Sufni tuning piackutatás

Sokunknak támadnak bomba vállalkozási ötleteink. Egy ilyen ötlet megszületésétől az üzleti sikerek elkönyveléséig gyakran nagyon hosszú buktatókkal teli út vezet.

Mindenre oda kell figyelni a legapróbb részletességgel, például: jogi környezet, termék fejlesztés, design, ügyfélszolgálat, marketing, pénzügyi likviditás, logisztika és miért hagynám ki a marketinget.

Egy vadi új koncepción alapuló szolgáltatás vagy termék kifejlesztésére vagy bevezetésére rengeteg idő, energia és pénz elmehet, mire az első vevőkhöz eljut. Ha eljut. Hiszen mekkora bukta van abból minden szempontból, ha az újonnan kifejlesztett terméket újra kell tervezni vagy csomagolni már az elején? Vagy ami még rosszabb, zseniális a termékünk, de nem kell senkinek…

Mi az amit soha ne hagyj ki egy új termék vagy szolgáltatás indításakor?


Hát persze, a piackutatást. Még mielőbb belevágnánk az egészbe a kezdeti hatalmas lelkesedés közepette, szálljunk vissza picit a földre. Készítsünk tervet arra vonatkozóan, hogy a mekkora szellemi és anyagi beruházásra van szükség, mennyiért tudom előállítani a termékem vagy mekkora rezsiköltségei vannak a szolgáltatásomnak. Nem árt megtervezni, hogy minimum mennyiért fogom tudni eladni.

Nem szeretnék lebeszélni senkit arról, hogy megvalósítsa álmait, sőt mindenkit inkább arra buzdítanék, hogy lépjen ki a komfort zónájából és nyugodtan vágjon bele új dolgokba és tanuljon meg mindent ehhez kapcsolódóan, ami segíti őt üzlete építésében. De ezt ésszel tegye!

Megvan a nagy ötlet. Hogyan kutass?

Válassz a 3 módszer közül!

1. Kövesd Bill Gates ötletét:

Kérdezd meg az utca emberét az ötletedről! Ha azt mondja, hogy tuti nyerő ötlet, akkor mehet az egész projekt a kukába. Ha azt mondja, hogy őrültség, tuti nem fog működni, akkor pedig áll neki a megvalósításnak.

2. Bízz meg egy nagy közvélemény kutató céget

Keress egy kompetens kutatócéget, aki egy fullos reprezentatív piackutatást készít Neked, még kapsz is hozzá színes-szagos kimutatásokat stb. (Igazából azt hozza majd ki, amit hallani szeretnél!) Ennek persze már egész komoly költsége van (akár több millió forint is), de hát a nagy biznisz reményében…

3. Csinálj házilag egy gyors és olcsó piackutatást

Én személy szerint ezt ajánlom: készíts egy rém egyszerű, akár 1 oldalból álló weblapot. Írj le mindent a termékedről vagy akár a szolgáltatásodról, mutasd be úgy, mintha már kész lenne. Lehessen rendelni belőle vagy ajánlatot kérni vagy további infót, termékmintát igényelni.

Futtass pár 20.000 Ft-ért AdWords kampányokat pár hét alatt. Nézd meg egyáltalán találsz-e a témára behúzható látogatókat. Van-e kereslet a terméked iránt? Érdeklődnek / vásárolnak-e az emberek?

Miért az AdWords?

  • azonnal indítható;
  • folyamatosan alakítható;
  • sok mindent tudunk tesztelni benne;
  • rengeteg információ kinyerhető a statisztikákból;
  • teljes eredmény és költség kontroll.

Ha semmi vagy nagyon gyér az érdeklődés, akkor jobb, hogy most derült ki, hogy valami nem stimmel…

Ha voltak érdeklődők vásárlók, akkor:

  • Hívd fel őket telefonon, beszélgess velük, főleg róluk, az igényeikről stb.
  • Mindenképpen közöld velük, hogy próba vásárlási / piac kutatási célból készítetted a honlapod!
  • Ha tudod, vond be őket a termék fejlesztésébe és tesztelésébe!
  • Tesztelj több termékváltozatot is az első tesztek tapasztalatainak függvényében!

Rengeteget fogsz ezekből a kutatásokból tanulni, anélkül, hogy vagyonokat költöttél volna és anélkül, hogy olyanoknak hagynád, hogy lebeszéljenek az ötletedről, akiket nem is érdekel. Továbbá biztos, hogy nem fogsz zsákutcába szaladni egy ilyen kutatás után. Nem fogsz hónapokat pazarolni életedből és százezreket, milliókat potyára befektetni.

A fent leírt módszer nem csak internetes termékek és szolgáltatások esetében alkalmazható sikerrel!

Ha van tapasztalatod ilyen vagy hasonló házi piackutatásokban, oszd meg velünk!

Hozzászólások

  1. Jó! Nagyon jó! :)

    Igaz, hogy már lerágott csont, mégsem elegen alkalmazzák. Nem lehet elégszer elismételni, mivel valóban nagy hasznát veszi későbbiekben az ember.

  2. Szia Márton!
    Nekem van ilyen tapasztalatom. Mondjuk nem weblap + AdWords kombinálásával, hanem weblap + célközönséget megmozgató fórum segítségével.
    Mivel a bizalom elnyerése számunkra nagyon fontos volt, piackutatás jelleggel sem állítottunk félrevezető információkat a honlapon. Meggyőző dizájnnal és szakmai szövegekkel bizonyítottuk a hozzáértésünket, és hogy magas színvonalú dologról van szó.
    A termék prototípusának legyártása előtt már kaptunk rengeteg, jobbnál jobb érdeklődő e-mail-t, tanulságos véleményeket.
    A piackutatáshoz is hatalmas lelkesedés kell. Lehet, hogy kevés pénzből is megoldható, de komoly idő- és energiaráfordítást igényel.

    • Szia Viktor!

      Ugye milyen jó a leendő vásárlók ötleteit, visszajelzéseit felhasználni. Kevesen alkalmazzák…

      Azt én sem javaslom, hogy félreérthető információkat kommunikáljunk piackutatás jelleggel! Pl. ha a termék még nem létezik, akkor előrendeléseket gyűjtsünk. Ne ígérjünk 3 napon belüli házhoz szállítást!

      Van egyszerűbb és összetettebb formája a piackutatásnak. Nálatok valószínűleg nem volt kérdés, hogy belevágtok, csak a termékfejlesztést szerettétek volna támogatni.

      Az általam leírt 1 oldalas honlappal, rendelési lehetőséggel is működik, ha egyszerűen, gyorsan kellenek a visszajelzések.

      • Burgyán Tamás szerint:

        Szia Márton!

        Egy új honlapot, szolgáltatást szeretnénk elindítani.

        Mi is szeretnénk piackutatást végezni a már meglévő és leendő ügyfeleink között.

        Nem szeretnénk semmi valótlant állítani vagy információt eltitkolni az nem

        etikus és helyénvaló az emberekkel szemben,

        de ugyanakkor féltve az ötletünket arra teljesen rávilágítani sem szeretnénk,

        hogyan működne ez az új szolgáltatás.

        Milyen megoldás tartanátok erre az esetre a legjobbnak,

        úgy hogy a leírt gondolataimat,elveimet ne hágjam át.

        Válaszotokat előre is köszönöm,üdvözlettel:

        Tamás

        • Egy ötlet: szerintem kínálj ingyenes tanácsadást, és aki a konkrét téma iránt érdeklődik, vele beszélgess el.

          Vagy egy zárt körben, zárt listára ne túl sok embernek küldd ki a konkrét ajánlatodat, ügyfeleid köréből talán nem fog kiszivárogni.

          Hirtelen ezek jutnak eszembe, de nem gondolom, hogy a postban leírt módszer etikátlan lenne. Még csak valótlant sem állítasz, csak a megrendeléseket később teljesíted…

  3. Viski Róbert szerint:

    Lehet, hogy lerágott csont, de mindig van olyan, akinek új, vagy olyan, akinek pont aktuális lenne de nem gondolt rá. Az én esetem jelen pillanatban egy harmadik verzió: Tudom, hogy kell, tervezem is, de egyenlőre csak tervezem, ugyan is egy kicsit elakadtam.

    A termék(kek) már jelen vannak a piacon, én mellé egy közösségi oldalt építek, tanácsadás, javaslat stb. A terméket viszik, online is és offline is, sokan ismerik, és egy nagy múltú cég is mögötte van, tehát a bizalom is megvan.
    Az oldal mégis új, sőt, a közösségi oldallal talán egy teljesen új dolgot hozok be a piacágra, bár ebben nem vagyok biztos… Bizonyos fórumokon, “elrejtett” weblapokon már működhet, de ha én nem találtam rá, akkor más sem.

    A kérdés csak az, hogy egy piaci területtől hogy kérdezed meg azt, hogy szerinte milyen lenne egy ezzel a témával kapcsolatos közösségi oldal, ahol nem csak tanácsadók, de “userek” is segítik egymást a tapasztalatokkal? Úgy értem ebben a iwiw, twitter, facebook mindenhonnan világban, hogy kérdezed meg mindezt úgy, hogy ne az legyen az első gondolata, hogy uhhh, még egy közösségi site?

    Én arra jutottam, hogy talán ezt nem is kell megkérdezni. Megfogom őket a termékeken keresztül, illetve a számos, színvonalas és nagynevű szakértői cikkeken keresztül.
    Szerintetek?

    • Jó a kérdés. Szerintem ha már olyan a nexus a közösségeddel, dobj be egy ötletelős játékot. Aki a leginnovatívabb ötletet adja, hogy milyen funkciók szükségesek egy ilyen spéci közösségi oldalhoz, kap valamit. Illetve ha van bármi ötleted Neked, kérdezz rá. Biztos kapsz rá választ!

  4. Nagyon bevált módszer amiről írtok, én is alkalmaztam eleinte. Azóta pedig a megrendelőim visszajelzései adnak roppant mennyiségű értékes információt, szintén egy egyszerű kérdőív kitöltése alapján.

    Köszönöm a nőnapi köszöntést :o)

  5. peter-v szerint:

    Épp azt csinálom. :-) Meglepő eredménnyel.

    Elsőre legtöbb kattintás Kínából és Indiából jött, amig a globális beállítás volt. India az új Kína, mondják kereskedő ismerőseim.

    Amivel csak azt akarom mondani, hogy a piackutatás nemcsak azt jelenti, hogy mi kutatjuk, hanem mi magunk is kutathatóvá válunk, és láthatóan ez a két hihetetlenül éhes ipari hatalom mindenre ráugrik, amiben pénzt lát.

    Szóval csak óvatosan, érdemes meggondolni, mennyi információt adunk ki – ajánlom mindenkinek.

    • Igazad van teljesen, de tesztelni elég szerényebb összeggel is, nem kell nagy láthatóság. Itt az AdWords előnye, hogy nem megjelenést, hanem kattintásokat vásárolsz, szemben azzal, ha pár napra kitennél egy bannert valahova.

      • peter-v szerint:

        Pontosan így gondolom, de mondom az adatokat. 5 forintos limitet adtam, megjelent 4500 alkalommal, abból volt 43 kattintás, és ebből 12 esett Kínára és Indiára. A többi viszonylag egyeneletesen szórt. 200 ft. Ez tényleg mini-mini kampány, nemde? :-)

        • Hát ez mikro kampány… :-) De ha megtudtad, amit szerettél volna, akkor az a lényeg!

          • Hagyom futni, csak kizártam Ázsiát, és mivel kevés de erős kulcsszavam van, tulképp nem oszt, nem szoroz. Igazából az a nagy kérdés, hogy statisztikailag tartható-e az egy százalék, ha emelem a tétet. De egyébként a post nem is erről szólt, hanem hogy mihelyst bármit kiteszünk az oldalra, máris látható a konkurenseknek, akik hamar ellophatják.
            Ha tudnák mi is az… :-)))

  6. Sziasztok!

    Piackutatást folyamatosan végzek a feliratkozott olvasóimnál előre programozott, ütemezett levelek formájában automatikusan.

    Az első kérdéseket nyitott kérdések formájában tettem fel, majd a beérkezett válaszok elemzése után zárt kérdéseket készítettem belőlük.

    Ezek kerültek be az ütemezett levelek közé.

    Üdv TJ

  7. Én 4 évvel ezelőtt akartam on line horgászjegyváltással foglalkozó Weboldalt, rendszert készíttetni. Itt alkalmaztam a fentiekhez hasonló közvéleménykutatást, éspedig egy horgász levelezőlistának dobtam fel tesztelésre a rendszert. 100 nál több választ kaptam, ezek nagyobb része pozitív volt, és az első vevők is jelentkeztek már. Majd a Földművelkésügyi Minisztériumtól kaptam egy elutasító levelet azza, hogy ” a halőröknek különben sincsen telefonja”
    Na, a nagy ötlet eddig tartott.
    Zoltán

    • Nem pontosan értem miért halt meg a projekt, de én mint szenvedélyes horgász támogatom a kezdeményezést! Online horgászjegyváltás… Szuper ötlet, a halőrök meg haladjanak szépen a korral, kezükbe egy PDA + mobilinternet és minden meg van oldva… :-) Jó tudom, túlzásnak hangzik, de annyi minden fölösleges dologra folyik el a pénz, ez legalább rendet tenne kicsit az adminisztrációban…

      • A rendszer lényege az volt, hogy a vízre aktuális hírekkel megtüzdelt napijegy blankettát nyomtat a pecás, regisztráció után, még otthon. A blanketta jegyen szerepelhet az összes adatai, fényképe, a víz jellegzetessége, telepítési idő, meg ” a nagy diófa alatt pénteken 22kg-os amúrt fogtak” Van még rajta 5 db kód, melyet egyenként felhasználhat egy-egy napijegy érvényesítésre, éppen, mikor szüksége van rá, elküldi egy sms-ben, ami azt eredményezi, hogy 30 perc késéssel érvényesítési kódot kap, amit felír a blanketta jegyre (érvényesíti) és bekerül egy WAP listába, az érvényes jeggyel rendelkezők közé, amit a halőr mobilon csekkol, listáz.. A telefontársaság 10%-ért vállalta, hogy egy 1-3000-Ft értékű sms-t kifizeti nekem, majd én a tógazdának. A fizetésre felhasználható lett volna még aranytárspont is, ami képződik a társaságnál, stb. Minden le volt tárgyalva, a programozók ugrásra készen álltak. A megyei halászati felügyelőnél is átment a rendszer…..
        A közvéleménykutatás viszont nemvárt tapasztalattal járt. Az emberek egy része egészen másképpen reagált, mint ahogyan azt szerettem volna. pld: “Már megint a horgászokon akar élősködni valaki…”, vagy ” Te is munka nélkül akarsz megélni…” és még sorolhatnám. Most, hogy működő WEB áruházam van, százszor át kell formálnom a termékismertetőm, és a bizalomépítő rendszeremet, mert én már megtanultam, hogy minden ember másképpen reagál a poénra, és lehet, hogy egy szöveg negatív gondolatokat vált ki egyesekből, akiket szintén szeretnék elégedett ügyfeleim küzé sorolni…..Szerencsére nem követtem el azt a hibát, (amitől általam érthetetlen módon harsog az On-line marketing) hogy ezeket kiselejtezzem, vagy megváltoztassam, úgymond ” jóvevőt” faragjak belőlük. Semmi esélyem sincsen egy 7 évesnél idősemm embert megváltoztatni. Helyette eladtam nekik is a termékemet.:-)
        Ha hozzászólásommal valakinek ötletet adtam, az nem a véletlen műve.
        Zoltán

        • Érdekes amit leírsz, csak 1 dologra reagálnék: ha az emberek egy részének nem jön be amit kínálsz, de a másik része viszont rajong érte (megosztja az ajánlatod a népet), attól még érdemes lehet foglalkozni vele és fókuszálni azokra, akik megvásárolnák a termékedet!

          • Egy csinovnyik leállíttatta a minisztériumtól…. (majd a fia megcsinálja, ha felnő…)
            De azért sokat tanultam belőle,
            Meg egyébként is, kereskedőnek tartom magam, szinte bármit el tudok adni, csak meggyőződjek a jó minőségéről, a kereskedelmi hátteréről.
            Akik megvásárolják a termékemet, azt már csak megtartani kell, de akik még nem vásároltak, na arra kell fókuszálni, úgy kell és olyan ajánlatot tenni, hogy a hozzáadott értékekkel együtt meghaladják az árát, és akkor venni fognak ők is. Szerintem erre kell fókuszálni.
            Zoltán

  8. Barbara szerint:

    Sziasztok!

    Én voltam piackutatás tréningen, ahol a telefonos, de méginkább személyes
    kérdezősködést preferálták. Meg is csináltam a saját vállalkozásomra, azóta is “abból élek”. A párom viszont egy alkalommal idő, és lehetőség hiányában kigondolta, hogy ugyanezt online fogja megoldani, e-mailben. Ezt bevallom nagy hitetlenkedéssel fogadtam. Ennek ellenére elképesztően jól sikerült, 60 e-mail címre kiküldött kérdéssor 24 óra alatt 170!!! választ eredményezett. Az embereknek annyira tetszett, hogy hogy továbbküldték. (pedig ez nem is volt benne az e-mailben.)!
    Szóval mindekit csak bíztatni tudok hasonlókra, mert megéri, akár egy új termék bevezetésénél is! Erre bármilyen közösségi oldal, vagy címlista alkalmas lehet, és iszonyúan hasznos információkat szűrhetünk le belőle…

    A weblapos trükköt inkább csak a leendő weblap tesztelésére használnám, hiszen egy hirtelen összedobott weblap, nem biztos, hogy olyan konverziót hoz, mint egy csilli-villi jó kis reklámszövegekkel megspékelt “kész” oldal.
    A jó ötlet nem biztos hogy abban rejlik, hogy az emberek felfigyelnek-e rá, hanem abban, hogy VALÓBAN megoldást ad-e az emberek bizonyos problémáira, és hogy bizosítható-e a háttéraparátus, amivel működtethető az új szolgáltatás/ termék gyártása, értékesítése.

    • BakterBandi szerint:

      Sziasztok.

      Én GoogleDocs kérdőívet készítettem, hogy felmérjem van-e igény arra, amit kigondoltam. Ismerőseim körében, és olyan Facebook csoportokban osztottam, ami hasonló témával foglalkozik, mint amit én szeretnék csinálni.
      48 óra alatt, 350+ kitöltésem lett.
      A problémám a következő:
      Valószínűleg fals eredményt kapok, mert olyan csoportokból töltötték ki a legtöbben a kérdőívet a leendő termékkel kapcsolatban, akik jóval nagyobb arányban vennék a cuccom, mint az átlag. Hogyan lehetne kikérdezni a “hideg piacot” költséghatékonyan?
      A válaszokat, tanácsokat előre is köszönöm.

  9. Horváth Zita szerint:

    Sziasztok!
    Szuper ez a kutatás ötlet!
    De hogyan védjem ki azt, hogy lenyúlják a tuti ötletet, amit éppen tesztelek? :)

    Irtónagyon várom a javaslatokat, mert tényleg megvan a tutter ötletem, de mivel leginkább szellemi, hát könnyen elkezdheti más is…

    Múcsosz köszesz,
    Z.

    • Ne foglalkozz vele, ha sikeres akarsz lenni, úgy is Neked kell a legjobbnak lenned azon a vonalon, ahol elindultál. Ha viszont nem vállalod fel, hogy a legjobb, ” a szakma szekértője” legyél, nem érdemes belevágni.
      Ha egy szakács kitalál egy ételt, és azzal hírnevez szeretne szerezni, azt csak a szakmán belül érheti el, azaz felvállalja, hogy egy specialitása lemásolhatatlan, mert az, a LEGJOBB.
      Zoltán

    • Barbara szerint:

      Csinálj konkurencia analízist! Ha ismered a konkurenciádat, többé nem kell tőlük félni. Ha másolni akarnak, azt úgysem tudod kivédeni, de mindíg járhatsz egy lépéssel előttük!

      • Ez a konkurenciaboncolás jó.
        Ha megtalálod a hibáikat, azt jelenti, hogy jobb lehetsz náluk. Egyébként ha ugyan azt csinálod, mint a konkurenciád, akkor nem is olyan eredeti az ötleted. Lehet, hogy Te másolod őket? Ez csak gonoszkodás a részemről, meg ne haragudj érte. De azért próbálj eredeti lenni, végtelenül szimpatikus, és kreatív. Beleásod magad a témába, és ha már róla álmodsz, annyi ötleted lesz reggelre, hogy csak győzd lejegyezni hamarjában.
        Zoltán

        • Horváth Zita szerint:

          Köszi minden hozzászólást!
          Nincs még itthon konkurrencia, de azért gondolkozom, hogyan lehet ezen a gondolatmeneten továbbmenni.

          Teljesen igazad van, én leszek a LEGJOBB, ez a cél! :)

          Még1x köszi!!

        • a referenciáikat is nézd végig

  10. Egyet értek a cikkíróval!
    2009 végén egy profi piackutatóval az ÉAlföldi régió kkv-i között végeztünk egy kutatást az innovációhoz való hozzáállásukkal kapcsolatban. Az eredmény lényegében hozta az elvárásunkat, azt, amit szerettünk volna hallani. Hurrá:)) Hmmm. De egy belső hang arra figyelmeztet, hogy valami nem “gromek”. Olyan jó lenne az “ötletünk”, hogy megvan az aranybánya? Vagy mégiscsak van valami bibi ezzel a nem is olcsó “profi” piackutatással?
    Mindenesetre a cikk felbíztatott az adwords-re, ami kontrollnak is jónak tűnik. Vagy legalábbis tovább árnyalja a valóságot – remélem!

    • Annyira kézenfekvő és egyszerű egy ilyen AdWords kutatás is, hogy kár kihagyni még egy másmilyen típusú kutatás megléte mellett is. Továbbá a bejegyzésben leírt piackutatásnak az a nagy előnye, hogy teljesen éles körülmények között tesztel, vagyis valós megrendelési szándékot kutat. Ami nem egyenlő azzal, hogy valaki bemondja a kérdőív egy kérdésére, hogy: “Hát, amúgy én ezt megvenném…”

  11. Krisztián szerint:

    Tetszik Nekem is az ötlet, de mi van akkor, ha nagyon bejön az ötlet és kapok 100 előrendelést. Meddig tudom húzni a termék piacra dobását?

    • Viski Róbert szerint:

      Szerintem ha kapsz 100 előrendelést igyekezz minél hamarabb teljesíteni őket, majd minden erőddel azon legyél, hogy azt a százat növeld akkorára, amekkorára csak tudod :)

    • 100 próbavásárlóig nem érdemes húzni szerintem sem. 10-20-30 már sokat elárul, pláne, ha a kapott próba vásárlókkal még tapasztalatot és ötletet is tudsz cserélni. Ha a kutatás során befektetett “marketing” költség a valós eladásokon megtérülne, akkor tényleg nem érdemes húzni a termék piaci bevezetését. Gondolj bele, a kezdeti kutatási célú kampánynál mennyivel hatékonyabbat fogsz tudni később folytatni ha még rendesen fel is építed…

      • Az a baj, hogy van minimális széria, ahonnan nullszaldó fölé keveredünk, egy kiugró tüske az érdeklődés görbében még nem garantálja, hogy nem csak a legaktívabbakat “halásztuk” le. Inkább érdemes a konverziót további hírlevelekre kihegyezni, amelyekkel meg lehet előlegezni a hamarosan “premierhez” érkező termék bevezetését. Én legalábbis ezt választom.

        • Igen, Te azt mondod, amikor nem próba eladásokat szerzünk, hanem már rögtön csalizunk és behúzunk érdeklődőket, akiknek később fogunk eladni. A piackutatást kombinálod egy több lépcsős értékesítéssel, ahol az érdeklődő generálás maga a piackutatás! Bravó! Ez is egy ügyes módszer! Csak a konkrét eladást még nem próbálod így ki, de nyilván a Te esetedben nem véletlenül…

  12. Zsozs szerint:

    Szia, Márton!

    Egy új, innovatív fejlesztés tesztelése kapcsán az adwords-os megoldásra már mi is gondoltunk, köszönjük a korrekt kidolgozást :)
    Egy komoly problémánk: a mi esetünkben csak az év 4-6 hetében van szükség erre a szolgáltatásra. Mire lefut egy ilyen teszt, vége a szezonnak. A következő évre pedig annyit változhatnak a körülmények, hogy kezdhetjük elölről, de várni sem akarunk még egy évet. Az előrendelés sem megoldás, mert a szezonon kívül vásárlóknak más igényük van, mint a főszezonban vásárlóknak (tapasztalat).
    Szóval – más ötlet hiányában – marad a költséges fejlesztés, majd az “éles teszt”. Persze bízunk a sikerben, az eddigi vásárlóink közül a lehetséges ügyfeleket megkérdezve nagy az érdeklődés. Szóval Bill Gates elmélete szerint – és Gimlit idézve – “a sikernek csekély az esélye”. Bár ő így folytatja: “Mire várunk hát?”, ezért nekünk is bele kell vágnunk :)

    Kösz még egyszer a postot :)

  13. Démon szerint:

    Szóval ha van egy ötletem (szolgáltatás vagy termék), amirôl tudni akarom, hogy eladható-e online, egy ilyen piackutató kampányt meddig kell futtatni?
    Mi az az adat amire elmondható, hogy érdemes belevágni?
    Tegyük fel, hogy 50 megrendelés kell ahhoz, hogy nullszaldós legyek és 1 hónap alatt jelentkezett 60 érdeklôdô. Érdemes belevágni?
    Számíthatok-e hosszú távú nyereségre ebbôl az adatból? Vagy csak azt a 60 embert találtam meg aki megvenné :)
    Mik a tapasztalatok? Örülnék, ha valaki megosztaná tapasztalatait.
    Ismeri és használja-e valaki a Gauss görbét? Ami állítólag megmutatja hogy jól áraztad-e be a termékedet, meg egyebek….
    Márton, elárulnád, hogy a termékeidet hogyan tesztelted?

  14. Mindig érdemes belevágni. “Ami nem öl meg, az tanít”
    Hiszem, hogy az Interneten bármit el lehet adni. ….csak a vevők nézőpontjából magasabb értéket kell képviselnie, mint amennyi pénzt kiadnak érte. Bevallom, hogy én soha nem végeztem tesztlapos piackutatást, vagy hasonlót, viszont folyamatosan elemzem a kunkurenciáimat, az ügyfeleim visszajelzéseit. Az értékesítést követően 1 héttel felhívom, hogy minden rendben van-e, kell-e seghíteni valamit. Többször szereztem vevőt is ezzel az “utógondozá”s módszerével.
    Persze világos, hogy 200 Ft-os terméket 1300-Ft szállítási díjjal nem lehet Interneten eladni, de ha valami számtanilag stimmel, és folyamatosan csiszolod, finomítgatod a rendszered, akkor előbb, vagy utóbb eladhatóvá kell válnia. Aki azt hiszi, hogy csak eladható termék, egy telefon kell hozzá, és egy honlap, az nagyot fog bukni.
    Üdv: Zoltán

  15. Sziasztok!

    Mint nevem is mutatja tapasztalatlan vagyok. Gőzerővel képzem magam, hogy a lehető legjobbat hozzam ki az ötletemből, akár anyagi akár tapasztalani tekintetben (siker vs bukás)
    Nagyon tetszenek a leírtak. Én is azok körét osztom, akik a szellemi terméküket féltik a konkurenciától.
    Kérdésem:
    Hogyan végezzek piackutatást egy olyan termék esetén, ami nincs a piacon, de a piackutatás elárulja az ötlet lényegét és könnyen megelőzhet bárki? Úgy lehetek a legjobb, hogy én vagyok időben is az első. Konkurencia még nincs, ezért nem is tudom elemezni. De hiszem, hogy amint előjövök a termékkel, napokon belül lenne.
    Ha fars, de hasonló lényegű termékkel végezném el a piackutatást, akkor pont a célközönségem maradna ki.
    Várom az ötleteket, mert jelenleg úgy látom piackutatás nélkül kell előrukkolnom a termékkel. (nyílván nem milliós beruházásról van szó első nekifutásra..)

    Köszönök minden tippet!

    • Szia Zöldfül, üdv a klubban!

      Jól látod, a fent leírt módszernek pont az a lényege, hogy élesben tesztelsz és pont azt, amit el fogsz adni. Talán úgy tudnál még tesztelni, hogy egy bizonyos témában hírlevél feliratkozásra buzdítod a látogatóid, a téma legyen olyan, hogy akit érdekelhet a terméked, ő feliratkozzon, de még ne lehessen sejteni, hogy mi a terméked.

      Aztán egy zárt körben, nem nyilvánosan meghirdeted a tesztkampányodat a feliratkozóidnak és figyeled a reakciókat. Ez nem annyira nyilvános, nem fog szemet szúrni a versenytársakat elsőre.

      Viszont ha nagy az esély arra, hogy lekoppintják a termékedet, akkor nincs más esélyed, mint egy nagyon gyors és nagyon intenzív bevezető kampányt csinálsz, úgy hogy rövid idő alatt eladod a terméked annak, akit csak el tudsz érni a témában és így már nem lesz érdemes a versenytársaknak is belépni a piacra. Vagyis ebben az esetben a fokozatosság elve sajnos nem lesz jó, mert egy nálad tőkeerősebb konkurens pikk pakk lefölözi a piacot.

  16. Szerintem kérdés az egész világ, és a cég szempontjából baromi fontos az, mit gondolnak rólad az ügyfeleid, illetve az ügyfélpanaszok megfelelő kezelésével, a panaszos ügyfelek 80%-a visszafordítható.

    erre jó pl. a https://qerdes.com

    a google addwords, facebook érdekes kérdés, nekem nem igazán van ezzel kapcsolatban jó tapasztalatom, egész pontosan beleteszed a pénzt és nem hoz semmit. A neten vagy te vagy a legolcsóbb és akkor dől a nép (te meg az árverseny miatt szinte semmit nem keresel, de melózól napi 12 órát, nem beszélve a forgóeszköz igényről) vagy nem, és akkor a kutyát sem érdekelsz. Bár ez is azért termékfüggő.

  17. Sziasztok!

    Korábban elláttatok pár jó tanáccsal, ezért válasz reményében ismét Hozzátok fordulok, még ha kicsit OFF is a téma.
    OMA előadáson tanultam, hogy a beszédes domain fontos. Sajnos ezt megelőzően választottam domain nevet és arra épül a leendő oldalam logo-ja, szlogenje, SSL titkosítás szolgáltatás…
    Új ismereteim szerint azonnal lefoglaltam egy sokkal beszédesebb “tökjó” domain-t, de tudni szeretném , hogy mi a legjobb megoldás ilyen esetben:
    – pénzt nem sajnálva átalakítani mindent az új domain-hez igazítva
    – sima átirányítás az új domain névről a meglévőre
    – egyéb lehetőség?

    Pénzem már nem nagyon maradt, de ha az a legjobb választás akkor ráköltöm és inkább nem vacsorázom :)
    Az átirányítást választva viszont a kereső találatok szerint irreleváns lesz a domain név, vagy tévedek? Továbbá úgy tudom, hogy egyes linkgyűjtő helyek sem fogadják el az átirányított domain neveket..

    Ti mit tennétek?

    Köszönöm szépen a véleményeteket előre is!

    • Kedves Zöldfül!

      Olyan domain név alatt építsd fel az oldalt, amiben benne van a legfontosabb kulcsszavad! Az átalakítás szerintünk nem lehet olyan nagy költség, mert ha elegendő ha a meglévő weboldalt átköltözteted az új domain alá.

      Ilyenkor a régi domaint pedig illik átirányítani a másik, beszédes domainre.

      Ez a legjobb megoldás, az összes többi fél-, vagy még annál is kisebb részmegoldás.

      Zs.

  18. BakterBandi szerint:

    Sziasztok.

    (Nem tudom hová illik írni, ezért ide a végére is bemásolom a kérdésemet, bocsi..)

    Én GoogleDocs kérdőívet készítettem, hogy felmérjem van-e igény arra, amit kigondoltam. Ismerőseim körében, és olyan Facebook csoportokban osztottam, ami hasonló témával foglalkozik, mint amit én szeretnék csinálni.
    48 óra alatt, 350+ kitöltésem lett.
    A problémám a következő:
    Valószínűleg fals eredményt kapok, mert olyan csoportokból töltötték ki a legtöbben a kérdőívet a leendő termékkel kapcsolatban, akik jóval nagyobb arányban vennék a cuccom, mint az átlag. Hogyan lehetne kikérdezni a “hideg piacot” költséghatékonyan?
    A válaszokat, tanácsokat előre is köszönöm.

    • Kedves Bandi!

      Ha a hideg piacot szeretnéd felmérni, akkor hirdetéssel tudod elérni el a célközönséged. Mindenféle célzási beállítással meg tudod határozni, hogy ki az “átlag” piaci fogyasztó. Így reálisabb képet kapsz. Viszont csak úgy, ingyen nem fogják kitölteni sokan a kérdőíved, fel kell ajánlanod valamit a kitöltőknek, vagy mindenkinek valamit vagy sorsolással egy komolyabb nyereményt is feldobhatsz. Így sokkal többen kitöltik!

Visszakövetések

  1. OMA.hu szerint:

    Sufni tuning piackutatás http://bit.ly/bjjRvd (Új bejegyzés az OMA Blogon!)

  2. Gombos Zsolt szerint:

    RT @oma_hu: Sufni tuning piackutatás http://bit.ly/bjjRvd (Új bejegyzés az OMA Blogon!)

  3. RT @oma_hu: Sufni tuning piackutatás http://bit.ly/bjjRvd – IGEN, ha bukni akarsz, kövesd a 3. pontot De könyörgöm ne piackutatásnak hívd

  4. OMA.hu szerint:

    @klenovszki: elvitázhatunk a definíciókon, de a 3. mód működik: http://bit.ly/bjjRvd, ár érték arányban, gyorsaságban pedig verhetetlen

  5. […] mert valaki más meg fogja helyetted valósítani és akkor sajnálni fogod. Kezd el kicsiben, teszteld le egy egyszerű honlappal, és egy AdWords hirdetéssel, hogy működik-e az elképzelésed és ha azt látod, hogy igen, […]

Hozzászólás beküldése

*