Keresőoptimalizálás vs. Google AdWords hirdetések

Még a szakemberek is gyakran elvitáznak arról konferenciákon, fórumokon, blogokon, hogy melyik a jobb, melyiket érdemes alkalmazni. Mindkét műfajnak megvannak a műfaji sajátosságai. Tőlem is gyakran kérdezik, hogy vajon “Érdemes-e az AdWordsben hirdetnem, ha a keresőoptimalizáció jól működik?” Hasonlítsuk össze az almát a körtével!

Tévhitek a keresőoptimalizálásban

Valahogy mostanában folyamatosan belefutok olyan beszélgetésekbe, ahol azt látom, hogy téves elméletek keringenek fejekben keresőoptimalizálás témában. Minden egyes ilyen beszélgetéskor, amikor hallgatók (konferencián vagy képzésen résztvevők) vagy ügyfelek kérdeztek,  egyesével cáfoltam állításokat és magyaráztam meg, hogy az állítás miért nem igaz, vagy miért nem úgy igaz. De bevallom, meguntam. Hétfőn, mikor megint kaptam egy ilyen […]

A személyes adat a 21. század legdrágább valutája

Tegnap reklámjogi konferencián jártam, aki követ Twitteren, részese lehetett az élő tudósításnak. Rengeteg hasznos és még több (számomra) emészthetetlen jogi anyagot zúdítottak  a hallgatóságra, akiknek zöme jogi doktor volt, szóval ők a konferencia egészét nyilván jobban élvezték mint én. Ennek ellenére sok mindent kihámoztam a törvényi elemzések mögül, és számomra is volt jó pár meglepő, […]

AdWords kommandó #1 – Irány Görögország! (ítélet)

Pár nappal ezelőtt az előző blogbejegyzésemben felvetettem egy esetet, miszerint nézzük meg, hogyan hirdetnek az AdWordsben a magyar utazási irodák. Példaként keressünk rá az utazás görögország kifejezésre és nézzük meg a szponzorált linkeket. A találati lista akkor ez volt. (Lehet, hogy most éppen más, ezért rögzítettem, hogy ugyanarról tudjunk beszélni.) Íme az ítélet!

AdWords kommandó #1 – Irány Görögország! (feladvány)

A nyári nagy utazási láz már talán kicsit alábbhagyóban van és a késői nyaralókat az utazási irodák utószezont idéző akciós árakkal tudják elcsábítani. Az utazás téma egyébként az egyik legtelítettebb (a pénzügyi termékek piaca után) az AdWordsben. Attól még hogy sok a hirdető, nem jelenti azt, hogy esélye sem lenne egy újabb piaci szereplőnek. Sőt… […]

Szavazz: mire költenél most 100.000 Ft-ot?

Mások vagyunk, többféleképpen gondolkodunk, ugyanarról a dologról. Érdekelne, hogy Te, mint OMA Blog olvasó, ha lenne zsebedben 100.000 Ft, amit csak és kizárólag online marketingre költhetnél, akkor pontosan mire költenéd? Melyik az a terület, amit leginkább preferálsz? Egy klikkes szavazás, plusz alul egy kis magyarázat. Ha nem találod a válaszod, hozzászólásban írd meg!

Burkolt leszúrás…

Ha online megjelenéseddel kapcsolatos méréseid tökéletesen rendben vannak: használsz célkövetést; kampánykövetést; esetleg webáruház követést honlapodon (amennyiben releváns); valamint méred a különleges eseményeket (pl. számodra jelentőséggel bíró dokumentumok letöltése, átkattintás másik stratégiai fontosságú weboldaladra stb.); továbbá hírleveleidről is tökéletesen elemezhetően tudod, hogy milyen eredménnyel járul hozzá a sikereidhez; akkor meg vagy dícsérve, nem neked szól a […]

TOP 10 kérdés

Ha ez ember tanácsadóként dolgozik, sok-sok ügyféllel találkozik, sok-sok iparágba belekóstol. Azt veszem észre, hogy mindig vannak ismétlődő kérdések, ezért most összefoglaltam ezeket.

7 évesen kezdtem a marketinget…

7 éves voltam, amikor megfogtam életem első halát Jóska bácsival egy hőgyészi tavon. Nagyon boldog voltam. Örültem a szerencsémnek. Aztán ahogy az évek teltek egyre “szerencsésebb” lettem, egyre több halat sikerült fognom és néha egyre nagyobbakat is. Több példaképem is volt / van, sokat tanultam tőlük. Régebben, amikor még több időm volt, horgász szakíróink tollából […]