18 online marketing bejegyzés, amit nem hagyhatsz ki

Holnap lesz napra pontosan 7 éve, hogy elindult az OMA blogja, egy mai szemmel nézve (talán) kezdetleges bejegyzéssel. A témaválasztás azonban nem véletlen, a mérésről szól. A mérés a sikeres online marketing egyik legfontosabb alapköve, a számokból okos döntéseket hozhatunk, melyek mutatják a helyes irányt. Nagy szavak használata nélkül azt gondolom, hogy az aktuális és friss […]

Miért nem egyezik az AdWords és az Analytics statisztikája?

Akinek vannak AdWords hirdetései, már találkozott azzal a problémával, hogy amit az AdWordsben látunk, mint eredmények, azok az Analyticsben nem pontosan ugyanúgy látszanak. Noha össze van kötve a két rendszer, mégsem egyeznek a statisztikák. Pláne, ha ügyfeleknek dolgozol, rendszeresen előjön a kérdés: Miért nem mutat ugyanannyi kattintást és konverziót az Analytics és az AdWords? (Ha […]

Láthatatlan marketing rendszer

A napokban több helyen is tartottam vállalati tréninget, belső céges képzéseket és egy olyan dologra lettem figyelmes, ami valószínűleg sokakat érint. Online marketing eszközök Vannak online marketing eszközök, melyeket sokan kipróbálnak. Egyeseknek sikerül velük jó eredményeket elérni, másoknak nem. Nyilván ez tapasztalat, tudás, és a próbálgatásra szánt pénz függvénye is. Az eszközök lehetnek jók, kevésbé […]

AdWords hirdetések: ügynökség vs. csináld magad

Nagyon jellemző, sokakat foglalkoztató kérdésekre lettünk figyelmesek. Oktatásainkon is gyakran kapjuk a kérdést, hogy “mikortól érdemes már ügynökséget is megbízni az AdWords hirdetések kezelésével”, vagy “mennyiért hirdessek”, “mit lehet elvárni egy ügynökségtől”, stb. Ezen kívül szoktunk ajánlani is bevált szakembereket a legkülönbözőbb feladatokra, így AdWords-re is, ha megkérdeznek. És sokszor a beérkezett igény alapján látjuk, […]

Hiba a Facebook hirdetések jelentéseiben?

Nagyon érdekes kérdéssel kerestek meg a napokban, a Facebook hirdetésekkel kapcsolatban, ezért gondoltam egy rövid esettanulmányként, és tanulságként leírom röviden. Az alapkérdés Az alapkérdés az volt, hogy hogyan lehetséges az, hogy egy éppen elindult kampányban a Facebook jelentéseiben pár óra eltelte után több konverzió látszik, mint ahány weboldalra való kattintás? Hibás a jelentés? Elviekben nem […]

Hányszor lehet megetetni az embereket a “csoda” ígéretével?

Gyermeki énünkben is benne van, egyetemes kultúránk része és még vallási gyökerei is vannak a „csodavárás”-nak. Sőt a mindenkiben ott lapuló kapzsi profitmaximalizáló énünk is éhes a csodás lehetőségekre, amelyek anyagi haszonnal, sikerekkel kecsegtetnek. Hogy csak a saját területünkön maradjak, nap mint nap látok olyan embereket/cégeket felbukkanni, akik online marketing területen hirdetik magukról, hogy ők […]

Mi köze az online marketingnek a horgászathoz?

Nagyon is sok. Gyerekkorom óta horgászom és megfigyeltem, hogy a horgászathoz rettentően hasonló gondolkodásmód szükséges az online marketinghez is. Innen jött az ihlet és az analógia az OMA legutóbbi – és most már kijelenthetem, hogy minden idők legsikeresebb – kampányához. Aki követte az “Online marketing fogások” című kampányunkat, részenként láthatta felépülni a “sztorit”, ahogy Zsoltot, […]

Mobilegeddon: frissítés a Google algoritmusában

2015. április 21. MOBILEGEDDON Bár a Google egyetlen hivatalos írásában sem találkozni ezzel a szóval, mégis ezen a néven emlegetik a Google mai (2015. április 21-én aktiválódó) algoritmus frissítését, ami komoly hatással van a mobil eszközökről indított keresésekre megjelenő találati listára. A számok azt mutatják, hogy világszerte egyre jobban nő mobilról keresést indító emberek száma, […]

YouTube videós trükkök

Az óriások versenyeznek, a Google (YouTube) és a Facebook párharcából pedig mi, marketingesek is nyerhetünk! Ugyanis a Facebook egyre kevésbé támogatja a YouTube-ra feltöltött videók megosztását, ami például abban is megnyilvánul, hogy a Facebook-os videók elérése sokkal magasabb, mint a YouTube-os megosztott videóké a Facebook hírfolyamokban. A Facebook videók óriási hátránya volt sokáig, hogy a […]