Változik a Google keresője

Lassan egy éve lehet látni, ahogy a Google a szemünk előtt alakul át. Kezdődött mindez egy +1 gombbal, amit a Facebook “Tetszik” gombjai mellé be lehetett illeszteni a weboldalakra. Aztán jött a Google Plus, a keresőóriás nagy közösségi oldala, és akkor összeállt a kép.

Minden Keresőoptimalizálás Szemináriumon téma a Google keresőjének a jövője, a trend amelyhez igazodnunk kell, ha oda szeretnénk jutni (vagy ott maradni) a Google TOP 10-be és hát tessék, íme a Google bejelentése, így megy el az eddig megszokott kereső teljes mértékben a közösségi keresés irányába.

Mi változik a Google keresőjében?

A legalapvetőbb fordulat igazából a folytatása a 2009-ben elindított Social Search projektnek, azaz hogy a Google már nem csak a egyszerűen a tartalmat képes értelmezni, hanem a saját közösségi hálózatán kialakult kapcsolatokat felhasználva képes feltérképezni a hozzánk jobban kötődő tartalmat. A Google ezt tulajdonságát most 3 új funkcióval tökéletesíti:

  1. A beírt kulcsszavakra releváns találati listában megjeleníti azokat a személyes tartalmakat, amelyeket mi magunk osztottunk meg a Google Plus közösségi oldalon. Lehet ez bejegyzés, fotó, vagy bármilyen más tartalom, amit az üzenőfalunkon közzétettünk, megosztottunk. (Personal results)
  2. Ezek után közvetlenül a Google keresőmezőjéből lehetőség lesz a Google Plus profiloldalai között keresni, így hamarabb megtalálhatjuk a már meglévő ismerőseinket, vagy esetleg azokat, akikkel nagy valószínűséggel kapcsolatba szeretnénk lépni. (Profiles in Search)
  3. A Google keresője ezek után egyes személyek felkutatásában is relevánsabb adatokat mutat majd, valamit az adott kulcssavakra releváns cégek Google+-os oldalait, bejegyzéseit is megmutatja. (People and Pages)

Azaz a Google Plus és a Google Kereső gyakorlatilag egybeolvad. Ha a keresőóriás saját közösségi oldala még szélesebb körben elterjed, és a bejegyzések száma ezzel együtt nő, akkor bejelentkezett állapotban lefolytatott keresés esetén nem lesz két teljesen egyforma találati lista a Google keresőjében.

Íme egy rövid videós bemutató a változásokról:

Azonban minden viszonylagos, az éremnek mindig két oldala van:

Fej

A fenti újítások jelentősen javítják a keresések eredményességét. A Google ezidáig a végletekig csiszolt relevancia-mérőjét összevonja a kapcsolatrendszerrel, amellyel olyan találati listát generál, amiben az ismerőseink által megosztott tartalmak (fotók, videók, bejegyzések, G+ hozzászólások stb.) belekerülnek a találatok közé. Az egyes cégeknek (akik kvázi ismeretlenül próbálják meg meggyőzni a látogatót az ajánlatukról) nehéz lesz felvenni a versenyt, a barátok, rokonok, vagy távolabbi ismerősök véleményével, akiknek a szavára ad a felhasználó, legfőképp a személyes érintettség okán.

Írás

Ugyanakkor a bejelentés után számos olyan vélemény jelent meg, amelyben a felhasználók erősen bírálják a Google lépését. A legtöbben azt kifogásolják, hogy a mostani újításokkal a Google túlságosan a Google Plusra akarja terelni forgalmat, csak azért hogy felvehesse ezen a téren a versenyt a Facebookkal. Sokan azt hozzák fel érvként, hogy éveken (egy évtizeden) át a Google volt a legjobb keresőmotor, egyszerű felületekkel és logikus találati listával, most azonban már túlbonyolítja a keresést. Az elégedetlenek azt állítják, hogy ezzel az újítással a Google elsöpört minden bizalmat és hűséget. Sőt, olyan vélemények is napvilágot láttak mely szerint a Google ezzel a lépésével a Binget (a rivális Microsoft keresőjét) hozza helyzetbe, a Bing ugyanis egyszerű, letisztult lett, és megőrizte a relevancia iránti elkötelezettségét. Nem úgy mint most a Google.

***

Persze, hogy a feldobott érme melyik oldalára esik idővel el fog dőlni, és habár a Google újításai jelenleg a magyar felületen nem elérhetőek, hamarosan mi is tapasztalatokon alapuló élményekkel gazdagodhatunk és tesztelhetünk.

Addig is azonban adott a kérdés: szerinted fej vagy írás?

Comments

  1. Erről írtam én is pár napja és azóta is azon gondolkozom, mennyivel növeli ez a munkám :-) Az biztos, hogy változások jönnek de a SEO amúgy is folyamatosan változik.

  2. CYbErX szerint:

    Szerintem már régen tapasztalható, hogy a G szolgáltatásba bejelentkezett user mas listát lát mint aki nem, ez nem ujdonság.
    Ha ezt tovább akarják fokozni az már azonban valóban problémás. Mivel nem mindeki G szolgáltatást használ.
    Az meg hogy G+ ba akarják terelni a usereket egyenesen ordító hülyeség, ahogy a picassát is összemosták vele nevetséges. Nem értem miért kell ezt ennyire erőltetni, persze pénz, de biztos h megfogja érni?

    • Én is így tapasztalom, nem most kezdődött ez.
      Megoldás. Guglizás előtt ki kell jelentkezni. Máris “releváns” adatokat ad vissza.

      • Gábor szerint:

        Én már sokkal-sokkal korábban, 2006 környékén is tapasztaltam, hogy nekem mást listáz a Google, mint másoknak. Pedig akkor még nem is használtam Gmailt. A céges honlapot a releváns keresőszóra nekem mindig az első oldalon hozta, másnak pedig nem, és ezt nem egyszer ki is mértem (viszont voltak olyanok is, akik ugyanazt látták mint én).

        A SEO-s munkája most annyival lesz több, hogy – mivel Magyarországon a Google a fő kereső – G+-ra is meg kell mindent csinálni, nem csak FB-re.

        Hajrá :)

  3. Jónás Márton szerint:

    Nem tartom kizártnak, hogy a Facebook fog előlépni egy keresővel, ami minden eddiginél letisztult és azokat a találatokat adja ki, amiket az ismerőseid a témával már valaha megosztottak, ajánlottak, lájkoltak. Egy ilyen modell alapvetően változtatná meg a Google mostani pozícióját is, hiszen egy közösségi keresést, a mai közösségi világban sokkal inkább előnyben részesítenének a felhasználók, mert a Google tényleg sok esetben haszontalan találatokat ad. Ha pedig látnám mellette, hogy ezt melyik ismerősöm ajánlotta, nem lenne kérdés, hogy oda mennék, így felerősödne a referencia marketing jelentősége is.

  4. Mi lesz a helyzet azokkal, akik nem lépnek be a G fiókjukba és úgy keresnek? Ők észrevesznek egyáltalán bármit is ebből az egészből?

    • Petrow szerint:

      @ Molnár Dániel: Az eddigi dolgok alapján igen, akkor is befolyásolni fog, ha éppen nem jelentkeztél be a G+ fiókodba. Itt van rá egy tesztelés eredménye:

      http://searchengineland.com/ex.....azy-107554

      A véleményem: az alapfeltevés hibás. Egy keresésnél egyáltalán nem biztos, hogy az ismerőseim véleménye lesz számomra a releváns. Sőt, vannak olyan kérdések, amikben pl. abszolút nem az ismerőseim véleménye érdekel, hanem egy szakember, vagy független szerv álláspontja.

      Pl. utazáshoz rákeresek egy hotelre – lehet, hogy a preferált találatként adott ismerőseim véleménye fog a legkevésbé érdekelni, mert tudom róluk, hogy pozitív vagy negatív irányban elfogultak.

      • Balázs Gábor szerint:

        a “bejelentkezés” is csak egy része az algoritmusnak, mint az idő, geo-ip, böngésző nyelve, oprendszer nyelve, és egy csomó olyan dolog amiről elképzelésünk sincs, és akkor még nem beszéltünk a találati oldalak folyamatos versenyéről ami szerintem nem real-time, de akkor is fontos tényező.

  5. Köszi az érdekes cikket. Mindenesetre elkezdem komolyan felépiteni a G+ üzleti oldalamat is. Tényleg érdekes Dániel felvetése, mi van azokkal akiknek nincs G fiókjuk, bár szerintem ha ezt a keresőt használják gondolom azonos lesz az elv.

  6. Én személy szerint nem örülök ezeknek a dolgoknak.
    És hogy miért nem, mondja el inkább Eli Pariser:
    http://www.ted.com/talks/eli_p.....bbles.html

  7. Őszintén szólva szerintem ezt túlbonyolították és nem hiszem, hogy hosszabb távon ez így maradna fenn attól függetlenül, hogy emiatt bejelentkeznének az emberek a G+-ba vagy sem. Először is a facebookon se vagyok kíváncsi arra, hogy ki milyen marhaságot posztol éjjel-nappal. Másrészt csak egy szűk kör véleményére adok: azért mert x bejelölt ismerősnek, még nem számít, hogy ő mit ajánl. pl. egy nyereményjáték miatt hányan lájkolnak mindenféléket, amikhez közük sincs. Harmadrészt, megbízható asztalost nem keresek a google-ban, hanem felhívom azt a barátomat, akinél szép lett a konyhabútor. (ha nincs ilyen barátom, akkor meg nem lesz releváns, hogy egy világvégi ismerősömnek tetszik e egy celeb csodaháza, mert azt volt kedve megosztani) Negyedrészt ha egy hivatalos/fontos/releváns infot keresek (amire jellemzően használom a google-t) kicsit sem akarom látni, hogy bárki mit tartott rém murisnak pont az adott kulcsszóval elnevezgetni. Tehát ha a fenti példát nézve azt kutatnám mit csináljak Ausztráliában, nem érdekelne 6 ismerősöm részegen bulizós képe és hasonlók. Ha ilyeneket hozna fel a kereső szerintem tömegével pártolnának el, amit elég gyorsan megéreznének. Ha pedig tévedek és a tömegnek ez jön be, akkor majd a céges profilt ehhez alakítjuk. :-)

  8. A magam részéről örülök, hogy jó helyre verekedtük fel magunkat a gugliban. Hogy most mi lesz és ez mennyiben fogja megváltoztatni a keresést arról halvány fogalmam sincs, remélem a relevencia értékelésbe alapból kevésbé szól bele a dolog, legalábbis ami minket illet.
    Sok munkánk van benne, igaz keveset költöttünk rá. Ha most az egész felborul, kezdhetjük elölről ?
    Nem szeretném…

  9. Köszi a cikket, így délután már rossz az angolom. :-) Hogy mi lesz, az meg majd kiforrja magát. De engem sem biztos, hogy az ismerőseim véleménye érdekel inkább, mint egy szakemberé.

    • Zoltán az opció egy gombnyomással ki és bekapcsolható. Ha tehát a személyes találatokat ki akarod kapcsolni, a lehetőséged meg lesz rá! A fenti videóban példa is van rá!

      • Anonim szerint:

        Végre valaki!

        Nem értem miért sírnak ezen annyian, ki lehet kapcsolni ha nem vagy kíváncsi az ismerőseidre. Arra pedig, hogy bizonyos emberek véleménye nem érdekel az ismerőseid közül, biztos lesz majd lehetőség körökre szűrni. Miért van az, hogy mindenki elveszti a fejét, ha valami új dolgot vezetnek be….

  10. Balázs Gábor szerint:

    először is +1 for “nem örülök” :)

    az éremnek itt szerintem több oldala van, de ha lesarkítjuk és ezt a két aspektust vizsgáljuk (fej/írás) – ami egyébként nagyoooooon marketing szemléletű – akkor vitatkoznom kell a “javítják a keresés eredményességét” kifejezéssel. hogy miért, azt már többen, többször elmondták, itt talán a legrelevánsabb Eli Pariser, DE:

    jómagam is foglalkozom seo-val és nekem már nagyon régóta természetes, hogy nem abból a böngészőből ellenőrzök, detektálok, tesztelek amiben élem a napi életemet, hanem erre a célra van legalább kettő “cache tiszta” brózer. Nem kattintok rögtön hanem linkeket másolok még ha ez többletmunkával jár is. Sőt még a céges és otthoni gépet is felhasználom (különböző ip) de még a telefonomat is. Már vagy kábé 2-3 éve. tehát a jelenség nem új csak mostanra érkezett abba a fázisba ahol már több embernek birizgálja az ingerküszöbét.

    A plus szerintem egy frankó dolog, de majd ha kinövi a gyermekbetegségeit és nem fókuszál a “közeli” ismerősökre, na akkor jön el az az idő, amikor az emberek megértik ez miért is jó nekik.

    Természetesen mindenki magának akarja a internetet – még a Google is – de az internetben pont az a jó, hogy valóban egy szabad piac. Ha nem veszik, vagy nem akarják figyelembe venni a cégek ezt a viszonylag egyszerű tényt, akkor könnyen lehet pozíciót veszíteni még olyant stabilat is mint amit a Google birtokol.

    • Igen a folyamat valóban nem új, de most mindenképpen egy újabb küszöb van, ezért is írtam úgy, hogy ez a történet már 2009-ben kezdődött.

      A cache ürítés alap, de ettől van jobb megoldás is a “független” SERP megjelenítésére, méghozzá az AdsPreview. Nem erre találták ki, de erre is jó megoldás.

  11. Ez az egész a hitelességről és a felhasználók kívánsága szerinti kiszolgálásról szól. Az, hogy adott esetben valaki a saját arcával növeli a hitelességet, az mindenképpen vonzó. Külföldi oldalakon a szerző reputációját, igaz kísérleti jelleggel – a g+ profilja is jelzi, amit a keresés mellett megjelenít a kereső!!! Így egy további lehetőségünk van a saját hírnevünk megerősítéséhez. Hamarosan ezt itthonról is tapasztalhatjuk. Addig is a g+ lehetőség a jó, friss tartalom közlésére, ami most már indexált. Azt mondom, élni kell vele.Írjunk.

  12. Csertán Ákos szerint:

    Azért erősen árnyalja ezt a dolgot, hogy a találatokat most is befolyásolta az eddigi browsing historyd. Próbáljátok ki: ha be vagytok jelentkezve a fiókotokba, más találatokat, és főleg más AdWords hirdetéseket fogtok látni, mint ha kijelentkeztek. Ez nem újdonság, 3 éve létezik.
    A Google a legerősebb kereső, és ezt fogja használni mindenki, aki nincs rákényszerítve a bingre, most 93%-on áll, a bing pedig 3,5-ön (ráadásul csökkenő tendenciával). Explorer kivételével minden jelentős böngészőben ez az alapértelmezett kereső, és tényszerűen a felhasználók nem állítják át. A Google egyszerűen mindig relevánsabb lesz, mert nagyobb adatbázison, 10 évig tökéletesített keresőalgoritmusokkal dolgozik, és ezután is ezt fogja tenni. A keresés pedig nem lesz bonyolultabb: beírod a kulcsszót, megnyomod a gombot, megkapod a találatokat. Ha ezek után még nyomogatni akarod az új gombokat, nyomogathatod. Ha nem akarod, nem kényszerít rá senki.
    Persze a SEO közösség nem örül, mert a jó eredményekhez most már tényleg releváns tartalmakat kell gyártani, és a relevanciát már a közösségben is alá kell támasztani. Nyilván nehezebb lesz oldalakat optimalizálni, de azt ne felejtsük el, hogy a Google nem a SEO-sok érdekében dolgozik, hanem ellenük, és kifejezetten érdeke megnehezíteni a SEO munkát – ezért módosulnak a keresőalgoritmusok újra meg újra. A Google a felhasználóknak szól, az pedig alap kommunikációs felvetés, hogy mindenki az ismerősei véleményére alapoz elsősorban a vásárlási döntéseiben, nem véletlen a Facebook hirdetések alatt a kis like gomb…

    • Tök jó amiket írsz, egyet is értek, de ez mindenképp túlzás:

      “a Google nem a SEO-sok érdekében dolgozik, hanem ellenük, és kifejezetten érdeke megnehezíteni a SEO munkát”

      Kétlem, hogy a SEO ellenében dolgoznának, inkább a felhasználóért, és a kettő azért nem üti egymást..

      • Csertán Ákos szerint:

        Pontosabban fogalmazva: a Google érdeke az, hogy ne lehessen különböző praktikákkal (black-hat vagy white-hat, nem számít) befolyásolni a keresők eredményeit.

        Nem üti egymást, természetesen, addig, amíg a keresőoptimalizálás nem jelent egyebet mint optimális bejárhatóságot az oldalon a keresőmotorok számára. Az ellen viszont, hogy kifejezetten keresők számára készített tartalmak kerüljenek a találati oldalak elejére, a Google-nek természetesen harcolnia kell.

    • “Persze a SEO közösség nem örül, mert a jó eredményekhez most már tényleg releváns tartalmakat kell gyártani” – jah, persze, ha a cél az, hogy releváns tartalom NÉLKÜL is jó helyezést érjen el egy oldal, akkor annak az oldalnak a SEO-ért felelős embere valóban boldogtalan lesz…

      Persze, hogy nem a SEO-sokért dolgozik a Google, hanem a felhasználókért, nekik akar minél relevánsabb találatokat adni. Én, mint felhasználó, igenis releváns tartalmat akarok, igenis olyan oldalt akarok kapni találatként, ami arról szól, amit keresek, nem pedig olyat, amit nagyon okos SEO-módszerekkel előrenyomtak, de nem releváns…

      Ugyanakkor én, mint weboldal-tulajdonos, aki sok munkát fektetett releváns tartalmak írásába, elvárom, hogy mások akkor előzzenek csak meg a keresőkben, ha többet / jobban dolgoztak, mint én. Mert én ilyen kis naiv vagyok, és azt mondom gyerekesen, hogy ez így igazságos.

      A releváns tartalom igenis “übereljen” mindent (bocs, de a magyar kifejezés valahogy erőtlen erre), mert úgy igazságos a weboldal-tulajdonos szempontjából, és mert úgy hasznos a felhasználó szempontjából.

      Szerintem.

      (Amúgy nemcsak akkor kapsz más találatokat, ha be vagy jelentkezve, mert egy csomó mindent maga a böngésződ tárol el, nem a G-fiókod. Úgyhogy valami netkávézó gépe talán a legjobb, ha a saját oldalad teljesítményét akarod megnézni.)

      • kedves Moni:
        Talán ez sem kell > “Úgyhogy valami netkávézó gépe talán a legjobb, ha a saját oldalad teljesítményét akarod megnézni.”
        Mivel nekem is fontos, hogy hol tartanak a honlapjaim, meg a web szerkesztés miatt több böngészőn is nézem a megjelenést, egyszerűen mind úgy van beállítva, hogy a keresési előzményeket kilépéskor törölje.
        Igaz, ritkán jó volna, ha volna előzmény, de ez annyira ritka, hogy már évek óta nem zavar. Így nagyjából azt látom, mint egy sarki netes kávézóból, de OTTHON…

  13. 1. Sok sok ? jel.
    2. Némi szentségelés.
    3. Az új helyzet átlátása.
    4. Alkalmazkodás, megoldás.
    5. A siker élmény.

    +1. Minden kezdődik előről, egy új problémával.

    • Nagyjából egyetértek, csak harmadik pontnak beírnám: sok munka,és még több szentségelés.
      A +1-hez: hát erről szól az élet, van aki szereti, van aki nem…..

  14. Jakab Géza szerint:

    Köszönöm az infót, már át is álltam a Bing keresőre.
    Súlyos hiba összekeverni a keresőszolgáltatást a marketinggel.
    Ezentúl akkor használom a google-t, ha az utóbbira lesz szükségem (vagyis nagyjából soha).

  15. Ha jól veszem ki a szavaitokból és a cikkből, akkor a hagyományos SEO-zásnak annyi? Kiegészül? Átalakul? Eltűnik?

    Ha valakinek nincs tartalom megosztása, vagy hozzászólása akkor az = irreleváns? Vagy csak akkor kerül hátrébb amennyiben a másik oldalnak mind ez meg van?

    Tényleg sok kérdés…
    +1, +2, +3…

  16. Sosem fogom megérteni a Féjsz és a Gugli konkurálását…. A Face olyan mint a Tv… Most is megy, mert kell a háttérzaj… Face-be bejelentkezve, hogy hátha postol valaki egy vicceset.. Google meg kezdőoldal, mert ha valamit akarok úgyis ráguglizok…
    A féjszen fizetnek a lájkért, eztán majd fizetnek a G+-ért is… Nem hinném egyébként, hogy a +olás lenne eztán az primer szempont az algoritmusban.
    Amúgy ment a lájk és + is :)

  17. M. Márk szerint:

    Szerintem ez olyan, mint mondjuk a jelenlegi gazdaság. Lehet fikázni, sírni, várni a csodára, és mindenre kifogást találni, ugyanakkor lehet leleményesnek is lenni, és a dolgok negatív oldalának fittyet hányva arra koncentrálni, ami profitot termelhet egy cég számára. Aki ma nem innovatív, az elveszik, és erre majd nagyon jó okokat is talál. Aki viszont az újításokban rejlő lehetőségekre koncentrál, az helyet kap, és teret hódít a jövőben is. Legfontosabb tanulsága szerintem a Google fejlesztéseinek, hogy sosem szabad úgy építeni egy vállalkozást, hogy az kizárólag, vagy legnagyobb részt egy másik cégre legyen alapozva, és ez talán mindenre igaz, de leginkább az internet világára, ahol minden egyes nap megszülethet egy olyan ötlet, ami óriási változást hoz az internetezők világában. Szóval jó közösség építést kívánok mindenkinek nem csak a facebookon, és jó keresőoptimalizását most már talán más keresőkre is. Ja és még valami, a társadalmunk jelentős %-a olyan beállítottságú, hogy sokszor elég, ha mondanak neki valamit, és el is hiszi azt, amit mondanak, anélkül, hogy valóban meggyőződne arról az állításró. Így talán nem véletlen, hogy a Google ekkora figyelmet fordít ismerőseink véleményére, mert nyílván van egy olyan adata, ami alátámasztja azt, hogy a legtöbb embernek az bőven elég lesz, sőt, sokunknak nem kell többé kételkednie azon, hogy most ami céget, vagy infót találtam, abban megbízhatok? hiszen Józsi ist azt ajánlja, Józsi pedig mindig jó dolgokat ajánl! Szóval lesz itt néhány cégnek komoly konverzió növekedés :)

  18. Szerintem jól csinálja a Google. Ti is nap, mint nap használjátok a Facebook-ot, mert ott vannak az ismerőseitek, az ügyfeleitek. Hát, akkor miért ne használnánk a Google+-ot. Nekem még a kezelőfelülete is jobban tetszik.

    Az, pedig, hogy ez a találati listámat befolyásolja és relevánsabbá teszi számomra, egyszerűen zseniális.

    Azt látom, hogy itt többen attól tartotok, hogy nehezebb lesz keresőoptimalizálni, nehezebb lesz az első helyre kerülni a találati listán. Erre azt mondom, hogy a Google okos, nem fogja túlbonyolítani, hiszen a felhasználókból él.
    Inkább arra gondoljatok, hogy olyan relevánsak lesznek a látogatóitok, hogy jóval magasabb lesz a vásárlási arány vagy más konverziós arány.

    Szerintem 2-3 éven belül a Google+ megelőzi a Facebookot.
    És még valami, a Google egy óriás, de azért az, mert nagyon jól csinálja, amit csinál.

  19. Soha nem volt igazán releváns a google találatok és nem is lesz. Ha a SEO szakembereknek kedvez, akkor rosszabbul jár az, aki jó tartalmat készít, de a SEO-hoz hülye.
    Ha pedig a közösségi véleményeknek kedvez, akkor meg olyan találatok kerülhetnek előre, ami nem oda valók. A közösség tagjai sokszor nem elég tájékozodottak és azokat támogatják, akik jól beetetik őket.
    Arról nem is beszélve, hogy aki most kezdett tartalmat írni, az mért részesül hátrányban azokkal szemben, akiknek már a cikkjei régóta léteznek? A régi cikkek elavultak, hiányosak lehetnek.
    Engemet is inkább szakmailag érdekelnek a dolgok, mert úgy relevánsak.
    Az eddigi rendszert kár lenne ismét megbolygatni. Nem G+ bejegyzésekre van szükség, hanem jó tartalmakra. És ha valaki kíváncsi a G+ bejegyzéseire, annak kelljen bekapcsolni egy ilyen opciót, nem pedig mindenkire ráerőltetni. Csak ezért nem fogok kijelentkezni a profilból is.
    Legyen +1 után -1 is, az is sokat segítene.

  20. Varga Zoltán szerint:

    Tisztán látszik, hogy a Google megijedt a Facebooktól, és kétségbeesetten próbál utána menni, mert érzi, hogy lekésett egy nagyon fontos járatot, ami az utasok számára jobb szolgáltatásokat kínál.

  21. A Google nem megijedt a Facebook-tól hanem ő is a belátta, hogy a social-ba van a jövő. Ezek a fejlesztések már 2009-ben elindultak. A tavaly márciusi Panda update nem véletlen rendezte át az oldalak rangsorolását.

    Tény, hogy sajnos, hogy most a felhasználólat/ügyfeleket be kell vonzani a plus-ba, mert a jövőben csak így tudunk megfelelően seo-zni. A gond ott van, hogy a plus nem ad többet, sőtt jelenleg még kevesebbet is mint a Facebook, de nem is ez volt a cél. Ez lesz kemény dió, hogy meggyőzzük őket, hogy ide írjanak osszanak meg tartalmakat.

    A jövőben nem linkeket fognak venni a cégek és kemény linkmarketing lesz a fő cél, hanem szerzőket/bloggereket akik a plus-on tolják a céget és minél többen követik hozzászólnak és osztanak meg így posztokat annál relevánsabb lesz a találati toplista.

    Jelenleg sok kérdés nyitott, de egy biztos, hogy a fenti cikk lényegét és még sok mást a seo-ról a Google szakemberei (Dublin, Zürich) is megosztottak velem a napokban egy konferencián. Hogy a Google+ mikor fog beindulni és éreztetni a hatását a seo-ban, ez még nyitott könyv. Ezt még a Google szakemberei sem tudták megmondani mivel titkos :) De hamarabb itt lesz mint gondolnánk, így a seo szakama is egyre nehezebbé válik. A lényeg, hogy most kell elkezdeni építkezni.

  22. Örülök neki, mert a valóban jó weboldalak, és szolgáltatások fognak előtérbe kerülni. Igazi munka lesz a látogatóbarátság, az információátadás hatékonyságának növelése, a látogatók viselkedésének befolyásolása.

    És még hozzáadódik, hogy egyre több embernek lesz androidos telefonja, ami szintén növeli a Google infórmációit rólunk. Teljes a kép, hogy jobban megismerjen minden szokásunkat. Szerintem ez is hamarosan jelentkezni fog.

  23. Nagyon köszi, ismét egy nagyon hasznos cikket olvastam tőletek!
    Sipos András

Trackbacks

  1. […] akik ugyanarra a szóra keresnek. (Sőt erre egy hatalmas nagy lapáttal rá fog dobni a Google Social Search megoldása, amiről már írtunk korábban.) De egyre több tartalomszolgáltató portál megy el […]

  2. […] Plus elindulásáról szóló írásunk. Legutóbb arról tettünk közzé egy bejegyzést, hogy milyen változások lesznek a Google keresőjének házatáján, és így most úgy gondoltuk indokolt megmutatni, hogy hogyan hozz létre céges oldalt a Google […]

Szólj hozzá!

*