Hogyan változik a keresőoptimalizálás 2017-ben?

Régen írtunk keresőoptimalizálás témában posztot a blogunkon, ennek alapvetően 3 oka van.

1) A keresőoptimalizálás egyre nehezebb műfajjá vált.

Egyrészt eszméletlen kitartás és következetesség kell hozzá, mert az eredmények hosszútávon érnek be. A legtöbb honlaptulajdonosnak pedig nincs ideje. Se várni az eredményekre, se legyártani azt a sok tartalmat, ami alapján majd bekerülhet a honlap a Google találati listájába. Egyszerűbb (igaz hosszútávon biztosan drágább) hirdetni.

2) A SEO (=keresőoptimalizálás) nem önálló terület.

Az elmúlt pár évben egyre inkább multidiszciplináris tudománnyá alakult át a keresőoptimalizálás. Nem lehet önmagában kezelni, hanem egy csomó egyéb területtel nagyon szorosan összefügg: analitika, kódolás, szövegírás, közösségi média, tartalommenedzsment, videómarketing, stb. Ezért, ha valaki ezekhez jól ért, nagy gondja nem lesz hosszú távon a SEO-val. Azonban nagyon sok vállalkozónak / marketingesnek / honlaptulajdonosnak alapvető hiányosságai vannak ezeken a területeken így a keresőoptimalizálás is nehéz lett.

3) A láthatóság és megtalálhatóság egyre kevésbé egzakt tudomány.

A sikert mérni szinte  tökéletesen lehet, de az eredmények nem csak rajtad mint honlaptulajdonoson múlnak. Ezen kívül legalább 2 olyan tényező van amitől függ a sikeres keresőoptimalizálás: maga a Google (és az algoritmusváltozásai) valamint a konkurencia ügyessége, aktivitása. És erre az utóbbi kettőre nem igazán van ráhatásunk amellett, hogy elég jelentős kockázatot jelentenek. Éppen ezért mondjuk ügynökségi oldalról garanciát is nagyon nehéz/kockázatos vállalni erre a feladatra.

Szóval szó, mi szó a keresőoptimalizálás vesztett a vonzerejéből, mert nehéz, macerás, sok minden kell hozzá, és sok mindentől függ, és sok a folyamatos bizonytalanság is, nehezebb az optimalizálás is.

Sokaknak ez tehát probléma. De Neked?

Neked legyen lehetőség.

A következőkben szeretnénk pár pontban összefoglalni azokat a dolgokat, amik 2017-ben fontosak lesznek SEO szempontból. Csak pár apró gondolatnak tűnik, de ezek nagyon jelentős változások, érdemes felkészülni rájuk.

SSL tanúsítványok: A Google igényelni fogja

Talán az egyik legfontosabb változás, hogy az SSL tanúsítvány nélküli honlapokat a Google nem tekinti biztonságosnak, így hátrébb is fognak kerülni a rangsorban. A Google-nek ezzel kapcsolatosan elég határozott álláspontja van, az egész webet az erőteljes biztonsági tanúsítványok felé próbálja terelni, olyannyira, hogy hamarosan a Chrome böngésző címsorában minden SSL tanúsítványt nem használó oldal esetében egy figyelmeztetés fog megjelenni a látogatónak, hogy nem megfelelően biztonságos az oldal.

“Mobile first” a SEO-ban is

Ahogyan a webes tervezésnél már régóta benne van a köztudatban a “mobile first” elmélet, ugyanez a logika jelenik meg a SEO esetében is. Mégpedig azért, mert eddig csak egyetlen index alapján döntötte el a Google az egyes honlapok relevanciáját, mostantól azonban 2 külön index lesz. Az egyik az asztali gépekről érkező kereséseket szolgálja ki, a másik a mobilos kereséseket. Ezzel kapcsolatosan egy sor feladat van: egyrészt (és nem csak ezért) tényleg elengedhetetlen a mobilbarát jelenlét, ha pedig van, nagyon nem mindegy, hogy önálló mobil oldal, vagy az asztali verzió reszponzív változata, és az sem mellékes, hogy milyen speciális beállításai vannak. Az egészre rátesz egy lapáttal az, hogy a két különböző index közül a mobil index lesz az elsődleges. Érdemes lesz tehát ezekre is felkészülni.

Itt a Google AMP

A Google bevezette az úgynevezett AMP-t (Accelerated Mobile Pages), azaz a gyorsított mobil oldalakat, amellyel a (Facebook Azonnali Cikkekhez hasonlóan) itt is extrán gyors, lecsupaszított mobilos megjelenítést ígér. Az AMP-re képes oldalakat külön jelöli a keresőben, és tereli az embereket abba az irányba, hogy inkább ezeket a gyors verziókat használják. Nem kérdés, hogy érdemes ezzel foglalkozni, pláne azért mert most már nem csak a blogoknak és híroldalaknak (mint tartalomszolgáltatóknak) elérhető ez az opció, hanem webáruházaknak is. Érdemes tehát ebbe a témába is keményen belemászni.

Tiltások jönnek

2017 januárjában előre bejelentett Google algoritmus frissítés érkezik, amire megint csak érdemes alaposan felkészülni. Nagyon gyakori, de eddig megengedett megoldások válnak ugyanis tiltottá. Akik nem készülnek fel a változásra azok szépen lassan elveszítik eddigi pozíciójukat, és a keresőből érkező forgalmukat.

***

Azonban ebben tényleg lásd meg a lehetőséget! Azok, akik nem követik le ezeket a változásokat (hidd el sokan lesznek!) pórul járnak, akik viszont veszik a fáradságot, innovatívan állnak a változásokhoz jelentős előnyre tehetnek szert.

Mi arra biztatunk, hogy tekints erre egy lehetőségként, ritkán jelenik meg egyszerre ennyi újdonság a keresőoptimalizálásban, és kövesd le a változásokat! Ezekkel a korábban bebetonozottnak hitt Google találati listák szétrobbanthatók! És miért ne Te lennél ott a TOP 10-ben?

Érdekelne sokkal mélyebben is a téma? Vegyél részt a 2017. november 21-én induló Keresőoptimalizálás Online Tanfolyamunkon, és értsd meg hogyan lehet ingyenesen tömeges forgalmat terelni a honlapodra! Hamarosan zárjuk a jelentkezéseket!

http://oma.hu/kot

Comments

  1. Fenyves Endre szerint:

    Üdv, hasznos írás és dolgozunk is ezek szellemében. Van azonban egy mondat: “… nagyon nem mindegy, hogy önálló mobil oldal, vagy az asztali verzió reszponzív változata …” Miben nem mindegy? Melyik a helyes megoldás?
    Köszönöm előre is a választ.

    • Szia Endre!
      Nagyon jó a kérdés, a szerdai szemináriumunkon éppen az ilyen részletekbe fogunk belemenni, mert azért ezt egy kommentben nem lehet teljeskörűen kifejteni, annál összetettebb dolog. De 2 mondatban: nincs helyes megoldás, vagy éppen mindegyik helyes, nézőpont kérdése. SEO szempontból mivel az elsődleges index a mobil lesz, akkor van jelentős feladat, ha az asztali és a mobil verzió más. Ugyanakkor használhatósági szempontból meg a legtöbb esetben nem jó ha minden ami asztali gépen látható, látható mobilon is.

      Noh hát ez most 3 mondat lett, de hát ilyen az OMA, többet adunk, mint ígérünk :)
      ÉS akkor ott van a sok speciális beállítás. Biztosan sok múlik (majd) ezeken.

      • Az AMP akár alternatívája is lehet a mobilos megjelenésnek, de a reszponzivitás fontossága nem csak a mobil esetén lényeges.

        A reszponzív weboldal alatt azt kell érteni hogy minden felbontás és eszköz tulajdonságaihoz képes alkalmazkodni megjelenésében.

  2. No fel van adva a lecke. Egy éve még a Prestashop 1.5.6 verzió alatt futott a webáruház. Reszponzív volt, de emellett lehetett váltani egy szegényesebb mobil verzióra. Azóta átálltam az újabb 1.6 Prestashop-ra, amiben eltűnt a külön mobil verzió. Most akkor lehet, hogy nem kellett volna váltani? Néhány német nyelvű blog-on és marketing-el foglalkozó oldalon cikkeket olvastam, hogy jelentős kihívás ugyanakkor lehetőség a smart TV-k elterjedése, amivel a web beköltözik a TV-re és még kevesebb lehet a desktop felhasználó. Már csak azt remélem, hogy a smart TV-kre nem kell megint valami más. Mikro cégként elég sok munka a webáruház állandó karbantartása, seo-ja is

    • Ez így van, elég sok munka, nem csak a kivitelezés, hanem az infók követése is. Ez a “mobil forradalom” is azért eltartott 7-8 évig amíg ide jutottunk, ha ilyesmi áll elő a TV-k vagy a szemüvegek, vagy az autók, vagy a lakások, vagy a …. esetében, akkor talán lesz idő hozzászokni, felkészülni. Mindenesetre érdekes ezeket megélni, az orrunk előtt változik meg a világ, és ezek a dolgok kis idő múlva természetesek lesznek. Haladni kell.

    • Fenyves Endre szerint:

      Érdekes felvetés a smart tévén való megjelenése egy webáruháznak. Van valakinek arra nézve adata, hogy mennyi ilyen tévét adnak el Magyarországon évente?

  3. Varga Éva szerint:

    Sziasztok! Melyik a jobb a mobil oldal vagy a reszponzív honlap?
    Köszi: Éva.

  4. Anna szerint:

    Szia Zsolt!
    Sajnos az online seo tanfolyamon nem kérdeztem meg, pedig kellett volna. Ha egy oldal nem használ jelenleg SSL-t, és http://www.valami.hu -ként működik évek óta, akkor így indexeli be a Google. Hogyan kelli ilyenkor a https://-re való váltást lemenedzselni? Üdv, Anna

  5. Sziasztok,
    tavaly egy új weboldalt készítettünk, ami blog jellegű, de a régi blogoldalt is meghagytuk old.regiweboldal.hu domain név alatt. Régebben, ha rákerestünk a termékeinkre-kulcsszavakra, akkor attól függetlenül, hogy erre az oldalra nincs hirdetés, azért szépen hozta az első oldalas találatokat. Mostanra ez szinte teljesen eltűnt. Ennek az lenne az oka, hogy az új oldalon még nincs annyi tartalom, amibe a kulcsszavakat beépítettem? Vagy nem frissítem elég gyorsan a tartalmat? A régi oldal 7 éves. megnéztem különböző gépekről, és nagyjából ugyanaz a találati arány, kb. 3. oldalon dobja ki az oldalt, egyszer, régen elsőben simán ott voltunk akár többször is. Tudom, hogy ez nem annyira mérvadó, de azért meglepő ez a “hanyatlás”. :/
    Köszönöm szépen!

Trackbacks

  1. […] Most itt vagy:Főoldal/próba próba Gombos Zsolt (OMA) 2016. december 4. 10 hozzászólás […]

Szólj hozzá!

*