Kampánykövetés (UTM paraméterezés) Google Analytics-hez

A Google Analytics egy komplett kampánykövető lehetőséget biztosít számodra. A fizetett hirdetéseid érdemes elkülönítve kezelni a sima hivatkozó webhelyektől a jobb áttekinthetőség és elemezhetőség érdekében.

Ahhoz, hogy tudd használni ezt a funkciót, nincs más dolgod, mint az egyes hirdetésekben megadott landoló oldal URL címét, meg kell címkézni meghatározott módon. (Semmilyen egyéb további beállítási lépés nem kell ehhez!) Ezen címkézés vagy paraméterezés alapján már az Analytics jegyezni tudja külön-külön a kampányaid, a hirdetési helyeket, sőt még azt is, hogy éppen melyik hirdetési változatra kattintottak a látogatóink. Mindezt az URL cím paramétereiből következteti ki.

Minden különböző hirdetés elhelyezésedhez készíts külön paraméterezett URL-t! (Google AdWords hirdetéseket nem kell paraméterezni, amennyiben összekötötted az AdWords és Analytics fiókodat!)

Kövesd az alábbi egyszerű lépéseket!

1. lépés: Írd be annak az oldalnak az URL-jét, amire fogadod a kattintókat!

Cél URL:
(kötelezõ)

(pl.: http://www.valami.hu/akcio)

 

2. lépés: Add meg az alábbi paramétereket!

Kampány forrás:
(kötelező)

(a link itt lesz elhelyezve, pl.: index.hu, facebook, hirlevel)
Kampánymédia:
(kötelező)

(pl.: banner, edm, textlink)
Kampánykulcsszó:
(opcionális)

(a megjelenéshez tartozó kulcsszó, CPC hirdetés esetén)
Kampánytartalom:
(opcionális)

(szabadon használható paraméter, pl.: banner1, 20110517)
Kampány neve:
(kötelező)

(kampány elnevezése, megjelenéseid csoportosítása)

A paraméterek legyenek rövidek, ne használj ékezeteket és speciális karaktereket, sőt még space-t sem, csak az angol ABC kisbetűit!

 

3. lépés: Hozd létre 1 kattintással a paraméterezett URL-edet!



A kapott URL-t add meg fogadóoldalként az adott reklámmegjelenéshez! Erre a paraméterezett URL-re irányíthatsz Gemius vagy AdServer linket is! Használd hírlevél kiküldésre is a paraméterezett linket!

Ne felejtsd el letesztelni, hogy működik-e! (Ugyannak az oldalnak kell bejönni, amit az 1. lépésben megadtál!)

A különböző paraméterezett linkjeidről jövő látogatások statisztikáját a Google Analytics / Ügyfélszerzés / Kampányok jelentésében keresd!

A Google Analytics egy komplett kampánykövető lehetőséget biztosít számunkra. A Kampányok jelentés lehetőséget ad arra, hogy az egyes fizetett kampányainkat akár egyesével elemezzük aszerint, hogy milyen minőségű látogatókat szerzett és milyen volt a reklámunk megtérülése. A fizetett hirdetéseinket érdemes elkülönítve kezelni a sima hivatkozó webhelyektől a jobb áttekinthetőség és elemezhetőség érdekében.