“Az indián neved pedig…”, avagy a mindent elsöprő Facebook-alkalmazás története

Ma mindenki róluk beszél. Számtalan szakmai blogon, hírportálon, és privát blogbejegyzésben is téma a történetük, hozzászólók tízezrei mondják el véleményüket, és százezrek terjesztik a hírüket. Alkottak egy Facebook alkalmazást házon belül, amivel 2-3 nap alatt majdnem kétszer annyi Facebook rajongót szedtek össze, mint amennyi a McDonald’s hazai Facebook rajongóinak száma. Rengeteg a találgatás, miért éppen ez volt az alkalmazás témája, honnan van az ötlet, hol ebben az üzlet, volt-e adathalászat stb.

Mindenki róluk beszél, de őket nem kérdezte meg eddig senki. Eddig. Mi velük, az ötletgazdákkal, a megvalósítókkal beszélgettünk közvetlenül és feltettük neki azokat a kérdéseket amikre a legtöbben kíváncsiak.

Gyors összefoglaló, ha nem vagy képben

2011. december első napjaiban szédítő sebességgel vírusként terjedt a Facebookon egy alkalmazás, amely nem ígért mást csak annyit, hogy a használatával megtudod mi az indián neved.

Az alkalmazást nagyon sokan kezdték el használni, és az eredményt mindenki közzétette a saját üzenőfalán, értesítve a lehetőségről a felhasználó összes aktív ismerősét. Aztán közülük is sokan kipróbálták milyen indián nevet ad neki az alkalmazás, és így tovább. Annyi embert megmozgatott ez az egyszerű program, hogy minden eddigi magyar rekordot megdöntött, és az ötletet megvalósító Extreme Silver ékszerüzlet Facebook oldalának rajongói száma az egekbe szökött. Jelenleg 850.000-nél is több rajongót tömörít ez az egyetlen oldal, megelőzve ezzel hatalmas globális márkák magyar nyelvű Facebook oldalait, valamint olyan népszerű Facebook oldalakat mint a Túró Rudi, Showder Klub, az X-Faktor vagy az “I love Balaton”. Ezzel jelenleg ez ma Magyarország legnépszerűbb Facebook oldala.

Az indiános Facebook alkalmazás születésének története, és az eredmények – Az interjú

Tanulság, és saját gondolatok

Lehet szidni az Extreme Silver marketingeseit, hogy “adathalász módszereket alkalmaznak” (persze tudjuk, hogy nem). Lehet mondani, hogy “az üzenőfali kommunikációjuk nem tükrözi azt, hogy hivatásos csapat áll a háttérben”. Azt is lehet mondani, hogy “amatőrök, mert az indiános alkalmazásnak semmi köze nincs az ékszer bízniszhez”.

De lehet utánuk csinálni is.

Igen, amatőr csapat; igen egy az ország központjától távol eső városban működő kisvállalkozás; és igen, gyakorlatilag egyetlen forintot sem költöttek ügynökségre, hanem házon belül intéztek mindent:

  • házon belül megtanulták a közösségi média alapjait, és elkezdték átültetni a gyakorlatba a leírtakat;
  • házon belül ötleteltek, és ha kértek is egy kis segítséget, megerősítést, a végső ötleteket is maguk találták ki;
  • olvastak és tanulmányoztak az alkalmazások fejlesztésével kapcsolatos weboldalakat, megtanulták a programozás alapjait;
  • kockázatot vállalva (ugyanis benne volt a pakliban, hogy senki nem fogja használni) házon belül nekiálltak a fejlesztésnek is.

És megcsinálták.

Ha valamit akkor ezt mindenképp komoly sikerként kell értelmezni: egy vidéki kisvállalkozás önerőből eléri azt, hogy hatalmas tökével rendelkező és erővel nyomuló cégeket állva hagyjon a Facebookon, és néhány nap alatt 850.000 embert érjen el, mindezt tudatosan a karácsony előtti szezonra időzítve.

Az, hogy ezt hogyan tudják kamatoztatni, és hogyan tudnak a 850.000 aktív tagból vásárlót csinálni minél nagyobb számban, az egy másik kérdés, de ez a feladat még előttük van, és ez már nem a szerencsén múlik.

Mindenesetre gratulálunk nekik, már csak azért is mert büszkék vagyunk arra, hogy az Extreme Silver csapatát visszatérő ügyfeleink között tudhatjuk, és ezért külön öröm számunkra, hogy tudásunkkal mi is hozzájárulhattunk a közösségi média sikereikhez. Ez a történet, úgy gondolom méltán kerülhet bele az OMA sikersztorijai közé.

***

Neked mi a véleményed erről jelenségről?

Hozzászólások

  1. Ügyesek! Nincs itt semmiféle becsapás. Aki húzza a száját szerintem csak irigy. :)

    • :)

      • Zsolt, engem pontosan az a része érdekelne jobban, hogy mi a bánatot kezdenek ezzel a rajongóközösséggel? Mert jó, jó, megcsinálták, tudjuk, hogy buknak az emberek a különféle – valljuk be- nem túl értelmes és hasznos FB alkalmazásokra. De hogyan fordítják a hasznukra ezt? Kezdjük ott, hogy a rajongók nagy többsége valószínűleg nem is célcsoport, csak a “tömeg”, akit egyszer érdekelt a neve indiánul, aztán soha többé esze ágában sincs visszatérni, vagy ékszert venni… Szóval arra szeretnék rávilágítani, hogy a sok rajongóból vajon lesz- e kellő konverzió???
        Nem a sikert firtatom, mert az zseniális, hanem azt, hogy mire jó, megéri- e?

        • Petrow szerint:

          Megéri? 100%-ban. Mivel -a saját idő és anyagi ráfordításukat nem számítva – a kockázat annyiban kimerül, hogy maximum nem jön be, így minden beeső vevő nettó nyereség.

          Mire jó? Megismerték a nevüket, promóciót kaptak, ami ekkora volumenben nem is feltétlenül volt tudatosan betervezve a kampányba.

          Nyilván nincs értelme erőfeszítéseket tenni a 850ezres tábor további bővítésére, vagy teljes körű megtartására, inkább arra fognak koncentrálni, hogy minél előbb egy olyan letisztult sokaságot nyerjenek ebből, akikből visszatérő vásárlókat lehet konvertálni.

          Gratulálok a csapatnak, jó munkát végeztetek, le a kalappal :)

        • CsMariann szerint:

          850ezer az épp 850ezerrel több, mint a semmi. Tegyük fel, a követők 10 %-a lesz vevő. Nem mindegy, mennyinek a 10 %-a… És ha csak 5? És ha kettő? A lényeg ugyanaz. Olyan reklámot ne keress, ami minden eltalált emberből vevőt csinál, mert elfáradsz :)

  2. Nagyon ötletes! bar nekem jutott volna eszembe…

  3. Mecseki Csilla Angéla szerint:

    Nem indul a videó :(((

  4. Szívből örülök a tudás, a bátorság és a kreativitás győzelméhez, gratulálok! Mártonnak és Zsoltnak küldök ezennel egy virtuális kitüntetést!

  5. Mecseki Csilla Angéla szerint:

    Operában elindult, már hallgatom. :))) A Google Chrome megmakacsolta magát…

  6. Gratulálok nekik! Már én is ott tartok, hogy született egy újabb honlapom, de már látom, hogy el kell kezdenem tanulni a Facebookot is. Péter

  7. Mikola Tamás szerint:

    A 2008-as Pepsi Mikulás vírus videó jut az eszembe, amihez volt némi közöm… :)
    Ott az volt a fanyalgás (kizárólag az u.n. szakma részéről…) oka, hogy koppintás, nincs benne semmi új, és amúgy sincs semmi köze a márkához… Ehhez képest 5 millió letöltés, és 2,5 millió egyedi email-címre továbbítás volt (akkor a facebook még csak a kanyarban volt…), aki megkapta, imádta, azóta se beszéltek annyit (pozitív értelemben :) a Pepsiről, mint akkor…
    Erre az indiános ötletre is azt mondom, mint az akkori kritikákra: miért nem azok találták ki és csinálták meg, akiknek utólag savanyú a szőlő… ?!
    Úgy hogy én egyrészt gratulálok az ES-nek, az első lépés már meg van! A siker végső mércéje szerintem az lesz, hogy mennyire tudják majd a like-olókat vásárlókká konvertálni… én minden esetre szurkolok.

    • Így van Tamás, egyetértünk! A pepsis vírusfilm is formabontó volt nagyon sokan beszéltek róla, és remek húzás volt (még akkor is ha az alaptötlet az Obama kampányból származott, nem ez a fontos.)

      Milyen részed volt abban, érdekel!

      • Mikola Tamás szerint:

        Tőlem származott a kampány brief, kvázi én voltam annak a projektnek a vezetője :) mint akkori Pepsi márkacsoport vezető. A Soda-val dolgoztunk, a kreatív ötlet tőlük jött, a megvalósítás közös volt. Akkor is azt mondtam, most is így gondolom: a perszonalizált vírusvideó műfaját nyilván valóan nem mi találtuk fel (Obama, stb…) viszont egy olyan ötletet (a válság miatt csak egyvalaki kap ajándékot a Mikulástól – éppen Te!) húztunk rá, ami akkor nagyon nagyot ütött. Ráadásul a megvalósításnál is sikerült betalálnunk, mindezt az egészet ötlettől, forgatással, indulásig alig másfél hét alatt, egy normál média kampány költségének töredékéből. Szerintem a legjobb elismerés (a ‘számokon’ túl) az volt, amikor egy másik ügynökségtől hívtak, h egyrészt gratulálnak, másrészt “basszus, ezt nekünk kellett volna kitalálnunk, h miért nem nekünk jutott az eszünkbe..!” :)

        Az indiános dolog miatt is láthatóan sok a fanyalgás. Nem hiszem, h bárkit átvertek volna, egyszerűen kitaláltak valami újszerűt, ami nagyon jól működött. És most én mondom azt : gratulálok, de basszus, ez miért nem nekem jutott az eszembe?… ;)

        • Tamás, ez szuper, akkor tényleg közel voltál a tűzhöz, gratulálunk!
          Egyébként ez a videó (az alapverzió) elérhető még valahol? Mert az eredeti url már nem működik…

          • Mikola Tamás szerint:

            Nekem még azt hiszem van valahol egy működő. De utána kérdezek a készítőknél is.

      • Kiss Katalin szerint:

        Mi az a nagysikerű pepsis vírusfilm? Elég rosszul hangzik …..

        • Katalin ez volt az eredeti URL. http://trl2.tv/Send/Default.aspx de itt már nem elérhető a film.

          Itt viszont egy csomó dolgot találsz róla. http://www.google.hu/search?q=.....=firefox-a

          • Kiss Katalin szerint:

            ..megtaláltam a filmet is, köszönöm: megnéztem – tetszik! Jópofa! De most akkor mi van/ volt? Ettől több Pepsit ittak?! Ezt tényleg nem értem…. Tetszik a film, de ettől miért igyak Pepsit??????? Pláne, ha addig se. Vagy mi volt a cél?

            • Mikola Tamás szerint:

              Katalin: A cél a márkaépítés volt. Abban valóban igaza van, hogy ennek ilyen formán nincs közvetlen értékesítésre gyakorolt hatása, nem valószínű, h bárki is csapot-papot otthagyva rohan a boltba egy pepsi-ért miután megnézte a videót :) Az értékesítés ösztönzésre vannak más (jórészt bolti) eszközök (árpromóció, 1et fizetsz 2őt kapsz, plüssfigura ajándékba, stb…) amit ezzel párhuzamosan csinálni is kell!
              Ennek a kampánynak az volt a célja, hogy beszéljenek a márkáról, pozitív érzeteket lehessen hozzá kapcsolni, ami majd hosszabb távon termék vásárlássá is konvertálódik. Az ilyen jellegű kommunikációnál egyébként mindig kérdés, hogy milyen mélységig legyen márkázott: ha túlságosan rátelepszik egy márka egy ilyen ötletre, akkor jobban összekapcsolják vele, de ugyanakkor sokan pont emiatt el is utasíthatják az egészet.

    • Szépvári Zoltán szerint:

      Emlékszer mikor a mobil telefonokat elkezdtük használni. A félnótások azt szakozták: minek? Nekem nem kell!
      Most mindenki zsebében ott lapul a kicsi minek nekem mobiltelefon.
      Azért mosolygok az ilyen emberek véleményén mint Mikola út, mert ha csak ilyen emberek lennének mint ő, akkor még mindég pattintott kőbaltával küzdenénk az életben maradásért. De az is eszembe jutott, hogy az ilyen ember mit keres egy Marketing blogon?

      • Mikola Tamás szerint:

        Kedves Zoltán,

        Nagyon szívesen reagálnék a kommentjére, ha érteném, hogy mit akart vele mondani… de nyilván bennem van a hiba.
        Önnel ellentétben én nem gondolnám, hogy megszabom ki és mit írhat egy ilyen fórumba. Ez már csak egy ilyen műfaj….Így az Ön véleményének a létjogosultságát sem kérdőjelezem meg, az úgyis magáért beszél…
        Nem a 12, marketing kommunikáció területén eltöltött év mondatja velem, de ha megenged egy tanácsot: pattintott kőbaltára már valóban nincs szükség (miért is lenne…?!), de egy helyesírás ellenőrző azért Önnek még igazán jól jöhetne…

  8. Ilyés Zoltán szerint:

    Szerintem alattomos és etikátlan módszer, amellyel tőrbe csalják a gyanútlan – és buta – Facebook-felhasználókat. Egyet ígérnek és mást kapsz: ez milyen üzletpolitika? Sosem vennék semmit egy ilyen átverős cégtől. Sajnos ez manapság globális jelenség: a legalapvetőbb etikai szabályokat is feldobják az anyagi érvényesülésért.
    Arról nem is beszélve, hogy az üzenőfalakat megtöltik haszontalan idióta szeméttel.
    Erre hogy lehet büszke lenni? Alapvető erkölcsi sárban fetreng a magyar társadalom és erre az a “sikertörténet” a legjobb példa.

    • Zoltán, én bevallom nem látok átverést. Mit ígértek? Indián nevet. És mit kaptál? Azt.

      “az üzenőfalakat megtöltik haszontalan idióta szeméttel.” De csak úgy, ha ezt előtte a felhasználó engedélyezi, mondhatnám, kifejezettem kéri. Én nem látok ebben semmilyen etikai aggályt.

      Ha valaki kéretlenül spamet küldd e-mailben sokkal inkább követ el “etikai hibát” mint így. De ez csak az én véleményem :)

      • Ilyés Zoltán szerint:

        Nagy baj van, ha ebben nem látsz semmi etikátlant. Vagyis én, bunkó Facebook-felhasználó meg szeretném tudni az indián nevemet és megtudom úgy, hogy közben az én tudtom és hozzájárulásom nélkül lájkolom egy üzlet oldalát is, amely majd eláraszt reklámokkal és arra ösztökél, hogy vásároljak tőlük. Ez mi az? Az emberek naivitásának kihasználása. Aljas öv alatti ütés. Öszinte részvétem, ha ebben te nem találsz semmi kivetnivalót.
        És ezt már másolják is, most azt lehet “megtudni”, hogy mi életed szerelmének a neve. Ez nem marketing fogás, hanem primitivizmus, együgyü emberek naiv kiváncsiságára építve.

        • A félreértés megvan!

          “én tudtom és hozzájárulásom nélkül lájkolom egy üzlet oldalát is”

          Az nem így van. Az alkalmazás használata előtt felugró ablakon elfogadtad, hogy az alkalmazás mi mindent “csinálhat”. A like gombot is Te nyomtad meg, senki más helyetted! Sőt utána még egyszer a használat során is meg kellett nyomnod egy “engedélyezem” gombot. Az ember 3x nem tévedhet!

          Ha az lenne, amit Te írsz fent, én is felháborodnék, de nem az van!

          • Ilyés Zoltán szerint:

            “A like gombot is Te nyomtad meg,” – persze, de enélkül nem is “tudhatod” meg az indián nevedet! Pont ez az átverés! Azt kapom, amit álmaimban sem vártam volna egy indián névtől: kéretlen reklámot. Ez mi az? Korrekt dolog?
            “Az alkalmazás használata előtt felugró ablakon elfogadtad, hogy az alkalmazás mi mindent “csinálhat”. Azt is közlik, hogy ez egy reklámkampány, fedőnév alatt? Hogy majd a “Vásárolj NÁLUNK, MOST ÉS MINÉL TÖBBET”- típusú hirdetésekkel árasztanak el? Aljasság. Nekem is van cégem, én is reklámozok interneten, de korrektül! Ha nem is látványosan, de folyamatosan növekedünk úgy, hogy közben nem verünk át senkit. Aki erre nem képes, az megmondja, mi az indián neved.

            • Treszler Vera szerint:

              Számomra szimpatikusabb ez a hozzáállás? Hol lehet lájkolni a weboldalad? :)

              • Treszler Vera szerint:

                Bocs, elütöttem az írásjelet: nem kérdés, hogy a te hozzáállásod szimpatikusabb.

            • Mecseki Csilla Angéla szerint:

              Kedves Zoltán!
              Kíváncsi természetű ember vagyok, ezért én is rákattintottam arra, hogy tudjam meg az indián nevemet. Mikor azonban a továbbiakban egy lájkot is kért, léptem az oldalról. Én nem lájkolok azért, amiről azt sem tudom, micsoda. És ezt teljesen szabadon dönthettem el, hogy lájkolok, vagy nem. Továbbmenve: minden facebookos oldalon megvan a lehetőséged arra, hogy ha előzőleg lájkoltál, bármikor visszavonhasd. Ezért egyáltalán nem tartom etikátlannak, pimaszságnak, meg mittudomén, miket nem írtál még. Üdv. M. Csilla

        • slswebRéka szerint:

          Maga az alkalmazás a fiókbeállításoknál eltávolítható :) és ugye az oldalon is meg lehet nyomni a nem tetszik gombot, így miután megtudod az indián neved az üzenőfalad NEM töltik meg “haszontalan idióta szeméttel”.

          • Ilyés Zoltán szerint:

            De ettől még mindig átverés. Akkor lennének korrektek, ha még a legelején választási lehetőséget adnának, de nem, csak miután lájkolsz, tudod meg, mi van az indián név mögött. Ez SPAM, akárhogy vesszük. És ez Magyarországon (is) illegális.

            • slswebRéka szerint:

              A választási lehetőség megvan, az indián névért cserébe az adataid, de TE DÖNTÖD EL hogy továbbra is a rendelkezésükre bocsátod az adataid vagy törlöd az alkalmazást

        • M. Márk szerint:

          Szerintem amit állítasz, és ahogy azt teszed, megadja a mondandódban többször is előforduló etikátlanság alapját. Mert, ha már ép ész érvekkel, és valós, igaz adatokkal nem is tudod alátámasztani, hogy ez az akció igenis etikátlan, legalább neked sikerült közhelyes kijelentéseiddel egy etikátlan hozzászólást írnod.

          Például mi az, hogy buta Facebook felhasználó? Arra gondolsz, aki kíváncsi volt az Indián nevére, és ahogy Zsolt megírta, hogy közben három lépésben is elfogadja az alkalmazás feltételeit, meg hozzájárult, hogy mindent jogosan megtehessen az alkalmazás tulajdonosa, amit megtett?
          Mert akkor kb minden 5. Facebook felhasználót lebutáztad, és mindezt alapvető információk hiányában, vagy azok elferdítésével. Gratulálok.

          Míg a szóban forgó cég képes értékes terméket előállítani, és azt egy alternatív módon, leginkább irigylésre méltó eredménnyel eljuttatni az emberekhez, addig Neked sikerült bemutatnod a saját termékedet, ami nem más, mint mások leértékelése független a tényektől. Igen, te nem vásárólnál ilyen cégtől, mert mepróbáltad inkább a saját, több sebből is vérző termékedhez lealacsonyítani, ami nem más, mint a saját véleményed.

          Míg ez a cég rendelkezni fog egy statisztikával ebből a kampányból, aminek segítségével még jobb kampányokat tud majd létrehozni, vállalva azokat a következményeket is, hogy lesznek, akiknek ez nem tetszik, addig te továbbra is ilyenhez hasonló véleményeket fogsz kreálni.

          Lehet, hogy ezzel a módszerrel sikerült már magad környezetedben felértékelned, de MOST HOGY EGY EGÉSZ ORSZÁG ETIKUSSÁGÁT ÉS ERKÖLCSÖSSÉGÉT SÜLLYESZTETTED A SÁRBA, ÉS EZZEL KIMONDATLANUL, DE A SAJÁT ERKÖLCSÖSSÉGEDET EMELTED, REMÉLEM HOGY ARÁNYAIBAN MÉG KEVESEBB EMBER HISZI EZT EL NEKED, MINT AKI ÚGY DÖNTÖTT, HOGY “UNLIKE”-OLJA A CÉG FACEBOOK OLDALÁT.

          Magadat továbbra is becsaphatod, de kívánom inkább, hogy felismerd magadban a vérző indiánt, mint ahogy azt minden, valós sikereket elérő ember nap mint nap megteszi, és saját magát erősíti, nem a másikat gyengíti.

          Hozzáteszem, meg lehet kérdőjelezni ennek a módszernek az etikusságát, de ahhoz nem árt előtte igaz adatokkal alátámasztani, és akkor valószínű nem meggondolatlanság, és irigység fogja írás közben ujjaid vezérelni. Én nem hiszem, hogy ez a cég egy embernek is megpróbált kárt okozni abból a 850.000 ezerből, és azt sem hinném, hogy rossz néven veszi a hozzád hasonló felháborodottságot, SŐTT, sokkal inkább örülnek neki, mert van miből tanulni.

          Remélem Zoltán, ha reagál, akkor azt úgy teszi, hogy az egészet végigolvasta.

          • Ilyés Zoltán szerint:

            Átolvastam az egészet. Amit írok, úgyis falra hányt borsó, mert egyesek távol állnak megérteni bizonyos dolgokat.
            “Mert, ha már ép ész érvekkel, és valós, igaz adatokkal nem is tudod alátámasztani” Ha az eddigi hozzászólásaimból ez nem derült ki, nem az én hibám. Milyen igazi adat kell a SPAM fogalmának kimerítéséhez? Azt vettem észre, hogy legtöbb ember az etikusság fogalmával nincs eléggé tisztában. Ez a jelenség csak egyre fokozódik és ezért van ott az ország, ahol van. És ezért fog még lejjebb süllyedni.

            U.I. Lájkolj és megmondom mi lesz a neved egy következő életben.

          • Ilyés Zoltán szerint:

            Wikipédia:
            ” spam (ejtsd: szpem) a fogadó által nem kért, elektronikusan, például e-mailen keresztül tömegesen küldött hirdetés, felhívás.
            Az így kapott információk a fogadók túlnyomó része szempontjából érdektelenek, így fölösleges sávszélességet, tárhelyet, szellemi ráfordítást igényelnek a fogadótól. Mivel a spameket a feladóik milliós nagyságrendben képesek rövid idő alatt kiküldeni, ez jelentős terhelést jelent az internet használói számára. A spamek egy része tudatosan megtévesztő, a fogadó kihasználására törekszik (olcsó, nagy nyereséget ígérő befektetésre csalogató, “piramisjátékra” csalogató, banki azonosítókat, személyes adatokat különféle indokokkal megkérő levelekkel).”

            • M. Márk szerint:

              Egyszerűen a SPAM az, amikor a belegyezésed nélkül kapsz kéretlen leveleket.

              Ezt szerintem mindenki érti. De azt sikerül megérteni, hogy jelen esetben minden Indián névvel rendelkező belegyezett abba, hogy egy elég komoly szintű hozzáférése legyen az alkalmazás fejlesztőjének az alkalmazást használó emberek adataihoz, és abba is bele kellett egyezni, hogy az alkalmazás használatát követően bizonyos értesítések jelenhessenek meg az Indiánok üzenőfalán.

              Akkor most mért vagy leragadva a SPAM-nél, amikor egyértelmű, hogy itt nem arról van ?

              Továbbá felhoztad a spamat, miközben teljesen másról volt szó. Legelső hozzászólásod nem a SPAM meghatározása köré épült, hanem a cég etikátlanságára, és emberek millióinak, pontosan fogalmazva a magyar társadalomnak a leértékelésére.

              Ezt nem is próbáltad cáfolni, hanem idedobtál egy igaz és pontos meghatározást, de ezzel még nem fogod az első hozzászólásod alátámasztani, max a figelmet elterelni.

              • M. Márk szerint:

                Továbbá azzal a kijelentéseddel, hogy idézem:
                “Azt vettem észre, hogy legtöbb ember az etikusság fogalmával nincs eléggé tisztában. Ez a jelenség csak egyre fokozódik és ezért van ott az ország, ahol van. És ezért fog még lejjebb süllyedni.”
                megint csak feldobsz a levegőbe egy információt, amit nem támasztasz alá valós adatokkal, és ami max elhiteti veled, hogy te tisztában vagy vele.

                Egyépként ha te úgy érzed, hogy a te mondani vaklód egy falra hányt borsó, akkor valószínű tényleg nem is ér többet.

                Ha jobban belegondolsz, akkor lehet, hogy ha Magyarország még lejjebb süllyed, az azért van, mert nem tudsz mást csinálni, csak kritizálni, és veled együtt sokan mások is nem csinálnak mást, csak másokat kritizálnak, anélkül, hogy kritikájuk bármi féle jó tanáccsal vagy értékes tartalommal rendelkezne.
                DE JAVÍTANOM KELL MAGAM, mert az amit te csinálsz, azt még sem lehet kritikának nevezni, mert a romboló szándékon kívül se valós adatokat, se megoldást, se jó példát nem kínálsz az olvasó számára.
                Ezzel pedig kárt okozol az Országnak.
                Mi lenne, ha mondanivalódnak valami kis tanulsága is lenne, és azokat próbálnád meg kritizálni, akiktől eltanultad leértékelő módszeredet, és nem azokat, akik vállalkozási formaként küzdenek, és keményen dolgoznak azért, hogy fejlődő és profitáló vállalkozásként erősítsék Országunk gazdaságát, még akkor is, amikor a legtöbb ember már beletörődött a válságba és savanyú, ócska sorsába. Az ilyen ember nem érzi jól magát egy olyan ember társaságában, aki célokat tűz ki, és meg is csinálja, még ha követ is el hibákat is, és mindent meg fog tenni azért, hogy a közvetlen környezetében ha valakiben van egy kis szikra, hogy változtasson életén, akkor azt ha máshogy nem is, de hamis adatokkal visszafogja. Akiben a kicsi kis szikránál több van, az pedig felismeri, hogy kik azok az emberek, akik ugyan olyan beállítottságúak, és nem ismernek határokat.

                Azért kezdtem bele ebbe a kommunikációba, mert ez a hely nem azoknak az embereknek való, akik csak a hibákat figyelik, hanem olyan embereknek, akik tanulni, és alkotni szeretnének.

                Próbálj meg valami egyszerű, mégis gigász ötlettel előrukkolni. Ehhez persze nem árt más emberek ötletét is elismerni, máskülönben nem leszel másra képes, csak másokat degradálni.

                • Renase Hofferdh szerint:

                  Márk…….
                  hozzá akartam szólni a témához, de te pont azt írtad le,
                  amit én is írni akartam. Megelőztél,
                  “tetszik”

              • Ilyés Zoltán szerint:

                “Legelső hozzászólásod nem a SPAM meghatározása köré épült, hanem a cég etikátlanságára, és emberek millióinak, pontosan fogalmazva a magyar társadalomnak a leértékelésére.”
                Mindaddig, amíg a Google-ben a legkeresettebb szó a Való Világ, nincs mit tárgyalni. Részemről lezártam a témát.

                • M. Márk szerint:

                  Tárgyalni lenne róla mit, de valóban túl sok értelme nem lenne. Csupán meg kell értetni az emberekkel, hogy nem azért nézi a való világot, mert ez az ő szabad akarata, hanem azért, mert valakik tudatosan úgy befolyásolják az életét, hogy az a legkedvezőbb legyen a számukra. Irányítani meg leginkább a csordát lehet, nem az épeszű, értelmes embereket. De erről nem ŐK tehetnek, ez egy kiszolgáltatott helyzet, ami ellen vagy fel veszik a harcot, vagy nem. A harc az folyik ez ellen, de hát nyilván a kutya sem látja, és nyilván ezért nincs mit tárgyalni.

                  Részemről is befejezve

  9. Konkurenciaként és kisvállalkozóként még mindig csak azt tudom ide is leírni (mint ahogy az Addict blogon, vagy Konrád Online marketing blogján), hogy BRAVÓ.

    Nemcsak azért, mert új felhasználókat értek el, gondolom leginkább ez volt az alkalmazás lényege.
    De megismerték a nevüket, sőt a rengeteg kritikus blog, komment, bejegyzések miatt felkerültek a HVG napi merítés oldalára (legalábbis egy őket szidó blog) és a sok-sok online marketinggel foglalkozó FB és blogbejegyzés olyan réteghez is elvitte a nevüket, akik sose kattintanak ilyesmi FB alkalmazásra. (a sok geek csinálta az ingyenreklámot :D)

    Ez az alkalmazás olyan mint az ingyen termékminta, kóstolgatás. Viszonylag sok embert ér el, rengeteg befektetéssel (mert az Extrém a legrégebbi online ezüst shop, szóval van munka ám már benne bőven!), de az persze hogy ki fog ebből a tömegből vásárolni az lutri.

    Az adatvédelmi aggályokra meg azt tudom mondani, hogy emberek az FB nem jótündér, hanem egy pletykás vénasszony, mi meg el voltunk eddig kényeztetve.
    Épp itt az ideje észrevenni, MINDEN online megmozdulás megmarad, bármilyen kattintás, lájk kikerül a köztudatba.
    Akinek ez nem tetszik, NE használja az arckönyvet, ne használjon netet!

  10. Treszler Vera szerint:

    Úgy látszik egyedül vagyok ezen az oldalon, akinek nem tetszik az ilyen “marketing”. Igaz, nem a szó szoros értelmében becsapás, de szerintem valamilyen szinten mégsem tisztességes, megtévesztő. Nem díjazom az ilyen módszereket. Nem véletlen, hogy azok közül, akik megtudták, hogy mi rejtőzik a dolog mögött, többen is rögtön törölték magukat, és nem éppen hízelgő véleményt fogalmaztak meg az ötletről és az ékszerboltról. Persze többen vannak akik maradtak, de kíváncsi lennék rá, hány potenciális vásárló lesz közöttük.

    • Ilyés Zoltán szerint:

      Nem vagy épp egyedül, olvasd korábbi hozzászólásomat. Felháborító!

    • Kiss Katalin szerint:

      Nekem sem tetszik: nem is nyitok meg ilyen alkalmazásokat… Megtévesztés íze van. Olvastam róla (mert a marketing érdekel), megnéztem a videót, de még nem nyitottam meg, és nem is fogom… Magamnak, leendő cégemnek (MŰVÉSZETTERÁPIA) szeretnék majd egy valóban ütős, etikus, sikeres,nagy hasznot hozó, jó reklámot, jó marketinget kialakítani, ezért tájékozódom, tanulok. Az is tanulás, ha tudom, hogyan nem szeretném.

  11. Treszler Vera szerint:

    Bocs, most látom, hogy nem vagyok egyedül. Egyetértek Zoltánnal. Etikátlan. És ezen felbuzdulva tele lesz hasonlókkal a Facebook. ..

    • Igen Vera egy ideig. Aztán mint minden csoda, ez is 3 napig vagy max 3 hétig fog tartani. Aztán a másolóknál lesz negyedekkora, meg tizedekkora siker, aztán elmúlik. Az alkalmazásokat nem kötelező használni, sőt használat után letiltani is lehet… Tényleg minden lehetőség adott, és minden csak rajtunk, adott esetben Rajtad múlik.

  12. Az én indián nevem Data Beats Opinion, azt tessék megmondani, mennyit hozott a konyhára (conversion) ez a kiváló akció, uff?

  13. Szerintem a FB felhasználóknak maguknak kell tudatosan dönteni arról, hogy kívánnak-e bármilyen “vicces” alkalmazást használni. Hiszen aki a trendet meglovagolva ilyet készít, bizonyára jó okkal teszi azt (ld. fentebb).
    Én például még az elején elhatároztam, hogy SEMMILYEN hasonlóban nem veszek részt (pl. “‘Tudd meg, mennyire kiváló szakács vagy”, diplomával, stb.), de ez az én privát döntésem.
    Azt viszont mindenkinek tudnia kell(ene), hogy ha kattint a hasonlókra, azzal automatikusan engedélyezi az adatai használatát az alkalmazás megalkotójának.
    Innentől már mindenki maga dönt, menyire érdekli pl. az “indián neve”.
    Az egészben az a szép, hogy semmi sem kötelező!

    • Kriszta erről van szó!

      • Treszler Vera szerint:

        Ez így van, semmi nem kötelező. De az is le volt írva, hogy “ha elfogadod az alkalmazást, akkor a jövőben x ékszerbolt küldi majd az ajánlatait, és oszt meg a nevedben dolgokat a FB-n ?” Ha igen, akkor valóban mindenki maga volt a hunyó, aki lájkolt. Ha viszont nem, akkor tartom a korábbi véleményem: etikátlan.

        • Ilyés Zoltán szerint:

          Nemcsak etikátlan hanem törvényellenes is, mint bármelyik másik SPAM. Akkor lenne elfogadható, ha még a legelején leszögeznék: megtudod az indián nevedet, de cserében kérünk egy kis szivességet: lájkold má’ te is a céges oldalunkat és ha megengeded, küldünk néhány ajánlatot. De itt szó sincs ilyesmiről! Akarsz indián nevet? Akkor lájkolj! Hogy mit, majd megtudod később. Pimaszság a hatványon.

  14. Engem eleve bosszant, amikor az FB-n rákattintva valamire, először is azt kéri, hogy lájkoljam, de még nem is tudom, hogy mit. Ez olyan, mint azok a körlevelek, hogy: a barátnőm indult a bivajbürgözdi szépségversenyen, lécci szavazzatok rá”. És ha nekem nem is tetszik a hölgy? Ez igazságos verseny akkor?
    Visszatérve a témához, van sok trükk, amivel el lehet érni, hogy megnézzék a reklámodat, de szerintem semmi értelme, ha nem a célközönség látja. Nincs hatása, nem? Vagy a reklám tényleg lehet annyira hatásos, hogy bárkit rá lehet beszélni bármire? Nekem ebben még nincs elég tapasztalatom, csak próbálom jól csinálni. :-)

    • Zoltán a 2. bekezdéseddel kapcsolatosan az Extreme Silver álláspontja elhangzik a videóban. Nem arra mentek rá, hogy olyan emberek gyűjtsenek össze akik ékszert akarnak vásárolni, hanem egy csomó embert akartak, akiket majd később, egyéb megoldásokkal rávesznek arra, hogy ékszert vásároljanak. Ez is egy út!

      • Oké, akkor ezt kell eltanulni? Bár nekem nehezebb a helyzetem, mert nem elég egyszer rávenni hogy vásároljon, hanem folyamatosan ébren kell tartani a motivációját. De az már az én bajom, minek kellett ilyenbe belevágnom. :-)))

      • Ilyés Zoltán szerint:

        De az a lényeg, hogy mindezt átveréssel teszik!

  15. Heim Emese (Mesi) szerint:

    Üdvözlök Mindenkit!
    Azért a Vera válaszához is szeretnék hozzá szólni, és az egészhez is. Ugyanis oké hogy le van írva hogy “ha elfogadod az alkalmazás” akkor mi történik bár akkor sem tartom jogosnak hogy idegenek kezében kerüljenek az adataink, arról nem is beszélve hogy nekem azért nem tetszik az FB főleg mert nekem például angol szöveggel jön ki és azért annyira nem tudok angolul hogy minden szót megértsek, arról nem is beszélve hogy több fiatalabb korú ismerősöm is van akik még eleven nem tudnak angolul és főleg ők szeretnek ilyenekben benne lenni mert ők kíváncsibbak mint a felnőttebbek. Szóval igazán azoknak a táborába tartozok akik nem örülnek annak hogy az adataink mások kezébe és más célok felhasználására kerültek! Én nem tartom ezt tisztességesnek! Ha konkrétan tudja sok ember mire megy ki a játék szerintem sokan nem lettek volna ennek részesei!

    • Renase Hofferdh szerint:

      Emese,
      Nem fértek hozzá semmilyen adathoz. A cica rugja meg, hogy olyasmiről beszélsz amivel nem vagy tisztában. Hát egyszerűen nem értem, hogy hány online szakembernek kell még elmondania ,hogy nem fértek hozzá semmilyen adathoz. Az ilyenek mint te (okoskodó, és hozzánemértő) a leg kártékonyabb.

  16. Szépvári Zoltán szerint:

    Treszler Vera!
    Elárulok neked egy hihetetlen nagy titkot!

    Közel 250 ugyanilyen facebook alkalmazás fut. Ha nem találkoztál még velük, akkor kérlek nézz utána. Ha nem sértlek vérig, most nem sorolnám fel őket. Ja és ez csak Magyar nyelven, a külföldi alkalmazásokról nem is beszélek.

    Illyés Zoltán, te miért nem tudod mi a SPAM?

    • Treszler Vera szerint:

      Kedves Szépvári Zoltán!

      Köszönöm, hogy elárultad ezt a nyílt titkot, amivel ismerőseim révén nap, mint nap szembesülök. A kérdésem, hogy az “indiánneves” alkalmazás esetében tudta-e a felhasználó, hogy pontosan ki és mire használja az adatait, azért erre az alkalmazásra vonatkozott, mert ezen a fórumon, most ez a téma. Konkrét választ még nem kaptam rá, ha csak a te utalásodat nem vehetem most annak…. :)

      • Treszler Vera szerint:

        Persze tulajdonképpen már nem is várok választ….

        • Szépvári Zoltán szerint:

          Ne haragudj Vera!
          Hogy nem azonnal válaszolok, de tudod munkanapon, munkaidőben épp dolgozom:))
          Ajánlom figyelmedbe, hogy csattanj fel a facebbokra és nézz jobbra.
          Ott fogsz látni egy ilyet, I like alvás, i like nyár. stb……
          Képzeld, ha nyomsz rájuk egy tetszik-et, nem altatókról, naptejekről fogsz megosztott témát kapni.
          Hihetetlen ugye?

      • slswebRéka szerint:

        Rátapintottál!!! Minden alkalmazásnál meg lehet nézni “kinek” az alkalmazása mielőtt még tetszikeznéd :D, /az indiánnévnél is látható volt/ csak el kell olvasni….

        • slswebRéka szerint:

          Ha a lakásajtódon kopognak nem szoktad megnézni ki az? Csak betessékeled ismeretlenül???

  17. Gabesz szerint:

    Csak egy megfigyelés a sikerrel kapcsolatban. Nagyobb gyerekeim nemrég regisztráltak, és az ő osztálytársainak az aktivitását figyelve, véleményem szerint a 800.000 likeoló fele gyerek. Többnyire 14 év alattiak. Azok milyen adathalmazt képviselnek?? Ez egyéb jogi aggályokat is felvet, nem? (szerencsére a fiaimat sem érdekelte ez)
    Én személy szerint hülyét kaptam a napi 10 “új” indián névtől az üzenőfalamon (és egyáltalán nem voltam kíváncsi sem a sajátomra sem másokéra), de azért maga a módszer, ha csak azt nézzük, hogy mekkora ismertségre tett szert a mögötte álló cég, akkor megérte. Bárki bármit mond róluk.

  18. Azt gondolom, hogy ez egy élenjáró példa, és kívánom minden kisvállalkozónak, hogy hasonló sikereket érjenek el!

    Csak így lehet, nem másra kell várni…

    • Köszi Ákos, ezek szerint hasonlóan gondolkodunk. Azt látom a tág szakmán belül sem egységes az álláspont (siker-e ez vagy nem), és valóban több oldalról lehet vizsgálni a kérdést… Dehát nem baj ez, sőt ez így van jól! :)

      • Én is ezt gondolom, csak gratulálni tudok az ötlethez! Sőt az emberek megosztásása és a negatív vélemények mennyiségt is valahol az eredményekhez pakolnám.

        Egyébként az alkalmazás használatát illetően a szabad választás és a szabad akarat mellett teszem le a voksomat. Ha nem teszik, nem kötelező használni.

  19. Edit szerint:

    Ne haragudjatok, de tök vicces ez az egész “ál-vita”.

    Akinek nem tetszik az FB ,és az egész közösségi média szabályrendszere, akkor ne használja. De ha szeretné kiélvezni annak előnyeit, akkor vegye tudomásul az esetleges következményeit, ami ugyebár ilyen is lehet.

    Nekem nem tetszik, nem is szeretném az előnyeit kihasználni, nem is regisztráltam rá. A többi közösségi oldalról is évekkel ezelőtt töröltem magam. De mégis van munkám, mégis megtalálnak az ügyfelek, és elégedett vagyok annyi profittal, amennyink van. Nem áll szándékomban az egész egész országnak “szolgáltatni” (nem is tudnék…) és így érzem jól magam! :) Szabad akarat, na az van!

  20. Azért ez a bejegyzés még megosztóbb volt, mint az “alekoszos” fiúk,pedig azt hittem azt nem lehet túlszárnyalni. Én azért örülök, hogy már nem a kőkorszakban élünk, igenis haladni kell a korral, mert különben elhúznak melletünk a kreativ cégek. Én gratulálok a cégnek (jó helyen tanultak) és senki oldalát nem kötelező lájkolni, én ezt sosem teszem meg, le lehet tiltani az alkalmazásokat, ha netán kapok még egy kéretlen hirlevelet később hát egye fene leiratkozom. Ha csak ez
    lenne az egyetlen etikátlan dolog a gazdasági életben manapság akkor jó lenne!

  21. Az viszont elég kiábrándító, hogy egy véletlenszerű névgenerálás áll mögötte. Gondoltuk, hogy hátha egy név alapján kiszámoló algoritmus áll mögötte, de amikor kipróbáltuk újra, akkor egészen más nevet adott ki.
    Arról nem is beszélve, hogy ráküldik majd a médiahatóságot, ugyanis a felhasználó engedélye nélkül használják fel az email címet. Az már kéretlen levél, ha engedélyem nélkül küldenek emailt, mert ugyan technikailag hozzájárultam, viszont egyáltalán nem közölték azt, hogy emailt is kaphatok tőlük. Az, hogy hozzáférést kapnak az email címhez, az nem jelenti azt, hogy élhetnek is vele.

    • Aliana Ripper szerint:

      Kedves János!

      Meglepő, hogy arra gondoltál, hogy bármiféle valóság alapja lesz annak, hogy egy facebook alkalmazás megmondja mi az indián neved. jót nevettem ezen. :))
      Nem akarlak megbántani, de tudod most van egy Csajozó kártya alkalmazás a facebookon, és ha te kitöltöd, a játék végén kapsz esz csajozó jogosítványt. De sajnos az sem jogosít fel semmire. tudod, ez csak ilyen hogy is mondjam neked, INGYAN JÁTÉK. Te nem vagy idián, és a csajozó jogosítványod felmutatása egy szórakozó helyen sem jogosít fel semmire.
      Ezt jó tudnod. (kiábránditó)
      De ami még nagyon fontos, hogy kicsit olvass többet a facebook alkalmazásokról, mert nem igazán vagy képben, és így alkodsz véleményt.

      Nem szeretnélek kollégáim közt látni téged. Csak

      • Aliana Ripper!
        Nekem alapelvem, hogy nem hazudok az embereknek és nem csapom őket be. Ez nagyon durván rombolná a hitelességem és ezzel az üzletet is. Úgyhogy nem jönnék azzal, hogy mi az indián neved, hiszen nem tudom mi alapján megmondani. A magyar névnek van angol változata, ott jobban boldogulok.
        Ne keverd ide a Csajozós kártya alkalmazást, az legalább valamennyire közelít a valósághoz. Például kitöltöd a kérdéseket és a helyes válaszokból kikövetkeztetheti, hogy mennyire vagy jó csajozó. Még akkor is igaz lehet az eredmény, ha nem is olyan pontos. Itt legalább nincs automatikus generálás, azaz nem dob be akármilyen eredményt.
        Ne menjünk át személyeskedésbe, én sem teszem ezt. Ez egy szakmai oldal, ahol az emberek elmondják a hasznos és/vagy érdekes gondolataikat még akkor is, hogyha néhány százaléknyi információ nem tekinthető hasznosnak vagy érdekesnek. Továbbá javaslom, hogy ne csak egy gondolat után akard megítélni az embereket, mert úgy érzem, most ezt tetted.
        Üdvözlettel,
        Kovács János

  22. Mint sokan, én is inkább majd arra lennék kíváncsi, hogy ebből a 850k emberből hogyan lesz vásárló. Attól még, hogy az indián nevem Ülő Bika, miért vennék tőlük karikagyűrűt? Nagy számok törvénye? Szóval kíváncsi vagyok, hogyan tovább.
    Minden esetre eddig ügyes, és gratula az “elkövetőknek”.

  23. Mkrisz szerint:

    Kedves Zsolt,

    Én neked gratulálnék, hogy olyan topic-ot indítottál el a blogodon, amire ennyi bejegyzés született:-) Tőletek lehet tanulni:-)üdv.Kriszta

  24. :) szeretném nagy manitu bocskorának üzenetét átadni! UFF!!:))
    aki nem érti a poént még sajnálni se tudom… a mult napok hisztériáját látva a legújabb autós ilyen alkalmazás már ki írja “adataidat nem használjuk fel, egyszerűen így működik a facebook”
    na erről ennyit…
    ahogy olvasgattam az egész szakma megmozdult és a leginkáb az jött le, amit ti is írtok… fáj nekik hogy gyakorlatilag 0 Ftbol felépítettek egy vezető facebook oldalt:))

  25. Kiss Dani szerint:

    Kedves Zsolt,
    Áruld el kérlek, hogy a bejegyzésben leírt vélemény valóban a ti véleményetek, vagy csak azért született, hogy a két tábort egymásnak ugrasszátok? :-) A módszer sokak szerint etikátlan (szerintem is), ennek ellenére pozitív hangvételű írást közöltetek róla. Ez nagy mennyiségű negatív véleményt generált, és ez beindította a gépezetet, máris van egy népszerű blogbejegyzés!
    Maga az ékszerbolt viszont minden szempontból jól járt, hiszen a komolytalan szennyblogoktól elkezdve a mértékadó hírportálokig egy csomó helyen cikkeznek az esetről. És a negatív reklám is reklám, mivel folyamatosan forog a köztudatban…

    • mi eben az etikátlan? megkérdezi az elején hogy hozzá járulsz e az adataid felhasználásához?
      lassan ott tartunk mint a valóságshowknál.. senki nem nézi de mégis mindenkitud róla mindent meg mindenhol fikázzák:)))

  26. Nagy részét elolvastam – a marketing számomra továbbra is lila köd! :-)) Ahelyett, hogy tisztulna a kép, egyre elveszettebbnek érzem magamat. Hogy fogok én itt sikeres céget építeni?… Pedig esküszöm tanulom, tanulom, tanulom….

  27. Bartunek Zoltán szerint:

    Ezt nevezik gerillamarketingnek, már az elején lehetett látni, hogy 1 cég áll az egész mögött. Nekem már akkor gyanús volt, de gondoltam egye fene kíváncsi vagyok az “indián nevemre”.

    Az alapötlet teljesen jó, felkeltette az emberek kíváncsiságát, elérte a magyar internetezők felét, 2/3-át, és kaptak 1 szép nagy listát, publicitást, figyelmet.
    Egy marketingkampánynak ez a célja, gratula nekik.

    Itt már csak az a kérdés, hogy folytatják, mondjuk “kedves indián barátom”
    lájkoltál minket, gyere nézd meg mit is kínálok, azt kész is a konverzió első
    fele. Ha okoson kihasználják azt a figyelmet ami rájuk terelődött még lehet is vmit csinálni belőle, csak addig kell lépni amíg le nem ül az egész.

    FB-n ha rákattintasz vmi alkalmazásra, mindig megkérdi, hogy megengeded-e, hogy hozzáférjenek az adataidhoz (farmwille, akármi), ha megadod így jártál,
    ha regisztrálsz valahova az interneten azzal is csomó adatodat közlöd, amit fel is használnak lásd OMA blog:D Ilyen világot élünk. Mondjuk itt kapunk is valamit az adatainkért cserébe.

  28. imi szerint:

    Sziasztok, az, hogy ugyanez fut szlovákul Norbi Update színekben, hogy történt? Vásárlás, lenyúlás, stb.?

    https://www.facebook.com/UpdateSlovakia?sk=app_263079467083749

  29. Sziasztok Mindannyian!
    Nemrég volt egy bejegyzése az OMA-nak a szállodák értékesítésének az etikusságáról. (Okt.19.)
    Akkor is az üzleti etikához szóltam hozzá, és most is kimondottan az üzleti etika kérdéséhez szeretnék hozzászólni.
    Én nem szeretek arról véleményt cserélni, hogy mi az etikus.Ehelyett egy másik aspektusát szoktam vizsgálni a viselkedésnek: mit eredményez hosszabb távon.
    A Contergan átment az összes gyógyszer-teszteken, és az alkalmazása során – évek múlva – derült ki, hogy korcs gyerekek születéséért tehető felelőssé. A Contergan minősítéséhez nem volt elég egy év, kettő sem. De 20 év múlva már tiltott listán volt.
    Mondok mást. A jó pedagógusról – nem ritkán – csak évtizedek múltával derül ki, hogy hálásak vagyunk neki azért, ami kellemetlenséget okozott nekünk az iskolában. A cukros bácsi kellemes élményt okoz a gyerekünknek, mégis óvjuk tőle, mert hosszabb távon viszont nem kívánt hatása van.
    Itt Európában, a 2000 éves keresztény nevelés okán komoly ellenérzés van az emberekben a sikerrel és a pénzzel szemben. (Persze néha még ezen felül irigység is.)
    És még egy – liberális – gondolat: A törvény szerepe a társadalomban az, hogy megpróbálja minél használhatóbb módon rögzíteni a hosszú távon kívánt viselkedés jellemzőit. Nem véletlen, hogy egy “jogállamban” nincs törvény arról, hogy mi az etikus. Erről inkább a filozófusok írnak sokat.
    A szabad és nyilvános vita – ami ezen a fórumon ismét kibontakozott – az egyetlen eszköz, amitől azt várhatjuk, hogy ha nem is vezet el a tutti válaszhoz, de legalább közelebb visz hozzá.
    Ma már csak hosszútávú üzletben szabad gondolkoznia mindenkinek, hiszen nagyon megdrágult a vevőszerzés!!! Csak visszatérő vevőt érdemes megszerezni!!!
    Mindannyiunknak kívánok elegendően sok ragaszkodó ügyfelet!

  30. “Itt Európában, a 2000 éves keresztény nevelés okán komoly ellenérzés van az emberekben a sikerrel és a pénzzel szemben. ” – Nagyon találó:)
    Az indiánost ezek után kipróbáltam és szerintem ügyes, de szerintem a sikerhez hozzájátszott egy jó csillagzat is. Jókor, jó helyen voltak ez a lényeg.
    A látogatószám után most nagyon magasan van a léc, hiszen ebből nem csak a nagy számok törvénye szerint lehet kihozni valamit, hanem ez a szám sokszorosára növelhető tudatos kommunikációval!
    Remélem, Zsolt és Márton, ha ügyfeletek a cég, akkor a sztori folytatását is megtudjuk!

  31. Sziasztok! Több helyen is olvastam véleményeket az akcióról, de itt legalább normális emberek beszélgetnek:-) A folyamaton nem mentem végig, így nem tudtam meg az indián nevemet, viszont maga az akció nagyon érdekel. Eszükbe jutott valami, ami talán a saját piacukon eredeti ötletnek számít. Nemcsak kitalálták, hanem meg is csinálták, jól időzítve, a csúcsforgalomban. Ez tudatos tervezést és sok munkát kívánt. tiszteletem érte. Az etikai oldalán lehet sokáig agyalni pro és kontra, viszont ami tényleg érdekelne, hogy a több százezer lájkolóból mennyi lesz a tényleges vásárló.
    Az meg egy további kérdés, hogy vajon fel vannak-e készülve ennyi érdeklődő kezelésére?
    És arra lennék leginkább kíváncsi, hogy, mondjuk 2 hónap múlva, hol fognak tartani?
    Mekkorát nőtt a forgalmuk, és mekkora extra bevételhez jutottak? (és ha büntetik őket valamiért, akkor az is belefér-e). A magam részéről nem bánnám, ha hirtelen ekkora zaj lenne a cégem körül :-)

  32. Zoltán szerint:

    Nem kérdés, legális, és szerintem törvényes is az alkalmazás. És mégis becsapva éreztem magam mikor kiderült a valódi lájkom felhasználása. Ha én becsapva érzem magamat, akkor BECSAPTAK. Aztán lehet ragozni, hogy tanuljam meg, hogy ne csapjanak be még egyszer. Meg úgy kell nekem. Meg mondta, hogy “csalok”. Ha én ilyen módszerekkel adnék el valamit, megvernének.

  33. Nem értem, hogy lesz ebből az alkalmazásból konverzió?
    Ha nem olvasom itt el, hogy egy ékszerbolt van mögötte, nem derült volna ki.

  34. Kiss Balazs szerint:

    Ugyanaz a ceg megcsinalta a trukkot mas orszagokban is.

    Romaniaban 4-5 nap alatt tobb mint 600 000 like-ot gyujtottek, ez varhato volt…A romanok a magyaroknal is jobban buknak az “olcso limonadera”.
    http://www.facebook.com/extremesilver.bijuterii
    Az mas kerdes a konverzio…a romaniai weboldalukon latszik, hogy gyorsan osszetakolt dolog, sok a a forditasi es helyesirasi hiba

    Varhato volt, hogy Nemetorszagban joval kevesebben like-olnak (25 000)
    http://www.facebook.com/extremesilver.schmuck

    Ugyes es gyors, csak nehogy elsullyedjeknek az egyszerre tul sokat akarasban..
    Mindenesetre hajra!

  35. Alex szerint:

    Üdv!

    Halkan tennék hozzá pár gondolatot – tudom, régi már a csont, de csak most volt időm ide is eljutni…

    1. EZ egy játék volt, nem volt kötelező, elégséges (még sok is) volt az infó a döntéshez.
    2. nem nyomul azóta sem agresszíven a Silver – csupán csak posztolgat valóban szép ékszerekről képeket. Látom, figyelem – mert érdekel az “eredmény”. És az eredmény az, hogy SOKAN TOVÁBB OSZTJÁK a képeket.
    3. eddig egyetlen e-mailt sem kaptam é és ha én nem, gondolom, mások sem.
    4. pici történelem: az indiánok a neveiket viselkedésből/alkatból/körülményekből alkották. Aki valami “igazi adatot” várna egy ilyen alkalmazástól, azt csak sajnálni tudom ;)

    A facebook olyan, amilyen: ostoba vagy sem, hasznos vagy sem – közösségi oldal: eképpen tele van marhaságokkal és jó dolgokkal egyaránt. Aki nem bírja elviselni, törli magát. Akinek nem tetszik valami, azt törli.

    Volt egy ötlet, volt mögötte munka – lett eredménye, sikere. Milyen érdekes, hogy ebben az országban mindig megköpködik azt, aki bármit is elér. És nem, nincs tisztességtelenség, átverés a dologban. És az, hogy mit kezdenek a dologgal (az eredménnyel), az egy TELJESEN MÁS kérdés.

    Aki átverve érzi magát, annak el kéne gondolkodnia, hogy mit is várt el egy játék alkalmazástól valójában(!) és mennyire kéne magába néznie ezzel kapcsolatban…

  36. Alex. Nos én megmondom, hogy mi volt benne az átverés. Emlékeim szerint a név vagy valamilyen adat alapján adtak indián nevet az ő állításuk szerint. Ezzel szemben mindig véletlenszerűen generált. Tudom, mert többször lefutattam. Számomra egyáltalán nem megbízhatóak és ezzel el is ásták magukat előttem. Most tudom, hogy mely cégtől nem fogok soha ékszert venni.

  37. I’m really enjoying the themedesign of your website. Do you ever run into any internet browser compatibility issues? A handful of my blog audience have complained about my site not operating correctly in Explorer but looks great in Firefox. Do you have any solutions to help fix this problem? cfbfggkccdedabee

  38. Johna69 szerint:

    Some genuinely great information, Glad I discovered this. Good teaching is onefourth preparation and threefourths theater. by Gail. debdkedfegdg

  39. Joe szerint:

    Most, hogy eltelt pár év, lehetne értékelni a “kampányt”.

    Szerintetek mit hozott a cégnek? És most nem elsősorban arra gondolok, hogy megmaradt-e a közel 1 milliós rajongótábor, vagy sem. Hanem arra, hogy az üzleti célt hozta-e ez a sztori?

Hozzászólás beküldése

*