8 változás az online marketingben 2013 nyarán

Bevallom, nekem ez jó kis pihenős nyár volt, de lassan vége, és ilyenkor persze el kell kezdeni felvenni a ritmust. Attól, hogy az elmúlt hónapokban általánosságban is (nem csak nálam) lassabb volt a tempó, az élet zajlott, és sok változás történt az online marketingben. Konkrétan, ahogy kezdtem belemártózni a változásokba, úgy éreztem magam, mint egy muslinca, aki belesett egy pohár 6 puttonyos aszúba. Mennyi sok finomság!

Vége a pihenésnek!

Vége a pihenésnek!

Ebben a mai bejegyzésben megpróbáltam a legfontosabbakat összeválogatni, szóval ha nyaraltál, vagy csak nem követted kockaként az elmúlt hónapokban az összes lényeges változást, akkor ez a bejegyzés most Neked szól. Íme a 8 legfontosabb változás az online marketing területéről, 2013 nyarán. (Nem toplista!)

1) A Gmail mostantól kiszűri a hírleveleket

Ha használsz Gmail-t, biztos Neked is feltűnt, hogy néhány hete automatikusan szortírozza a leveleidet, így nagyobb a valószínűséggel maradsz le egy-két levélről. Eldönti magától, hogy mit gondol reklámnak, és mit nem. Nagy valószínűséggel az OMÁs levelek többsége is a “Promociók” fülre kerül, pedig szerintem nem oda valók, és ha ezt TE is így gondolod, akkor itt van pár lépés, amivel erre a Gmailt is megtaníthatod.

  1. Lépj be a Gmail fiókodba a webes felületen!
  2. Kattints a “Promóciók” fülre, és itt keress egy tőlünk kapott levelet.
  3. Húzd át a levelet az “Elsődleges” fülre.
  4. Válaszolj egy “IGEN”-nel a sárga boxban megjelenő kérdésre!

Ezután, az OMA levelei már ugyanúgy megérkeznek majd mint eddig!

Ha Te is küldesz hírlevelet, kérd meg a feliratkozóidat ugyanerre a pár lépésre, de lehetőleg ne csak levélben, mert az már lehet hogy el sem jut hozzájuk!

2) Megújult az Analytics adminisztrációs felülete!

Minden felhasználó számára elérhetővé vált a Google Analytics új admin felülete, a régi funkciók maradtak, talán egy kicsit következetesebb, logikusabb, áttekinthetőbb formában. A célok követésére vonatkozó funkció újult meg talán a legnagyobb mértékben, de a mérés módszere nem változott.

3) Az AdWords átállt a továbbfejlesztett kampányokra

Hosszú türelmi időszak után, július 22-én végérvényesen átállt az AdWords az ún. továbbfejleszett kampányokra, előtte volt lehetőséged magad átmigrálni a kampányaidat az új beállítási lehetőségekre, de ha ezt elmulasztottad, akkor a rendszer automatikusan megpróbálta kitalálni a számodra ideális beállításokat és átállt automatikusan.

A legfontosabb változások:

  • a mobiltelefonos felhasználókra külön ajánlatkorrekciót lehet beállítani;
  • amikor mobilon jelenik meg a hirdetés, akkor külön megjelenési lehetőségei vannak a hirdetéseknek;
  • a megcélzott földrajzi területekre is külön ajánlatkorrekciók állíthatók be, így egy kampányból is menedzselhetővé váltak több földrajzi régiót megcélzó hirdetések;
  • többféle célzási módnál, időzítésnél és eszközpreferenciánál is lehet használni ezt az ajánlatkorrekciós megoldást így az aktuális licit sok-sok korrekciós tényező szorzata lehet, ennek a logikáját érdemes megismerni;
  • változott a sitelinks bővítmények használati logikája is;
  • több apró kisegítő funkció jelent meg.

4) Az AdWords Display hálózaton változtak a képes hirdetések technikai kritériumai

  • Új méretek jelentek meg, és
  • 50-ről 150 kbyte-ra nőtt a feltölthető méret, sokak örömére, mert az 50 kbyte sokszor kevésnek bizonyult.

5) Megváltozott a Facebook oldalak admin felülete és a statisztika is

Funkciókban az adminon nem lett gyökeres változás, de azért egy picit megkavarta a nyáron a megszokott dolgokat Zuckerberg csapata (mondjuk ehhez hozzá kell szokni…). Igaz letisztultabb lett az admin, de a struktúra is változott, így annak aki nem bújta a Facebook oldalának adminját az elmúlt pár hónapban, most el kell töltenie felesleges perceket azzal hogy keresgélje a megszokott dolgokat. A statisztikai felület viszont sokkal jobb lett, erről fogunk még írni a jövőben, megéri beszélni róla.

6) Új szabályok a Facebookos nyereményjátékokra

Egészen friss hír, hogy a Facebook felülbírálta korábbi önmagát, ugyanis eddig csak nagyon kötött szabályozással engedett nyereményjátékokat futtatni a Facebookon. Ezeket a kötött szabályokat nagyon sokan hagyták figyelmen kívül, és tegyük hozzá hogy az ellenőrzés sem volt túlságosan erős. Most viszont itt a lazítás, lehet olyan nyereményjátékot hirdetni, amihez a Facebook “like” funkcióját használod. Azaz, mondhatod, hogy a bejegyzést kedvelők között kisorsolsz valamit. Az új szabályokról, angolul itt.

7) Remek újdonságok a Facebook Hirdetésekben

Kiváló lehetőség a hirdetéseknél, hogy tesztelhetővé váltak a képek. Persze ezt eddig is meg lehetett csinálni, csak a folyamat egyszerűsödött le most sokkal. Egyetlen hirdetéshez, most akár 6 képet is feltölthetsz, és így tudod tesztelni melyik kép működik jobban.

És ha már képek, akkor alig egy hetes hír, hogy hamarosan 25 millió kép közül lehet válogatni ingyen a Facebook hirdetésekhez, ugyanis a hirdetéskezelőben elérhetővé válik a Shutterstock fotós adatbázisának egy része. Persze ezt is okosan kell majd használni, lehetnek ennek is hátulütői (ugyanazt a képet többen is használják stb.), de erről is írunk még biztosan.

8) YouTube feliratkozás gomb a honlapodra

Ha marketingeszközként használod a YouTube-ot, akkor ne csak a Facebookos lájkolókat gyűjtsd, hanem a YouTube feliratkozóidat is! Sok egyéb közösségi média marketing eszköz esetében már bevett rajongó / követő / feliratkozó gombok mellett, a YouTube is megalkotta a sajátját, amit beilleszthetsz a weboldaladba! Itt tudod létrehozni a sajátod!

Nos hát ennyi, persze a lista nem teljes, nem is lehet az,  hiszen nem telik el úgy nap, hogy ne történjen valami említésre méltó.

Lassan ki lehet jelenteni, hogy indul az év végi hajrá, rázódjunk fel, most még van idő tervezgetni megújulni, ránc felvarrni, lehet stratégiát alkotni, de hamarosan indul a lépésről lépésre megvalósítás, mert pikk pakk, és máris durrognak a szilveszteri tűzijátékok! Jó munkát!

 

Comments

  1. Kösz a posztot!

    A szalmakalap rajongók nevében is! ;-)

  2. Nagyon jól összefoglaltátok a lényeget! :)

  3. Sziasztok!
    Én is észrevettem egy fészbuk változást. A fotók feltöltésénél egy ideje nem jelenik meg automatikusan a kép leírásában a fotó copyright notice-énak tartalma (IPTCadatok).
    Tudtok esetleg erről valamit? van esetleg olyan exif adat amit automatikusan megjelenít?

    Üdv!
    Laci

  4. Tömören ennyi volt a nyár… :) Alapvetően jó irányba haladnak a dolgok, a Gmail SPAM szűrését tartom kicsit erősnek.

  5. Fenl László szerint:

    Hát ennél azért több minden történt, de hát honnan tudnátok, ha nyaraltatok? Kicsit megszeretnélek dorgálni titeket, hogy miközben a többi cég kommunikál nyáron, Ti magunkra hagytok minket, elmentek nyaralni….

  6. Köszi az összefoglalást, egy részét a használatból én is észrevettem, de így tömören a lényegét leírva jó volt átolvasni, de volt olyan is amit nem is tudtam.

  7. Véghső Éva szerint:

    Ez egy teszt bejegyzés. Kíváncsi vagyok a képemre. :-)

  8. Köszönöm az összefoglalót, nagyon hasznos volt.

    Azt, hogy a g-mail kiszűri a hírleveleket, egyre inkább arra ösztönöz, hogy a facebookot használjam a vevők elérésére.

    Az Analytics-szel nincs gondom, fontos, hogy továbbra is láthatom melyik városból néztek legtöbben, melyik oldalt, valós idejű áttekintés stb. Jó, nem mutatja a kulcsszavakat, de azért tudjuk melyik kulcsszóra mekkora a “harc” (elég a google-ba beírni az adott kulcsszót).

    A facebook admin felülete is szebb, de nem lehet összehasonlítani a google-lel.

    Nagyon jó, hogy engedik a nyereményjátékot, mert a vevők azt szeretik.

  9. Finta Kriszta szerint:

    Sziasztok!

    Kézenfekvő volt, hogy a Google blog-szolgáltatását használjam és annak ellenére, hogy van benne statisztika, összekapcsoltam az analytics-szel (mivel az több információt nyújt).
    Jött is a meglepetés: nem ugyanolyan eredményeket ad a kettő. (Pl. Amíg az analytics nem jelez oldalmegtekintést, addig a blogger statisztikája 6 oldalmegjelenítést.)
    Van különbség az oldalmegtekintés és megjelenítés között?

    Előre is köszi a választ!
    Üdv,
    Kriszta

Trackbacks

  1. […] is ha mostanság rájár a rúd. Egyes cikkek szerint kiszorítja a Facebook, mások szerint a Gmail nemrég bevezetett automatikus szortírozása veszélyezteti az eredményességét. És ezekben van némi igazság, de ma már az email […]

Szólj hozzá!

*