“…pedig a Google a mi adatbázisunkat használja…”

Hetente kapok kb. 3-4 telefont hogy regisztráljam magam, a cégem, és a weboldalaim különböző online tudakozókba, sárgalapokba, cégböngészőkbe stb. Gondolom az ilyesfajta cégek agresszív értékesítési kultúrájának köszönhetően ezzel nem vagyok egyedül.

OMA Blográdió: Ha nem akarod elolvasni, hallgasd meg!
[audio:0811pedig-a-google.mp3]

Általában fél perc alatt le szoktam rázni őket, de van amikor csak kiváncsiságból. mitegy az előadót tesztelve végighallgatom a mondókát, főleg ha a vonal másik végén egy nagyon ambiciózus hang mondja a szöveget. Jobb esetben fejből mondja, mert valamikor konkrétan hallani, hogy egyszerűen csak felolvassák a sorokat. Ilyenkor meg jobb nem kizökkenteni az illetőt, mert különben nagy az esély arra hogy a kérdésünkre nem kapunk választ, tekintettel arra hogy az értékesítők zöme ebben az iparágban (tisztelet a kivételnek) abszolút nem vágja, hogy tulajdonképpen mit is akar eladni.

Na de a bejegyzés apropója igazából onnan fakad, hogy épp pár perce is kaptam egy ilyen hívást, esküszöm nem ragadt meg benne a cég neve, de valami tudakozó volt a vége. A lényeg, hogy próbált meggyőzni, hogy mindenképp szerződnöm kellene, mert most az éves díj csak 49 999 Forint, és ez jó lesz mindkettőnknek.

De főleg nekik.

Mire mondom, hogy köszönöm nem kérem ezt a prémiumszolgáltatást, és épp köszönök el, az értékesítő, mintegy a sírból próbálja visszahozni az üzletet és bemondja a legjobbat: pedig már szerződést kötöttönk, a Google-val, a Yahooval, az MSN-nel… és már ezek a nagy cégek is a mi adatbázisunkat használják.

Hm. Gondoltam,  erre még rászánok pár percet. De felesleges volt. Az értékesítő azt sem tudta mit beszél, valószínűleg az okításon félreérthetett valamit.

A lényeg az hogy a többség számára teléjesen kidobott pénznek érzem az ilyenfajta tudakozókban való megjelenést éves 50-60 ezer Forintokért. Inkább folytassunk ötször ennyi pénzből PPC kampányt, az legalább hatékony, mérhető, rugalmas, és valóban képes ügyfelet hozni.

Ne dőljünk be az online tudakozók csalijának!

Vagy valakinek van pozitív tapasztalata?

Comments

  1. geotomi szerint:

    Akkor hogy miért van az, hogy ezeknek a cégadatbázis oldalaknak napi többezres látogatottságuk van? Ki használja ezeket az oldalakat? Vagy eleve kamu a staisztika, amit a leendő hirdetőkkel megetetnek?

  2. Anikó szerint:

    Tuti átverés. Szerintem azok nézik meg ezeket a honlapokat, akiket felhívnak nap mint nap. Ismerősöm telemarketinges volt egy ilyen tudakozónál és 20-an egész álló nap hívogatták az ügyfeleket. Kb 3-5 perc jut egy hívásra. Ki lehet számolni emnnyi embert tudnak elérni egy nap.

  3. Sziasztok!

    Tapasztalat a cégkeresőkkel kapcsolatban:

    Egy alkalmazott napi kb. 40 céget hív fel és ebből átlagosan 2-4 céggel tud szerződést kötni. De van olyan telefonos kislány is, aki 20 emberből 1-2 meg tud dumálni. Éves díj 68.000 Ft azért, hogy a 100.000-es adatbázisban ott legyél a másik 1000 konkurensed mellett. Gyakorlatilag 0% az esélyed, hogy valaki megtalál.

    Ezek a cégek nem ritka, hogy valami csecsebecsét vagy Google AdWords kampányt adnak ajándékba a hirdetés mellé. Kb. 15.000 Ft értékben.

    15.000 Ft ért milyen minőségű kampányt lehet lefolytatni?:) Nos igen… semmilyet.

    Érdemes volt előfizetni? Nem hiszem!

    Azért a specializálódott cégkeresőket nem tartom rossz ötletnek. És ott még hirdetni is érdemes talán:)

  4. @Ákos: elég szomorú amit írsz… és ha számolunk, napi 1-2 új ügyfél egy éven keresztül elég szép növekedést biztosít… előbb utóbb persze rájön mindenki hogy ez átverés, és pénzkidobás.. de addigra már késő, legfeljebb nem lesz meghosszabbítva.. :)..

    BTW, 40-ből a 2-4, ugyanannyi mint 20-ból az 1-2 :)) de sebaj. :)

Trackbacks

  1. […] Olyat is hallottam, hogy “a Google a mi adatbázisunkat használja”… Erről a nyilvánvaló hazugságról már korábban írtunk! […]

Szólj hozzá!

*