2 kezdő Google AdWords hirdető beszámolója

1. Viktória története:

“Egy szép őszi délutánon hasonszőrű vállalkozó barátaimmal kávézgattam, miközben hallottam erről a Google AdWords nevű hirdetési lehetőségről. Már többen is kipróbálták közülük a kattintás alapon fizetett hirdetések ezen formáját. Arra gondoltam, hogy én is elhirdetek 100.000 Ft-ot, próba szerencse.

OMA Blográdió: Ha nem akarod elolvasni, hallgasd meg!
[audio:0904_kezdo_adwords.mp3]

A rendszer nagyon egyszerű és magától értetődő volt, simán létrehoztam az AdWords fiókomat és beállítottam első hirdetésemet. Megadtam néhány kulcsszót, megírtam egy jól csengő, figyelemfelkeltő hirdetést és máris indítottam életem első kampányát.

Az eredményekkel nagyon elégedett voltam. Csak úgy záporoztak az ajánlatkérések, megrendelések. Fel kellett vennem egy új ügyfélszolgáltos kollégát. Nagyon jól hasítanak ezek a reklámok, azóta is folyamatosan hirdetünk. Más megjelenési forma eszembe sem jut, mivel ez eddig a legjobb!”

2. Vazul esete:

“A szórólapjaink, újsághirdetéseink egyre rosszabbul teljesítettek, mindenképpen ki kellett találni valamit. Sokat hallottam erről a Google AdWordsről.

Elolvastam hát a neten egy csomó fórum és blogbejegyzést, valamint a Google AdWords súgóját is. A hirdetési fiókomat még csak-csak létre tudtam hozni, de az első hirdetésem feladása egy katasztrófa volt. Sok ügyetlenkedéssel megadtam egy csomó kulcsszót és kiizzadtam valami hirdetési szöveget is. De hát ilyen kevés helyre nem lehet elég jó szöveget írni. Aztán szinte remegő térdekkel aktiváltam első kampányomat.

Először a hirdetési szövegeket tiltotta le a rendszer. Majd folyton azt az üzenetet kaptam, hogy a kulcsszavaim nem jelenítik meg a hirdetéseket. Ezeket sikerült áthidalnom valahogy, ugyanis kijavítottam, amiket mondott a súgó. Aztán meg hiába kerestem rá a Google-ben, nem mutatta a mi hirdetésünket. Már szinte a nap minden órájában megnéztem, alig láttam egyszer-egyszer saját magunkat. Amikor meg megjelent, akkor is az utolsók között kullogtunk, pedig már több, mint 300 Ft-ot ajánlottam fel egy kattintásért.

Aztán egyszercsak elfogyott a feltöltött egyenleg. 50.000 Ft-ért kaptunk kicsit több, mint 300 látogatót. Arra is gondoltam, hogy a konkurencia kattintotta le a hirdetési keretünket. Ki tudja? Igaz, érdekődést nem kaptunk a honlapunkon, de azt gondoltam még be kell érnie a hirdetésnek, az ajánlatkérések hosszabb távon futnak majd be. Feltöltöttem hát újra az egyenleget. Ment tovább a kampány észrevehető eredmény nélkül. A második 50.000 Ft elverése után elment a kedvem az egésztől, többet nem hirdetünk AdWords-ön, mert ez egy szélhámosság.”

Neked mi a sztorid?

Comments

  1. geotomi szerint:

    Jaj, együttérzek Vazul barátunkkal. Először kacagtam a történeten, de rá kellett, hogy jöjjek, hogy sajnos kezet foghatnék vele…

  2. Balázs szerint:

    Rám Vazul esete írható egy kicsit lájtosabb verzióban. A kedvem nem ment el tőle, mert mindenki azt mondja hogy ez egy jó rendszer, csak ki kellene tanulni. Ahhoz meg idő kell, és pénz. Pénz amit elhirdetek, és amin kitanulom. Egy csomó dolgot szerintem nem használok, így is mennek a hirdetések, de elég drágán – szerintem. Az Adwords nem egyszerű történet.

  3. az én story-m egyszerű. Több százezer forintot költöttem adwords kampányra, több milliós hasznot realizáltam általa. Hangsúlyozom a hasznot. :-)

  4. geotomi szerint:

    Szerintem József storyja olyan, mint a lottónyerteseké. Hallottam róla, hogy van ilyen, de még nem találkoztam egyikükkel sem. :-)

  5. @Lénárt József: Gratulálok! Megoszthatnád az olvasókkal, az első kapavágásaid történetét az AdWordsben, hadd tanuljon belőle bárki!

  6. Adwords-ről egyszerűen csak annyit, hogy ez az az eszköz, amivel minőségi címlistát lehet vásárolni akár 50-100 Ft/db-ért.
    Ezért érdemes gyakorolni és tanulni is, még ha pénzbe is kerül. Rendkívül nagy választék van olcsó és mégis keresett kulcsszavakból, de ez a folyamatban csak egy apróka fogaskerék… na a többit majd a házigazda elmondja :) ….

  7. L.József, lécci legalább az alapokat írd le nekünk!

  8. @kacsesz: Aggodalomra semmi ok, nem véletlenül történt ez a bejegyzés, illetve nem is ez volt az utolsó a témában!

  9. Üdvözletem!

    Az Adwords-ot csak az a cég vagy MLM.ező próbálja ki aki anyagilag megteheti. Igaz, ha jól megtanulta valaki a használatát, rendkívüli hasznot termel, viszont ha nincs még miből,akkor előbb a rávalót kell előteremteni, utána, vagy közbe megtanulni a használatát és csak azután belevágni.

    • Kedves Mária!

      Az AdWordsben épp az a lényeg hogy minimális büdzséből kipróbálható. Ha valaki okosan hirdet, sokszor képes másoknál feleakkora büdzséből ugyanakkora eredményeket elérni mint mások! A tudásanyagunk birtokában ez egyáltalán nem lehetetlen! Sőt! Sok sikert Mária!

  10. Az itt közölt hirdetési módszer nagyon tetszik, de csak kevéset tudok hirdetésre költeni és én nem is vagyok profi az ilyenfajta hirdetések megszerkesztésében.
    Ilyenkor mit tanácsolsz nekem? Hogy kezdjem el? Erről kaphatunk bővebb információt,hogy kell feladni egy AdWords hirdetést?

    • Kedves Irénke!

      Az AdWords hirdetés azért jó, mert akár napi pár száz forinttól is érdemes lehet hirdetni, nincs minimum összeg és bármikor le lehet állítani ha elég volt, teljes kontroll van a költségek felett.

      Viszont az nagyon fontos, hogy némi előképzettség nélkül nem érdemes belevágni, csak akkor ha van pénzed és időd kísérletezni. :-)

      Az induláshoz két megoldást ajánlunk:

      1. otthoni önfejlesztésre megalkotott tudásanyag formájában:
      http://www.oma.hu/adwords

      vagy

      2. 1 napos személyes AdWords Szemináriumot:
      http://www.oma.hu/ppc

  11. Helló!
    Tudom nincsenek VÉLETLENEK! De én mégis a sok, sok éjszakai bolyongásaimon az interneten, véletlenül akadtam rá a hirdetésre ! Mivel 76 évesen teljesen egyedül kínlódok az internettel, nincs kitől kérdezzek, bár mindig azt mondják, hogy fordulj nyugodtan a szponzorokhoz, ők készséggel segítenek! Egy frászt! Kikapcsolják a Skype-t nem lehet őket elérni mikor szükség lenne rájuk. Csak addig érdekes, míg be nem regisztrál az ember. Pedig ha az elején képmegosztással bemutatnák a folyamatot, hogy mit, hogy kell csinálni, akkor sokkal jobban működne minden, és nem lenne annyi lemorzsolódás! De azért nehogy megsértődjenek, ketten azért T Sándor és H Béla nagyon készséges, ha rá ér? De őket meg annyian keresik, hogy nem lehet kivárni! De elég a panaszból! Az a sok csoda amit az internetem megismertem, megcsodáltam, kárpótol mindenért! Remélem majd csak megtanulom, és közben még több csodát találok! Üdv mindenkinek: Szalianna

Trackbacks

  1. […] Persze az sem biztos, hogy mindenáron az első helyen kell szerepelnie hirdetésednek. A minőségi hirdetésekhez számos dolgot figyelembe kell venned! A legtöbb esetben már a tervezésnél eldől, hogy melyik tábort fogod erősíteni. Vazulét vagy Viktóriáét! […]

Szólj hozzá!

*