Online Marketing Akadémia

Hogy tetszik az új AdWords kezelőfelület?

Úgy is fogalmazhatnék, hogy ismét megújul az AdWords. Ha régebb óta használod már a Google AdWords felületét (min 5 éve), akkor talán nem olyan meglepő, hogy időnként meg szokott újulni az AdWords kezelőfelülete. Amióta  én használom (kb. 12-13 éve), többször volt kisebb nagyobb ráncfelvarrás, de volt már több ízben olyan nagyobb horderejű változás is, amikor kis túlzással újra kellett tanulni az AdWords felületét. Most is egy hasonló változásra készülhet minden AdWords felhasználó.

Elég látványos fejlődésen ment keresztül az AdWords kezelőfelület az évek során. Az alábbi képernyőrészleteken ezek a változások láthatók. A legalsó részlet a legrégebbi saját képernyőfelvétel, amivel rendelkezünk, a legfelső pedig a legújabb verzióból származik.

Most azon tűnődöm éppen, hogy végignézve ezeket az “emlékeket”, bármelyik verzió esetében, amikor az volt éppen az aktuális, azt éreztem, hogy hű de modern, de szép, de kényelmes. Utólag pedig már megmosolyogtatóan elavultnak tűnnek a régebbi verziók innen nézve. Szóval, ami most még nagyon új, az hamarosan megszokott lesz, később pedig “oldschool” verzióként fogjuk mutogatni. Így gondolj a mostani felületre is…

Mi történt eddig?

2016 márciusában a Google bejelentette, hogy a korábbi AdWords felület ráncfelvarrás helyett teljesen újragondolja azt. A hirdetéskezelő megoldás komplexitása és a felhasználói élmény javítása érdekében új alapokra helyezik a felhasználói interfészt. 2016 nyarán már látni lehetett az első képernyőfelvételeket az új felületről, utána nem sokkal bevontak felhasználókat is a béta tesztbe és nyár végétől már volt, akinek az új felület jelent meg a fiókjában. 2017. január végétől egyre több felhasználó láthatja már a fiókjában az új kezelőfelület alfa verziójának kipróbálására buzdító lehetőséget a képernyő jobb alsó sarkában. (Ez még nem mindenkinek jelenik meg egyelőre!)

Egyelőre oda-vissza is tudsz váltani a “hagyományos” és az új felület között, szóval semmi végleges elkötelezettséggel nem jár az új felület kipróbálása.

Milyen az új felület?

Ha röviden kellene jellemezni az új AdWords kezelőfelületet, akkor az jut eszembe először, hogy gyors. Az előző memóriazabáló, erőforrásigényes, lomha betöltődésű felülethez képest ez az új érezhetően gyorsabb. Ez nagy előny annak, aki bosszankodott már azon, hogy lassan tudott lépést tartani a kezelőfelület azzal, amilyen sebességgel végezted volna a beállításokat.

A másik lényeges tulajdonsága a felületnek, hogy letisztultabb, áttekinthetőbb, mint a korábbi. Egy képernyőn nem látszik annyi beállítási lehetőség, emiatt nincs olyan zsúfoltság érzése az embernek.

Más szempontból viszont egyelőre sok beállítást keresgélni kell, mert nem ott van, ahol eddig megszoktad, illetve sok esetben el van rejtve. Fura, új ikonok jelentek meg. Mindegyiknek meg van a saját jelentése. A korábbi szöveges gombokat helyettesítik.

Az új felület nagyon hasonlít más Google termékek egységesített dizájnjához, a nem olyan régen megújult Analytics, Tag Manager, Google Trends vagy AdSense felületéhez, de az sokaknak feltűnő a hasonlóság a Facebook megújult hirdetési felületével is.

Szebb grafikonok, diagramok, új adatvizualizációs megoldások is segítik az optimalizálást, könnyebben elemezhetővé teszik a kapott statisztikákat.

Ami még elég jó kis újítás, az a kinagyítható diagramok, átméretezhető oszlopok, és a változástörténet funkció is használhatóbb lett.

Nem minden funkció érhető még el az új felületen, előfordul, hogy az új felület javasolja, hogy válts vissza a régire és végezd el a beállítást ott!

Mikor áll át véglegesen az új felület?

Nem lehet még tudni. Valószínűleg egy hosszabb folyamatról van szó. Nem úgy lesz, hogy egyszer csak belépsz és már az új felületet látod és ebben kell megoldanod mindent. Egyre több felhasználónak fogja a következő hónapokban felajánlani a rendszer az új felület kipróbálási lehetőségét. Majd egy szép napon (vélhetően még idén, 2017-ben) mindenki számára elérhető lesz az új kezelőfelület.

A korábbi hasonló mértékű átállások tapasztalataiból kiindulva valószínűsítjük, hogy elég sok időn keresztül (több hónapon át) lehet majd váltogatni tetszőlegesen a régi és az új felület között.

Kell-e félni az új felülettől?

Félni semmiképpen nem kell, nem harap, ezt mi is tanúsíthatjuk. De mint minden váltás, ez is kényelmetlen lesz. Nem áll kézre (még), itt-ott keresni kell a funkciókat, nem is minden beállítás működik még jelen pillanatban. De már most lehet látni, hogy az előnyök bőven kárpótolják majd az átállás kapcsán megélt kellemetlenségeket.

A korábbi évek hasonló mérvű AdWords felület átállásai után azt mondjuk, hogy pár hét, 1-2 hónap és Te is bele fogsz rázódni az új felület használatába, egy idő után már a régi lesz kellemetlen.

Ha használod az AdWords Editor alkalmazást, akkor talán egy kicsit könnyebben fogsz boldogulni, mert a felület elrendezése bizonyos szempontból hasonlít az ott megszokottakhoz.

Jó hír…

Amitől nem kell félned, hogy az eddig megszerzett AdWords tudásod és tapasztalatod el fog értéktelenedni az új felület miatt. Nem kell újratanulnod a teljes szisztémát. Az alapok nem változnak. Az eddig megszokott funkciók megmaradnak és persze bővülhetnek, de a hirdetések tervezésének logikája, a hirdetési irányelvek és az optimalizálásnál bevett gyakorlat megmarad. Persze, ahogy egyre több tapasztalatra teszel szert, egyre bővülnek a funkciók és a hirdetési megoldások, azért csiszolódnak ezek az alapok, de nem arról van szó, hogy most a kezelőfelület változása miatt érvényét veszti  a korábbi AdWords tudásod.

Elképzelhető, hogy eleinte egy szokatlanabb felületen fogod állítgatni a kampányaidat. Később remélhetően úgy gondolsz majd az új felületre, hogy modernebb, szebb, gyorsabb és kényelmesebb, mint az előző volt.

Ha van már tapasztalatod az új felülettel kapcsolatban, akkor ne rejtsd véka alá, oszd meg velünk kommentben! Ha nincs, akkor pedig mondd el mit gondolsz az új AdWords kezelőfelületről!