7 évesen kezdtem a marketinget…

7 éves voltam, amikor megfogtam életem első halát Jóska bácsival egy hőgyészi tavon. Nagyon boldog voltam. Örültem a szerencsémnek. Aztán ahogy az évek teltek egyre “szerencsésebb” lettem, egyre több halat sikerült fognom és néha egyre nagyobbakat is.

Több példaképem is volt / van, sokat tanultam tőlük. Régebben, amikor még több időm volt, horgász szakíróink tollából származó írásokat, cikkeket is nagy mennyiségben fogyasztottam. Hamar rá kellett jönnöm, hogy a közhiedelemmel ellentétben a horgászat sikerében a szerencse sokkal kisebb részben játszik szerepet, mint azt a legtöbben gondolnák. Nem lehet mindig ugyanazoknak szerencséjük… És mégis a legtöbbször egy szűk körből kerülnek ki a horgászverseny győztesek.

A horgászat folyamata logikája viszont kísértetiesen hasonlít a marketingéhez. Például, mielőtt eltervezzük a horgászatot, ki kell találnunk milyen halat szeretnénk fogni. (Célcsoport választás.) Ha úgy indulunk el, hogy mindegy, belógatjuk, aztán jön, ami jön, akkor nagy valószínűséggel semmit nem fogunk!

Ha már tudjuk mi a célhal, akkor a megfelelő csalit, helyet és módszert kell kiválasztanunk. (Akárcsak a marketing mix 4P = Product + Price + Place + Promotion) Sokkal célravezetőbb specializálódni 1 bizonyos halfajra és csak azzal foglalkozni. Legalábbis egy bizonyos horgászat során. Ha jól kiismerjük egy fajta hal életmódját és szokásait, akkor a kezdeti próbálkozásokhoz képest, idővel bámulatos sikereket tudunk elérni.

A csalik és módszerek tárháza végtelen és csak a képzeletünk vagy kreativitásunk szabhat határt a lehetőségeknek. Állandóan kísérletezni kell, hátha ráakadunk a halfogásnak eddig egy sokkal hatékonyabb módjára, mint amit előtte próbáltunk.

Az is igaz, hogy egy idő után a halak kiismernek bennünket és például egy új és sikeres módszer hatékonysága is csökken az idővel.

Kis halra menni biztonságos, abból a szempontból, hogy viszonylag kiszámítható mennyiségben fogható. Azonban a nagy halra az esélyünk ebben az esetben csekély, mivel nem a nagy halaknak való csalit, helyet és módszert választottuk. Nagy halra horgászni hazárdírozás. Ha nagy halra megyünk türelmesnek kell lennünk, hiszen előfordulhat, hogy sokat kell rá várnunk. A kicsikkel ilyenkor egyáltalán nem szabad foglalkoznunk és ha egy igazán nagy példánnyal hoz össze a sors, akkor aztán fel kell kötni a gatyát…

Általában nagy halra megyek, egyáltalán nem vagyok kudarckerülő, vagyis nem kedvetlenít el, ha nem fogok semmit. De ha sikerül becserkésznem egy kapitális halat, az nagyon felvillanyoz. Viszont ha horgászverseny van, mindig a legapróbb halakból próbálok minél többet megfogni, mivel ilyen esetben mindössze 3 óra alatt kell eredményt produkálni. Volt, hogy úgy nyertem meg egy versenyt, hogy 7200 grammot nyomott a zsákmány, csupa-csupa 8-10 cm-es halakból! (Képzeld el a versenybírót, amikor leszámolta a darabszámot, merthogy ez is számított azon a versenyen.)

Azt leszögezem, hogy nem húshorgász vagyok, a kifogott halak nagyobbik felét mindig élve visszaengedem éltető elemükbe a vízbe.

Ha úgy vesszük a marketinghez szükséges gondolkodásmódot én a horgászattal együtt szívtam magamba, már 7 éves korom óta és azóta is szabadidőmben gyakran csiszolgatok a módszereimen.

Most épp egy horgásztúráról a Duna-deltából írom soraimat és küldöm üdvözletem! Rápihenek kicsit az őszre, mert nem fogunk lazsálni, mindent elkövetünk, hogy többet hozz ki az online marketingedből, mint a versenytársaid!

Nézd csak meg :)

Comments

  1. Anikó szerint:

    Élvezettel olvastam – magam is sokat pecáztam gyerekként:), sőt versenyen is voltam. Meg Szarvason táborban.
    Legközelebb mondjuk egyik csömöri horgászverseny alkalmával is tudósíthatnál.
    Közben pedig jól elbeszélgetnénk a marketingről.

  2. Gasztrozseni szerint:

    Nagyon érdekes a cikk és tetszik ahogy párhuzamot vonsz a horgászat és a marketing között. Abszolút egyetértek.
    Egyébként, én is horgászom és a hétvégén vettem részt egy horgászversenyen, ahol a “sok pici” technikát alkalmaztam, szép eredménnyel.:)

  3. Horváth Zsuzsanna szerint:

    Ismét megerősítem, hogy a kevés mindig több, az egyszerűség mindég nyerő.

  4. Hello! Örülök, hogy Te is többet megmutattál magadból, mint emberből. Élvezettel olvastam ;)

Trackbacks

  1. OMA.hu szerint:

    Egy bejegyzés a Duna-deltából: a horgászás és a marketing http://bit.ly/35NzCd

  2. Gombos Zsolt szerint:

    Márton épp horgászik a Duna-deltában, és még ilyenkor is a marketingen jár az esze :) http://bit.ly/35NzCd

  3. Gombos Zsolt szerint:

    @GaborWolf a halak (horgászat) + a marketing között nagyon jó hasonlatokat lehet húzni… Célzás,csali,etetés stb. Pl: http://bit.ly/35NzCd

  4. […] is sok. Gyerekkorom óta horgászom és megfigyeltem, hogy a horgászathoz rettentően hasonló gondolkodásmód szükséges […]

Szólj hozzá!

*