Online Marketing Akadémia

Ilyen még nem volt a Google hirdetések történelmében

Kiegészítés: az alábbiakban a 2022. április 1-jén közzé tett tréfának szánt bejegyzésünket olvashatod. Kérjük kezeld ennek megfelelően.

Bennfentes infókhoz jutottunk, miszerint a nem olyan régóta elérhető Google Ads Performance Max kampányokat továbbfejlesztik. De nem is akárhogyan…

Amit eddig is tudni lehetett, hogy a Performance Max kampánytípus egy olyan átfogó megoldás, amely minden más kampánytípust és megjelenési formát egy kampányon belül kezel. A megjelenő hirdetésekhez meg kell adni a szöveges, képes, videós elemeket és minden felületre generál értelmes hirdetést. Ehhez minimális célzási beállítást lehet megadni és ebből az automatikus optimalizálás már el is indul. A potenciális konvertálókat (pl. vásárlókat) felkutatja és a vásárlási útvonalon végigvezeti.

Az első tesztek alapján olyan hatékonyan fejlődött a gépi tanulás, annyi információval gazdagodott a mesterséges intelligencia, ami automatikusan fejleszti ezeket a kampányokat, hogy még egyszerűbbé válnak ezek a már eddig is félig-meddig önvezető kampányok.

Fontos változások

A jövőben sokak számára talán meghökkentő változásoknak lehetünk tanúi:

Ezek a hirtelen és felfoghatatlan változások pont ma, 2022. április 1-jén lépnek életbe és erről csak az OMA Blogon olvashatsz…

Kiegészítés: ma még a fenti bejegyzés beillik egy áprilisi tréfának, elnevetgélünk rajta, de a Google (és Facebook) hirdetések iránya kb. az, amit fentebb olvashatsz. Nem lennénk teljesen meglepve, ha 3-5 éven belül a legtöbb fenti fejlesztés valamilyen formában megvalósulna. #csaxolunk