Online Marketing Akadémia

Így használd a Facebook Pixelt a Facebook-hirdetéseid méréséhez!

2017. február 15-én, ha lehet hinni a Facebooknak, akkor hosszú átmeneti időszak után tényleg kikapcsolják a konverziókövetési képpontot, azaz ezzel a a módszerrel már nem lehet követni majd az újonnan létrehozott hirdetések eredményességét. Ha már régóta hirdetsz Facebookon, és még nem foglalkoztál a mérés megújításával, akkor ez a határidő érint Téged is. Következik a Facebook Pixelre való átállás részletes útmutatója.

Mi szűnik meg pontosan?

Szinte hihetetlen, de visszakerestük a Facebook oldalunkon a bejelentést: a Facebookon csak 4 (azaz négy!) éve van lehetőség egyáltalán konverziómérésre, azaz online teljesülő üzleti célok követésére. 2013. január 19-én írtunk erről, mint újdonság. Akkor vezette be a Facebook (vagy legalábbis akkor ért el hozzánk) a konverzió követő kód, mint mérési módszer, amivel a Facebook-hirdetések hatékonyságát, megtérülését lehet követni. A működési elv nagyon egyszerű: amikor valaki valamilyen online üzleti célt teljesít, akkor azt megelőzően kattint, és a kattintás hatására előidézhető ennek a kódnak a letöltődése. Ha ez megtörténik, a rendszer érzékeli, hogy a látogató a Facebookról érkezett egy pontosan meghatározható hirdetésből, és behúzta a strigulát az adott hirdetéshez, mint célteljesülés.

A módszer továbbra is hasonló lesz, de maga a konverzió követő kód fog megszűnni.

Mióta mondják hogy meg fog szűnni?

Lassan 1,5 éve folyamatosan porondon van a téma, de aztán tavaly nyáron tette meg az első tényleges lépést a Facebook az ügyben és azóta folyamatosan lépnek életben a következő pontok:

Ez azt jelenti, hogy februártól a konverzió követő kód segítségével új kampányok és hirdetéssorozatok eredményeit már nem lehet majd mérni, azonban az ilyen konverzió célú kampány eredményei továbbra is láthatóak lesznek a jelentésekben (a jelenlegi állás szerint).

Akkor most mivel kell mérni a Facebook-hirdetéseket?

Az új megoldás, valójában nem is annyira új. Amikor a Facebookon elérhetővé vált a weboldal látogatói alapján létrehozott egyéni célközönség kialakítása, azaz a remarketing, a Facebook létrehozott egy új kódot. Ezzel lehetett megcímkézni a honlap látogatóit, majd újra célozni a Facebookon hirdetésekkel. Ebből a kódból alakult ki a Facebook Pixel, amely később átvette az összes korábbi funkciót, sőt újakat is kapott. Azaz egyetlen kód, az új Facebook Pixel (és annak továbbfejlesztett verziójának) segítségével gyakorlatilag mindent el lehet végezni:

Gondolhatnád, hogy Te már használod a remarketinget régóta, és mivel a Facebook Pixel a korábbi remarketing kódból jött létre, így neked ezzel az átállással nem kell foglalkoznod. Részben igazad van, de a kódot ebben az esetben is nagyon ajánlatos frissíteni, mert a felépítése is sokat változott, és érdemes a legújabb módszert használni, egyrészt hogy tökéletes legyen a mérés, másrészt, hogy a jövőben is minden funkciót ki tudj használni.

A Facebook Pixel beállításának 3 lépése

A Facebook Pixelre való átállás 3 lépésből áll.

  1. A Facebook Pixel létrehozása, telepítése, elhelyezése
  2. Áttérés a Facebook Pixel szerinti mérésre a hirdetéseidnél
  3. A régi konverziókövető képpont törlése

Nézzük sorban:

1) A Facebook Pixel létrehozása és elhelyezése

Lépj be a hirdetési fiókodba, majd nyisd meg a Facebook-képpont oldalát a hirdetéskezelőben. (A behivatkozott linken az alapértelmezett hirdetési fiókod megfelelő aloldala fog megnyílni. Ha több fiókod van, akkor a Hirdetéskezelő > Elemek > Képpontok útvonalon tudsz ugyanide eljutni.)

Egy hasonló felület fog megjelenni:

Facebook Pixel létrehozása

A zöld gombra kattintva hozhatod létre az alapkódot. 1 hirdetési fiókhoz 1 kódot lehet létrehozni, a folyamat során nevet kell neki adni (később módosítható!) és természetesen el kell fogadnod a felhasználási feltételeket.

Ha megvan az alapkód, el kell helyezned a honlapod forráskódjában. (Lehetséges, hogy ehhez fejlesztőre lesz szükséged.) Az alapkódot a honlapod összes oldalán el kell helyezni, a nyitóoldalon az aloldalakon, a köszönő oldalakon, a landing oldalakon, mindenhol. Az ajánlás az, hogy a weboldalad forráskódjának fejlécébe illeszd be a kódot (a <head> részbe), de a gyakorlatban a kód bárhol van, le fog futni.

Ha sikerült elhelyezni a kódot, akkor várj egy picit hogy elkezdjen adatokat gyűjteni. Ezen a Pixel migrációs felületen tudod nyomon követni, hogy mit mér a régi kód, és a frissen elhelyezett új kód.

Továbbá nagyon ajánlatos telepíteni az ún. Pixel Helper bővítményt Chrome böngészőhöz, mert segít felfedezni az esetleges hibákat, és a későbbiekben is hasznos eszköz lesz a konverziók mérésének ellenőrzése céljából.

2) Áttérés a Facebook Pixel szerinti mérésre

Ha a Facebook Pixel alapkódja a helyén van akkor, el kell dönteni, hogy mi alapján szeretnéd a konverziókat mérni.

2 lehetőséged van:

Az egyéni konverziók beállítása egyszerűbb, de nem ad olyan széleskörű lehetőséged a mérésre, és az optimalizálásra. A mérés beállítása nagyon hasonlít a Google Analytics célbeállítási megoldásához, azaz URL szabályok alapján lehet beállítani a Facebook hirdetési fiók “Egyéni célközönség” menüpontjában a köszönő oldalakat. Ha valaki a beállított url-eket (a köszönő oldalakat) egy Facebook-hirdetés hatására éri el, akkor a rendszer behúzza a strigulát az adott hirdetéshez, mint konverzió. A megoldás előnye, hogy semmilyen kódban így nem kell turkálni, a méréshez elegendő a Facebook Pixel alapkódjának fent bemutatott beállítása, és az URL szabály létrehozása. Fontos azért tudni, egy hirdetési fiókhoz maximum 20 darab egyéni konverziót lehet beállítani.

Az alapeseményekkel történő konverzió követés egy picit bonyolultabbnak tűnhet, de sokkal több optimalizálási lehetőséget rejtenek magukban. A mérés lényege az, hogy a honlapod forráskódjában, a megfelelő helyeken (ez nagyon fontos!) ki kell egészíteni a Facebook Pixelt egyes alapesemények mérőkódjaival. 9 alapesemény mérését teszi lehetővé a Facebook, ezek lennének azok:

Ezeknek az alapeseményeknek a kódjait bármikor megtalálod a Hirdetéskezelőben a Képpontok > Konverzió követése alapeseményekkel menüben. Onnan kimásolva kell betenni (jellemzően fejlesztő segítségével) az egyes kódrészleteket a Facebook Pixel alapkódjába, de csak azokon a helyeken ahol maga az esemény (a fenti 9 valamelyike) megvalósul. A kódot még ezen felül is lehet bonyolítani speciális telepítésekkel, melyekkel további adatréteggel egészíthetőek ki a fenti események, de ezt ebben a bejegyzésben most nem taglaljuk.

Nagyon fontos, hogy az áttérési folyamat nem fejeződött be azzal, hogy a kódokat helyesen telepítetted, hanem szükséges a hirdetési fiókodban futó összes hirdetésnél is átállítani, hogy a mérés a Facebook Pixel alapján történjen. Keresd meg az egyes hirdetéseidet, kattints rájuk a szerkesztőben, mintha módosítani szeretnél rajtuk. A szerkesztési felület legalsó részén pedig jelöld be “Az összes konverzió követése a Facebook-képpontom alapján” négyzetet, és ezután ne felejtsd el elmenteni. Ha nagyon sok hirdetésed van akkor egyszerűbb lehet ezt mondjuk Power Editorban, tömbösítve megcsinálni.

És van még egy feladat. Azoknál a kampányaidnál, ahol a konkrét cél a konverziók szerzése, az egyes hirdetéssorozatoknál ki kell választanod, hogy mely egyéni konverzió, vagy alapesemény alapján szeretnél optimalizálni.

Az egyes hirdetéssorozatoknál állítsd be hogy milyen esemény alapján szeretnéd a konverziókat optimalizálni

Ezzel lesz az áttérésed teljeskörű. Ha ez megvan és minden mérésed tökéletes akkor ugorhatunk a 3. lépésre.

3) A régi konverzió követőkód törlése

A régi kódoknak innentől semmi jelentősége nem lesz már, ezért érdemes eltávolítani a honlap forráskódjából, máskülönben csak feleslegesen lassítaná a betöltődést.

Nos, most Te jössz!

Ha még ezt az átállást nem csináltad meg, akkor most rajtad a sor. Az idő sürget, pár napod van már csak erre. Ha úgy érzed szükség lenne egy kis segítségre, akkor szívesen várunk a következő Közösségi Média Szemináriumra, vagy a Haladó Facebook Hirdetési Szemináriumra!