Google Ads Performance Max, kampány a jövőből

Múlt héten áprilisi tréfálkoztunk egy kicsit a Google új kampánytípusával kapcsolatban. Ideje, hogy komolyan is beszéljünk a Performance Max kampányokról. Az április 1-jén közzétett bejegyzés eleje teljesen igaz.

Mi ez a Performance Max kampány?

A Performance Max kampánytípus egy olyan átfogó megoldás, amely minden más kampánytípust és megjelenési formát egy kampányon belül kezel. (A magyar felületen “Maximális teljesítmény” típusú kampánynak fordították. Mi inkább az angol nevén szólítjuk.) A megjelenő hirdetésekhez meg kell adni a szöveges, képes, videós elemeket és minden felületre generál értelmes hirdetést. Ehhez minimális célzási beállítást lehet megadni és ebből az automatikus optimalizálás már el is indul. A potenciális konvertálókat (pl. vásárlókat) felkutatja és a vásárlási útvonalon végigvezeti.

Tehát 1 kampányon belül kezel többféle típusú kampány megjelenést, melynek megjelenéseit automatikusan súlyozza. A különböző megjelenési formákhoz nem kell legyártani a kreatívokat, hanem hirdetési elemekből automatikusan összepakolja. Sőt, ha webshopod van, akkor a termékkínálatodat is be tudod húzni a kampányba (Google Merchant Centerből) és a konkrét termékeid neveiből, leírásaiból, képeiből és URL-jéből is létrehoz hirdetéseket.

A célzást is a rendszer találja ki (de azért van lehetőség súgni a Google-nek, hogy szerinted kik az esélyes közönségek) és automatikusan optimalizálja a teljes kampányt.

A Google nem ígér kevesebbet, mint azt, hogy mesterséges intelligencia és gépi tanulás valamint prediktív modellek segítségével a potenciális érdeklődőket eléri, akár többször, többféle kreatívval a különböző felületeken (pl. Search, Shopping, Display, Gmail, YouTube) addig, amíg nem konvertálnak.

Tényleg működik?

Fenntartással szoktam kezelni ezeket az automatikus célzású és optimalizálású kampányokat, mert valljuk be egy óriási fekete doboz az egész algoritmus. A marketing szövegen kívül nem tudjuk pontosan mit csinál a Google, nem teszik közzé túlságosan részletesen.

Nem rossz dolog az AI (mesterséges intelligencia), de biztos, hogy megérti a világ összefüggéseit? Ray Dalio példája jut eszembe: a computer azt látja, hogy az emberek felkelnek reggelente és utána reggeliznek. Levonhatja azt a téves következtetést a gép, hogy a felkelés éhessé tesz. Ilyen és ehhez hasonló kételyekkel vágtam bele a Performance Max kampányok tesztelésébe a legkülönbözőbb iparágakban. Meg kellett szoknom, hogy mivel nem látunk bele a kampányok pontos működésébe, ezért kénytelenek vagyunk megbízni a gépben.

Én voltam a legjobban meglepődve, hogy a legtöbb eddig tesztelt vállalkozás esetében remekül működött a kampány. Legalábbis az eredetileg kitűzött célt teljesítette és hozza a konverziókat a beállított cél hatékonyság mellett. Volt olyan fiókom, ahol a korábbi konverzió mennyiség maximalizálási törekvéseim miatt minden kampánytípusból futott már és mindegyik érett, optimalizált státuszban hozta is az eredményeket. A Performance Max kampány rádobott még +50%-ot a konverzió mennyiségre. 😲

Nem tudom, hogy azért működik ilyen jól, mert még kevesen használják vagy tényleg ennyire “okos” lenne a Google önvezető kampánya. Mindenesetre érdemes kipróbálni!

Hátránya ennek a kampánytípusnak, hogy csak összesített eredményeket látunk. Még azt sem, hogy melyik elemcsoportunk vagy melyik célzásunk hozta az eredményeket. Még azt sem, hogy melyik hálózaton mennyi megjelenésünk volt és ezért azt se tudjuk honnan jönnek a konverziók. Csak kampány szintű összesített számokat látunk.

Egyszerű, egyszerű, de mégse…

Maga a kampány beállítása egyszerűnek tűnik, de van pár olyan dolog, amik ha nincsenek rendben, akkor nem fog működni:

  1. Legyen egy jó weboldalad. A technikai háttér is legyen rendben, pl. Google barát, felhasználóbarát, mindenféle eszközön gyors és értékes, érdekes, meggyőző tartalommal rendelkezzen.
  2. A konverziómérés legyen jól bekötve, mérje az igazi eredményeket, ha van rá mód, akkor értékkövetéssel és ne ragadj le az utolsó kattintás modellnél, vagyis válassz valamilyen haladóbb attribúciós modellt!
  3. A remarketing is működjön, címkézd a korábbi látogatókat, lehetőleg termék szinten testre szabva, amennyiben releváns.
  4. Ha kiskereskedelmi weboldalad van (webshop), akkor legyen egy termékekkel jól feltöltött, hibamentes, automatikusan frissülő Merchant Centered.

Az automatikus kampány ebből generálódik, ebből céloz, ebből mér és optimalizál. Szóval a legfontosabb előkészület az összedrótozás!

Ehhez jönnek hozzá a minőségi kreatív elemek (szöveg, kép, videó), amit nem lehet itt se lespórolni.

Ezen kívül van azért jó pár olyan trükk, ami segít igazán eredményessé tenni a Performance Max kampányokat. Nemrég frissültek, kiegészültek az Online Videós Tudástárunk videói és a Haladó Google Ads modul videói az alábbi témákkal bővültek: Merchant Center beállítások, Google Shopping hirdetések, Performance Max kampány. Előkészületek, beállítások, lépésről lépésre. Spórolj időt velünk!

Online Marketing Tudástár: Nézd meg 145 videónk 75 tanórányi anyagának tartalomjegyzékét!

Comments

  1. Joe szerint:

    A különböző megjelenési formákhoz nem kell legyártani a kreatívokat, hanem hirdetési elemekből automatikusan összepakolja. Sőt, ha webshopod van, akkor a termékkínálatodat is be tudod húzni a kampányba (Google Merchant Centerből) és a konkrét termékeid neveiből, leírásaiból, képeiből és URL-jéből is létrehoz hirdetéseket.

    VS

    Ehhez jönnek hozzá a minőségi kreatív elemek (szöveg, kép, videó), amit nem lehet itt se lespórolni.

Szólj hozzá!

*