A hűtőkről is csak azt tudják irni, hogy nem kell betolni a falhoz, de ettől még nem lesz szakértő valaki. Gáborral egyetértek, mi is bajban vagyunk, tudom kéne egy blog, de a száraz hűtőkről mit irjak? Talán kapcsolhatnám új éttermek nyitásával, gasztronómia és élelmiszertanácsokkal ha elindul a fantáziám, de akkor ez már gasztroblog kategória. Nekem nagy nehézség, ezért még nem is kezdtem még el :-(

        • Én pont erre gondoltam Zsuzsa. az előbb nem is magamra gondoltam, mert már ezer szálat találtam magamnak miről írjak. Hanem arra, ha a cég működik anélkül, hogy kiállításra járna, hogy köze lenne ahhoz, amit a termékeiből eléállítanak és mundjuk csak kereskedik. Arról, hogy megint eladtam valamit, nem lehet írni.

          Én például egy részt megoldok azzal, hogy külföldi releváns cikkeket magyarra fordítok. Kiállításról, ahol nem is voltam, de találok beszámolót, kiszűrök egy pár számomra értékes információt.

          Az új éttermek nyitását viszont abszolút jó apropónak tartom. Ez még az étteremnek is jól jöhet.

          Ha tanácsolhatok valamit, akkor kezd el a blogodat. Hamarosan bármiről tudsz majd olyan sztorit kreálni, aminek a végén valamit hűteni kell.

      • A jó sztori is kell, de túlzásokba se essünk. Ha “csak” szórakoztatni akarunk, az egy idő után kevés lesz..

        De ha a sztoriból mindig tudsz kapcsolatot teremteni a terméked irányába, akkor az már jó lehet.

        Példa a szórakoztatásra és a termékkel való kapcsolatra:
        Blendtec videók – (ez is működik)
        http://www.youtube.com/watch?v.....ature=plcp

  22. A tartalom-marketinget újabban remekül kiegészíti, sőt színesíti a videós emailek küldése! Hiszen ki szeret hosszú leírásokat olvasgatni? :-)

  23. Én is azt tartom, ami szívből jön anak van igazi hatása. Egy példával is megerősítem a fentieket.Biztosítással foglalkozok és van két kedvenc módozatom, ezekből többet értékesítek mint azon módozatokból amit kevésbe vagy egyáltalán nem kedvelek.Egy értekezleten megkértek meseljem el hogy csinálom, hogy adom el a két féle kedvencet.Szó szerint elmondtam, volt aki jegyzetelt is, mégis más nem csinálta anyira jól és volt aki mondta nekem,: Laurám ez a Te szöveged, ha betanulom és jobb színész lennék mint vagyok, akkor sem menne, ez nem hiteles, ez a szöveg nem az enjém.

    • Ez pontosan így van, én is megfigyeltem, hogy sokszor az ember lelkesedése, szenvedélye képes eladni egy terméket vagy szolgáltatást. (Ugyanis ennek komoly meggyőzőereje van!)

  24. Köszi Márton,

    ez már antik téma, de mégis tetszetős tartalmat faragtál belőle! Király! Mindemellett úgy gondolom, a kontentálás jelent esetben kiváló apropó az OMA-ügyfélevangelizmus felépítéséhez. Jók vagytok, évek óta figyellek titeket, le a kalappal! (white hat)

    Üdv,

    Gyuri

    http://szabogyorgy.hu/

    • Kedves Gyuri!

      Köszönjük! :-)

      Egyébként a hozzászólók oldalait elnézve tényleg sokan űzik sikerrel ezt a műfajt, de még mindig nagyon sok vállalkozás nem ismerte fel az ebben rejlő lehetőségeket. És ez egy nagy előny lehet egy kisvállalkozás (online) marketingjében, hiszen a hazai multik / nagyvállalatok – kevés kivételtől eltekintve – nem élnek olyan ügyesen a tartalommarketinggel. (Talán a nehéz kiszervezhetőség miatt.)

    • Milyen SEO szaki az, aki olyan oldalt ad meg, amit csak érintő képernyővel rendelkező user tekinthet meg? :-(

  25. Sziasztok!

    Jó a kérdés. Nekem csak egy tanfolyamom van, ami segít leküzdeni a fáradtságot.
    Mondjuk ez ingyenes. De, nincs is vele célom.

    Más.

    Ha az én ajánlatom a legolcsóbb a piacon, akkor is kell tartalom marketing?
    Például, ha azt ígérem, hogy 2,5%-os jutalékért hozok vevőket az interneten kereskedőknek, akkor elegendő, ha erre garanciát vállalok, vagy előtte győzzem meg róla, hogy értek a vevőszerzéshez?

  26. Én ezt úgy szoktam aposztrofálni, hogy domborítsuk ki a marketingünkben a küldetéstudatot…
    A világ igen is változott, a fogyasztók már segítő szándékot és segítő kezeket akarnak választani (természetesen tisztában vannak vele, hogy ennek ára van!), így válogatnak már a polcokon is. Van egy problémám, bemegyek a Tesco-ba, és keresem a polcon azt a terméket, ami/aki megoldást kínál a problémámra….Problémák tömegével vagyunk tele, erre naponta az agyunk kb. 2-2.5 milliószor keresi a megoldást! Ha ezekre a megoldásokat kínáljuk (a kommunikációnkkal és az ebből építkező marketingünkkel), és ebben kívánunk segíteni persze, hogy pozitív visszacsatolásokat kapunk. – Igen ez egy trend szerinti jó út! ;-)

  27. A tartalom-marketing és az értékesítés kombinációja HIHETETLENÜL ütős!

    Annyira, hogy 2008 óta 14 új terméket finanszíroztattunk elő a hírlevél-listánkkal, és bár 2008-ban még épp elég volt az előrendelés során bejövő pénz az új termék gyártására, 2012-re az előrendelési kampányok 3-4 havi bevételünket jelentik a gyártás költségén felül.

    (Íme a most futó, mintának: http://angolnyelvtanitas.hu/munkahelyi-angol )

    Mindenkinek csak ajánlani tudom ezt a modellt, SEMMI nem veri, ha lelkesedéssel csinálod!!!

    30e+ hírlevéllistát építettünk fel szinte ingyen 2-3 év alatt ezzel a modellel.

    És egy kis segítség mindenkinek igényes tartalom előállításához! Több tízezer neves külföldi, előfizetéses magazin egy egyszerű Szabó Ervin olvasójeggyel, INGYEN elérhető itt: http://www.fszek.hu/ebscoauth/index.php

  28. 2012.05.10.

    Alapból segíteni akarás szándékával közeledek az emberekhez. Egy Közösségi
    Portálon megkérdezem kinek milyen gondja , problémája van? A legtöbben
    erre reflektálnak. Előrebocsájtom, felajánlom a segítségem ellenszolgáltatás
    nélkül. Erre van igény és több témában is megoldást kínálok. Ha hitelcsapdába
    került, ha nincs lakása, ha kevés a jövedelme, ha van beteg ismerőse, ha szeretne
    olcsóbban vásárolni, utazni, nyaralni, olcsóbb szolgáltatást igénybevenni stb.
    Jó irányból közelítek? Kíváncsian várom a véleményeteket.

  29. Gyukics Péter

  30. Nálam is van tartalommarketing. Nem mondom, hogy mellette nem szeretnék értékesíteni, hiszen ez amúgy is csak akkor valósulna meg, ha nem írnék mellé semmilyen kapcsolati adatot, semmilyen szolgáltatást. Persze, hogy az egyik oldalon weboldal készítés szolgáltatást, a másik oldal pedig WordPress oktatóanyagot szeretnék értékesíteni. De ettől szerintem még tartalommarketingnek hívhatjuk ezeket:

    410 cikk weboldal készítés témakörben: http://www.olcsoweboldal.hu/blog/

    Kb. 170-180 ingyenes cikk WordPress témakörben: http://wordpress.video.hu/kate.....ok-cikkek/

  31. Nagyszerű a cikk! “Édesanyád főztje” nagyon találó volt! Tartalom marketing pedig tényleg hatásos, nálam is. Egy termékértékesítő blogja: http://www.dxn.dxn.hu/blog

  32. Nekem nincs blog oldalam, csak a facebookon jelentem meg (Jövőtervező és Valóraváltó néven). Nem is értem, hogy hogy nem jutott eszembe, hogy felrakjam, mint blog…

    Na de majd most!!!
    :)

    Köszönöm az itteni közösségnek!
    Mindig inspirálóan hatnak a bejegyzéseitek!

    Mogyorósi Ágnes

  33. Mi is ezen a véleményen vagyunk, ugyanis olyan sok weboldal foglalkozik szállodai szobafoglalással, hogy előbb megnézetjük, hogy mit mondanak mások a szállásról !

Visszakövetések

  1. […] Szimpatikus.hu Közösség, a “Tartalom marketing: igen, én ebben hiszek. Ha megnézem, kinél nyúltam az elmúlt időben a pénz…” című bejegyzésre szeretném felhívni a figyelmeteket. Várom a hozzászólásokat, […]

Hozzászólás beküldése

*