GSP hirdetések: Hirdess Gmailben!

Már 2010-ben felhívtuk a figyelmet arra, hogy a Gmail milyen jó hirdetési felület, érdemes ott hirdetni, mert minőségi érdeklődőket tudsz onnan szerezni, illetve a hirdetések a Google AdWords hirdetési fiókból egyszerűen menedzselhetők.

Aztán telt-múlt az idő és teljesen észrevétlenül, minden előzmény nélkül eltűntek a Gmail felületéről a jól megszokott szöveges AdWords hirdetések. Nagyon hiányoltuk őket, hiszen számos remek kampány eredményének nagyobbik részét ez a felület adta. Aztán megjelent az új hirdetésforma, a GSP, amely váltotta a régi normál szöveges hirdetéseket, a Gmail webes felületén.

Azt látjuk, hogy noha már több éve elérhetőek a GSP hirdetések, mégis inkább az ügynökségek által kezelt AdWords kampányok között látni főleg ilyeneket, sok vállalkozás, amelyiknek érdemes lenne ezt a megoldást is kipróbálni, nem használja. Érdemes tehát szót ejteni ezekről a hirdetésekről!

Mik azok a GSP hirdetések?

A Gmail Sponsored Promotions (GSP) hirdetések a Gmail webes felületén megjelenő fizetett hirdetések. A hirdetés tulajdonképpen egy email, ami megjelenik a felhasználók levelei között, illetve ehhez tartozik szöveges és képes ajánló, ami szintén megjelenik a Gmail felhasználói felületén, hogy felhívja a figyelmet a beérkezett (reklám) üzenetre.

A GSP hirdetéseket is az AdWords felületéről tudjuk hirdetőként beállítani. A hirdetés beállítása, kezelése olyan, mint a többi AdWords hirdetésé, a megjelenése viszont inkább hasonlít egy eDM  levélhez.

A GSP hirdetések célzása AdWords-ös fejjel történik, viszont a hirdetések (kreatívok) megtervezéséhez, üzenetének megírásához nem árt némi email marketing tapasztalat. A felhasználók szempontjából ugyanis ezek a hirdetések leginkább egy hírlevélre hasonlítanak, ezért a hírlevelezésnél szerzett tapasztalatokat itt is tudod kamatoztatni.

Hogy néznek ki a GSP hirdetések?

Konkrétan hol találkoznak a felhasználók ezekkel a hirdetésekkel? A Gmail levelező fiókjuk webes felületén a Promóciók fülön belül, legfelül jelennek meg az éppen aktuális hirdetések.
Így:

GSP hirdetés megjelenése
Ez egyelőre csak az előnézete a hirdetésünknek, olyan, mint a többi levél, van egy feladója, egy tárgya + preheader (bővített tárgy mező). Mobilon pedig így néz ki:

GSP hirdetés előnézet mobilon

Megjelenhet egyszerre akár több ilyen hirdetés is, célzástól függően. És természetesen ez esetben is kattintások alapján kell fizetnie a hirdetőknek. A levél kinyitása már kattintásnak számít.
Ha rákattint a felhasználó az előnézetre, akkor a levél kinyílik és a jelen példában szereplő teljes levél (hirdetés) így néz ki:

Példa egy GSP kreatívra
A hirdetés (más néven kreatív) tartalmaz jelen esetben egy gombot, amelyre ha rákattint a felhasználó, az előre beállított landing oldalra jut.

Miért jó még?

A GSP hirdetések az üzenettől függően alkalmasak brandingre, eladás ösztönző hirdetésre, sőt kiváló feliratkozógyűjtésre is!

Célzásként a már jól ismert AdWords beállítások használhatók. Mivel a Gmail egy hatalmas méretű felület, érdemes jól átgondolt célzásokat használni, ezzel jelentősen javítható az, hogy minőségi érdeklődőket horgássz ki magadnak, minimalizálva a költségeket.

Működik a kulcsszavas célzás is és a felhasználók szerinti célzás is, például érdeklődési körökre és demográfiai jellemzőkre is tudsz célozni. Sőt van mód arra is, hogy a versenytársaid érdeklődőire célozz!

Többek között erről a megoldásról, továbbá bevált GSP hirdetési fogásokról, a GSP és email marketing kapcsolódási pontjairól is fogok beszélni a 2016-os Email Marketing Konferencián (2016. október 12-én). Évek óta elő szoktunk adni ezen a konferencián és bátran ajánljuk, hogy ha érdekel a téma, gyere el, mert friss, haladó gondolatokra számíthatsz az idén is. Használd az OMA-2016 partnerkódot az online regisztrációnál a megjegyzés mezőben, ez 10.000 Ft + ÁFA megtakarítást jelent Neked azonnal. (Ennyivel is szeretnénk segíteni az OMA Blog olvasóit.) Részletek, program, ezen a linken található!

 

Szólj hozzá!

*