Így használd a Facebook Pixelt a Facebook-hirdetéseid méréséhez!

2017. február 15-én, ha lehet hinni a Facebooknak, akkor hosszú átmeneti időszak után tényleg kikapcsolják a konverziókövetési képpontot, azaz ezzel a a módszerrel már nem lehet követni majd az újonnan létrehozott hirdetések eredményességét. Ha már régóta hirdetsz Facebookon, és még nem foglalkoztál a mérés megújításával, akkor ez a határidő érint Téged is. Következik a Facebook Pixelre való átállás részletes útmutatója.

Mi szűnik meg pontosan?

Szinte hihetetlen, de visszakerestük a Facebook oldalunkon a bejelentést: a Facebookon csak 4 (azaz négy!) éve van lehetőség egyáltalán konverziómérésre, azaz online teljesülő üzleti célok követésére. 2013. január 19-én írtunk erről, mint újdonság. Akkor vezette be a Facebook (vagy legalábbis akkor ért el hozzánk) a konverzió követő kód, mint mérési módszer, amivel a Facebook-hirdetések hatékonyságát, megtérülését lehet követni. A működési elv nagyon egyszerű: amikor valaki valamilyen online üzleti célt teljesít, akkor azt megelőzően kattint, és a kattintás hatására előidézhető ennek a kódnak a letöltődése. Ha ez megtörténik, a rendszer érzékeli, hogy a látogató a Facebookról érkezett egy pontosan meghatározható hirdetésből, és behúzta a strigulát az adott hirdetéshez, mint célteljesülés.

A módszer továbbra is hasonló lesz, de maga a konverzió követő kód fog megszűnni.

Mióta mondják hogy meg fog szűnni?

Lassan 1,5 éve folyamatosan porondon van a téma, de aztán tavaly nyáron tette meg az első tényleges lépést a Facebook az ügyben és azóta folyamatosan lépnek életben a következő pontok:

  • 2016. július 15: Az új hirdetési fiókok nem tudnak létrehozni konverziókövetési képpontot.
  • 2016. szeptember 15. Ettől kezdve egyetlen hirdetési fiók sem tud létrehozni konverziókövetési képpontot.
  • 2016. október 15. A Facebook ettől kezdve nem támogatja aktív módon a konverziókövetési képpontot.
  • 2017. február 15. A konverziókövetési képpont kikapcsolása.

Ez azt jelenti, hogy februártól a konverzió követő kód segítségével új kampányok és hirdetéssorozatok eredményeit már nem lehet majd mérni, azonban az ilyen konverzió célú kampány eredményei továbbra is láthatóak lesznek a jelentésekben (a jelenlegi állás szerint).

Akkor most mivel kell mérni a Facebook-hirdetéseket?

Az új megoldás, valójában nem is annyira új. Amikor a Facebookon elérhetővé vált a weboldal látogatói alapján létrehozott egyéni célközönség kialakítása, azaz a remarketing, a Facebook létrehozott egy új kódot. Ezzel lehetett megcímkézni a honlap látogatóit, majd újra célozni a Facebookon hirdetésekkel. Ebből a kódból alakult ki a Facebook Pixel, amely később átvette az összes korábbi funkciót, sőt újakat is kapott. Azaz egyetlen kód, az új Facebook Pixel (és annak továbbfejlesztett verziójának) segítségével gyakorlatilag mindent el lehet végezni:

  • konverziókövetés,
  • konverzióoptimalizálás,
  • egyéni célközönségek építése (remarketing lista létrehozása),
  • dinamikus hirdetések létrehozása,
  • egyéni konverziók mérése.

Gondolhatnád, hogy Te már használod a remarketinget régóta, és mivel a Facebook Pixel a korábbi remarketing kódból jött létre, így neked ezzel az átállással nem kell foglalkoznod. Részben igazad van, de a kódot ebben az esetben is nagyon ajánlatos frissíteni, mert a felépítése is sokat változott, és érdemes a legújabb módszert használni, egyrészt hogy tökéletes legyen a mérés, másrészt, hogy a jövőben is minden funkciót ki tudj használni.

A Facebook Pixel beállításának 3 lépése

A Facebook Pixelre való átállás 3 lépésből áll.

  1. A Facebook Pixel létrehozása, telepítése, elhelyezése
  2. Áttérés a Facebook Pixel szerinti mérésre a hirdetéseidnél
  3. A régi konverziókövető képpont törlése

Nézzük sorban:

1) A Facebook Pixel létrehozása és elhelyezése

Lépj be a hirdetési fiókodba, majd nyisd meg a Facebook-képpont oldalát a hirdetéskezelőben. (A behivatkozott linken az alapértelmezett hirdetési fiókod megfelelő aloldala fog megnyílni. Ha több fiókod van, akkor a Hirdetéskezelő > Elemek > Képpontok útvonalon tudsz ugyanide eljutni.)

Egy hasonló felület fog megjelenni:

Facebook Pixel létrehozása

Facebook Pixel létrehozása

A zöld gombra kattintva hozhatod létre az alapkódot. 1 hirdetési fiókhoz 1 kódot lehet létrehozni, a folyamat során nevet kell neki adni (később módosítható!) és természetesen el kell fogadnod a felhasználási feltételeket.

Ha megvan az alapkód, el kell helyezned a honlapod forráskódjában. (Lehetséges, hogy ehhez fejlesztőre lesz szükséged.) Az alapkódot a honlapod összes oldalán el kell helyezni, a nyitóoldalon az aloldalakon, a köszönő oldalakon, a landing oldalakon, mindenhol. Az ajánlás az, hogy a weboldalad forráskódjának fejlécébe illeszd be a kódot (a <head> részbe), de a gyakorlatban a kód bárhol van, le fog futni.

Ha sikerült elhelyezni a kódot, akkor várj egy picit hogy elkezdjen adatokat gyűjteni. Ezen a Pixel migrációs felületen tudod nyomon követni, hogy mit mér a régi kód, és a frissen elhelyezett új kód.

Továbbá nagyon ajánlatos telepíteni az ún. Pixel Helper bővítményt Chrome böngészőhöz, mert segít felfedezni az esetleges hibákat, és a későbbiekben is hasznos eszköz lesz a konverziók mérésének ellenőrzése céljából.

2) Áttérés a Facebook Pixel szerinti mérésre

Ha a Facebook Pixel alapkódja a helyén van akkor, el kell dönteni, hogy mi alapján szeretnéd a konverziókat mérni.

2 lehetőséged van:

  • Konverziók mérése egyéni konverziók beállításával.
  • Konverziók mérése alapesemények segítségével.

Az egyéni konverziók beállítása egyszerűbb, de nem ad olyan széleskörű lehetőséged a mérésre, és az optimalizálásra. A mérés beállítása nagyon hasonlít a Google Analytics célbeállítási megoldásához, azaz URL szabályok alapján lehet beállítani a Facebook hirdetési fiók “Egyéni célközönség” menüpontjában a köszönő oldalakat. Ha valaki a beállított url-eket (a köszönő oldalakat) egy Facebook-hirdetés hatására éri el, akkor a rendszer behúzza a strigulát az adott hirdetéshez, mint konverzió. A megoldás előnye, hogy semmilyen kódban így nem kell turkálni, a méréshez elegendő a Facebook Pixel alapkódjának fent bemutatott beállítása, és az URL szabály létrehozása. Fontos azért tudni, egy hirdetési fiókhoz maximum 20 darab egyéni konverziót lehet beállítani.

Az alapeseményekkel történő konverzió követés egy picit bonyolultabbnak tűnhet, de sokkal több optimalizálási lehetőséget rejtenek magukban. A mérés lényege az, hogy a honlapod forráskódjában, a megfelelő helyeken (ez nagyon fontos!) ki kell egészíteni a Facebook Pixelt egyes alapesemények mérőkódjaival. 9 alapesemény mérését teszi lehetővé a Facebook, ezek lennének azok:

  • Tartalom megtekintése
  • Keresés
  • Kosárba helyezés
  • Kívánságlistára vétel
  • Fizetés kezdeményezése
  • Fizetési adatok megadása
  • Vásárlás
  • Érdeklődő szerzése
  • Regisztráció befejezése

Ezeknek az alapeseményeknek a kódjait bármikor megtalálod a Hirdetéskezelőben a Képpontok > Konverzió követése alapeseményekkel menüben. Onnan kimásolva kell betenni (jellemzően fejlesztő segítségével) az egyes kódrészleteket a Facebook Pixel alapkódjába, de csak azokon a helyeken ahol maga az esemény (a fenti 9 valamelyike) megvalósul. A kódot még ezen felül is lehet bonyolítani speciális telepítésekkel, melyekkel további adatréteggel egészíthetőek ki a fenti események, de ezt ebben a bejegyzésben most nem taglaljuk.

Nagyon fontos, hogy az áttérési folyamat nem fejeződött be azzal, hogy a kódokat helyesen telepítetted, hanem szükséges a hirdetési fiókodban futó összes hirdetésnél is átállítani, hogy a mérés a Facebook Pixel alapján történjen. Keresd meg az egyes hirdetéseidet, kattints rájuk a szerkesztőben, mintha módosítani szeretnél rajtuk. A szerkesztési felület legalsó részén pedig jelöld be “Az összes konverzió követése a Facebook-képpontom alapján” négyzetet, és ezután ne felejtsd el elmenteni. Ha nagyon sok hirdetésed van akkor egyszerűbb lehet ezt mondjuk Power Editorban, tömbösítve megcsinálni.

És van még egy feladat. Azoknál a kampányaidnál, ahol a konkrét cél a konverziók szerzése, az egyes hirdetéssorozatoknál ki kell választanod, hogy mely egyéni konverzió, vagy alapesemény alapján szeretnél optimalizálni.

Az egyes hirdetéssorozatoknál állítsd be hogy milyen esemény alapján szeretnéd a konverziókat optimalizálni

Az egyes hirdetéssorozatoknál állítsd be hogy milyen esemény alapján szeretnéd a konverziókat optimalizálni

Ezzel lesz az áttérésed teljeskörű. Ha ez megvan és minden mérésed tökéletes akkor ugorhatunk a 3. lépésre.

3) A régi konverzió követőkód törlése

A régi kódoknak innentől semmi jelentősége nem lesz már, ezért érdemes eltávolítani a honlap forráskódjából, máskülönben csak feleslegesen lassítaná a betöltődést.

Nos, most Te jössz!

Ha még ezt az átállást nem csináltad meg, akkor most rajtad a sor. Az idő sürget, pár napod van már csak erre. Ha úgy érzed szükség lenne egy kis segítségre, akkor szívesen várunk a következő Közösségi Média Szemináriumra, vagy a Haladó Facebook Hirdetési Szemináriumra!

Hozzászólások

  1. Szabó Rita szerint:

    Köszönet a részletes tájékoztatásért!
    Mi a helyzet akkor, ha valaki több weboldalt üzemeltet? Egy hirdetési fiókból kezelünk több ügyfél facebook oldalt. Egy fiókhoz csak egy képpontot lehet rendelni, ez esetben akkor ugyanazt a képpontot használjuk az összes ügyfél weboldalán?
    Köszönettel, Rita

    • 1 fiókhoz 1 pixel tartozik. A szabály az, hogy 1 fiókból 1 cég hirdet. (A rendszer 1 cég felé számláz.) Azonban 1 cégnek életszerű, hogy van több honlapja, tehát megengedett ugyanazt a pixelt több honlapba is beletenni, de a fenti logika alapján csak akkor ha azok ugyanahhoz a céghez tartoznak. Később a célzásnál van lehetőség domaintartományok alapján is szűrni, tehát nem fognak keveredni az adatok. Az nem szabályos (és több szempontból is káros) megoldás ha 1 hirdetési fiókból több ügyfélnek futnak a hirdetések. Javaslom a Neked a Haladó FB Hirdetési Szemináriumunkat. Komolyan! http://oma.hu/fhsz

    • Próbáld a FB Vállalkozáskezelőt, azon belül gond nélkül tudsz több fiókot is létrehozni eltérő számlázási és fizetési adatokkal.

      https://www.facebook.com/business/help/113163272211510

  2. Amadeus szerint:

    Még nem hirdettem a face-n. Fogalmam sincs, hogy egy amatőr, egyszerű felhasználó tud-e hirdetni a face-n? Azaz, ki igazodik-e? Eleve, mert kérdezni sem kérdezhet a Nagy Testvértől!
    Gondoltam arra, hogy egy túra eseményem meghirdessem. De vissza tart az is, hogy az ember nem tudja, hogyan kell “csinálni”
    A másik dolog, szeretnék Zsolt konkrétan tőled választ kapni, hogyan lehetne felvenni a face-val a kapcsolatot, ha valakinek a név választás miatt orvul letiltják az oldalát. Kérdezés nélkül.
    Tudom, hogy az irországi törvények miatt van. De, a név választáskor nincs semmi kikötés, hogy csak a hivatalos nevet lehet megjeleníteni.
    Ha annyira akarják a személy követését erőltetni, legyen egy olyan lehetőség, hogy a személyigazolvány fénymásolatával egy űrlapot lehessen kitölteni, amin ott lehetne a hivatalos név és a megjelenítési név. Így aztán a visszajövő válasz, engedélyeztetés után használhatnám adott néven. De a face-nál meglenne az eredeti nevem, elcsomagolva. Ezzel is vissza lehet élni, kár bántani és ilyen orvul az egyszeri embert. Tényleg nem lehet a nagy testvérrel kapcsolatba kerülni?

  3. Azt szeretném megkérdezni, hogy a fiókon belül van már egy követési kód, de egy másik oldalra is szeretnék betenni egy követési kódot.
    Ugye nem lenne szerencsés az első kódot betenni a második honlapba.
    Viszont semmilyen lehetőséget nem találtam arra, hogy egy 2. pixelt létre hozzak.
    Mi ilyenkor a teendő?

  4. Balog Attila szerint:

    Sziasztok!

    Egy kérdés merült fel bennem, amire megköszönném, ha tudtok válaszolni. Ha a weboldalon belül van 20 aloldal (20 város) és az aloldal látogatóinak külön-külön akarok facebook remarketingelni, mert városonként más az ajánlat, akkor ebben az esetben 20 célközönség kódját kell a weboldalba illesztenem? Köszönöm előre is a választ.
    UI.: Ha 20 kód kell, az nem lassítja majd be az oldalt?

    • Szia Attila, nem. Csak 1 kód kell. Nincs is több! Az oldal forráskódjába a hirdetési fiók Facebook Pixelét kell betenned (mindenhova ugyanazt!) és a célközönség létrehozásakor az URL-ben szereplő szavak alapján tudsz szűrni az egyes területekre. Ehhez optimális esetben az adott városra vonatkozó aloldal URL-jében megjelenik a városra utaló szó.
      Üdv, Zs

Hozzászólás beküldése

*