Google Helyek: Optimalizálj térképen is!

Múlt heti bejegyzésünk kapcsán érkezett egy kérdés, amire úgy gondoltam nem illik hozzászólásban válaszolni, mert attól sokkal fontosabb a téma.  A Google Helyek, a helyi keresés és a Google Térkép volt a porondon, a konkrét kérdést pedig Bajai Károly alias Démon tette fel:

“Hogyan lehet SEO-zni a Google Maps-ben? Erre van tippetek? A Google milyen szempontok alapján rangsorolja a térkép mellett a cégeket?”

Keresőoptimalizálás térképpel?

A kérdés tehát az, hogy ha az előző bejegyzésben leírtakat követve elhelyezed a saját céged a térképen, hogyan tudod elérni azt, hogy a Te szolgáltatásodra + a városnévre keresve megjelenj a találati listában. Sőt ne csak megjelenj, hanem a lehetőség szerint a konkurenseid is megelőzd a listában. Egy képpel érzékeltetve ennek a listának a sorrendje a kérdéses:

Mi alapján alakul ki a Google Térkép mellett lévő cégek sorrendje?

Mi alapján alakul ki a Google Térkép mellett lévő cégek sorrendje?

Nos a helyezés sorrendjének számos oka van, ebben a bejegyzésben nem törekszem a 100%-os bemutatásra, csak az általam leglényegesebbnek érzett 8 elemet fejtem ki. Talán azzal kezdem, hogy pontosan add meg a céged, székhelyed, üzlete(i)d címét, ez egy alapvető tézis, enélkül nem működik a dolog.

De nézzük egyesével a többit:

1) Pontosan válaszd ki a kategóriát!

Lehetőség van az üzleted, a tevékenységed 5 különböző kategóriába jelölni, és további 5 alkategóriát kiválasztani. Fontos hogy próbáld meg a tevékenységedet legjobban leíró kategóriákat kiválasztani, és ne hagyd kitöltetlenül ezt a részt csak azért mert “az enyém egyikbe se való”.

Kategória és alkategória választás a Google Helyekben

Kategória és alkategória választás a Google Helyekben

2) Beszédes a cégneved?

Ha igen, akkor nyugodtan használd azt a bemutatkozáskor, azaz ahol az űrlap a vállalat/szervezet nevére kérdez rá. Mit értek beszédes néven? Azt, amikor a céged neve azonnal elmondja mivel foglalkozol. Pl: X Autósiskola, Y Bútorkölcsönző Kft. ABC Angol Nyelviskola. Ezekből az elnevezésekből azonnal látszik, hogy a cégek  mivel foglalkoznak, igaz? Ez így rendben van, mert beszédesek, azaz tartalmazzák azokat a legfontosabb kulcsszavakat amelyekre a potenciális ügyfél rá fog keresni. Azonban abban az esetben ha nem ilyen a cégneved, akkor ne azt használd ennek a sornak a kitöltéséhez. Használj inkább valamilyen kulcsszót. Azaz, például írd be hogy “Éjjel-nappal zárszerviz”, és egyáltalán nem baj, ha közben jogilag Kilincs ami nincs Bt. néven működsz.  Sőt! Még rá tehetsz egy lapáttal, ha ide beírod a helységnevet is mellé: “Éjjel-nappal zárszerviz  Budapest”.

3) Add el magad 200 karakterben!

Nem könnyű, de szerencsére van időd rá hogy megfogalmazd. A űrlap “leírás” részében próbáld meg úgy bemutatni a céged, hogy ellenállhatatlan legyen annak, aki épp a Te terméked vagy szolgáltatásod keresi a környéken. Ügyelned kell a kulcsszavakra, hiszen ez is egy fontos tényező a listázás sorrendjét illetően, de nagyot hibázol, ha csak kulcsszavakat pakolsz ide, felsorolásszerűen, ömlesztve. A nagy sikerű tudásanyagunk címét “ellopva”: győzd meg látogatóid! És erre itt 200 karaktered van.

Add el magad 200 karakterben!

Add el magad 200 karakterben, és ügyelj a kulcsszavakra!

Még valami: Leírás részbe is csempészd bele város nevét, ahol elsődlegesen árulsz vagy szolgáltatsz!

4) Közel vagy a központhoz?

Sajnos ez is számít. Habár ezzel nem nagyon tudsz mit kezdeni, de egyelőre tapasztalatok alapján az is benne van az algoritmusban, hogy a beírt címed mennyire van közel a város központjához, azaz ahhoz a központhoz amit a Google Maps, vagy pl a GPS szoftverek annak jelölnek. Ez persze felveti annak a kérdését, hogy miért nem inkább azt veszi alapul a rendszer, hogy én (a kereső ember) hol vagyok, főleg ha mobileszközről indítom a keresést, de tudjuk, hogy az ilyenfajta lokális megoldások Magyarországon még eléggé kiforratlanok.

5) Fotók, videók?

Talán nem újdonság ha azt mondom, mindig minden az értékes tartalmon múlik, és a Google úgy általában imádja a tartalmas weboldalakat. Így van ez a Google Helyek oldalad esetében is, minél részletesebben kitöltöd, annál inkább szereti majd a Google mutogatni a kulcsszavaidra kereső embereknek a Te céged. Ezért tölts fel képeket, ha teheted kamerázd le az üzletedet kívül-belül, mondj pár kedves szót a leendő vásárlóidnak, és töltsd fel ezt a videót YouTube-ra. Innen egy kattintással importálhatod majd a Google Helyek oldaladra. Ez nem csak az optimalizálást segíti, hanem az saját bemutatkozó oldalad hatékonyságán is sokat dobhat!

Fotók és videók is sokat lendíthetnek az oldal hatékonyságán!

Fotók és videók is sokat lendíthetnek az oldal hatékonyságán!

6) Irányítószám vs. körzetszám

Az ördög a részletekben rejlik. Több helyen is hallottam már, és saját tapasztalat is, hogy a rendszer képes összevetni az irányítószámot a telefon mezőnél megadott körzetszámmal. És ha mindkettő alátámasztja azt, hogy az adott helyen vagy, akkor azt relevánsabb találatnak érzi a Google. Ez természetesen elvileg kizárja azt, hogy aki mobil számot ad meg (20-as, 30-as, vagy 70-es körzetszámmal) jó helyezéssel szerepeljen a találati listán, de a gyakorlat azért nem ennyire sarkos. Nem zárja ki, de elég jó súllyal esik  a latba, hogy milyen telefonszámot adsz meg. A lényeg: helyi kereséshez lehetőleg adj meg valós, helyi, vezetékes telefonszámot.

7) Szabad a pálya: “További részletek”

Ha úgy érzed valami kimaradt, és lenne még – kulcsszavakkal teli – közlendőd, akkor itt a lehetőség a “További részletek” mezőnél. Használd ki bátran, légy kreatív, töltsd ki alaposan, említsd meg itt is a tevékenységi köröd, ismételd meg a várost ahol jelen vagy és akár a kategóriát is, amit egyszer már kiválasztottál. Nem tapasztaltam még, hogy bármi korlát lenne, szerintem akármennyi ilyen mezőt létre lehet hozni, de 100-ig sose mentem el :)

Szabad a pálya, ide azt írsz ami a Te malmodra hajtja a vízet!

Szabad a pálya, ide azt írsz ami a Te malmodra hajtja a vízet!

8) Idő tényező

Csakúgy, mint a keresőoptimalizálásnál a domain kora fontos tényező, itt is az oldal kora jelentős fontossággal bír. Azaz ne várd el, hogy a most létrehozott regisztrációd után azonnal az élre törj magad mögé utasítva az össze konkurenciád! Kell bizony türelem,  mert az idő tényező független mindentől, csak egyetlen dologgal tudod befolyásolni: mikor hozod létre a Google Helyek aloldalad. Mondjuk most?

+ 1) És ami TILOS!

Azért nem fenékig tejfel minden, itt is vannak olyan dolgok amiket nem illik elkövetni, mert visszavetik a helyezést, nézzünk párat csak felsorolásszerűen, mik lehetnek ezek:

  1. Ne hozz létre többször ugyanazzal az elnevezéssel Google Helyek aloldalt.
  2. Ne hozz létre többször ugyanazzal az címmel Google Helyek aloldalt.
  3. Ne hozz létre többször ugyanazzal a telefonszámmal Google Helyek aloldalt.
  4. Ne adj meg postafiókot a címnél!

***

Nem mondom hogy a teljes a lista, magam is tudom hogy csak erről az egy témáról legalább még egy ilyen blogbejegyzés tudna születni, de azt hagyjuk meg a képzésekre, tréningekre. :)

Ezeket pedig alkalmazzátok, használjátok egészséggel! Sok sikert a térképeken! :)

Hozzászólások

  1. Horváth Zoltán szerint:

    Üdv!

    Köszi a hasznos infókat, csak egy dolog nem derült ki beőle számomra. Hogyan tudom ezeket a map funkciókat elérni, mert nekem vannak vállalkozásaim a maps-on, de ott nem tudok ilyen adatokat megadni.

    Köszi!

  2. Zsolt, hát ez egy zseniális bejegyzés!

    Én személy szerint most megint nagyon hálás vagyok Neked/Nektek a tippért! :-)

  3. Horváth Zoltán szerint:

    Köszi!

    Közben megtaláltam, szuper és mégegyszer nagyon köszi!

  4. Démon szerint:

    Kösz az infót

  5. Köszi a cikket, pont ez foglalkoztatott! :)

    Jó fejek vagytok!

  6. Nagyon jó infó, és végre magyarul is tud.
    Az angol verziónál elő lehet bányászni egy kupon rendszert is.
    Az sem egy utolsó ötlet.

  7. És egy apró trükk, ami kell még hozzá:
    – írj véleményt magadról, megfelelő kulcsszavakkal :)
    – linkeld meg a webhelyedet, kicsit nehéz jó helyről linket küldeni, de 1-2 darab is sokat segíthet

    (nem reklám, de az egyik csempeszalon optimalizáltuk be így – csempe.net – véleményeket írtunk a maps-be róla, ami másik, amihez pedig linket is tudtunk építeni – markabolt.hu – “főzőlap budapest” szóra érdekes lett :) )

  8. Kedves Zsolt,

    pár napja létrehoztam a helyem és a mai belépésem alkalmával ezt írta ki a kezdőfelületre:
    Nem érhetők el a kérelmének megfelelő adatok.

    Ez mit jelent?

    Köszönettel,

    Tamás

  9. Köszönöm a remek tippeket!
    Ki is töltöttem minden adatot, de sajnos nem jelenik meg a térkép és ezt írja ki:

    2010. június 11., péntek-2010. július 11., vasárnap
    utolsó 7 nap | utolsó 30 nap
    « Helyek
    POC Team Sofőrszolgálat – Futárszolgálat
    Nem érhetők el a kérelmének megfelelő adatok.

  10. Ez igazán remek infó!

    Hálás köszönet érte. :)

  11. Szia Zsolt!

    Először is köszönöm az értékes infót!
    Megcsináltam a leírtak alapján és ez jelenik meg: “Mielőtt az adatok megjelennének, meg kell erősítenie, hogy Ön a vállalkozás tulajdonosa”. Ezt, hogyan lehet megtenni. A kitöltéskor vezetékes telefonszámot adtam meg. Azon fognak hívni?
    Egyenlőre az Állapot felirat alatt “Beavatkozásra vár. Még nincs közzétéve” látható.

    Gábor

    • Szia Gábor!

      2 lehetőség van: 1) Mobilszámot adsz meg, akkor egy PIN kódot küldenek a mobilodra, ezzel tudod megerősíteni a kiléted. A 2) verzió hogy ugyanezt postai úton kéred, de ez kb 2-3 hét.

      Kattints erre szövegre “Tulajdonjog megerősítése”, ami épp az alatt a szöveg alatt van amit ide bekopiztál: “Beavatkozásra vár. Még nincs közzétéve” és itt tudod kiválasztani a megerősítés formáját.

      Sok sikert! :)

      • Szia Zsolt!

        Köszi a segítséget. Sajna csak a levelezőlapos megerősítést ajánlja fel. Nincs lehetőségem megadni a mobilos, pin kódost..
        Csináltam róla print screen-t, ha gondolod elküldöm..

        Gábor

  12. Szia Zsolt!

    Elolvasva a blog bejegyzéseket. Mindig beindul a fantáziája az emberneknek, és ilyenkor előbújik a sötét oldal is ;)

    Ha egy konkurens cég az Én cégemet többször felveszi más mobil számokon, az engem visszavet? Hogy lehet védekezni ellene?

    Ha már felvették cégemet ismert adatbázisok (pl:aranyoldalak) a térképre, mit tudok csinálni, hogy tudom a tulajdonos jogát visszaszerezni?

    A saját google térképek mennyire számítanak? Ezek megjelenhetnek valahol az átlag keresésekben,vagy csak úgy mint egy síma honlap? Azaz jelet-e előnyt egy saját térkép tunningolása?

    (csak hogy értsd, a kérdéseim miért fontosak neken, és talán nem is vagyonk egyedül: mi 3dvalóságokkal foglalkozunk, amik olyanok mint a google street view-i. Ezeket egy google embed térképen ábrázoljuk. Pl: Szeged 17 000 pontból digitalizáltuk, teljesen karitatív céllal, amit a joszegeden.hu oldalon publikáltunk. )

    Lehet az, hogy ez a térkép valahogy bekerüljön a google adatbázisába, valamilyen trükkel?

    Lehet, hogy egy kicsit sok voltam :)
    Akkor viszont bocs… elkapott a lendület

    Köszi Tamás

    • Hát, azért egy válasz jól esett volna, ha már feldobtátok a témát.
      Annyi is elég, hogy hát, igen ezen még nem töprengtünk… fogalmunk sincs, de majd, ha meglesz megírjuk ;)

    • Kedves Tamás, elnézést valószínűleg a sok kommentben átugrottunk a Tiéd felett.

      A válasz: Ha egy konkurens cég a saját telefonszámával teszi fel a Te cégedet, akkor lehetőséged van jogorvoslatra. Ez persze nem egy-két kattintás, meg kell hozzá egy kis papírmunka, de megoldható. A konkrét kérdéssel, melyik cég mit követett el ellened ezen az űrlapon keresheted meg a Google ezzel foglalkozó ügyfélszolgálatát: http://www.google.com/support/...../ask?hl=en

      “A saját google térképek mennyire számítanak? ” Tapasztalataink alapján semennyire.

      Biztos vagyok benne, hogy a goole maps-en is valahogy meg lehet jeleníteni az ilyen 3d-s megoldásokat, kb 2 éve írt erről a Google Earth Blog (http://www.gearthblog.com/blog.....ilabl.html) Az Earth-ben magam is találkoztam már ilyen megoldásokkal.

  13. Érdemes volt végigolvasni a hozzá szólásokat.
    Mindig tanul az ember!

    Köszi

  14. Sziasztok!
    Nagyon jó amiket írtok de mint tanácsadó azt kell hogy mondjam hogy nem sokat ér.Mivel azt sem tudják nagyon sokan hogy mi az hogy Google fiók.
    A másik hogy sajna találkoztam olyan cégekkel akik ezért pénzt kérnek…
    Üdv
    Szinte Romulus Loránd
    online marketing szakértő – tanácsadó

    • Kedves Lóránd,

      örülünk, hogy jónak minősíted az írásainkat, “de mint tanácsadó” nem Neked szól, így nem bánjuk ha szerinted “nem sokat ér.” Ettől függetlenül, jelzésértékű, hogy Te is bennünket olvasol. Jól teszed! Maradj velünk továbbra is! :)

      • Kedves Zsolt!

        Nekem tetszik a cikk, laikusként (marketingből teljesen) még hasznosítani is tudom.
        Egy a témától eltérő apróságra azonban hadd hívjam fel a figyelmet: két, egymáshoz igen hasonló férfinevünk van – Loránd és Lóránt. Az egyik rövid “o” és “d” a vége, a másikat hosszú “ó”-val írjuk, de a vége “t” betű… Sokan, sokszor tévesztik el.
        A blogot szeretem, olvasom, hasznosítom, de másban is legyél figyelmes ;-)
        Köszi,
        Ancsa, a horgászfeleség

  15. köszi, ezt épp jókor olvastam:)

  16. Kedves Zsolt!

    Mindent megcsináltam az Általad leírtak szerint, viszont egy olyat vettem észre a google találatokban, hogy azok a címek mellett szerepel a “helyoldal” felirat, ami látszik a térképen. Nos a mi cégünk is látszik a térképen, de sokkal kisebb pötty és nincs betűjele. Továbbá a mi cégünk is szerepel az első találati oldalon, mégsincs mellette a helyoldal felirat :( a keresési mezőbe a “nyelviskola érd” szavakra próbálok optimalizálni, de a térképes találatok között erre a keresésre kb a 13-14. lapon vagyunk csak fent :(

    van valami ötleted esetleg?

    előre is köszi

  17. Jó napot kívánok!
    A következő hiba jelenik meg:
    Nem érhetők el a kérelmének megfelelő adatok.

    – a Megtekintésre kattintva a tértképen fent vagyunk,,
    – nem foglalja senki, legalábbis akik ezen a címen voltak azokat felfüggesztettem velük,
    – 100% adat kész.. tehát full kivan töltve minden,,
    – PIN kód beírva, megkaptuk , aktiváltuk
    – állapotunk a helyeknél aktív..

    Nem jelennünk meg egyszerűen a googleben úgy hogy ott legyen a térkép mellette, vagy valami jelzés hogy szerepel a térképen..

    Mit tegyünk, hogy szerepeljen a térkép mellettünk?

    Válaszukat előre is köszönöm.
    Üdv.: B. Balázs

  18. Tisztelt Online Marketing Akadémia!

    A fenti post-ot nagyon hasznosnak találtam és be is regisztráltam egy fodrászatot. A problémám az hogy nem találtam pontosan olyan alkategóriát a szolgáltatásokon belül hogy fodrász. Így hát a szépségszalont választottam az volt még a leg közelebb hozzá. Viszont amikor al kezdtem keresni a térképen a fodrászokat akkor a leginkább előtérbe helyezett üzletekbe belekattintottam és megnéztem milyen adatokat adtam meg (hátha kicsit rá tudok SEO-zni a dolgokra :)) A furcsa az hogy szinte az összes egyből megjelenő fodrászüzletnél a kategóriánál a fodrászt látom. Ez hogy lehet? Hogy tudták beállítani? Tudnának nekem ebben segíteni?

    Üdv: István

  19. Ezek a kérdések már bennem is nagyon érlelődtek, úgyhogy nagyon köszönöm a 8 pontot. Szóval, ha mindent jól csináltam, akkor már csak türelem játék. Hát lássuk a Medvét :)

  20. Mi a teendő akkor ha Google Helyeken egyik iparági résztvevő nagy menyiségben kamu véleményeket ír mások elérhetőségei alát. Nálunk az mióta a Google figyelembe veszi ezeket a bejegyzéseket is valaki elkezdte gyártani. Már más iparágban is láttunk ilyet és várhatóan ebben az évben tömeges jelenség lesz ez.

    • A Google helyek fiókodra belépve rá tudsz menni a hais bejegyzésekre és jelenteni a Googlnek. Sajnos sok cég próbál így kárt tenni a konkurenciának. Azt fogja csinálni a Google hogy megvizsgálja hogy mikor, milyen gépekről jöttek ezek a hamis megjegyzések és hidd el nekem pontosan tudják ha kamu.

      Ha kell még több segítség vagy szeretnéd tudni hogyan lehet még előnyösebb helyezést elérni a Google Helyekben akkor kattints a nevemre és nézd meg a Google Helyek INGYENES oktató videó sorozatunkat

  21. Sziasztok!

    Nemrég voltam a keresőoptimalizálás tanfolyamon, ahol először hallottam erről a módszerről. Gondoltam, hogy ezt rögtön ki is próbálom, de azonnal akadályba ütköztem. Úgy tűnik, hogy mi valahogyan az Arany Oldalak által kerültünk be a céglistába. Tavaly székhelyet váltottunk és hiába jeleztük ezt a Google felé, ők a listán nem tudnak változtatni, így csak a térképen látszunk jó helyen, minden felirat azonban a régi címünket mutatja. Az itt lévő adatainkat semmilyen módon nem tudtam bővíteni vagy módosítani. Írtam hát az Arany Oldalaknak. A válasz: mivel nem vagyunk előfizetőik, a szolgáltatónk felelős az adataink frissítéséért, kérjük tőlük a megváltozott adatok bejelentését feléjük. Ezt megtettük, várom az eredményt. Próbáltam utánaolvasni az Arany Oldalak és a Google maps pontos összekapcsolódásának, de nem találtam túl sok hasznos információt, csak néhány embert, aki rajtam kívül még értetlenül és tanácstalanul áll a kettősség előtt. Talán érdemes ezt a témát is érinteni itt, hátha hasznos lesz másnak is.

    • Amire a Google figyel az a konzisztencia. Azt érdekli, hogy legyen rólad pontosan mindenhol ugyanaz az adat. Kossuth utca 5. nem ugyanaz mint Kossuth u. 5

      Szóval be kell lépned a Google helyek fiókba és kell átszerkeszteni az adatokat, aminek pontosan meg kell felelnie azzal ami a weboldaladon van.

      Pontos lépésről lépésre videósorozatot találsz ha a nevembre kattintasz ebben a blog bejegyzésben

  22. Sziasztok

    nagyon tetszik a bejegyzéd. A nevembre kattintva találhattok egy ingyenes oktató videó sorozatot a Google Helyek Optimalizálásról MAGYARUK. Én egy amerikai vállalkozás tulajdonosa vagyok és most létrehoztuk azt magyarul amit már nagyon régóta csinálunk az USAban és óriási sikerrel végezzük.

    Nézd meg őket, nagyon egyszerűek és nagyon jók

  23. Richard szerint:

    @Bicskay Zsolt – Google magasrol letolja az egeszet. Minimum 100 altalad leirt bejelentes tortent. Nulla reakcio. Google hivatalos foruman is ide oda kuldozgetnek, senki sem foglalkozik vele. Par honapig foglalkoztam vele de nincs mit tenni. Igy egy rakas kaka a szolgaltatasuk. Kamu ertekelesek ellen nincs fegyver. Masik fele meg tobb tucat pozitiv ertekelest csinal maganak. Errol egyik szaki sem ir, szinte mindenki lerazott ezzel. OMA is.

  24. Tisztelt Gombos Zsolt!

    Az lenne a kérdésem ,hogy ha nekem Kazincbarcikán, Egerben, Jászberényben van ugyanannak a kft-mnek bemutatóterme ugyanazzal az elérhetőséggen. Hogyan regisztráljam be hogy mindenhol megjelenjen?

    Üdvözlettel:
    Székely Bálint

  25. Egy kis segítségre lenne szükségem. Tegnap megjött a confirmation levél a Google-től, beütöttem a PIN kódot és elvileg egy óra múlva a cég megjelent a Google Mapsen. Nos elméletileg, gyakorlatban nem lelem. Hol lehet ezzel bármit is bűvészkedni???

  26. Szia Zsolt!

    Ismételten egy igen hasznos cikk, pár szakmai kérdésem lenne a témához:

    Sikerdíjas kulcsszavas elszámolás esetén az első oldalas G-map találatok is teljes értékű eredménynek számítanak. pl.: könyvelés szeged kulcsszóra helyoldallal első oldalon jön a cég, természetes találattal csak a második oldalon. Ez esetben jogosan kérhető a sikerdíj, mivel a kulcsszóval az első 10 találatból el tudunk jutni az oldalra!?
    Az ügyfél részéről jogos az a megállapítás, hogy a helyoldalakat nem nézi senki?

    Másik kérdés, hogy mitől függ, hogy a cég fixen is felkerüljön a Google térképre. Tehát, ha csak simán böngészgetem a térképet és ránagyítok egy utcára, akkor ott fixen megjelenik a cég a kis szürke jelölő négyzettel és a cég nevével.

    Válaszodat előre is köszönöm, remélem ez a két kérdés mások számára is hasznos lehet.

  27. Forró Lajos szerint:

    Kedves OMA !

    Lehetséges lenne üzletszerüen foglalkozni a vállalkozások google térképre helyezésével?

  28. Vero szerint:

    Sziasztok!

    Érdeklődnék, hogy mit lehet olyankor tenni, ha a maps adatoknál a tevékenységi körnél nincs olyan tevékenység, amivel mi foglalkozunk? Más maps-es cégekre rákerestem, és náluk megtalálható. Sajnos a blog bejegyzésben szereplő szolgáltatási kör megadás már nem úgy nincs ki, mint a példában!

    Köszi, Vero

  29. Sziasztok!
    Ez valami zseniális! Nagyon köszönöm az őszinte segítséget! :-)
    További szép napot!
    Éva

  30. Webáruháznál, ahol nincs fizikai bolt, ott milyen címet írjunk be a térképre? Vagy egyáltalán érdemes beírni valamit is? Esetleg a cég székhelyének a címét?

  31. Webáruháznál, ahol nincs fizikai bolt, ott mit érdemes beírni a térképre címként?

  32. Csaba szerint:

    Sziasztok,
    Ugyan a blog nem túlzottan látogatott az elmúlt időben de böngészés közben ide tévedtem…

    A következő “gonddal” küzdök. A cégünk megjelenik a térképpen de csak direkt kereséssel.
    ( Ha valaki a térképen a keresőmezőbe írja a cégnevet megjelenünk a térképen )

    Hogyan lehet beállítani az / hogyan kell optimalizálni hogy INDIREKT kereséssel is megjelenjen a cég / vállalkozás?
    ( Ha valaki a térképet böngészi, keresés nélkül kiírja megjelenítse a cégnevet…)

    Köszönöm az ötleteket.

Visszakövetések

  1. hasznos google térképes megjelenítés – összefoglalók http://bit.ly/aEIqcN http://bit.ly/bmbZ1X ( @oma_hu oldalairól)

  2. […] a Google Helyek hirdetésbővítményt. Manuálisan vidd fel vállalkozásod címét vagy meglévő Google Helyek fiókodból is áthúzhatod az adatokat, annak érdekében, hogy a mobileszköz használóhoz legközelebbi […]

  3. OMA.hu szerint:

    Szóval: 1) Google Helyek oldal létrehozása: http://bit.ly/94NxWj 2) Google Helyek oldal optimalizálása: http://bit.ly/hbTU86 Sok sikert!

  4. Szabó Gábor szerint:

    RT @oma_hu: Szóval: 1) Google Helyek oldal létrehozása: http://bit.ly/94NxWj 2) Google Helyek oldal optimalizálása: http://bit.ly/hbTU86

Hozzászólás beküldése

*