Kiegészítés: az alábbiakban a 2022. április 1-jén közzé tett tréfának szánt bejegyzésünket olvashatod. Kérjük kezeld ennek megfelelően.
Bennfentes infókhoz jutottunk, miszerint a nem olyan régóta elérhető Google Ads Performance Max kampányokat továbbfejlesztik. De nem is akárhogyan…
Amit eddig is tudni lehetett, hogy a Performance Max kampánytípus egy olyan átfogó megoldás, amely minden más kampánytípust és megjelenési formát egy kampányon belül kezel. A megjelenő hirdetésekhez meg kell adni a szöveges, képes, videós elemeket és minden felületre generál értelmes hirdetést. Ehhez minimális célzási beállítást lehet megadni és ebből az automatikus optimalizálás már el is indul. A potenciális konvertálókat (pl. vásárlókat) felkutatja és a vásárlási útvonalon végigvezeti.
Az első tesztek alapján olyan hatékonyan fejlődött a gépi tanulás, annyi információval gazdagodott a mesterséges intelligencia, ami automatikusan fejleszti ezeket a kampányokat, hogy még egyszerűbbé válnak ezek a már eddig is félig-meddig önvezető kampányok.
Fontos változások
A jövőben sokak számára talán meghökkentő változásoknak lehetünk tanúi:
- A kampányok beállításához semmi egyebet nem kell (és nem is lehet) megadni, mint a honlapod címét. 3 másodperc alatt beállítható lesz így a kampány.
- A hirdetés célzását teljes egészében a honlap tartalmából következteti ki a rendszer, valamint a honlap látogatóinak és konvertálóinak a korábbi böngészési eredményeinek visszafejtéséből. Nem is tudsz célzásokat beállítani.
- A hirdetési megjelenéshez minden infót a honlapról gyűjt össze a rendszer. Automatikusan érzékeli a címsornak és a leírásoknak való szöveget, felhasználja a képeket, videókat, amiket talál, sőt automatikusan felkutatja a kapcsolódó közösségi média csatornákat és az ott található tartalmakat is felhasználja.
- Megszűnik a Merchant Center, mert már erre sem lesz szükség. Egy webshop esetében a Google index alapján teljes képet kap az algoritmus a termékekről teljesen automatikusan, sőt real-time fogja figyelni a termékpaletta frissülését.
- Konverzió méréssel kapcsolatos beállításokra sem lesz szükség, mert a mesterséges intelligencia érzékeli és azonosítja a honlapon a fontos eseményeket, pontosan tudja, mikor történik kézzel fogható eredmény. Ehhez csupán a legfrissebb Global Site Tag-et kell betenni a honlap minden oldalába.
- Ezzel együtt ezt a Perfromance Max kampány típust Onecampaign névre keresztelik át és minden más kampánytípust kivezetnek. Egyelőre még a korábban beállított más típusú kampányok futhatnak egy ideig, de új kampány már nem indítható a “régi” kampányokból. Tehát nem lesz Keresési, Shopping, Display, YouTube és egyéb kampány, nem fogsz tudni egyénileg kiválasztott kulcsszavakra célozni és nem is kell már hirdetésszövegeket sem írnod. Csak legyen egy jól felépített honlapod és a mesterséges intelligencia mindent elvégez pár kattintásból.
- Azt is rebesgetik, hogy rettentő drága volt a fejlesztési költsége ennek a hipermodern kampánytípusnak, ezért a Google kénytelen megemelni a hirdetési árakat is. Ezt olyan módon teszi, hogy az árazási algoritmusba beépít egy szorzószámot, ami az eddigiek alapján számítódó díjat megszorozza egy bizonyos számmal. Minél régebbi és minél nagyobb hirdető vagy, annál kisebbel, viszont az új hirdetőknek mindenféle diszkont nélkül számol. Átlagosan a hirdetési költségek 3-4x-esükre emelkednek várhatóan.
Ezek a hirtelen és felfoghatatlan változások pont ma, 2022. április 1-jén lépnek életbe és erről csak az OMA Blogon olvashatsz…
Kiegészítés: ma még a fenti bejegyzés beillik egy áprilisi tréfának, elnevetgélünk rajta, de a Google (és Facebook) hirdetések iránya kb. az, amit fentebb olvashatsz. Nem lennénk teljesen meglepve, ha 3-5 éven belül a legtöbb fenti fejlesztés valamilyen formában megvalósulna. #csaxolunk