Hogyan indulj el a Google Ads hirdetésekkel?

Az Online Videós Tudástárunk hallgatói nagyon aktívak, nagyon jó kérdések érkeznek be hozzánk, amire igyekszünk is minél hamarabb válaszolni. Egyrészt a kérdésekből is látszik az egyes résztvevők fejlődése, másrészt önmagukban a kérdések + válaszok is egyre nagyobb értéket képviselnek. Rengeteg speciális szituáció és finomság előjön. Sok olyan kérdés elhangzik, amire még mi sem gondoltunk, hogy érdemes lenne részletesen kifejteni.

A napokban kaptunk egy olyan kérdést, ami sokakat érdekelhet. A válasz kicsit bővebb lett és úgy gondoltuk közzétesszük, hátha másoknak is segít. (Nyilván lehetne erről a kérdésről rengeteget értekezni, akár 2.000+ oldalon is vagy 75+ órában is, most mégis egy egyszerű, lényegre törő, megfogható, konkrét választ szerettünk volna adni.)

Íme a kérdés:

Szia Márton!

Köszi a videókat, hurrá, végigértem! :) Sok-sok évvel ezelőtt részt vettem a 2 napos tanfolyamon élőben, az is szuper volt, de ennek a videós verziónak rengeteg előnye van, klassz, hogy megcsináltátok! :) Javasolnék egy örök hozzáféréses verziójú tagságot is.

Így a végén szeretnék kérni egy kis “útbaigazítást, kezdőlökést”, mivel úgy érzem annyiféle az infó, hogy hirtelen nem is tudom, merre induljak. Adott egy webáruház sok ezer termékkel, és tucatnyi hirdetős konkurenciával, köztük tőkeerős áruházakkal (mindenki ugyanazt a terméket árulja). Az átlag vásárló 6 számjegyű összeget költ, viszont alacsony a konverzió, mivel elég lassú a vásárlási folyamat, vevőnek sok utánajárást igényel, mire rendel, nem egy impulzus termék. Árban közepesen jók vagyunk, nem cél, hogy mi legyünk a legolcsóbbak.

Hirdetésben nulláról indulunk. Melyik kampány típussal indítsunk? Hogy indulnál el a mi helyzetünkben, milyen hirdetési stratégiával érdemes nekivágni az kampány-építkezésnek? Mi működik ma a legjobban? Köszi a választ előre is!

És a válasz Mártontól:

Fehér MártonSzia!

Köszönjük a visszajelzésed és a kedves szavaid!

Én így vágnék bele!

0. Induljatok el valahogy! (Mondom ezt én, pedig maximalista vagyok.) Látom, hogy sokan abba a hibába esnek, hogy túl tökéletesen akarnak elindulni és elszalasztanak jó időszakokat, sokára indulnak el, ha eljutnak oda egyáltalán. Inkább hirdess valahogy, mint sehogy. Persze, azért a “valahogy” hirdetés nem ész nélküliséget jelent. Az éles tapasztalatokból lehet a legtöbbet tanulni.

1. Valami versenyelőnyötök azért legyen. Nem mondom, hogy az árral érveljetek. Viszont legyen valami, ami miatt nem feltétlenül választom a legolcsóbb árat. Pl. valós raktárkészlet, gyors kiszállítás, egyszerű rendelés stb.

2. Szerintem elsődlegesen Performance Max és esetleg még Keresési kampány elég indulásnak. (Persze ezeket dolgozd ki alaposan. PMax esetében Merchant Centerrel összekötve, termék szintű remarketing címkézéssel, konverziómérés érték szerint. Keresési kampány esetében pedig jól szegmentálva, szétszedve a legfőbb termékcsoportokra, esetleg dinamikus megoldások használatával.)

3. Ne szegje kedvedet, hogy sokan, sok pénzért hirdetnek a versenytársak közül. (Eleinte) ne úgy gondolj erre, hogy őket kell legyűrni. Hanem úgy gondolj a hirdetésekre, hogy adott (szűkre szabott) büdzséből ki kell hozni, amit lehet. Az adott büdzsé elköltése sikeres legyen, megtérüljön, bármekkora is.

4. Később növeld az intenzitást, ha már kisebb büdzséből bizonyíthatóan megtérülnek a hirdetések. Illetve szanáld ki azokat a termékeket, amelyeket nem veszik annyira, nem éri meg hirdetni. Simán kiderülhet, hogy csak egy szűk termékkört érdemes hirdetni, nem mindent.

5. A Google Ads mellett a többi marketing csatornát is kihasználnám, hiszen minden hat mindenre, azaz a hirdetések is jobban fognak működni, ha több csatornából lehet Rólatok hallani.

6. A nem vásárlókat is ösztönözném valami feliratkozási lehetőséggel (értékes csalival), hogy kézen foghassam őket és bekerüljenek az email marketing gépezetbe. Utóbbi erejét se becsüld le.

7. Ha az alap vevőszerző gépezet jól működik, utána jöhetnek a nagy csinnadratták, kreatív kampányok, egzotikus marketing megoldások. (Sokan úgy képzelik el az online marketinget, hogy valami nagy bűvészmutatványt kell csinálni, időről időre. Pedig nem. Az alap gépezet induljon be, ami “unalmasan” és akár nem is látványos módon masszív alap vevőszerzést valósít meg. Ha ez megvan, utána jöhetnek az extra bűvésztrükkök.)

Comments

  1. Sziasztok! Már több hete készülök én is írni és kérdezni tőletek.
    Amit korábban oktatási anyagban leírtatok, hogy fontos, hogy az érdeklődő célcsoport kapcsolatba lépjen velünk, és legyen a honlapunkon, valami csali, azaz ingyenes szolgáltatás vagy termék. Én ezt fel is tettem szeptember elején a honlapunk kezdő oldal szakaszaihoz, és van kapcsolatfelvételi űrlap is hozzá, de még nem jelentkezett eddig senki rá. Pedig elgondolkodtató, hogy megnézik a weblapot kb. havi: 1400-1600 fő, de mégsem veszik fel velünk a kapcsolatot, nem akarják megadni az elérhetőségüket. Mert, ahhoz hogy a dolgainkról képet kaphasson, ahhoz az érdeklődőnek is fontos lenne a kapcsolat velünk és, hogy kaphasson ismereteket tőlünk a saját részére. A díjtalan lehetőségeknél, nincs semmi kockázat számára. Bár azt tudnotok kell rólam, hogy elég speciális és kevésbé ismert területen dogozom és tevékenykedem: Asztro-pszichológia, Önismeret és Személyiség Fejlesztés és az emberi élet legfontosabb döntései helyzeteiben nyújtunk segítséget azoknak akik hozzánk fordulnak. Cél csoportunk nagy és széles körűnek mondható: 13 évestől – akár 80 éves korúakig, illetve férfiaknak és nőknek, és 13-20 év közötti diákok. Továbbá a weblapunkon részletesen le van írva, hogy milyen elemzési és tanácsadási típusaink vannak, ezeket kiknek ajánljuk, és milyen mennyiségű tartalmat jelentenek a különböző elemzési típusok, és az áraik is le vannak írva, és a megrendelési forma is. Hiszen azt már rég gondoljuk, hogy ebben a gazdasági helyzetben, elsősorban azokat a dolgokat, amit nem gondolnak létszükségletnek, azt most nem igénylik és nem veszik meg az emberek, főleg akik szűkösebb anyagi kerettel rendelkeznek. Valamilyen szinten mindenki visszafogja a fogyasztását. Mi lehet az oka annak, hogy nem iratkoznak fel a díjtalan szolgáltatásra sem? Nagyon nagyfokú az emberek bizalmatlansága, úgy érzem félnek az emberek az Asztro-pszichológia tudományától, hiszen sok hozzá nem értő, hazug és negatív dolgokat állít és terjeszt a tudományról. Bár gondolom, hogy azok, akik a honlapunkat rendszeresen látogatják, azokat inkább érdekli a dolog, nem gondolnám, hogy ezek mind konkurens személyek és versenytársak lennének. Szeretnénk az ő fejükkel is gondolkodni, de ha nem veszik fel a kapcsolatot, akkor hogyan? Az űrlapunk speciális, mert a munkához szükségünk van az ügyfél születési dátumára és születési helyére is. De természetesen ezeket az adatokat mi nem adjuk át semmilyen harmadik személynek sem. Ahhoz, hogy tudjunk neki személyre szabottan dolgozni és hatékony és valós igazságokat tartalmazzon a kér anyag és a problémára adott válasz ahhoz ezek elengedhetetlenül szükséges.
    Van olyan díjtalan szolgáltatás is, ahol általános Asztrologiai megállapításokat közlünk számára a hírlevélben 1 hónapra szólóan, ehhez nem szükséges megadnia a ő születési pontos dátumát és születési helyét. De a név és elérhetőség E-mail cím itt is szükséges a kapcsolathoz.
    Illetve a Google Ads-ben mi az az összeg amivel már érdemes hirdetni? Hiszen tartunk attól, hogy a ráfordított összeg nem térül meg, és jelenleg nekünk is szűkösek az anyagi lehetőségeink.
    Eperjesi Tímea, Válaszút Alapítvány

    • Kedves Tímea!

      Megnéztem a honlapotokat és lehetne rajta javítani, ha szeretnétek érdeklődőket. Lenne pár ötletem, ha már így rákérdeztél… :-)

      Például, amikor egy ingyenes csalit szeretnétek elsütni, akkor nem elég leírni, hogy milyen adatra van szükségetek, egy konkrét űrlapot kellene elhelyezni az oldalon, ott és akkor egyszerűen tudja igényelni a felhasználó az adott (ingyenes) szolgáltatást. Ezek szerint a jelen formában nem keresik vagy nem találják a módját a kapcsolatfelvételnek az érdeklődők.

      Ezen kívül 1-1 oldalon ne akarjatok ennyi mindent eladni. 1 oldalon 1 konkrét dologról beszéljetek. A főoldal is túl sok mindennel foglalkozik. Itt egy rövid felvezető után a fő csalit kellene nagyon felhasználóbarát módon tálalni.

      Amíg ezeket nem tettétek rendben és amíg az 1400-1600 látogatóból nincs legalább pár tucat jelentkező a csalira, addig szerintem tényleg pénzégetés lenne, ha hirdetnétek a Google Ads-ben. Ha már értékelhető arányban jönnek a feliratkozók, akkor érdemes lehet elkezdenetek hirdetni.

  2. Kedves Márton!

    Szükségünk lenne egy kis segítségre, mert egy Merchant Centeres + Google Ads problémán nem tudunk túljutni.
    A megvásárolt tudásanyagunk alapján elkészítettük a Merchant Center fiókunkat, ahová a shoprenter termékeinket átszinkronizáltuk a szolgáltatónk leírása alapján, mindent helyesen kitöltve, jelenleg az összes 362 termékünk aktív, zöld, elfogadott állapotba került (összesen 1db termékünk van kiszűrve (indok:Violation of Google policies) de nekünk már ez a 362db termék tökéletes lenne ha a Google Shopping kampányba futna.
    Ezt követően a már működő Google Ads fiókunkkal összekötöttük a Merchant Centert, a kapcsolat létrejött, mind a két oldalról ellenőriztük.
    A google Ads kapmpányt a tudás anyag alapján elkezdtük létrehozni a shopping beállítással, ahol ugye ki kell választani hogy melyik google Merchant fiókunkra akarjuk a kampányt építeni, ott ki is lehet választani a már korábban összekapcsolt Merchant Center nevünket, de ahogy rákattintunk azt irja hibaüzenetnek:
    “Ebben a Merchant Center-fiókban nincsenek termékek. Továbbra is létrehozhat kampányt, de a termékadatokat használó hirdetések mindaddig nem jelennek meg, amíg a Merchant Centerben sor nem kerül termékek hozzáadására és jóváhagyására.”
    Már több mint egy hét telt el, hogy a Merchant Centerben zöld, elfogadott, aktív állapotúak a termékek, de a Google Ads továbbra is azt írja h nincs termék a Merchant Centerünkben.
    Így nem tudunk létrehozni kampányt vagy ha létrehozunk így kampányt és rámegyünk a “Termékek” fülre a Google Ads felületén akkor azt írja, hogy nem lett még termék hozzááadva.
    Ha a termék hozzáadására kattintunk akkor átdob minket a Merchant Centerünkbe ahol látszik hogy minden rendben van a Shoprenter által létrehozott és feltöltött autómatikusan frissülő terméktáblázatunkkal.
    A tudományunk itt megállt, képtelenek vagyunk tovább lépni és létrehozni a kampányt.
    A kérdésem az lenne, hogy találkoztak e már ilyen problémával és mit gondolnak ennek mi lehet az oka?

    Várjuk szeretettel válaszukat!

    • Kedves Zoltán!

      Arra tippelek, hogy a Merchant Centerben a “Programok” közül nincs bekapcsolva pl. a Shopping. Tehát érdemes leellenőrizni, hogy a Merchant Center bal oldali menüjében itt: Növekedés / Programok kezelése oldalon be “Aktív” állapotban van-e a Shopping rész? Érdemes a Dinamikus remarketinget és a Díjmentes termékadatokat is bekapcsolni. (A bekapcsolás után kell neki 1-2 nap, hogy aktívvá váljanak a termékek.)

      Ugyancsak a Merchant Centerben a Termékek / Minden termék nézetben a táblázatban nézzétek meg, hogy a “Program” oszlopban mi szerepel. Fel van-e sorolva a Shopping, illetve zöld pipa van-e mellette.

      • Kedves Márton!

        A leírtak alapján valóban ez lehetett a probléma, amikor lefutnak a termékek ellenőrzései újból akkor fogjuk meglátni h minden rendben van a Google Ads-ban is a termékekkel, de jelenleg a Merchant Centerben megjelent a Programok-nál egy Shopping Google cimke és minden termékünknél “pending” látható, tehát 2-3 nap és kiderült. De úgy látom, hogy rendben lesz.

        Nagyon szépen köszönjük a gyors segítséget! Profi munka!

  3. Szabó Róbert szerint:

    Sziasztok, Igazából nem tudom, hogyb itt jó helyen írok-e és egyáltalán tudok-e itt a kérdésemre választ kapni. Nemrég megvetteme Google Ads tananyagotokat. Már nagyon régóta dolgozom,/küzdök az Ads-el is, az anyagba még csak keveset tudtam belenézni, de azt már látom, hogy nagyon profi és nagyon jól használható.
    A kérdésem: Egy régi webshopom mellett nemrég elindítottam egy új Unasos webshopot. Az új webshophoz szeretnék csinálni shopping hirdetést. Van merchant fiók, össze van kapcsolva az Ads-el, az Unasos webshopból csináltam feedet a merchant centerbe. Korábbról ment már kampányom a régi oldalunk termékeivel, ezért most amikor a vállalkozásunk adatait átnézem azt látom, hogy a régi webshopunk van igazolva, mint webhely.
    Tehát, a kérdésem az az lenne, hogy hogyan tudom az új webshopot is igazolni, hogy arra is tudjak hirdetést futtatni. (azt tudom, hogy egy témára egyszerre csak az egyik webshop hirdetése mehet, most szeretném az újat hirdetni.)

  4. Sziasztok, A fenti kérdésemre részben időközben meg is találtam a választ. Ahogy látom, ahhoz, hogy több webshopot tudjak kezelni, ahhoz “speciális beállításokkal rendelkező fiókká” kellene alakítani. Szeretném kérdezni, hogy ezt az én helyzetemben mennyire tanácsoljátok?
    Van egy régóta használt, de sajnos mára már korszerűtlenné vált “régi” webshopom a http://www.viragposta.hu és elkészítettem egy “új” unasos webshopot a http://www.viragpostabudapest.hu-t
    Jelenleg még mind a kettő elérhető. A régin van forgalom, és nem akarom még megszüntetni, mert régi vásárlóink használják. Amíg az új jól beindul addig biztos nem szüntetném meg. A két oldalnak nem teljesen azonos a tartalma, de vannak azonos termékek.
    Egyszerre nem akarok (nem is lehet) mind a kettőre ugyanazokkal a szavakkal hirdetést futtatni, de ezzel együtt sem akarok megkockáztatni egy Google büntetést a párhuzamos tartalom miatt.
    Kérdésem, hogy szerintetek mennyire “meleg” ez a dolog?

    • Szia Róbert!

      Ha már van új, korszerű webshop, akkor érdemes mindent az újra átállítani. A Merchant Centerben ha a beállításokra mész (fogaskerék) és azon belül a “Vállalkozás adatai” lehetőséget választod, akkor a megjelenő oldalon a “Webhely” fül alatt tudod a webhely társítást módosítani. Ha igazolt és zöld pipa van, akkor csak át kell írni az URL-t és a folytatás gomb megnyomása után megkérdezi, hogy módosítod-e a webhelyed. És onnan indul tovább a folyamat. Jelenleg a Merchant Center felületének több verziója is érvényben van, elképzelhető, hogy nem pont így találod meg, de valami hasonló elvezet a módosításhoz.

Szólj hozzá!

*