Webáruház tulajdonosoknak: Mi a fő feladatod, ha a hazai e-kereskedelem részese vagy?

Érdekes és friss számok a magyar e-kereskedelemről, figyelj:

  • 229 milliárd volt a 2015-ös forgalom az e-ker szektorban,
  • a webáruházak forgalma évente közel 40%-kal emelkedik 2010 óta folyamatosan,
  • a magyar lakosság 23%-a vásárol a neten,
  • az uniós átlag 43%, tehát még mindig van hova bővülni.

A további bővülés hiányának az oka:

  • nincs elég webáruház (!!!),
  • a magyarok még mindig nem bíznak az online vásárlásban.

A bizalmatlanság fő tényezői:

  • az online fizetésben rejlő kockázat (sokan félnek megadni az adataikat),
  • a látatlanban történő vásárlás kockázata,
  • a garancia érvényesítésének bonyolultabb elintézése, vagy ennek az érzete.

Pedig a hazai e.kereskedelem biztonságosnak mondható:

Csak a vásárlók

  • 3 %-a kapott hibás terméket
  • 2%-a kért jogorvoslatot
  • 1%-a lett csalás áldozata
  • 60% elégedetten, probléma nélkül bonyolította le az ügyletet.

Ezek az adatok pár napja jelentek meg a Központi Statisztikai Hivatal “Magyarország 2015” tanulmányában. (Itt elérheted, kb. 200 oldal valószínűleg találsz hasonló adatokat a Te iparágaddal kapcsolatban is, elég átfogó cucc: http://0ma.hu/ksh-2015 )

Mi a teendőd, ha webáruházad van?

A fenti adatok hivatalosak ugyan, de átlagértékek. Van néhányan, akik ennél sokkal nagyobbat nőttek, és vannak bőven olyanok is akik sokkal kisebbet, vagy akár egyáltalán semmit. Ha esetleg ez utóbbi csoportokba tartozol, akkor álljon itt pár ötlet amivel javíthatsz már az idei éveden is.

A fókuszt a bizalomépítésre kell helyezni.

  • Ha csak pár száz vagy pár ezer terméket kínáló webáruházad van kifejezetten építsd a személyes márkád is, legyen arca a webáruháznak!
  • Vállald fel magad, és a csapatod, mutatkozzatok be, legyél a téma szakértője, kínáld személyesen a portékád!
  • Ha van arc az áruház mögött, azt érzi a leendő vásárló, hogy van kihez fordulni ha gond van, nem akar senki elbújni.
  • Bontsd le a kételyeket, kezelj kifogásokat már akkor , még mielőtt eszébe jutna a látogatónak!
  • Használj plecsniket: pénzvisszafizetés garancia, megbízható cég, 10 éve a piacon, x megrendelés, y ügyfél, elégedettségi garancia stb.
  • Tegyél rá egy lapáttal: kínálj a kötelező 14 helyett 15 vagy 20 napos elállási lehetőséget!
  • Legyél könnyen elérhető! Telefonon, emailen, Facebookon, reagálj gyorsan a vásárlás előtt és után is!

Ma már alapvető igény a használhatóság.

  • Legyen trendi a webáruház kinézete, látszódjon rajta, hogy friss, nem 6-10 éves megoldásokkal működik.
  • Legyen egyértelmű a navigáció, a keresés, a szűrés a termékek között.
  • Tökéletes, és jól átlátható vásárlási folyamatmenedzselésre van szükség. Ha szükséges adj szöveges segítséget, ne feledd, hogy a lakosság többsége még soha nem vásárolt neten!
  • Legyen gyors a honlapod, nincs annál dühítőbb, mint ha lassan mennek a dolgok. A felhasználónak soha sincs ideje, pláne nem várakozásra.
  • Informálj bőven, de hagyd a félrebeszélést, és a marketing bullshitet, legyél lényegre törő, fogalmazz világosan, és egyértelműen, de használj meggyőzés technikai fogásokat.

Kommunikálni kell.

  • Egy cég annyira él, amennyire kommunikál! Pozicionáld magad, már a nyitóoldalon pár másodperc alatt legyen egyértelmű, hogy kiknek és mit kínálsz! Miért vagy más mint az összes többi konkurensed? Miért inkább Téged érdemes választani?
  • Kezdj el tartalmat generálni az összes olyan platformon, ahol a célcsoportod elérheted!
  • Írj blogot! A keresőkből is könnyebben rád találnak, és van lehetőséged termékeidet bemutatni, részletesebben leírni, teszteket csinálni!
  • Építs bizalmat, mutasd meg magad, a környezeted, csinálj idegenvezetést a munkahelyeden!
  • Adj ki háttérinfókat, mutasd meg képben és videóban a céged életét, látszódjon hogy folyik a munka, hogy bőven van feladat!
  • Vedd észre melyek azok a momentumok, események, történések, amelyek érdekesek lehetnek a mindennapokból, és rögzítsd ezeket, majd publikáld!
  • Használd az email marketinget! Építs tudatosan adatbázist! Kínálj feliratkozásért valamilyen megnézhető, letölthető, olvasható anyagot amellyel segíted az áruházadban lévő termékek közötti választást, a döntést, és még pozicionálod is magad!
  • Légy jelen a célcsoportod által használt közösségi oldalakon! Facebook, Instagram, Twitter, YouTube, Vimeo, Pinterest, LinkedIn, Waze, Viber, Skype, SlideShare, Scribd, Snapchat stb. és kommunikálj rendszeresen!
  • Mikroszegmentálj! Bontsd fel a követőid, az érdeklődőid csoportokra: régi vevők, új vevők, mindent vevők, döntés előtt állók, hezitálók, befolyásolók, friss követők, még nem követők: és mindenkinek kommunikálj legalább heti rendszerességgel a különböző platformokon!

Okosabban kell hirdetni.

  • Mérj mindent! Alap a Google Analytics használata, de lassan az E-kereskedelmi beállítások használata is alapkövetelménynek számít webáruházak esetében.
  • Használj Facebook Pixelt!
  • Hirdess remarketinggel, használd de használd a dinamikus remarketinget is AdWordsben és Facebookon egyaránt!
  • Küldj érdeklődésnek megfelelő emaileket a feliratkozóidnak, szegmentálj!

Hajrá!

Ha van még ötlet, tipp, várjuk kommentben! :)

Szólj hozzá!

*