“Üdvözöljük honlapunkon!”

Egyszerűen ez egy ódivatú, fantáziátlan nyitás. A látogatód pár másodperc alatt eldönti, hogy bizalmat szavaz-e honlapodnak vagy sem. Ez alatt a 3-4 másodperc alatt olyat kell tudnod mondani, ami felkelti a figyelmét és érdeklődését! Ne pazarolj el 1-2 másodpercet ilyen köszönésekkel.

Mindezek ellenére nézd csak meg hány weboldalon olvasható! “Üdvözöljük honlapunkon!” = unalmas vagy!

A másik amitől falra tudok mászni a „Minden ami …” kezdetű szlogenek. Annyira elcsépelt, mivel nagyon sok honlap fantáziátlan módon behelyettesítve saját kulcsszavát, ezt alkalmazza.

És még sorolhatnám ezeket a hibákat, amikkel nap mint nap találkozom az interneten böngészve. Erre a területre nem fordítanak elég figyelmet a vállalkozások. Sokan a titkárnőjükre bízzák, hogy „hozzon össze” valami szöveget a weblapra vagy egy kisvállalkozás cégvezetője sűríti bele bokros napi teendői közé a szövegírást, ami egyébként púp a hátára. Egyébként pedig miért várják el sokan a webfejlesztőtől, hogy megírja a készülő honlap tartalmát? (Bizony ezen a ponton csúszik el a legtöbb weblap fejlesztési projekt. – Nincs aki megírja a tartalmat…)

Mindenki ír szöveget!

Nem tudod megkerülni a szövegírást. Ha emberekkel kommunikálsz az Interneten, akkor többnyire szövegeket is írsz. Az is szövegírás, hogy mit írj ki az emailed aláírásába, de az is, hogy milyen szöveg kerüljön fel a honlapodra vagy mit mondj Magadról a Facebookon. Sőt, mi több, ki ne adott volna már emailen ajánlatot leendő ügyfelének?

Gondolj bele, ha csak azt nézzük, hogy adott számú látogató olvassa honlapodat egy adott időszak alatt, akkor nem mindegy hogy ennek a 0,1%-a rendel, vagy az 1%-a vagy akár a 10%-a! Pedig ez az arány nagyrészt a szövegeden múlik.

Meggyőző szövegírással lehet a legnagyobb hatékonyság növekedést elérni az online kommunikációdban, mivel úgy szerezhetsz több ügyfelet, hogy az nem jár több reklámkiadással.

Éhen halhat egy jó szakember?

Rengeteg olyan vállalkozás létezik, amely jobbnál jobb szolgáltatást vagy terméket kínál, de a csőd szélén áll. Mégis hogy lehet ez? Miért nem tudják eladni remek termékeiket ezek a cégek? Mert hiányzik belőlük az a képesség, hogy bizalmat keltsenek a leendő vásárlóikban kommunikációjuk révén és meggyőzően elmondják, hogy milyen szuper árukat vagy szolgáltatásokat kínálnak. Ha egy eladó nem képes elérni azt, hogy a potenciális vevői vágyat érezzenek a terméke iránt, akkor éhen fog halni, bármennyire is kiválóak a portékái vagy bármennyire is mestere a szakmájának.

Az Interneten, ezen a személytelennek tartott médiumban, mindenki azt mond, amit akar. Éppen ezért minden felhasználó gyanakszik. És mégis vannak olyan bevált szövegírási módszerek, amelyek segítségével meggyőzően kommunikálhatsz leendő ügyfeleiddel.

Sötét foltok

Tartunk tanfolyamokat, vállalati tréningeket különböző témákban, szereplünk konferenciákon, voltunk az utóbbi időben több olyan rendezvényen, ahol személyesen beszélgettünk vállalkozókkal, marketingesekkel és a legnagyobb visszatérő homályos folt az online marketingjükben a szövegírásnál van. Sokan már megtanultak ügyesen bánni az AdWords-szel, online reklámköltéseiket is megzabolázták, ergonómiai szempontokat is figyelembe vesznek honlapjuk kialakításánál, de rengeteg a kérdőjel, hogy mit kommunikáljanak és milyen szöveggel.

Ezért a közeljövőben sok kérésnek és javaslatnak eleget téve ezzel a területtel is behatóbban fogunk foglalkozni.

Gyorstipp: nézd meg honlapod visszafordulási arányát!

  • Ha 50% felett van, az azt jelenti, hogy egyáltalán nem tartanak érdekesnek vagy bizalomgerjesztőnek a látogatóid, sajna ez a kemény valóság!
  • Ha 30% és 50% között van, az már nem rossz, de sok potenciális érdeklődőt elbuksz azzal, hogy nem tudsz elég ütős üzenetet közvetíteni feléjük!
  • Ha 30 % alatt van, akkor viszonylag hatékonyan meg tudod ragadni a látogatóid figyelmét és érdeklődését, kérdés, hogy származik-e ebből üzleti eredményed?

(Ezek az arányok egy átlag céges weboldalra vonatkoznak, nem úgynevezett kutyanyelv oldalakra vagy blogokra.)

Hogy állsz a szövegírással!

Comments

  1. Gyakorlat teszi a mestert…
    Véleményem szerint rengeteg tapasztalatot kell összegyűjteni ez a téren is, és akkor előbb-utóbb jól fog menni mindenkinek a szövegírás.
    *** törölve *** Bocs Viktor, ezt törölnünk kellett.

  2. Így van gyakorlat teszi a mestert! De én azt mondom hogy aki ért hozzá az csinálja a szövegírást. Én nadrágokat és kabátokat tudok csinálni, ezt tudom.Többször hírdettem olyan munkát ha valaki felturbozza szöveggel, és éléri hogy a látogatottságom is sokkal nagyobb legyen akkor a forgalmam bizonyos százalékát megkapja. Ezt nem akarják vállalni csak fizessek előadásokra.Ha elvégzem a tanfolyamokat akkor sem lesz belőlem író,ahogy más sem tud elkészíteni egy nadrágot,ha csak tanfolyamra jár

    • István, teljesen igazad van, de ez is olyan mint a kerékpározás: tanulható és ha belejössz, nem érzed akkora tehernek, mint az elején.

      Sajnos vagy nem sajnos, egy olyan világban élünk, amikor nem elég jó szakembernek lenni, el is kell tudni adni amit termelsz. Ha elfogadsz egy könyvajánlatot: Michael E. Gerber – A vállalkozás mítosza c. könyvében nagyon szemléletesen leírja, hogy minden sikeres vállalkozásban kell, hogy legyen:
      – szakember, aki a termelésért felel
      – menedzser, aki rendet tart az adminisztrációban, emberekel stb.
      – vállalkozó, aki a jövőért felel, új ötletei vannak és pénzé tudja tenni a produktumot.

      Ezek a szerepkörök koncentrálódhatnak akár 1 személyben is.

      Gondolj bele, minimális számviteli ismeretek nélkül sem lehet vállalkozni. Ha nem tartjuk be a szabályokat, mert mondjuk nem ismerjük lehúzhatjuk a rolót a büntetések stb. miatt is.

      Az online marketing tudás is egyre inkább ilyen létszükséglet, sőt egyre inkább az lesz. Valakinek ez lehetőség, valakinek ez szomorúság.

  3. Teljesen egyet tudok érteni a bejegyzés tartalmával. És az a tapasztalat, hogy óriási eredményeket lehet elérni pusztán a szövegek megváltoztatásával. Éppen tegnap kaptam levelet egyik ügyfelemtől, aki táplálékkiegészítőket forgalmazó weboldalt üzemeltet. Nem tartotta elég hatékonynak az oldalt, ezért engem kért fel a szövegezésre. Engedélyével idézek a leveléből:

    “Ami a legnagyobb örömhír ,hogy a lap az új szöveg megjelenéssel nagyon sikeres .Megrendeléseink megsokszorozódtak.A régi havi 4-5 helyett most napi 5 megrendelés is befut.Hétvégeken még több is.”

    Ennyit számíthat egy jól megírt szöveg.

  4. Szabolcs szerint:

    “Ezek az arányok egy átlag céges weboldalra vonatkoznak, nem úgynevezett kutyanyelv oldalakra vagy blogokra”
    ha szabadna két kérdést feltennem, mint műkedvelő:
    1, mi az a “kutyanyelv” oldal
    2, milyen arány vonatkozik a blogokra?:)

    • 1. A kutyanyelv oldal az – amit biztos mindenki látott már -, ami 1 db jó hosszú oldal, amin egy nagyon hosszú értékesítési szöveg található. Semmi mást nem lehet ezen a “honlapon” csinálni, csak megrendelni feliratkozni stb. Vagyis vagy végrehajtod a célt vagy visszafordulsz. Ezért mindenki, aki nem teljesíti ezt a célt visszaforduló látogató lesz. Itt már az 50%-os visszafordulás (és ebből következően 50%-os konverzió) elég fantasztikus eredmény!

      Nem mondom, hogy ezek az oldalak bizonyos esetekben nem hatékonyak, de más kategória, mint egy normál céges weboldal.

      2. Blogokra azért más az arány, mert a látogatók egy jó része már visszatérő látogató lesz (pont ez a lényege a blognak) és ezek a látogatok a legtöbb esetben már ismerik a blogon kívüli tartalmakat. A legtöbb esetben elolvassák a bejegyzést és sarkon fordulnak. Ezért is magasabb egy blognak a visszafordulási aránya. Egy blogot is tartalmazó weboldal esetében a visszafordulási arányt az új látogatók szegmensében érdemes vizsgálni, ott kijönnek ezek a sarokszámok.

  5. Andrea Zsuzsanna szerint:

    Nagyon jó az OMA. ! Én egy hónapja ismertem meg az online marketinget . Számomra nem kérdés az, hogy meglehet-e csinálni, mert itt olyan segítséget kaphatok ami a fejlődésemet segíti. Köszönöm, hogy a segítség mellet a legfrissebb tájékoztatásokat is elérhetem.

    • Igyekszünk! Köszönjük!

      Legközelebb a honlapod címét is add meg, nehogy valaki azt higgye, hogy nem valós a hozzászólásod. Pláne gyanús lehet valakinek, ha ilyen jókat írsz! :-)))

  6. Andrea Zsuzsanna szerint:

    Nekem még nincs honlapom ! Egyenlőre csak az ingyenes online tájékoytatást vettem igénybe. Azért irtam csak jókat, mert sok oldalt böngésztem és az összehasonlítás után jutottam el erre a következtetésre. Én már most látom, hogy csakis rajtam múlik, hogy mennyire leszek sikeres., miután tudom alkalmazni a tanultakat. Én most még semmit nem tudok az internetről, csak írni tudok. A nehézségekről is olvastam. De csak addig nehéz ameddig ugy tekintunk rá ! Annyit már megértettem ezekből hogy inkább mások hibáiból szeretnék karriert építeni, és ezt köszönöm, hogy megosztják velünk. Én is megfogom osztani majd amit hibának írhatok fel magamnak.

  7. Már a bejegyzés címe eldönti, hogy elolvassák vagy nem. Ha ezen az akadályon túl jutottál fenn kell tartani a figyelmét az olvasónak. Nem könnyű, de meg lehet csinálni. A visszafordulási arányt én naponta csekkolom, biztos ami tuti.

    • Horvaz szerint:

      Az OMA-s fiúktól már sok jót hallottam, olvastam. Nálad az utolsó mondat a mai AHA élményem! :)

      Köszönöm!

  8. Andrea Zsuzsanna szerint:

    Itt az is a jó, hogy ütős tanácsokat osztogatnak. Én azért fogadom meg, mert nagyon jó! Köszönöm, hogy aktívak is vagytok !

  9. Mennyire örülök látogatásodnak! Legyünk őszinték, érdekel?

    Szerintem kezdjük a közepén:

    “Van saját honlapod, webmestered még sincs belőle elegendő pénzed?”

    • Andrea Zsuzsanna szerint:

      Kedves fabos ! Köszönöm a felajánlásodat, de kivételesen más terveim vannak. Társhonlapot nem akarok, de szívesen veszem ha segitenek az elindulásban. Az ajánlatod nem egyezik az én szolgáltatásommal és termékeimmel sem. De szivesen reklámozom az OMA-t mer az sok embernek segit. Szeretek megdolgozni a sikeremért. Te nem webmester vagy véletlenül ?

  10. Andrea Zsuzsanna szerint:

    Nincs webmesterem, és a webmesterre pénzem, de én bizom az analytics segit az egyensulyban és az induláshoz. A kifutási időre honlapra se kell költeni. Köszönöm a kérdést , az induláshoz a webmester oriási elönyt jelent mindenkinek.

  11. Andrea Zsuzsanna szerint:

    Az előzőhőz annyit szeretnek még hozzáfűzni, nem analyticsre gondoltam, hanem ADWORDS-re !

  12. Újabb értékes írás, köszönöm!

    Már amúgy is elkezdtem átírni a honlapomat az itt szerzett tudást is felhasználva, ez újabb löketet adott!

    • Andrea Zsuzsanna szerint:

      Kedves F. András ! Nagyon ötletes a honlapod. Vicces amikor porrá válik a rákattintás zseniális. Régen használtak kék hátteret az internetes világban ma már lehet válogatni a szinekből. Nem volt türelmem végig olvasni a háttér miat lehet egy kérésem változtass a szineken erre kellene fektesd a hangsulyt elöször, szerintem fantasztikusan megtudod oldani. A fekete kutyus hátterének világosabbnak kellene lenni ,igy jobban tudna érvényesülni. Te véletlenül nem a képeket szerkeszted ?

      • Szia! Köszönöm a kritikát! Tulajdonképen az egészet én szerkesztem, saját kutyám és élete.

        • A sötét hátteret erre fogom lecserélni, ez lesz az új design:

          http://www.demonbonnie.hu/jQuery/eddigjo.php

          Csak ez még nem működik teljesen

          • Ha megengeded, csak két megjegyzés az oldaladhoz: a túl sok script nagyon csinos és ugyan akkor nagyon lassú oldalt is eredményez. Ugyan ez a helyzet a képekkel is, ha túlzásba viszi az oldal a mennyiségét, vagy a méretét.
            Ha az oldal lassú, nem biztos, hogy mindenki kivárja, amíg letöltődik.

            • Köszönöm az észrevételt!

              Tudom, hogy így lassabb lesz, de bízom benne, hogy nem vészesen. Az oldalanként megjelenő blogok számát leveszem 3-ra; így könnyebben áttekinthető lesz és a képek nem lesznek jelentős mennyiségben jelen, illetve most csak próba jelleggel vannak fent, nincsenek a blogra optimalizálva, (1024*768-as képek vannak csak bekicsinyítve)

          • Horvaz szerint:

            Nekem a kék nagyon tetszett, jól kiemelte a kutyusokat, akkor is, ha Bonnie fekete :)
            Viszont ezzel a famintázattal vigyázz, mert egyrészt az a közvetlenség vész el általa, ami az előzőnél tök jól megvolt (tappancsok stb), másrészt egy most indult nagy weblap ugyanezt kezdte használni, így a Tiéd (bár lehet, hogy előbb volt), kics it utánérzés lett.
            Közvetlenség alatt azt értettem, hogy nem egy kültéri kutyakiképző hirdetése vagy, hanem a lábamhoz ülhetne bármelyik tündér :)

            Nagyon jó ötlet ez a honlap!
            Ribizlinek kellett volna csinálnom egyet (vadászgöri volt). :)

            • Köszönöm a Te észrevételedet is!

              Nekem is tetszik a kék, de valóban nehezen olvasható rajta a fehér szöveg, ezért változtatom meg világosabb alapra.

  13. Az érdektelenség az oka ennek a jelenségnek. Nincs célja az oldalával, ezért nem is méri, hogy mennyire hatékony, amit írt. Ezért eszébe sem jut, hogy másokat bízzon meg a szövegírással.
    Kíváncsi lennék, hogy a választási kampány során kapott-e megbízást bármelyik szövegíró. A látottak alapján aligha. Itt tartunk.
    De lesz ez még jobb is!

    • Igy ahogy mondod: 1. nincs cél, 2. sokan nem is érzik át a szövegírásnak a jelentőségét.

      A szövegírási képesség egyébként kifejleszthető, hamarosan írunk még ebben a témában itt a blogon!

  14. Én amatőr vagyok a weboldal készítésben és üzemeltetésben, de az a véleményem, hogy a szövegnek nem csak a tartalma, hanem a helye és a mennyisége is lényeges. Szerintem az a jó oldal, ahol kevés keresgéléssel is el tudom dönteni, hogy megtalálom-e ami érdekel, vagy nem. Ha rögtön szövegáradatot zúdítanak rám, nem fogom végig bogarászni. Legjobb a témánkénti velős cím, rövid idézet és az “olvasd tovább>>” link, ahogy ezt itt is láttam.

    • Nagyon fontos az ergonómia is, vagyis hogy akár egy hosszabb szöveget hogyan tálajunk a látogatinknak. A hosszú, egybefüggő, nehezen olvasható szöveg tényleg taszító. Vannak azért olyan fogások, amivel egy terjedelmesebb szöveget is végig lehet olvastatni a látogatókkal, úgy, hogy érdekelje is őket!

    • Andrea Zsuzsanna szerint:

      Tc. Marosy László ! Én is amatőr vagyok. Kérlek iratkozz fel az ingyenes onlie tamfolyamra , ha minden alkalommal követed akkor megérted nagyjából az összefüggéseket. Az ingyenes honlapok nem hozzák a szinvonalat. Mi a Te profilod ? Az oldalakból akarsz jövedelmet, vagy van valamid amit értékesiteni szeretnél? A blognak és a honlapnak az a célja, hogy bemutatkozunk és a figyelemfelketése a célunk. Azaz nem frappáns szóval elhuzzuk a mézesmedzagot, hogy feliratkozzanak rá, hogy késöbb a Te személyedet szakértelmedet kikérjék. Vásárlásra ösztönözni az embereket csak reklámmal nem lehet. Én csak azt modom amiről olvastam. Ezért vedd jobban szemügyre mivel tudsz elő rukkoli.

      • Kedves Zsuzsnna! Hogy mivel foglalkozom, az a weboldalamról kiderül, nézd meg.
        Én ugyan amatőr vagyok (mert nem ebből élek), de nem teljesen kezdő. A tanfolyamokon már részt vettem, és ennek hatására a G. Analytics-et is használom, vagyis inkább még csak kóstolgatom.
        A weboldalamat magam készítettem, és még tovább fejlesztem, ezért is van az a néhány nem működő link.
        Nagyon tetszik a lelkesedésed. Ha elkészül az oldalad, látni szeretném. Mivel foglalkozol?

        • Andrea Zsuzsanna szerint:

          Kedves M. László ! Rendbe van, ha elkészül az oldalam megmutatom! Mikor lessz kész a Te oldalad ? Azt tanultam, hogy a honlap rögtön azt kell, hogy tükrözze mitől vagyunk másak, jobbak és többek ? Mi van nekünk ami másnak nincs, rövid határidő stb. ami a főoldalra kerül 2-3 másodperc alatt eldönti a kereső, hogy ez kell-e neki ?

          • Kedves Zsuzsa!
            Ha úgy vesszük, kész az oldal. Legalább is ami a cég bemutatását illeti. Ha úgy vesszük, soha nem lesz kész, mert folyton bele javítok, ha valami új infóhoz jutok, vagy új ötletem támad. A néhány nem működő link olyan oldalakra mutat, amik mégy csak készülnek, de ezek már nem a cégemről, hanem a szakmámról szólnak.

  15. Andrea Zsuzsanna szerint:

    Kedves András ! Biztos mondanivalód van a szinekkel, hogy mindent kereséssel lehet megtalálni. A rákattintás szövegét alig lehet észre venni.Jó a kék szin, de szerintem az árnyalaton kéne picit világosítani, javítani, hogy lehessen látni a szöveget. A fekete fényes szőr az nagyon jó. Szeretem én is a kutyákat. Nekem is volt ehhez hasonló, illetve édesanyámnak. Fehér volt a gallérja és a farka vége. Mindennap amikor eljött az öt óra édesanyám arra lett figyelmes, hogy megállt az elöszoba ajtajánál és sírt kaparta az ajtót. Ki kellett engednie, kiült a ház elé és várta mikor jövök haza. Ettől a naptól kezdve mindennap a ház elött várt. Én értettem az ő nyelvét és mindenhova elkisért, amikor lehetet. Amúgy nagyon jónak találom a kutyabarátok körének ezt az oldalt. Minden benne van ami kell. Gratulálok a szinvonalas tartalmakhoz.

  16. Andrea Zsuzsanna szerint:

    Kedves Fekete András ! Nem tudom mi a célod az oldallal ? Melyik célközönséget akarod megtalálni ? De van egy ötletem ! Ha kutyatartokat akarsz megcélozni akkor olyan,boltot kellene ajánlanod ahol minőségi szolgáltatást kaphat a kereső. Az eladó szakértelme, orvosok és kórház, éjszakai ügyelet ajánlás. A fő oldalon pulzáló szöveget felváltva 2-3-4-et ami jelzi a főbb tartalmakat, rákattintással elérhetővé teszi pl. rögtön, hogy kutya kórház.

    • Eleinte semmi célom nem volt a honlappal, csak érdekelt, hogyan kell elkészíteni egyet és elkezdtem megtanulni. :)

      Most már lesz talán valami cél:
      Csapatomat és a mentokutya.eu -t népszerűsíteni a kutyáinkon keresztül.

  17. Andrea Zsuzsanna szerint:

    Elindult egy uj téma amire érdemes időt szentelni. Az ADWORDS arról, szól, hogyan ismerheted meg vevöidet. Fehér Márton mondta, hogy az ADWORDS+Analitics eggyüt a leghatékonyabb. Nagyon érdekesnek találom ezt a megoldást.

  18. A honlaplátogató ügyfelem nem láthatja a becsületes arcomat, az őszinte tekintetemet, az íróasztalom összevisszaságát, a raktárkészletemet, és a szervizvezetőm felkészültségét sem ítélheti meg. És még nagyon sok egyebet sem, amiket egy ajtónyitásos üzlet kereskedelmi ügymenetében hatékonyan felhasználhatok a sikeres üzlet érdekében. Csakis a bizalomépítő rendszerem által, a szövegemmel tudom felkészíteni őt, a leírt szavakkal kell helyettesítenem mindazokat a szakmai kereskedői “fogásokat” (marketinget) amelyek hagyományos kereskedelemben megelőznek egy üzleti sikert. A szövegem segítségével kell kialakítanom azt az arculatot, amely a látogató ügyfelem elméjében alakul ki, és amelynek a vásárlás melletti döntés kialakításában döntő szerepe van. Ugyan ezt valósítom meg napmint nap az üzletemben, csakhogy ott sokkal interaktívabb a vevőformálás folyamata, mivel menet közben tudok , akár több alkalommal is stratégiát váltani, mivelhogy azonnali visszajelzés, reakció segíti a munkámat. Az Internetes értékesítésnél kénytelen vagyok tipizálni az ügyfélreakcióját, és ezáltal lemondani mindazokról, aki nem úgy reagálnak egyes alkalmazott technikákra, mint ahogyan azt képzeletben, előre elterveztem.
    Pld.: mindig van, aki hibásan használja a keresőt. Úgy mint ” aku ár ” vagy ” 3kerekű bicaj ” keresőszavak alkalmazásával.
    Itt érdemes elgondolkodni, hogy reménytelenül erős kulcsszavak helyett ilyen kósza, hibás keresőszavakra optimalizálással lehet, hogy annyi vevőt elszednént az erősektől, amennyi egy 1 személyes vállalkozást eltarana….
    Szükségem volna egy olyan interaktív technikára, amely azonnak jelezne a monitoromon, hogy pld: egyik visszatérő ügyfél sokáig olvasgatja, nézegeti egyik 100000-Ft feletti termékemet, és az én kezdeményezésemre tudnám őt megszólítani, éppen mint a valóságban, ha látom a fényt megcsillanni a szemében. ( perszer nem mint a TESCO biztonsági őre :-)
    Úgy tudom, hogy Amerikában, ahol előrébb járnak e téren, 30%-al növelték az eladásokat, ilyen alkalmazásokkal.
    Addig pedig marad a szövegem, mint egyetlen és egyoldalú bizalomépítő eszközöm.
    Zoltán
    http://www.villanybringa.hu/
    (ennyi szöveg után én is megérdemlek egy kis reklámot :-)

  19. Andrea Zsuzsanna szerint:

    Szeretném kérdezni, hogy a hírlevelek utolsó sorát, miért kell ilyen nyakatekerten megfogalmazni ? Van szép magyar kifejező mondatok. Hasonlít az angol megfogalmazásokra. Állító mondatban kijelentéseket ír és a tagadás a vége. Az angol nyelvtan más mint a magyar. Én a következőket csináltam. Elovastam a szöveget és arra gondoltam, mi ez vicc ! Többször is elolvastam és elhagytam a lapot. Utána visszatértem, mert izgatot a játék értesítő. Úgy gonsdoltam, hogy lehet velem van a baj. Nem értem mert nem egyértelmű. Utána kiváncsiságból megnéztem mi fog kisülni belőle. Igy szépen leiratkoztam. Izgatott lettem, hogy se játék utána, se hírlevél. Ma kaptam egy másik oldalról egy ugyanijen hírlevelet. Kértem a fiamat, hogy nézze meg mit szól hozzá ? Ő csak olvasta és mondom neki, hogy mit gondolsz róla ? Láttam, hogy ő is zavart volt. Ecseteltem,hogy nézze meg mit ír és ha követem az utasítást és azt csinálom akkor leír. Kiváncsi volt ő is és leiratkozot egy másik oldalamról. Tudtuk ,hogy nem stimmel a szöveg, de mégis a kiváncsiság győzött. Köszönöm a tanulságot. Figyelejetek oda Ti is és szeretném hallani mit gondoltok erről.

  20. Weboldal szerkesztést, (azt hiszem ez kicsit nagyképüen hangzik) ingyenes portálokon kezdtem, semmit nem tudtam róla…(folyamatosan próbálom tanulni, több-kevesebb sikerrel)
    Tapasztalatlan embernek, mint amilyen én is vagyok bizony nehéz az írás.
    Ha sikerül is összehoznom, akkor sem vagyok biztos benne, hogy jó az egész.
    Van egy nagyon fiatal weboldalam, már nem ingyenes portalon. ha valaki segítene javítani rajta, nagyon örűlnék neki

  21. Kedves Vali!

    Nem rossz a szöveged! Sőt az átlagosnál sokkal jobb. De még lehetne rajta javítai, kövess bennünket, a témában még fogunk adni hasznos tippeket, ötleteket!

    Pl.: a legújabb bejegyzésünk:
    https://www.online-marketing-akademia.hu/blog/2010/04/megnyero-szoveg-2-axiomaja/

    Látom használsz Google Analyticset! Remek, ha valamit módosítasz, akkor meg tudod nézni, hogy javult-e a honlapod eredményessége vagy nem.

    Illetve a különböző szövegek teszteléséhez használj Website Optimizert! Erről bővebben itt írtunk:
    https://www.online-marketing-akademia.hu/blog/2010/02/google-website-optimizer-split-test/

    • Elemezzünk egy kicsit.
      Tehát: nézzünk meg egy termékem: http://www.villanybringa.hu/pr.....duct_id=52
      Először nagyon tetszett a szövegem, úgy éreztem, hogy megfogható, igaz, és életszerű, amit át szerettem volna küldeni az olvasónak, az át is ment. De…………….
      Nem működik. Egyetlen kerékpárt nerm adtam el innen. Én gondolom, hogy miért, ezért átalakítás előtt áll a termékismertetés, a szöveg, de kíváncxsi lennék a Ti véleményetekre is.
      Hátha tanulunk belőle.
      Zoltán

      • Szia Zoltán!

        Egyelőre csak két dolog: a “Tisztelt…” részt dobd el! A következő 1-2 mondat is felesleges. Mire elolvassák a látogatók, eltelik 3-4 másodperc és még nem keltesz kíváncsiságot.

        Illetve azt látom, hogy Te már elektromos bringát szeretnél rám “sózni” de még abban sem vagyok biztos, hogy erre nekem szükségem van.

        Egyelőre ennyi, de hamarosan adunk további mankókat, tarts velünk!

  22. Kedves Márton!
    A szöveg írással kapcsolatos összefoglalás telitalálat. különösen a második fejezet.
    30 éve vagyok három az egyben “tudományos kisiparos”
    Nekünk minden esetben a bel és külföldi kiszorítósdit kell kivédenünk.
    Olvaslak tovább. Sikert kíván
    Isti

  23. Andrea Zsuzsanna szerint:

    Én a szövegírásokkal úgy szoktam tenni, hogy kéznél van egy füzet, ha valami eszembe jut akkor elkezdem írni, mint egy szerelmes levelet. Csak irom és irom és amikor már kész akkor, férre teszem. Hagyom leülni a témát és visszatérek rá. Kielemezem amikor megint erre akarok rátérni. Valahogy sosem vagyok igazán megelégedve, de arra is jó, hogy az ötleteket rögzítsem. Szoktam telefonra is mondani gondolatokat. Ezek késöbb összefognak kovácsolódni. En már nagyon várom az ötleteket, hogy még mit lehet hatásosan alkalmazni a szövegírásnál.

  24. Kornél szerint:

    A leírtak alapján a visszafordulási arány vizsgálatának akkor lenne értelme, ha mindenki a főoldalra, vagy a bemutatkozó oldalra érkezne. Egy nagyobb honlapnál, aminek több száz, vagy több ezer aloldala van, a keresőkből értelemszerűen nem ezekre az oldalakra érkeznek a látogatók, hanem arra a tartalomra, amire a találat mutatott. Így a honlap visszafordulási aránya nem mérvadó arra nézve, hogy mennyire jó, vagy rossz a bemutatkozás.

    Sokkal inkább azt kellene vizsgálni, hogy egyes aloldalaknak mekkora a visszafordulási aránya, és ahol magasabb számot tapasztal az ember, ott lehet valami bibi.

  25. Kornél szerint:

    Viszont ha már visszafordulásról beszélünk, lenne egy kérdésem. Cikkeim vannak fent a neten. Az egyik legnépszerűbb cikkemet csak az idén 8.800-szor nyitották meg. A fontos kulcsszavakra első helyen van a Google-ben, ezért is ilyen “magas” a látogatottsága.
    Ami érdekes, hogy a cikk elolvasása kábé 5 percet vesz igénybe, és az oldalon töltött átlagos idő több, mint 5 perc. Vagyis a látogatók nagy része végigolvassa a cikket. Mégis a visszafordulási arány ennél a cikknél 81 %. És itt jön a kérdés: Akkor most érdekes az emberek számára ez a cikk, vagy sem?

    • A cikk lehet, hogy érdekes volt, sőt az alapján amit leírtál ezt gyanítom, viszont nem mentek tovább az oldaladon, mert az is visszaforduló látogató, aki ugyan elolvassa a cikket, de nem néz meg más tartalmat. A cikk végén kellene hatásosabban tovább invitálni a látogatókat.

  26. Andrea Zsuzsanna szerint:

    Szerinten a jó szövegírás az ami felkelti az érdeklódést . Nemkell hosszú oldalt írni. Színesíteni kell saját történeteinkkel, vagy kihangsulyozni mitől vagyunk mások, hogyan tudunk segíteni abban amit keres, hogy az igényeit kitudjuk elégíten De szerintem a törödés az nagyon fontos, mert erre keresnek az emberek, hogy választ kapjanak a problémáikra. Lényegre törő és célzott kell, hogy legyen. És amikor elkészültünk vele belekell gondolni magunkat azok helyébe és átérezni, hogyan hat rám a szöveg. Ezt több nap több alkalommal kilehet elemezni. Ami még nagyon lényeges lehet a megnyerés és a taktika. Ehhez még van mit tanulnom, mert ma már mások az igények és a reklámhoz érteni kell.

  27. Kornél szerint:

    Köszönöm a gyors választ. Viszont ha nem haragszol, szeretnék még kérdezősködni egy kicsit. :-)

    Az érdekelne, hogy szerinted van-e értelme foglalkoznom a visszafordulással. Én ugyanis aszerint a logika szerint gondolkodtam, hogy ha a céltudatos felhasználó megtalálja, amire szüksége van, akkor nincs értelme tovább böngésznie az adott témában. Tehát ha egy lapon az orra elé tudok tenni minden hasznos információt, akkor a felhasználó szempontjából nem értékesebb-e az, hogy “Na, itt végre megtaláltam, amit kerestem.” Nincs-e nagyobb értéke egy olyan aloldalnak, ahol mindent megkap a látogató?

    Persze lehet, hogy teljesen hülyén gondolom, csak ezért nem törődtem eddig a visszafordulási aránnyal.

    • Andrea Zsuzsanna szerint:

      Én úgy gondolom ha mindent megad azt nem hiszik el. Inkább szétkellene szedni és célzottan eladni. Ha mindenkinek jo az nem jó senkinek !

  28. Én egészen amatőrként láttam hozzá a WEB Áruházam optimalizálásához, nem tanultam senkitől, és logikusan próbáltam előrébb cselezgetni magamat a találati listámon. Csupán azzal, hogy releváns ( és relevánsnak is látszó ) tartalmat, szöveget alkalmaztam, működni kezdett a dolog. Újjongtam minden felismerésnél, és sikernél. Ez egészet nagyon izgalmas dolognak tartom ma is. Később ingyenes ismeretanyagokban visszaköszönni láttam az általam alkalmazott technikák egy részét. Majd a héten megrendeltem az OMA keresőopt. szakkönyvét…
    Az általam alkalmazott sorrend nagy előnye, hogy más technikákat is alkalmazok, mint ami a tananyag, egyéni logigával közelítem meg a feladatot, így úgy gondolom, hogy stabilabb a helyezésem, mintha egyből a bárki által megvásárolható tudást használnám. Na persze 2500 munkaóránál tartok, de 52 kulcsszóra első helyezésem van, és jelenleg piacvezetőként emlegetnek a szakmában.
    Autódidakta módon most hallom először, a visszafordulási arány mibenlétét, azaz, hogy visszafordulásnak tekinthető, ha nem megy a látogató másik oldalamra. Miért is menne, hiszen megtalálta azt, amit keres, elolvasta, ott marasztaltam annyi ideig, amíg a számára hiányzó ismeretanyagot beszerezte, értékelte.
    Szerintem sokkal veszélyesebb esemény lehet az, ha a látogató 10 másodpercet tölt az oldalamon, és visszapattan onnan, mert nem találta meg azt, amit keres, és keres tovább. Szerintem a google is így értékelheti a tesztelésénél. Kövezkezésképpen hátrábbsorolja azt az oldalt, ahonnan visszapattan az ügyfele, és előrrébb azt, ahonnan weblapon belül még végigolvas, vagy 16 oldalt.
    Zoltán

    • Kornél szerint:

      Na igen, valahogy így érzem én is. Ha a lap aljára helyeznék valami szöveget, amivel arra csábítom a látogatót, hogy nézzen meg más tartalmakat is a honlapomon, amelyek nem olyan relevánsak az ő szempontjából, akkor úgy érezném magam, mint egy piaci kofa, vagy egy házaló ügynök, aki rá akarja beszélni az embereket, hogy olyasmit is vegyenek meg, amire talán szükségük sincs.

      Csak azért továbblapoztatni a látogatóval, hogy szép legyen a statisztikám, majdnem egyenértékű számomra a csalással.

      Hangsúlyozom még egyszer: Ezt csak ÉN gondolom így, mindazonáltal meggyőzhető vagyok!

      • Írj alánlást, előzetest, linket. Tégy fel gonolatébresztő kérdést. Karolj az ügyfeledbe, és semmiesetre sem tukmáld, vagy reklámozd, netán dicsérd magad, mert ösztönösen ellenáll, és elveszted, ahelyett, hogy megnyernéd.
        Zoltán

      • Kedves Kornél!

        Ha az interneten eladni szeretnél (vagy terméket, szolgáltatást vagy akár tartalmat, ami Neked reklámfelületet jelent), akkor azért mindenképpen valamilyen formában meg kell küzdeni.

        Az egyik véglet, ha nem teszel semmit, nem ajánlasz semmit, nem “tukmálsz” semmit, akkor nem is lesz sok érdeklődőd. Nem fogják megcsinálni az emberek a Te üzleti célod.

        Ha túl erőszakos, nyomulós vagy, azzal elriaszthatsz sok érdeklődőt.

        Találd meg az optimális utat, kelts érdeklődést, vágyat az olvasódban, ne azt érezze, hogy Te nyomulsz, hanem adj olyan információkat, ajánlásokat, amik alapján a látogatód fogja azt érezni, hogy neki van szüksége Rád. Ez a művészet.

  29. Kedves Márton!

    Látom, hogy többen is kértek tanácsot, szeretnélek én is kifaggatni.
    A következő oldalon, http://kikeletjogakozpont.hu/oet-tibeti-jogaritus
    egy jógatípust, vagyis egy tanfolyamot jelenítünk meg.

    A következő a problémám: a honlap többi részéhez képest nagyon sok találattal
    rendelkezik ez a bemutatórész, mégis elég kevesen jönnek el a tanfolyamra.

    Hol a hiba? Látsz-e olyan részt, ami baki lehet?

    Önmagában az, hogy a többi aloldalhoz képest meglepően nagy látogatottságot
    generál ez az oldal jó hír, viszont miért nincs konverzió?

    Nagyon köszönöm a segítségedet,
    Fürjes-Palotás Balázs.

    • Szia Balázs!

      Első blikkre a fő meglátásom, hogy szerintem nem rossz a szöveg, csak a mondanivaló sorrendje nem ideális.

      – előbb mondjátok el, hogy mit nyerek ezzel a tanfolyammal, hogy fogom magam érezni, hogyan fog javulni az életminőségem stb.
      – utána jöhet az, hogy kinek ajánljátok;
      – jöhetnek a referenciák;
      – majd utána írjátok le azt hogy miből áll, hány perces, ki vezeti;
      – a végén pedig jó ha rögtön lehet jelentkezni, ne kelljen kattintgatni.

      De ez még csak a jéghegy csúcsa, nagyon sok bevált fogás és finomság létezik, a témában még fogunk írni!

      • Kedves Márton!

        Megfontolom a javaslataidat. Valójában ez egy új szempont és nagyon értékes, pár dolgot már most kijavítok.

        De.

        Az ötletek, amiket leírsz valójában olyan szempontból fontosak, hogy egyáltalán végigolvassák-e a szöveget.

        Nekem a fő problémám nem az aloldal látogatottságával, hanem a konverzióval van, vagyis, hogy utána hányan jönnek a tanfolyamra.

        Rosszul gondolom, hogy a tartalom sorrendje valójában ezt nem befolyásolja?

        Köszönöm válaszod,
        Fürjes-Palotás Balázs.

        • Kedves Balázs!

          Ha nem olyan sorrendben tálalod a tartalmat, ahogy az az olvasóid figyelmét és érdeklődését felkelti, akkor azt fogják érezni, hogy szöveged unalmas, nem köti őket le és nem leszel meggyőző. Pl. saját magamból kiindulva, (nem vagyok nagyon jártas a jógázásban sajnos), az eleje a szövegednek nekem száraz volt és még azt sem tudtam, hogy nekem való-e ez a tanfolyam, de Te már arról beszéltél hány órás stb.

          Hiába van sok látogatód, ha azok nem olvassák el végül a szöveged és nem is keresik azt, hol lehet jelentkezni. Ha van látogatottságod, akkor innentől nagyrészt a szövegen múlik a konverzió. Az emberek úgy olvasnak, hogy ha egy bizonyos szint alá ugrik az érdeklődési mutatójuk, akkor megszöknek. És bizony nagyon nem mindegy mit és hogyan mondasz.

  30. Eddig nem figyeltem a visszafordulási arányt…de most megnéztem és meglepő módon a magyar oldalon nagyon jó az eredmény szemben a német oldallal, ahol kevesebb mint a látogatók harmada megy tovább:-( Természetesen a szöveg ugyanaz, a főoldalon még nem látszik, hogy magyar vállalkozás, nem értem a különbséget.
    Azt is rosszul hittem, hogy jó adwords hirdetést írtam (németül), de ezek szerint…pedig semmit valótlant nem állítok. Mire számítanak akik mégsem nézik végig az oldalt, nem tudom. Egyébként az is számít hová van belinkelve az oldal? A magyar a tematikus lap.hu oldalak miatt teljesít jobban?

    • A nem túl jó visszafordulási arány 2 dolgot jelenthet:

      – maga az oldal nem elég bizalomgerjesztő azoknak, akik rátalálnak. Lehet, hogy magyarul minden OK, de németül valahogy nem “jön át” a látogatóidnak.

      – német nyelvterületről a linkjeiddel, egyéb látogató szerző megmozdulásaiddal nem a megfelelő célcsoportot vonzod az oldalra.

      • Csak egy kérdés: Sok böngésző képes megnyitni több lapot. Én és nemrég hallottam egy ismerősömtől, hogy ő is – megnyitok 15-20 lapot is Operával – mert megtehetem és nem akarok várni külön külön a megnyitásra. Tehát megnyitok 20 oldalt és elkezdem olvasgatni, közben elmehetek ebédelni, aludni vagy bármi mást – akár órákra is. Sőt másnap, harmadnap stb, amikor újra bekapcsolom a gépet, az Opera újra megnyitja a 20 oldalt. Tehát létezik olyan oldal, amit talán el sem olvasok, vagy elkezdem, de 4 másodperc után már becsukom, mert látom, hogy nem arról szól, ami érdekel. Honnan tudják a statisztika programok, hogy 4 másodpercig vagy 4 napig olvastam egy oldalt, ami 4 napig nyitva volt?

        • A kérdés jó. Sehogy nem tudjuk mérni, hogy az utolsó oldalon mennyi időt tölt a felhasználó, mivel ezek az analitikai programok (a Google Analytics is), az oldalletöltések között mér időt, mivel az oldalletöltődéskor fut le újra a követőkód. De egy munkamenet 30 percnél hosszabb időre nem szakadhat meg, vagyis 30 perc elteltével, ha nincs újabb oldalletöltés, akkor úgy veszi, hogy kiléptél. Az utolsó oldalon eltöltött időt nem számolja bele a látogatás hosszába és az ebből számított átlagokba sem.

          Itt van egy ide vonatkozó link:
          http://support.google.com/anal.....er=1006253

  31. Úgy látom, hogy az ilyen marketinges eszmecseréket évekig lehetne olvasgatni, de mégsem derül ki belőlük, hogy mi az a biztos módszer, ami miatt végigolvassák a látogatók a szöveget és a végén meg is rendelnek valami hasznos dolgot. Az eladást ki tudja 2 nap alatt vagy akár 2 hónap alatt megtanulni? Főleg úgy, hogy semmi garancia arra, hogy amilyen tanácsot éppen olvas az ember, az beválik-e, vagy a legjobb-e a helyzetünkben. Biztos módszer szerintem nincs, esetleg irányvonalak vagy fő szempontok. Amit eddig jó eladási módszernek gondolok, az az emberi természetre alapoz:
    1. Figyelem / érdeklődés felkeltése
    2. Vágy felkeltése – haszon ecsetelése
    3. Problémák kezelése
    4. Ajánlat adása
    5. Előnyök ismertetése
    + tanúk, elégedett ügyfelek véleményei többször is közbevetve.
    Érdemes TV-shop-ot nézni elemzés céljából, ott is jól megfigyelhetők ezek a lépések. Egyébként én is valami ilyesmit próbálok az olcsó receptek árakkal és spórolási módszerek témájú honlapomon. Minden építő kritikát szívesen veszek;)

Trackbacks

  1. OMA.hu szerint:

    Ismerős? “Üdvözöljük honlapunkon!” – Ugye ezt nem Nálad olvastuk? Új bejegyzés az OMA Blogon! http://bit.ly/dujT5O

  2. Gombos Zsolt szerint:

    RT @oma_hu: Ismerős? “Üdvözöljük honlapunkon!” – Ugye ezt nem Nálad olvastuk? Új bejegyzés az OMA Blogon! http://bit.ly/dujT5O

  3. Judit Bordás szerint:

    RT @oma_hu: "Üdvözöljük honlapunkon!" http://bit.ly/aPmbWN

  4. […] a fantáziátlan beköszönésekről és az elcsépelt szlogenekről, […]

  5. […] ami a legérdekesebb: első helyen az Online Marketing Akadémia cikke található, amely kb. azt ecseteli, mint amit épp most […]

Szólj hozzá!

*