Stratégia a kulcsszó infláció ellen 10 pontban

Külföldi oldalakon, számos helyen megjelent már a 10-es lista, ami a kulcsszó infláció ellen bevethető. Mielőtt azonban saját kiegészítéseimmel együtt bemutatnám a 10 pontot, nézzük meg mit is takar ez a fogalom:

Kulcsszó infláció

Gondolom nem kelt túl nagy vitát az a megállapítás ha azt mondom, a keresőhirdetések egyre nagyobb szeletet harapnak ki az online marketing tortából. Főleg ezekben a  válságos időkben egyre több multi ismeri fel a PPC hirdetésekben rejlő hatékonyságot, és még több kis- és középvállalkozás fordul a mérhető és rugalmasan módosítható megoldások felé.  Míg a nyomtatásban megjelenő hirdetésekre, TV-ben rádióban leadott spotokra szánt összeg folyamatosan csökken, addig az online büdzsé, azon belül is a keresőhirdetésekre szánt költések folyamatosan és kiegyensúlyozottan emelkednek.  Ugyanakkor ez a tény a keresőhirdetések piacán egyre nagyobb versenyt idéz elő, ugyanazokra  a kulcsszavakra egyre többen hirdetnek, egyre nagyobb liciteket ígérnek (tudnak ígérni) a nagyobb hirdetők.

Ezzel egyidejűleg, egyes kulcsszavakra megjelenő hirdetések száma folyamatosan nő, ám az egyszerre maximálisan megjeleníthető hirdetések száma adott és állandó, a Google keresési hálózatában például 11.

Annak érdekében, hogy valaki bekerüljön ebbe a TOP 11 hirdetésbe, nem elegendő minőségi hirdetéseket kreálnia, hanem egyes kulcsszavak esetében bizony keményen zsebbe is kell nyúlni. Bizonyos kulcsszavak minél slágergyanúsabbak (keresettebbek) annál inkább valószínű a kulcsszó infláció kialakulása. Azaz a hirdetések megjelenítése egyre több pénzbe fog kerülni.

Ennek kivédésére született meg az alábbi tíz pont melyben összefoglaljuk:

Mit tegyél a kulcsszó infláció ellen?

10. Használd ki a “long tail“-ben rejlő lehetőségeket. Az így megszerzett látogatók, sokkal minőségibbek, nagyobb valószínűséggel találják meg azt amit valójában kerestek, és megszerzésük még jóval olcsóbb is.

9. Spórolj a hirdetésütemezés használatával. Azaz figyeld meg, hogy kampányaid a nap melyik részében a leghatékonyabbak, és összpontosíts csak azokra a napszakokra amikor a kattintások a fizető látogatókat hozzák a weboldaladra.

8. Fordíts nagyobb energiát a keresőoptimalizálásra, hiszen ott a hét minden napján, a nap minden órájában jelen lehetsz és hosszútávon még fizetned sem kell annyit érte. (Igaz, az eredmény és a megtérülés lassabb.)

7. Amikor a keresőhirdetésekre szánt összeg elfogy a számládról, a hirdetések azonnal leállnak. Ilyenkor drasztikusan visszaesik az eredményességed, míg a keresőoptimalizálás használatával az idő előrehaladtával egyre csak erősödik a pozíciód. Ezért persze tenned is kell, de a helyezés fenntartása jóval kevesebb befektetést kíván, mint annak elérése.

6. Használd ki a földrajzi célzás adta lehetőségeket a keresőhirdetésekben! (Magyarországon az IP címek nem szabványszerű kiosztása miatt, a földrajzi célzás PPC hirdetések esetében sajnos még nem működik.)

5. Légy sokszínű! Van élet a Google-ön túl is, más keresőkben vagy közösségi oldalakon akár fajlagosan olcsóbbak is lehetnek a hirdetések. (pl.: Facebook hirdetések)

4. Tanulmányok kimutatják, hogy a keresések utáni kattintások 60%-ban a természetes találatokra összpontosulnak (a fizetett találatok rovására).

3. Léteznek már olyan Ad-blocker-ek (hirdetésgátlók), amelyek nem csak a pop-up-okat, bannereket hanem keresőhirdetések megjelenítését is gátolják. (Bevallom én ilyen eszközzel még nem találkoztam.)

2. A természetes találatok esetében az embereknek az az érzésük, hogy valóban a legrelevánsabb találatokat teszi eléjük a keresőmotor. A fizetett hirdetések esetében a felhasználók a hirdetések mögött azt érzik, hogy megvásárolhatóak, azaz egyfajta üzleti gondolkodásmódot sejtenek, miszerint a találatok megvehetőek. Ezért ma Magyarországon a fizetett találatokba vetett bizalom, még kisebb mint a természetes találatok esetében.

1. Nem probléma, ha nem az első helyen jelenik meg a hirdetésed, elég ha legördítés nélkül is látszik a találati listában, úgy is még bőséges megtérülést hozhat. Tesztelj! Lehet hogy a legtöbb fizető látogatót Neked épp a 3. pozíció hozza!

Az idézett lista eddig, azonban én betennék egy plusz pontot a kulcsszó infláció ellen a 0. helyre:

0. A tartalomban az erő! Azaz amikor keresőhirdetésekben gondolkodsz, ne csak a keresési találatok mellett és felett megjelenő szöveges hirdetésekre gondolj! Hanem használd ki a tartalmi hálózat előnyeit! (Bár ezt sokan nem tartják igazi keresőhirdetésnek!) Ha okosan csinálod olcsóbb és mégis hatékony hirdetéseket tudsz célzottan megjeleníttettni!

A bejegyzésnek nem célja eredményt hirdetni a Keresőoptimalizálás vs. Keresőhirdetések harcban, de célja, hogy felhívja a figyelmet arra, hogy a keresőhirdetések között erősödő verseny a kicsiket valószínűleg inkább az optimalizálás felé tolja el.

Érdemes időben észbe kapni!

Comments

  1. 5. nem csak hogy olcsóbbak de jobban is célozhatóak mint a google banner-ek. sokkal jobban.

  2. Tetszett ez a felsorolás. Igazán klassz biztatást érzek benne, hogy érdemes foglalkozni a webbel, keresőoptimalizálással.

  3. Köszi ezeket az infókat. Jól jönnek.

  4. Érdekelne a keresőoptimalizálás és a szponzorált linkek további összehasonlítása. Pro és kontra. Melyik éri meg jobban, érvekkel alátámasztva!? Felcsigázott ez a 10 pont! További szép napot!

  5. Tetszik, hogy a neten folyamatosan új dolgok születnek mintpl.: ez a szó kapcsolat: kulcsszó infláció.
    A bejegyzésért köszönet, nagyon hasznos!

  6. Róbert: alig egy hónappal ezelőtt írtunk erről, itt találod: https://www.online-marketing-akademia.hu/blog/2009/10/keresooptimalizalas-google-adwords/

  7. Hmmm a 10 pontból elég sok azt mondja, hogy ne Keresőmarketing hanem Keresőoptimalizálás, én mondjuk azt vártam volna, hogy mind a 10 pont a Keresőmarketingen belül marad és ott ad tippet.

    A Facebook hirdetéseket én is ajánlom mindenkinek, de nem csak a hirdetéseket, hanem a Rajongói oldalak létrehozását is.

    Az Etarget kimaradt, mint alternatíva, rosszak a tapasztalataitok vele?

    Az optimalizálásért folyó verseny pedig egyszer jobban fogja az optimalizálási díjakat is növelni, aminek mondjuk speciel én “örülök”, de mondjuk az ügyfelek már kevésbé fognak…

  8. Szia Ernő!

    Az Etargettel kapcsolatban a tapasztalatom:
    – lényegesen kisebb médiafelület, mint az AdWords (tartalmi hálózat)
    – lényegesen szerényebb beállítási és szűrési lehetőségek (emiatt sok esetben kipróbáltan többszörösébe kerülnek a konverziók, mint az AdWords-ön)
    – ha kattintási mennyiségre optimalizálunk, akkor jó lehet, olcsó kattokból sokat össze lehet vele szedni.
    – bizonyos iparágakban meglepően jól teljesítenek az Etarget hirdetések: pl. pénzügy, FMCG – (mivel sok hírportál tartozik a hálózatába).

    Összességében az AdWords és egyéb hirdetések mellett kiegészítőnek jó, de önmagában nem hirdetnék csak az Etargeten.

  9. Ernő: Először is nem azért hogy kijavítsalak (nem tisztem), csak hogy a mi oldalunkon NE legyen tévesen a 2 fogalom: Keresőmarketing és a keresőoptimalizálás összehasonlítása nem jó megközelítés. A keresőmarketing (SEM) = keresőhirdetések (PPC) +keresőoptimalizálás (SEO).

    Így amit írsz nem teljesen állják meg a helyüket, de értem mire gondolsz.

    A 10 pont átvett lista volt és valóban a SEO felé viszi a lényeget.

    Az ETARGET-nek nincsen saját keresője, csak a piac töredékét birtokló pici keresők felületein jelenik meg hirdetés, így ilyenformán nem klasszikus értelemben vett keresőhirdetésről beszélünk. Ahol szóba jöhet az a tartalmi hálózatos célzás, bár tapasztalataink szerint az AdWords vs Eterget vita kb olyan jelentőségű mint a Ferrari vs. Trabant. Akinek megfelel az Etarget és kedvezőbb áron hoz neki megtérülést mint az AdWords az használja (el tudom képzelni, hogy léteznek ilyen hirdetések), akiknek nem, azok inkább használják az AdWords-öt.

  10. Márton,

    Burkoltan az volt a kérdésem, hoy a ti piaci tapasztalatok mik az Etragettel kapcsolatban, erre pont azt a választ amit vártam, hasonlóak nálatok akkor ezekszerint. Az Etarget Webshop Ads-et volt már lehetőségetek kipróbálni?

    Ernő

  11. Zsolt,

    Azért az Etarget szempontjából egy Audi vs BMW összehasonlíásnak biztos jobban örültem volna :) Vagy a Trabant az Adwords? :)

    Mind1, nem akartam vitát nyitni a fogalmaknak meg akkor most utánanézek, mert én másképp használtam eddig. Mindenesetre nem probléma, hogy SEO irányba ment el a cikk, csak ez nekem valahogy a címmel nem jött össze.
    Etargetről meg nem vitát akartam nyitni, hanem szakmai tapasztalatotokat kérdeztem.

    Ernő

  12. Ernő: Az Audi vs BMW szerintem nem mutatja a két rendszer közötti komoly különbséget ezért volt (lehet kicsit sarkított) a példa. A saját tapasztalat az, hogy az Etargettel nem lehet olyan jól célozni, és nem lehet olyan jól mérni mint az AdWords-szel. És még egy csomó mindenre nem képes, ahogy én tudom. De végülis meggyőzhető vagyok :)

  13. @Ernő: Jaaaa, az Etarget Eshop Ads-ra gondolsz? Még nem próbáltam ki. Ezzel a megjelenési formával az Etarget egy kicsit új és talán hatékonyabb vizekre evezhet, de én alapvetően a mérési rendszerét raknám először gatyába és az optimalizálási lehetőségeket.

    Szerintem a Trabant és Ferrari megállja a helyét az Etarget és AdWords összehasonlításában. Nehezebb bánni az AdWords-szel az tény, de sokkal eredményesebb kampányokat lehet belőle kihozni. Sokszor próbáltam már egyazon kampánycél esetében is és nekem mindig az AdWords volt a csodafegyver.

  14. na igen, Ernő ráérzett a lényegre… a SEO sem biztos, hogy olcsóbb, a kulcsszó infláció ott is létezik. És mellesleg lehet hirdetni olcsóbb kulcszavakra, kifejezésekre is, amire a konkurencia nem hirdet, de mégis keresnek rá… az óccsóbb mint a keresőoptimalizálás – bizonyos esetekben. Meg aztán nem mindig van idő optimalizálni… akciókat hirdetni éppen nem lehet SEO-val… :D

  15. Márton: Jó, akkor ti sem próbálkoztatok még az Ashop Asd-el :)

    Nem az Etarget-et védem, de a Facebook-nál sem lehet annyira jól célozni, vagy legalábbis az a rendszer is egyelőre csak “kísérleti”, pl magyar kulcsszavakhoz egyelőre nemigazán lehet kötni hirdetést, Vagy csak én nem találtam meg?

  16. ” (Magyarországon az IP címek nem szabványszerű kiosztása miatt, a földrajzi célzás PPC hirdetések esetében sajnos még nem működik.) ”

    Ezzel nem értek egyet.
    Nekem tökéletesen működik adwords-ben a földrajzi célzás.

    Cégem szolgáltatási területe Szabolcs megye, ezért pénzkidobás lenne dunántúli kattintásokért fizetni.
    G Analytics- ben és a honlap logjából is látom, hogy működik a célzás.

    Két gond van:
    1. technikai okok miatt nembeazonosítható IP-k. ( pár hónapig az otthoni netem IP-je alapján Budapesti voltam. pedig nem. :)

    2. Egyre inkább terjed a felhasználók között is az anoním netezés igénye. Erre számtalan egyszerű megoldás létezik. Persze a többség komolytalan és nem biztonságos megoldás, de sajnos keresztbe tesznek az analyticsnek és a földrajzi célzásnak is.

    Sajnos a “nem látogatókról” statisztika sem készül. (csak tippelni lehet a számukat.)

    Az viszont tény, hogy más megyékből nincsenek fizetett kattintásaim, tehát a szűrés nekem jól működik.

    E- targetnél nincs földrajzi célzás emiatt nem is foglalkoztam vele. ( legalábbis 1 éve még nem volt, de mindjárt utánanézek.)

    • Kedves Laca!

      Egyrészt a mobilnettel egyáltalán nem tud mit kezdeni a földrajzi célzás és az Analytics sem és egyre többen mobilinterneteznek.

      A másik, hogy naná, hogy az Analytics verifikálja az AdWords földrajzi célzásodat, hiszen, ugyanúgy az IP címeket nézik! Ha az egyik téved, téved a másik is!

      Bíztató hír, a napokban hallottam egy bennfentes infót: az AdWords földrajzi célzása egyre tökéletesedik, már nem csak IP címet, hanem egy csomó más (titkos) paramétert is figyel, hogy még inkább kiküszöböljék a problémát, egyes tesztek szerint már egészen jól működik, de ez csak néhány hónapja van így.

      Remélem tudtam segíteni.

      • “Egyrészt a mobilnettel egyáltalán nem tud mit kezdeni a földrajzi célzás és az Analytics sem és egyre többen mobilinterneteznek.”

        Ezt most nem értem. Hagyományos mobilok esetében vagy okostelefonoknál? Mert GPS koordináta szerint simán lehet. Még olyan megoldás is működik, hogyha elmegy a boltod mellett 100 méterrel, a rendszer küldjön egy push üzenetet hogy “Gyere be, igyál egy kávét…”

        • A mobilinternet kapcsolathoz kiadott IP cím nem megbízhatóan jelöli a felhasználó helyét. Még kevésbé, mint a többi dinamikus IP cím, amit kapsz a szolgáltatódtól.

          Az pedig, hogy a regionális célzás ma már “egész jól működik ” az AdWordsben, az kb. annyit jelent, hogy a rendszer “többször eltalálja, mint nem”…

          Sajna ezek még nem precíz dolgok. Ha minden igaz, akkor hamarosan lesz új szabvány az IP címekre…

      • Szia Márton !

        Abban teljesen igazad van, hogy ha az adwords téved, akkor az analytics is. (meg bármilyen más alkalmazás is, ami az IP-ből következtet a tartózkodási helyre.)

        De a honlap statjában nemcsak azt látom hogy PPC klikk, hanem a forrás (hírdetésmegjelenítő) oldalt is.
        A PPC klikkjeim több mint 90%-a helyi (Nyíregyházi) hírportálról jön. Az említett hírportál nem annyira szinvonalas, hogy dunántúli hazánkfiai olvasgassák. :)

        A nagyobb probléma az hogy sok (főleg vidéki, kis költségvetésű) internetszolgáltató nem publikus IP-t oszt a felhasználóknak. Ilyenkor komplett kisvárosok neteznek egy, vagy néhány közös IP címen, ami ráadásul gyakran Budapestinek mutatkozik.

        A mobilnettel szerintem szintén ez a helyzet. A felhasználó gyakorlatilag a Budapesti központon keresztül éri el a netet. Az IP-je alapján.

        Tehát ha a 2 milliós Budapestre célzok hírdetést, sajnos kapok pár százezer pestinek látszó, vidéki netezőt, de még mindig jobban járok a szűréssel, mintha 10 millió magyarnak hírdetnék.

        Az én helyzetem sokkal jobb, mert Budapesti netező véletlenül se fog az IP-je alapján Szabolcsinak látszani.

        Tény hogy nem érek el minden Szabolcsit, 400e-ből max 300e-et.
        Tehát nem tökéletes a célzás ebben igazad van.

        De esetemben kiszűrtem 9.5 millió számomra érdektelen kattintót.
        Ezért írtam hogy “NEKEM tökéletes”.

        Összességében szerintem nem javulni fog a helyzet, hanem inkább romlani.
        Egyre több “kábelen lógó” net elérés fog a tényleges tartózkodási helyén látszani. ( Ez javulást jelent)

        DE,
        1. egyre nagyobb a mobilnet aránya. A cellainfók alapján a mobilszolgáltató tudja hogy hol van az előfizetője, de semmi érdeke nem fűződik ahhoz, hogy ezt az infót megossza bárkivel is. ( személyiségi jogokra hivatkozva nem is fogja )

        2. érthető okokból, egyre nagyobb az igény az anonim netezésre.

        Új technológiák jönnek, de a fentiek miatt én nem várok csodát.

        Ha nem romlik a jelenlegi hatásfok (mármint a földrajzi célzásé) én már örülni fogok.

  17. szerint:

    Szia, a kérdésem a long tail kulcsszó és a kulcsszóelemzés…

    Azt javasoljátok, hogy hosszú kulcsszavakat használjunk; ez logikus.
    Viszont a kulcszóelemzésnél (KEI…) az jön ki, hogy ezekre a kulcsszvakra minimális keresés van, ami szintén logikus.

    Igy viszont (ügynökségként) hogyan tudom rangsorolni hogy ténylegesen mely kulcsszavakat alkalmazzuk?
    Ennek a másik oldala: találkozni lehet átverős ajánlatokkal, ahol a szolgáltató azt vállalja, hogy a “Kiskunnaszádi piros alma hámozókés” kulcsszóra felhozza az oldalt, ami valószínűleg látszateredmény tekintve hogy senki nem keres rá. Hogyan tudom hogy tényleg értelmes az adott longtail kulcsszóra optimalizálni?

    A másik kérdésem: melyik eszközt találjátok a legjobbnak arra hogy egy oldalt megviszgáljunk hogy adott kulcsszóra hanyadik helyen van?
    Köszönettel!

Trackbacks

  1. OMA.hu szerint:

    Új post: Stratégia a kulcsszó infláció ellen 10 pontban http://bit.ly/2lxo2C

  2. Gombos Zsolt szerint:

    RT @oma_hu: Új post: Stratégia a kulcsszó infláció ellen 10 pontban http://bit.ly/2lxo2C

  3. […] This post was mentioned on Twitter by Gombos Zsolt, OMA.hu. OMA.hu said: Új post: Stratégia a kulcsszó infláció ellen 10 pontban http://bit.ly/2lxo2C […]

  4. […] már írtunk a keresőmarketingben tapasztalható kulcsszó inflációról, de most nézzük meg kicsit közelebbről a Google AdWords rendszerében található CPC […]

Szólj hozzá!

*