Blogot a cégnek!

A minap az egyik előadásom alkalmával feltettem a kérdést a hallgatóságnak, hogy ki ír céges blogot. Csupa cégvezető, döntéshozó, marketinges ült velem szemben. Senki nem tette fel a kezét. Akkor eldöntöttem, leírom, hogy szerintem miért jó egy cégnek ha blogot ír.

Az online marketing egyik legfontosabb eleme maga a tartalom. Az az értékes tartalom amit meg lehet tűzdelni kulcsszavakkal, ami rendszeresen frissül, amit meg lehet osztani a közösségi oldalakon, ami generálja a visszatérő látogatókat, és építi a “tartalomszolgáltató”-ba vetett hitet, bizalmat.

Azt látom, hogy sokan idegenkednek a blogtól, a blogírástól. Pedig nem más ez mint cikkeket írogatni, elmenteni, publikálni, és utána a hozzászólókkal beszélgetni, vitatkozni. Nem is muszáj ezt céges blognak hívni, lehetnek akár ezek kommentelhető cikkek is egy weboldalon.

Miért kell egy blog a cégnek?

Nézzük tételesen, miért gondolom, hogy hosszútávon segíthet egy blog akár a Te céged marketingjében is.

Keresőoptimalizálás

Egy blog tökéletes eszköz a keresőoptimalizálásra. Te szabod meg, hogy milyen témáról írsz, Te fogalmazol, így idővel minden olyan témát lefedhetsz, ami valamilyen szinten kapcsolódik a termékedhez vagy a szolgáltatásodhoz. Tetszésed szerint belefogalmazhatod a kulcsszavaidat változatos formában és akár egy-egy bejegyzésedre építhetsz külön linkeket is. Egy jó blognál a hozzászólások követik a blogger (az író) által feldobott témát, így tartalmilag teljesen passzolnak az adott cikk témájához: újabb kulcsszavak jönnek létre immár a felhasználók által generálva.

Informális csatorna

Egy céges blog lehetővé teszi, hogy szokatlan módon, teljesen informális módon kezdeményezz tömeges beszélgetést a potenciális és a valós ügyfélköröddel. Nem egy-egy személlyel, hanem egy csoporttal, egy saját közösséggel. Ezzel a módszerrel sokkal személyesebb hangvételt engedhetsz meg magadnak, nagyobb szerepet kaphat a “szerintem” faktor, ezekkel pedig hosszútávon nagyon jól alakítható a céges imázs. Pláne, hogy egy ilyen személyes hangvételben a visszacsatolások is sokkal személyesebben jönnek!

Figyelem!

Sok szakterületen egyetlen céges blog sincsen még, tehát szabad a pálya. Egy jó blog képes Rád irányítani a figyelmet, kiemelhet a konkurensek közül. Ha már ír más is blogot a Te területeden, akkor nem elegendő egyszerűen indítani egy másikat, jobbnak kell lenned. Egyedinek. Kell, hogy legyen valami saját jegyed, amitől beleépülsz az emberek fejébe.  A lényeg, hogy aki rendszeresen ír a saját témájában valami újdonságról, vagy véleményes bizonyos piaci tendenciákat, arra odafigyelnek. Mi más lehetne egy blog fő üzleti célja? Épp ez, a figyelem tartós megszerzése.

Blogot a cégnek!Az egész sikeréhez azonban valóban egy valami szükséges: az értékes tartalom. És valljuk be,  a legtöbb cég életében ez a szűk keresztmetszet: “miről írjak?”, “mi az ami, érdekelni fogja az olvasóimat?”. Az értékes tartalomhoz inspirációt találni pedig nem olyan nehéz, a fő kulcsszó az ismereterjesztés.

Gondold át, hogy az ügyfeleid milyen jellegű problémákkal küzdenek, mi az amit szinte mindegyik megkérdez? Teljesen mindegy, hogy kertépítéssel vagy bútorok értékesítésével foglalkozol, vagy esetleg MLM-ben értékesítesz termékeket, minden témakörben lehet “ismeretet terjeszteni”.

Ha tényleg semmi ötleted nincs, meríts inspirációt külföldi oldalakról! Ne másolj, hanem keress ötleteket, ültesd át! És ezentúl a feléd irányuló kérdéseket jegyezd fel! Hátha lesz belőle egy blogbejegyzés.

A 7 alapszabály

Annak ellenére, hogy a blogolás egy rendkívül kreatív és szabad műfaj és legtöbb iparágban meghozza a gyümölcsét, csak akkor képes üzletileg is hasznot hozni,  ha betartod a hét alapvető szabályt:

  • mindig a tematikánál maradsz,
  • rendszeresen és kitartóan írsz,
  • válaszolsz a hozzászólásokra,
  • nem reklámozol állandóan (nagyon ritkán belefér),
  • nem írsz nagyon hosszan,
  • a személyesség és a szakmaiság arányára mindig ügyelsz,
  • és tiszteled a közönséged!

Ha szerinted a fenti “szabályok” közé még beférne egy-két gondolat, akkor várom a kiegészítésed a hozzászólások között!

És végül, nagyon kíváncsi vagyok a véleményedre:

  • Ha írsz blogot, mutasd meg (dobd be a linket), és mondd el, hogy miért írod, és mik a tapasztalataid!
  • Ha nem írsz blogot, mondd el, hogy miért nem, és hogy tervezed-e! Itt is érdekes lehetnek az indokok!

 

Hozzászólások

  1. Szia Zsolt!

    Már 2008. január óta írom a szakmai blogom, pedig 2007 őszéig halálosan meg voltam róla győződve, ha valamit én biztosan nem fogok csinálni ez életben, az a blogírás.

    Akkor úgy gondoltam, ez az informatikusok újabb úri passziója (finoman szólva), divatja, majd csak elmúlik ez is, mint sok más. Végül 2007 októberében nagyot fordult a világ és belevágtam én is.

    Közben nagyon megszerettem, mert ráéreztem az ízére, rengeteg pozitív visszajelzést kaptam, megláttam, hogy mennyi embernek adok értékes információkat, néha élményt, “szemfelnyitást” a blogomon keresztül.

    Egy dolgot látok azonban, kizárólag üzleti célból nem érdemes blogolni, mert ennél több motiváció kell hozzá. Egy blogíró szerintem akkor lesz sikeres, ha van elhivatottsága a téma iránt és belső késztetése, hogy meg is ossza másokkal gondolatait, tapasztalatait.

    Ez az a fűszer, amitől érdekes lesz, és a belső hajtóerő, amikor “minden héten kéne írni valamit” érzés rád tör, és tényleg kéne írni valamit.

  2. Szia Zsolt!

    Maximálisan egyetértek ezzel a poszttal. Amikor elindítottuk a nagyvállalati üzletágunk után a kisvállalatit, annak központi eleme volt a Sales Blog.

    Aki internetes üzletszerzésben érdekelt, annak szerintem elengedhetetlen a blogírás. Szerintem éppen a blog az, amin kerezstül a szekértelmét, hozzáértését meg tudja mutatni az ügyfeleknek. (Mindketten tudjuk, ez milyen fontos, amikor annyi, de annyi kóler bolyong a neten…)

    Mi NYOMULÁSMENTES értékesítést tanítunk. és ennek megfelelően a blogban is sokszor beszélnünk erről a témáról.

    Akit érdekel ez a téma, nézzen be hozzánk is: http://www.sales-akademia.hu

    Üdv, Orsi

  3. Sziasztok!

    Egyedi könyvek tervezéséről, készítéséről szól a blogom:
    http://www.konyvkeszites.hu/otletek

    Könyv-ötleteket igyekszem adni a leendő és a korábbi megrendelőinknek.

    Az emberek szeretnek minél többet olvasni, minél több képet látni a témáról. Szinte otthon érzik magukat ettől.

    Szép napot!

  4. Sziasztok,
    megerősített sok mindenben a bejegyzés, szerencsére nekünk egy jó kis PR ügynökség (a FlowPR, ami korábban Privy néven futott) segített elindítani a céges blogot, és mivel mi egészségügyi szolgáltató vagyunk rengeteg olyan témát találunk, ami sokakat érdekel.
    Nekem inkább az okoz nehézséget, hogy az orvosoktól begyűjtsem a tartalmakat, de ők is egyre jobban értékelik a social media jelenlétet. :)
    Az érdekelne, hogy hogyan lehetne jobban ösztönözni az interaktivitást, a kommenteket. Ez eddig a blogon csak olyan témánál sikerült, ami egy éppen aktuális, vitát kiváltó területet érintett (pl. otthonszülés). A Facebook oldal ilyen szempontból könnyebb “eset”.
    A blogunk címe: e-geszseg.blogspot.com

    • A bejegyzés végén mindig kérdezz, vagy szólíts fel valamire. Mint például most ezzel a hozzászólásoddal.

    • Jenei Balázs szerint:

      Ha jól emlékszem, egy korábbi bejegyzésében Zsolt vagy Márton írta, hogy nagyon jó kis beszélgetések szoktak születni az olyan témákból, amikor 2, (látszólag) szembenálló alternatíva közötti választásról kérnek olvasói véleményt, tapasztalatokat (pl. AdWords vs. keresőoptimalizálás).

    • Mónika és Balázs tökéletes válaszokat adott! Ott a piros pont! :)

      És hát igen az aktuális témák egész biztosan mindig viszik a prímet…. Ezért minden témába próbálja meg csempészni valami aktualitást vegyítve valami “szerintem” faktorral, pl.: “Tegnap láttam a híradóban, hogy…”

  5. Sziasztok!
    A blog valóban nagyon fontos eszköz, az informáláson túl ahogy mondtad a keresőoptimalizáláshoz is. Minden címbe a fő kulcsszavakat tenni, sőt, a kulcsszavas linkekkel a weboldal egyéb releváns részeit is támogatni lehet.

    Én írok, mert szeretek írni. 2 saját blogom van, egyik régebbi önálló blog:
    http://www.honlapszovegiras.blogspot.com
    Másik a honlapomon:
    http://www.honlapszovagíras.hu
    Természetesen ügyfeleimnek is írok. Olyat mutatnék, ami szerintem nem látványos téma, éppen azért, mert erről is lehet írni:
    http://idoblog.taskmonitor.net/
    Másfelől, meg nem csak írni jó a saját blogot, hanem mások blogjába válaszokat, kommenteket írni is. A véleménycserén túl ez a releváns linkkapcsolatok építésének is kiváló eszköze.
    Ez a blog például nagyon jó, köszönet érte Zsoltnak és Mártonnak!

  6. Sziasztok,

    én bő egy éve kezdtem blogot írni. Kizárólag saját célból, hogy az addigi problémák megoldásait ne felejtsem el. Ami később jól jött egy-egy hasonló helyzetben. Mostanra jutottam oda, hogy kirakjam a blog linkjét az oldalamra, hátha akkor mások is megtalálják, és hátha jó SEO szempontból. Persze emiatt senki nem szólt még hozzá egy cikkhez se.
    De majd most!

    blog.fixpc.hu

    • Fontos kérdés az is, hogy összességében mennyien olvassák a blogot… Mert a kommentek száma az olvasók számának jellemzően 1%-a sincs! Persze vannak kirívó esetek, de ökölszámnak ezt el lehet fogadni..

    • Szia Ervin!

      Bemásoltam a “blog.fixpc.hu” , de a “www.”-ot kihagytad.
      (beirtam a http://www.-ot és máris a blogodnál teremtem.
      El fogom olvasni.
      Én még nem írok blogot, de szeretnék.
      Remélem, hogy a Te blogod segíteni fog nekem.
      Szerintem a kezdôktôl többet tanulok – esetleg erôt merítek -, mint a menôktôl.)
      A többi hozzászóló olyan linket adott meg, ami rákattintásra is mûködik, a te linked miért nem interaktív?

      • Szia,

        nem hagytam ki a www-t, anélkül működik. Kipróbáltam két böngészőben is. A fixpc.hu is anélkül működik.

        Nem foglalkoztam vele, hogy interaktív legyen a linkem.

    • Szia!
      Már megint én vagyok.
      Elolvastam a blogod elejét, az archívumot még nem.
      Nagyon érdekes, rendszeres olvasód leszek.
      Köszönöm

      • Tényleg érdekes?:) Azt hittem ezt csak a férfiakat érdekli. Akik ennyire belemélyedtek a témába.
        De ettől függetlenül szívesen várok minden olvasót.

  7. Fekete Babett szerint:

    Hogy miért fontos a blog? Röviden, ezért:
    – A közösségi média bemutat.
    – A blog bizalmat épít.
    – A honlap pedig elad.

    Nem szabad kihagyni egyik lépést sem, szorosan kapcsolódnak egymáshoz, és leginkább nem szabad felcserélni a szerepeket.
    Nagyon ritkán megemlítheted a blogodon vagy a közösségi médiában az ajánlatodat, de jobb fenntartani egy egészséges egyensúlyt, például 50 értékes, oktató bejegyzés után belefér egy ajánlat.

  8. Sziasztok!

    Ervin helyzetét én is átérzem, van egy “egyoldalú” blogom, amit már hirlevélben és az FB-n is bedobtam a köztudatba, nagyon várom a hozzászólásokat, de sajnos nem jönnek. Az igaz, hogy a kereskedelmi hűtés az nem egy általános és népszerű topic, a partnereim kb. 50%-nak még a számitógép használata is gondot okoz, de azért én nem adom fel. A többi hiba biztos bennem van: http://www.interlevin.hu/blog/

    • Fekete Babett szerint:

      Szia Zsuzsa!

      Én a helyedben megpróbálnám áthelyezni a hangsúlyt a termékről a vevőre.
      Nem csak arról írnék, hogy „megjelent egy új hűtő”, (mert a márkanév legfeljebb a vendéglátóipari berendezéseket árulóknak mond valamit), hanem olyan dolgokról, ami a vásárló, vagy leendő ügyfél életébe értéket visz.
      Például:
      1. Kérdezd ki az eladóitokat, hogy a vásárlók milyen kérdéseket tesznek fel leggyakrabban, és írj azokról cikksorozatot!
      2. Írj oktató cikkeket „Hogyan…?” címsorral. Hogyan tisztítsa meg hűtőjét 4,5 perc alatt… Hogyan jégtelenítse a fagyasztót víztócsa nélkül… Hogyan válassza ki a megfelelő hűtőt…
      Hogyan válassza meg a hűtő helyét, hogy a szakács biztosan ne panaszkodjon…
      3. Gyűjtsétek az eladókkal össze a legtipikusabb hibákat, amik előfordulhatnak. Ne csak a hűtőkre gondolj, hanem mondjuk teljes ipari konyha kialakítására. Ebből nagyon tanulságos és akár vicces cikkek is születhetnek.

      Csak leírtam pár dolgot, ami hirtelen eszembe jutott.
      Remélem tudtam egy kicsit segíteni.

      • Kedves Babett!

        Köszönöm az ötleteket, igen átállok a vevők oldalára és azt hiszem menni fog:-))

        • Szia Zsuzsa!

          Amit én még használok eredménnyel a blogtéma keresésében az a Google Alert. Beírt kulcszsvakra megjelenő írásokat küld egy email autómazika az egyész világról.

          Néha elég egy-egy jó cikket magyarra fordítani az értékes tartalom létrehozásához, de ami nekem különösen tetszik: hihetetlenül tájékozottá tesz, mi zajlik a világban.

          Próbáld ki!

          • Köszi Gábor már meg is néztem, hasznos nagyon feltétlenül használom majd! Jó dolgom van elhalmoztok ötletekkel.

          • A Google Alert funkciót én is használok, de nem szabad sokat.
            Meg kell találni azt a néhány kulcsszavat, ami a legtöbb számunkra releváns hasznos információt adja. Nagyon hasznos lehet, de idegesítő is, hogyha túl sok tartalmat kapunk.

      • Igen Zsuzsa, Babett jó dolgokat mondott. Legyél egy cég helyében és gondolkodj az ő fejével.
        Egyrészt cég oldaláról gondolkodik ő, hogy
        – minél energiatakarékosabb legyen,
        – minél kevesebb probléma legyen vele, ne romoljon el, ne legyen javítási költség, azaz megbízható legyen és minél hosszabb ideig bírja,
        – jól mutassa a termékeket benne a vonzóság érdekében,
        – jól lehessen pakolni benne,
        – ne legyen annyira sérülékeny, ha a terem másik részébe viszik vagy másik üzletbe,
        – jól lehessen takarítani,
        – jó, korrekt ár legyen,
        – ütésálló, nehogy betörje egy vevő, mert rossz napja volt,
        – sok termék elférjen benne,
        – az árak könnyen és gyorsan elhelyezhetők és leszedhetők/átírhatók legyenek és úgy, hogy ne zavarja az embereket a termékek kivételekor.
        – kis kamerák felszerelhetők legyenek a tolvajok megfékezése miatt,
        – stb.
        Másrészt gondolkodik a vevő fejével is:
        – jól, könnyen, egyszerűen tudja az ajtókat nyitogatni, csukni ha szükséges,
        – mindent lásson,
        – jobban elférjen mások mellett és ne kelljen a másikra rámászni, hogy hozzáférjen valamihez a nagy tömeg miatt. Ezért jó ha kevés helyet foglal, ami a cégnek is jó.
        – Az árak jól feltüntethetők legyenek, hogy el tudja olvasni.
        – stb.

        Tényleg az kell, hogy minél több problémát és igényt megtudsz. Aztán írsz róluk. Mindig egyet vagy egyszerre több dologról és ajánlod máris azokat, amik tudják. Bár sokminden magától értetődő lehetne, de nem az. És megnyugtatja, felkelti a figyelmüket. Nagyon szeretik a cégvezetők azt, hogy a vevők ezt meg amazt szeretik, mert többen vevőorrientáltak. Főleg ha pénz is így térül meg.
        Az is nagyon jó, ha úgy írsz, hogy ezeket a szempontokat mennyire veszik figyelembe a készítők. Vagy hogy ti mire törekedtek. Mindent adtok vagy egy szempontra, mondjuk a megbízhatókat. Esetleg több szempontot is figyelembe vesztek.
        Időnként írhatsz néhány érdekességről is, ami tényleg számukra is érdekes lehet. Például Suzuki ajtóhoz hasonló ajtót gyártanak a hűtőhöz, habár lehet hogy elég rossz példa volt ez.:)
        A blogírás addig sikertelen, amíg rá nem érzel, hogy mire megy ki a játék és hogy kell játszani.:)

  9. Hello Mindenki!

    Én pontosan húsvét óta vezetem a szakértői blogomat, webdesign és weblap készítés témában. Különféle tippeket kaphatnak azok, akik saját maguk készítik weboldalukat és azok is, akik szakemberrel csináltatják.

    http://www.webdesign-grafika.hu/blog/

    Illetve pár hete kezdtem egy másik blogot is vezetni, ami pedig azoknak szól, akik webdesignerek szeretnének lenni, illetve saját honlapjuk készítése céljából tanulnák ki ezt a szakmát.

    http://www.webdesigntanfolyam.eu/webdesigner-blog/

    Egyébként az üzleti blog vezetésére én magam is buzdítom az ügyfeleimet és a webdesigner hallgatókat egyaránt. Legnagyobb előnye tényleg az, hogy iszonyat sok látogatót tud vonzani a keresőkből.

    Szép hétvégét mindenkinek!
    Barbi

  10. blogom célja:

    “A MISSZIÓ –> Hiszek abban hogyha minden családban lesz legalább egy, rendszeresen meditáló ember, az mindent meg fog változtatni! Türelmesebb, megfontoltabb, és sokkal kiegyensúlyozottabb lesz az ország. A célom az hogy ez összejöjjön, hiszen ez mindannyiunk érdeke is. Egy sokkal tudatosabb, emelkedettebb és kedvesebb társadalom már igazán ránk fér végre. A kolostoros blog egyszerű, és pénztárca kímélő eszközeivel, na és az internet segítségével ez könnyen elérhető. Ha tetszett ez a mostani bejegyzés, értékesnek, humorosnak, vagy éppen elgondolkodtatni valónak találtad, akkor mindenképp küldd tovább most másoknak is! HAJRÁ! ”

    http://www.meditacionk.blogspot.com

  11. Kb. 3 hónapja foglalkozom Békés megyei ingatlanok értékesítésével. Véleményem szerint az ingatlanvásárlók nagy része interneten néz körbe, kutatja a megfelelő otthonát. Nálam minden ingatlan részletesen be van mutatva, a többi hirdetési oldallal ellentétben rengeteg fotót tudok feltenni.
    A bloggal való törődés nem vesz el sok időt a napi internetezési időből, a kínálatot rendszeresen a Facebookra is felteszem, ahonnan sokan ideklikkelnek. A keresőopimalizálás segítségével szeretném ha engem is minél többen elérnének.

    http://www.bekesingatlanok.blogspot.com

  12. Kb. 3 hónapja foglalkozom ingatlanértékesítéssel Békés megyében. A jobb elérhetőség miatt is kínálom ingatlanjaimat a blogom keretein belül is. Nálam a kínálat pontosabb, képekkel teli bemutatás a cél. A Facebookon keresztül is érkeznek látogatók, de még jobb lenne, ha a google keresőjéből is több lenne a találat.
    http://www.bekesingatlanok.blogspot.com

  13. Sziasztok!

    Már második éve írom a blogomat a saját oldalamon. Az érdekesebb munkáimról írok képekkel színesítve a bejegyzéseket. A leírt 7 szabálynak szerintem megfelel a blogom, mégsem jönnek bejegyzések, hozzászólások. Nemrég regisztráltam a Facebookon és ott is megszellőztettem a honlapom és a blogom, de semmi változás. Lehet, hogy az én esetemben nem is olyan fontos, hogy hozzászóljanak. Az ügyfeleim, akik felkeresnek, sokszor hivatkoznak a blogra, tehát mégis csak olvassák. Végül letiltottam a hozzászólásokat, mert éves viszonylatban nem érkezett érdemi hozzászólás, viszont spamek nagy számban. Ezeket nem tudtam kiszűrni, így most nincs is hozzászólási lehetőség. Aki akar, fel tud hívni, vagy írhat e-mailt, ha kérdése van. http://www.nemessanyi.com/blog/

    • Ha tartasz a spamelőktől, akkor is érdemes lenne a blogodba meghagyni az interaktivitás lehetőségét, csak a bejegyzéseket moderálni kell. A postafiókodba küldött értesítő levelekkel ez gyorsan megy.
      A spamrobotok ellen viszont egy jó captcha beépítése is megoldás. Most divatosak a fényképválasztósak, a látogatóidat biztos nem fogja zavarni.

  14. Sziasztok!

    Szerintem egy blogbejegyzésnél az is fontos, hogy az olvasók fel tudják venni az Általad letett fonalat, és tovább tudják szőni saját gondolataikkal.

    Érdemes a posztokban a véleményüket kérni (“Te mit tennél ebben e helyzetben?” “Te hogyan csinálnád?” “Nálad ez hogyan működik?” “És te mit szólsz ehhez?”), érzelmeket generálni (ezt leginkább megosztó posztokkal, kérdésekkel lehet)

    A lényeg, ahogyan Nun Monika írta, kérj valami akciót/reakciót az olvasóidtól! (azon túl, hogy lájkoltatod vagy +1-ezteted velük a cikkedet)

  15. Szervusztok,

    én nagyon minimál jellegű “blogféleként” írogatok a facebookon.
    https://www.facebook.com/group.php?gid=130247993675659 – ez inkább lakossági jellegű dekorációkat mutat meg. (A szigorú céges http://www.mekkoraprint.hu. átalakítás alatt/előtt)

    Abba ne menjünk bele, hogy jó -e erre a FB Group. Jónak tűnt az elején :)

    Üdv

    Zoli

  16. Nekem is van néhány blogom, meg fórumom is. Na lássuk a felhozatalt.:)

    http://kovacsjanos.com
    Ez vagyok én, a saját blogom. Ritkán, de írok rá.

    Fontos, hogy jól osszuk be a pénzünket és erre szolgál a http://olcsobban-meguszni.com blog. Bátran ajánljátok ügyfeleiteknek, legalább egycsapásra megszűnik ez a kifogás.:) Az üzleti életben is alkalmazható néhány dolog.

    Ha külföld, akkor http://elet-kulfoldon.com blog. Nemrég indult, de már hasznos cikkek találhatók rajta. Ha voltatok külföldön, akkor a ti tapasztalataitokat, tanácsaitokat is várjuk.:)

    A társkeresésre itt van a http://elo-tarskereso.com blog. Bár most kicsit megállt az élet, de itt is lehetnek jó cikkek, bejegyzések.

    Tervezek egy olyan blogot, ami a korrekt és tisztességes hozzáállást segíti. Felveszi a harcot az átverés, becsapás, csalás ellen. Biztos ti is estettek csapdába, akár cégben, akár magánéletben. A vásárlóitok, ügyfeletek is ezek miatt bizonytalanodnak el, nehezen bíznak bennetek. Mert ilyen kellemetlen tapasztalataik voltak.

    Ha tehetitek, akkor legyen életcélotok. Úgy értem, hogy olyan célotok, ami összhangban van azzal, amit foglalkoztok, amiben dolgoztok. A blog nagyszerű eszköz arra, hogy igazán jó tanácsokat adjatok, nagyon érdekes és szórakoztató dolgokat mutassatok meg. Nagyszerű arra, hogy beszéltessétek vásárlóitokat és érdeklődőket, illetve ti is beszélgessetek velük. Nagyon jól megismerhetitek a problémáikat, félelmeiket, motivációjukat, észrevételeiket.
    A blog nem arra való, hogy küldjétek az embereket a megrendelő űrlaphoz. Kivéve akkor, amikor egy problémára tudtok adni megoldást szolgáltatás, termék formájában. De ez csak egy része, amire a blog kihasználható. Inkább egyfajta kommunikációról szól, ami kicsit közvetlenebbül hat a vásárlásra.

  17. Sziasztok!

    Én is művelem a blogolást egy ideje. Ráadásul többet is.
    A tervező, építész közönséget igen nehéz elérni ebben az építőanyagot kínáló zajban, ezért egy kötetlen, imformáló blog mellett tettem le voksot:

    http://epitesz.solidsurfaces.info/

    Lassan alakul, de jó az irány, tehát folytatom is!

    A másik a közvetlen céges blogom: http://akrilfeluletek.com/blog/ amit nem rég alakítottam bloggá. Eddig a leveleimben írtam, de az nem erősítette a webes tartalmat, így áttértem a blogolásra, így a leveleimből már ide irányítom az olvasókat.

    Amiről álmodozom, az egy ilyen OMA-s téma, ami ennyi hozzászólást generál. De mindig tanulok hozzá valamit.

  18. Sziasztok!

    Másfél évig írtam blogot minden héten új bejegyzéssel itt:
    http://www.grafogizi.eoldal.hu
    Nagyon kevés hozzászólást kaptam…

    Mostanában új honlapon próbálkozom, igaz sokkal ritkábban írok itt:
    http://profigrafologia.hu
    Hozzászólás továbbra is nagyon kevés van…

    Tudtok ötletet adni, hogy mit csinálok rosszul?
    Köszönöm!

  19. Sziasztok!

    Sok jó ötletet kaptam tőletek, köszönöm! :)

    Én is tavaly fogtam blogírásba, ritkán szólnak hozzá, de nem kesergek miatta, még alacsony a látogatottságom.

    Ezen az oldalon alternatív gyógyászatról, ezotériáról írok:
    http://www.benso-iranytu.hu
    Ezen pedig franciául tanulóknak teszek közzé szövegértési feladatokat, nyelvtani teszteket, érdekességeket Franciaországról:
    http://www.nyelvikorrep.hu

    További sok sikert és szép napot kívánok mindenkinek! :)
    Rita

  20. Sziasztok !

    Én is fontosnak tartom a blogírást.

    Jó dolognak tartom a megosztó portálokat is és a közösségi oldalakat is.
    Az én blogom :

    http://www.ezpark.blog.hu

    A cégünk központi weboldala mellett ( http://www.ezpark.hu ) saját honlapot is készítettem a saját területemhez:

    http://operaparkolo.mlap.hu

    Folyamatos kapcsolatban vagyok a Vendégekkel (e-mail, telefon és ami a legfontosabb : személyesen), amit Ők is fontosnak tartanak.

    Parkoltatással foglalkozunk és a meglévő Ügyfelek már ismernek minket és nem mennek máshová, de

    -hogy szerezhetnénk több új Vendéget ?

    Ha valaki tud ebben segíteni, várom a hozzászólását ! :)

    Előre is köszönöm.

    Mosolygós napot nektek és sok sikert mindenhez ! :)

    • Kedves Jocó!

      Őszintének tűnik a kérdésed, ezért megpróbálok neked segíteni.
      Az új vevő szerzése a legnagyobb tudomány és egyben művészet, amit a legnagyobbak is kénytelenek folyamatosan fejleszteni, újra tanulni. A Bagolyvár kiadónak van sok jó könyve a témában.
      7 éve foglalkozom értékesítéssel, lenne mit átadnom neked:) 13 + 2 részes e-mail tanfolyamomon azt mutatom be, hogyan kell értékesíteni (új vevőt szerezni) a “válság” után. Feliratkozni a honlapomon tudsz, és ha végigolvastad, folytathatjuk akár személyesen is.
      Sok sikert neked!

  21. Sziasztok!

    Köszönöm a megerősítést!

    Sokáig vacilláltam, kell-e nekem blogot írni. Végül belekezdtem, még nagyon az elején tartok. Minden tanácsot, építő jellegű kritikát szívesen fogadok.
    http://www.irodakurir.blogspot.com

  22. Sziasztok!

    Még nagyon fiatal vagyok a blogolás világában. Hébe-hóba voltak személyes dolgaim a neten, de azt soha nem tudtam volna elképzelni, hogy egyszer belevágok egy szakmai blogba.
    Őszintén szólva még nem érzem ezt az egészet, de a gyakorlati hasznát látom, és bizonyára bele fogok jönni az írásba. Július végén kezdtem el blogolni.
    Egyenlőre még egyoldalú, arra a pár bejegyzésre, amit azóta tettem nem jött interakció, de egyszer talán ez is beindul.
    Egy valami viszont nagyon nehéz: Megtartani az egyensúlyt azon blogbejegyzések között, amit szakmabelieknek szánok, illetve amit a témában laikusok számára (ők a célközönség) írok meg. Dolgozom rajta :) A véleményetekre azért nagyon kíváncsi vagyok: http://www.anw.hu/category/blog/

  23. Sziasztok. A honlapom még béta-béta verzióban van, ami egy webáruház, bloggal kombinálva. Az az alapötletem, hogy az árházamban én vagyok az eladó, vagyis a boltos, és a blog hivatott a kommunikáció elindítására. Az az álmom, hogy olyan webáruházam legyen, ahol olyan személyes kapcsolat alakuljon ki a vásárlókkal mint egy igazi boltban. Meglátjuk… Ez a bejegyzés és a sok hozzászólás nagyon sok segítséget ad. Köszönet Mártonnak a cikkért és a hozzászólóknak a sok hasznos kommentért:)

  24. Sziasztok!

    Köszönöm a lehetőséget a bemutatkozáshoz. Úgy fél éve kezdtem a blogírást. A kreativitásom nagy mértékben fejlődik ezáltal. Tájékoztató céllal jött létre, és nem titkolt szándék az üzleti cél sem. Segíteni szeretnék az embereknek azokban a dolgokban amikre én már rájöttem. Sokmindennek meglátom a fonákságát, melyet a mindennapi életben tapasztalok. A szokások és hagyományok, amelyekbe jobban belemélyedtem. Természetesen tudom, hogy még nagyon sok javítani való van a blogomon, és örülök, hogy van itt egy szakértői csapat aki tud ebben segíteni.

  25. Sziasztok!
    A blog írás gondolatával régóta kacérkodom, de az üres lap szindróma az borzasztó.
    Most,hogy végigolvastam a hozzászólásokat rá kell döbbennem,hogy nincs mire várni
    valahogy elkel kezdeni. Eladási blogokat kell összehozni (egészség, szépség, tisztaság), témákban.De most itt nagyon sok ötletet kaptam, minden hozzászólásban van egykét gondolat ami most helyre billentett. Közeljövőben megadom a blog címet,
    most csak az üres lapot lehetne nézni.Még egyszer köszönöm a hozzászólók hasznos komentért

  26. Szia Zsolt, és mindenki, akit érdekel az igazán minden lehetséges módon elrontott blogom :(
    2009-ben jó tanácsra kezdtem a blogírásba, mert a “levélben feltett kérdésekre itt hatékonyabban tudok válaszolni” – tájékoztatott egy ismerősöm.
    Elkezdtem, de amit csak lehetett elrontottam benne.
    1.) sokat reklámoztam a terméket
    2.) a kezdeti fellángolás után ritkán kezdtem új témába, és nem írtam rendszeresen.
    3.) egyenlőre kevés embert érdeklő dolgot “magyarázok”
    Ez a három dolog elég volt arra, hogy a blog, mint olyan, nekünk ne hozzon “hasznot”.
    Erre mondhatják sokan (és igazuk lehet), ha hallgattál volna, bölcs maradtál volna.
    Remélem kevesen esnek ezekbe a hibákba, mert a jól megírt blog – már látom – rengeteg követőt generál.

    Köszönöm és gratulálok Zsolt! S.T.

  27. Sziasztok!

    Köszönöm a lehetőséget!

    Én most indultam. A célom teljesen egyszerű: Magyarország legjobb, az értékesítő és hálózatépítő pszichológiájával foglalkozó blogja legyen az enyém.

  28. Alig négy hónapja kezdtem bele ebbe a blogba, személyes indíttatásból. Csak néhány link katalógusban szerepel, mégis megdöbbenek mindig, amikor a statisztikáimat nézem: máris nagyon sokan olvassák. Mégis hozzászóló eddig csak egy volt, igaz, ő két cikkemhez is írt. Valamit tehát csak nem csinálok jól.

    Azért kezdtem bele a blogba, mert amikor nekem szükségem lett volna ezekre az információkra, 1000 helyről kellett összebogarásznom, most igyekszem egy helyre gyűjteni, amit csak tudok. Tehát nem akarok semmit eladni, csak tájékoztatni mindazokat, akiknek szükségük van a tapasztalataimra. Remélem, idővel lesz ebből is egy jó fórum, ahol a kismamák megosztják egymással a gondolataikat:

    http://terhessegicukor.blogspot.com/

    Ha tudtok olyat, akit érint ez a probléma, osszátok meg vele is az elérhetőséget :)

    • Kedves Bea!
      Üdvözöllek az olvasóim között! Azért szólok hozzá a bejegyzésedhez, mert feliratkoztál a sorozatomra, és mostantól felelősséget érzek a sikeredért.
      A hozzászólásodból azt olvasom ki, hogy nem döntötted – még – el, hogy mi a célod a blogoddal. Igazán örülök, hogy népszerű a blogod, de azt szeretném, ha elégedett lennél. Ehhez először is tudnod kellene, hogy mivel leszel elégedett, ha sikerül elérned.
      Ha az a célod, hogy egy jó fórum legyen, ahol a kismamák megosztják egymással a gondolataikat, akkor már majdnem el is érted. Már sokan látogatják a blogot, ez nagy eredmény! Ha tényleg nem akarsz eladni nekik semmit, akkor már csak arra kell rávenned a látogatóidat, hogy írjanak is valamit. Ehhez a legjobb tanácsai Szombati Orsolyának vannak, itt, néhány írással feljebb (2011.09.16. 12:41), én csak annyit tennék hozzá, hogy provokáld az olvasóidat.
      Viszont, akkor miért iratkoztál fel az értékesítésről szóló sorozatomra, ha nem szeretnél eladni? Ha van – vagy lesz – egy népszerű fórumod, akkor abból pénzt is lehet csinálni! Szerintem erre már te is rájöttél:) Ha így van, akkor viszont azt tanácsolom, hogy vállald fel, hogy eladni is akarsz. Nagyon nemes hivatás ez, és az élet minden területén a legfontosabb. Én igen büszke vagyok arra, hogy értékesítéssel foglalkozom. Én – és a tanítványaim – értéket teremtünk. Te is teremts sok-sok értéket a kismamáknak! Aztán jó szívvel fogadd el a pénzt, amit kapsz tőlük, vagy általuk!

      • köszönöm a tanácsokat, igyekszem megfogadni minél többet :) A sorozatra azért is iratkoztam fel, mert érdekel minden, ami arról szól, hogyan lehet valamit jól csinálni! Köszönöm a lehetőséget :)

      • A “VállalkozásDoktor TM”-re kattintva ez az üzenet fogadott:

        ERROR!
        Az oldal nem található!
        A lehetséges okok:

        * A domainhez nem tartozik tartalom
        * Tulajdonos még nem készítette el a weboldalt
        * A megrendelésnél megadott adatok hibásak

        BEA hol tudott feliratkozni?

  29. Sziasztok,

    Én még viszonylag kezdő vagyok ezen a téren, ezért elég kevés bejegyzés van az oldalamon, de remélem az viszont hasznos :-)
    http://www.butoralkatreszbolt.hu/blog/
    Szívesen segítek másoknak, akiket érdekel a bútorkészítés, ezzel a céllal is indult a blog, bár egy picit azért már elindult más irányba is.
    Ha van ötletetek, hogy miről olvasnátok szívesen, akkor azt örömmel fogadom, mert nem nagyon van ötletem a továbbiakra, és így egy picit megrekedt a dolog…

    • Szia Laci!
      Én gyerek koromban asztalos szerettem volna lenni, aztán erdész:) Szóval a fát szeretem:) Barkács típus is vagyok, és az IKEA-ban csalódtam. Jópofa dolgaik vannak, de igen hamar szétesnek. Ilyesmi kérdések jutottak az eszembe:
      Milyen szerszámokat kellene beszereznem, ha magam akarnék mondjuk új konyhabútort csinálni magamnak? Mennyi időt venne igénybe egy konyhabútor elkészítése? Én nem szeretem a bútorlapot. Lehet-e igazi fából? Hol lehet azt beszerezni? Mekkora költséggel számoljak egy konyhabútorhoz? Kell-e műhely hozzá, vagy a lakásomban is meg tudnám csinálni?
      Legyen sok vevőd a boltodban!

      • Szia,
        Köszönöm, bár a legtöbb kérdés megválaszolására írtam egy e-bookot, mely a blogról is elérhető a – 3 + 3 tipp a lehető legjobb bútortervezéshez, és hogy hogyan ne vezessenek meg a „szakemberek”! – című írásom alján. Az egy teljesen átfogó elektronikus könyv, mely szinte mindent tartalmaz, azután biztosan mindenkinek birtokában lesz a tudás…De köszönöm a tippeket és várom a továbbiakat :-)

  30. Sziasztok!

    Nagyon hasznos volt a cikk, megerősített minket abban, hogy mindenképpen folytatnunk kell a blogírást és jó irányban haladunk. Figyelembe vesszük az alapszabályokat (különösen a témaválasztásnál és a rendszeres megjelenést illetően).

    Cégünk blogja az elektronikus számlázásról szól, ezzel is szeretnénk segíteni azok munkáját, akik az elektronikus számlázás iránt érdeklődnek. A Billzone.eu szolgáltatója az e-számlázást online számlázóján keresztül elemzi. Tehát gyakorlati oldalról, konktrét példákkal közelítjük meg és mutatjuk be a számlázást, lehetőséget biztosítva a rendszer kipróbálására.

    Blogunk linkje: http://billzonehu.wordpress.com/

  31. Sziasztok!

    Koszonjuk a cikket, ujra megerositett abban, hogy jo uton haladunk.

    Iden en is belevagtam a blogirasba, es meg kell mondjam nagyon elvezem!

    Nalunk az egeszegen, az eletminoseg javitasan van a hangsuly, illetve az anyagi biztonsag megteremtesen.

    Kivancsian varom en is az otleteket, hozzaszolasokat, miutan megneztetek a honlapom, hiszen mindig van hova fejlodni!

    Udvozlettel:

    Mariann

    ui: elnezest az ekezet nelkulisegert, de eppen Oroszorszagban vagyok, es orosz klaviaturan gepelek.

  32. Sziasztok!

    Tavaly májusban kezdtünk el a feleségemmel írni egy blogot, és az elmúlt egy évben a blog írásnak köszönhetően nagyon sok hasznos tapasztalatot gyűjtöttünk.

    A blog mint ahogy többen írtátok a bizalom építéséről szól. Ha valaki egyből belevág a közepébe, vagy el akar adni valamit, és nem az olvasót helyezi előtérbe, illetve nem az ő problémáira ad megoldást akkor kaphat pár hideg zuhanyt.

    Mi az első időszakban publikáltunk és publikáltunk volt, hogy napi 3 bejegyzést. Ennek eredményeképpen elkezdtünk listát építeni illetve nektek köszönhetően a Facebook oldalunkat is elindítottuk. Azt tapasztaltuk, hogy az embereket érdeklik az egészséges receptek, gyógyító ételek, ételkészítő videók így létrehoztuk az első termékeinket (receptes könyv, online vegán tanfolyam, ételkészítő videók.)

    A weboldal, mint ahogy mondtátok a megoldásról szól és értékesít. Ha nincs blog, közösségi média sokkal nehezebb bármit, még a legjobb „terméket” is eladni.

    Mi is azt tanácsoljuk, ha jó vagy valamiben kezdj el írni, folyamatosan és rendszeresen. Míg el nem felejtem, az emberek imádják az ajándékokat. Adj többet, legyél egy kicsit más, mint a többiek, tedd őket kíváncsivá … Az eredmények jönni fognak.

    Oldalaink: http://www.szaffinafuszerkonyhaja.com/

    http://www.szaffinafuszerkonyhaja.blogspot.com/

    Kedves Márton és Zsolt köszönet minden egyes hírlevélért és tartalmas cikkért!

    Baráti Üdvözlettel: Karesz és Szaffina

  33. Az átlagosnál nagyobb mellekkel rendelkező nőket célzó oldal és blog. Az első feliratkozóm természetesen egy férfi volt. :)
    http://extramelltarto.hu/blog

  34. Szabolcsi Johanna szerint:

    Sziasztok!

    Régen volt már friss bejegyzés. Mi nagyon várjuk!

    Marketing osztály

  35. Miskó Ramóna szerint:

    Kedves Zsolt,

    elnézést, hogy itt és ekkor kérek tőled és a hozzászólóktól javaslatokat, tippeket, de az alábbi problémával találkoztam:
    Szeretnénk indítani céges szakmai blogot, és ugyan minden a rendelkezésre áll, de most azon megy a dilemma, hogy:
    – csak magyar nyelvű legyen a honlap .hu domainnel
    – magyar és angol nyelvű, de egy domain (.hu) és a honlap kezeli a nyelveket
    – külön blog magyar és angol nyelvre, 1 domain .hu-ra, 1 domain .com-ra
    A cél az, hogy nyilván a magyar vásárlóinkat megszólítsuk, de mivel szakmai jellegű témákat is felvetünk, szeretnénk angolul is kommunikálni.

    Szerintetek?
    Köszi
    Ramóna

    • Szia Ramóna!

      Én a helyedben .com domaint vennék és ha WordPresst használsz, akkor telepítsd a WordPress Multilingual plugint (wpml.org – pár tíz dolláros bővítmény) és ennek a segítségével írd meg magyarul és angolul a cikkeidet.

      Ha ma már ilyen fantasztikus eszköz áll a rendelkezésünkre, mint az Internet, akkor globálisan kell gondolkozni :)

      Üdv,
      Babett

  36. Kedves Zsolt!

    Tökéletesen egyet értek veled abban, hogy aki marketinggel foglalkozik, annak alapvető, hogy legyen blogja. Nem akarom felsorolni azokat az okokat, melyeket te már leírtál, inkább egy szempontot még hozzá tennék. Nevezetesen, hogy a tevékenységedben sokkal nagyobb lesz az elismertséged, sokkal inkább fognak szakértőnek tekinteni, ha írsz egy ilyen blogot. Ez személyes tapasztalat. Az én blogom címe: http://internetesmunka.penzkeresetinterneten.ws

  37. Sziasztok!

    Úgy látom régebbi cikk, régebbi hozzászólásokkal. Én ma kaptam meg az emailt, amiben ez a link szerepelt, így gondoltam élek a bemutatkozás lehetőségével.

    Könyveléssel foglalkozom, száraz téma, sokakat taszít, sokan elutasítják. Blogommal két célom van. Minél több hasznos, gyakorlatias infó megosztása illetve kicsit “népnevelő” jelleggel megismereteni az emberekkel ezt a szakmát és felhívni arra figyelmet, hogy könyvelési és adózási alapismeret nélkül nem lehet céget vezetni.

    Blogom címe: http://www.on-linekalauz.hu/blog

    Köszönöm a lehetőséget!

    Gulyás Éva

  38. Sziasztok!
    Egy ideje már motoszkál a dolog a fejemben, hogy egy blog több szempontból is hasznos lenne nekünk is, de nem tudom hogy is kezdjek hozzá és miről kéne én írni, és főleg kiknek egy panzióról. Próbáltam keresgélni, de nagyobb szállodák oldalain sem találtam blogot.
    Lehet, hogy ez az a terület ahol ennek nem sok értelme lenne?
    Üdv:
    Hajnalka

  39. Sziasztok!

    Én is készítettem egy céges blogot, de ez inkább a keresőoptimalizálást szolgálja, főleg reklám.
    De hasznosnak vélem: http://farmtuzep.blog.hu/

    Vélemény?

  40. Üdvözlet mindenkinek,

    Abszolút egyetértek a cikkel, jó pár külföldi írásban is hasonlókat tanácsolnak. Én 1 hete indította a blogomat, kicsit rendhagyó oldal, webdesign, marketing és vállalkozás témák mellet inspirációs sztorikat is írok (nem rég pl. a Red Bull történetéről).

    Itt található: http://www.nightworlddesign.hu/blog

    Szívesen fogadok véleményeke
    Sikeres napot kívánok
    Gábor

Visszakövetések

  1. […] arról beszélgettünk, miért érdemes egy cégnek blogot írni. Több nagyon hasznos hozzászólás is érkezett, és az egyikben felmerült a kérdés, hogy ha […]

Hozzászólás beküldése

*