Online marketinges állást keresel?
Vagy kínálsz?

Emlékszel még a bő 3 hónappal ezelőtti bejegyzésünkre, melyben arra kerestük a választ, hogy vajon a legtöbb cég miért nem talál megfelelő szakembert a betöltetlen online marketinges állásajánlatára? (Ezért nem.)

Nos a helyzet azóta sem változott, legalábbis mindkét oldalról bőven látunk szabad kapacitást. Hetente több megkeresés is befut hozzánk, hogy például:

  • “Nem tudtok egy jó PPC szakembert? Nem kezdő kellene, és olyan aki Facebook hirdetésekben és AdWordsben is otthon van, és az se baj, ha van valami grafikusi vénája!”
  • “Kifejezetten juniorokat keresünk, akiket még tudunk formálni, és cserébe nem kerülnek olyan sokba, viszont hajlandóak tanulni, él bennük a tudásvágy. Ha tudtok ilyet küldjétek!”
  • “Olyan embert küldjetek, aki azt tudja, amit Ti tanítotok. Ne kelljen győzködni, ne kelljen elmagyarázni semmit. Csinálja meg, amit tanítotok. Tudtok ilyet? Most azonnal felveszem.”

Aztán a másik oldal:

  • “Elküldeném az önéletrajzom, szívesen vállalok online marketing feladatokat, de szeretném ha távmunkában is elvégezhető lenne. Alkalmazotti viszonynak is örülök, de ha szükséges számlaképes is vagyok.”
  • “Most végzek az XY főiskolán, tanultam online marketinget, voltam szakmai gyakorlaton is, szeretnék a szakmában elhelyezkedni. Ha tudtok valami kapcsolatot, ahol épp engem keresnek, akkor kérem jelezzetek!”
  • Már 8 éve dolgozom az XY cégnél online marketingesként, de az élet úgy hozta, hogy a cég kivonul az országból, mindenkit elküldenek. Szeretnék a szakmában maradni, ha tudtok esetleg állásajánlatot, kérlek küldjétek el nekem!”

Ezért döntöttünk, úgy hogy rendszert építünk, és szervezettebb keretek között összehozzuk a keresletet a kínálattal. 

Nem keresel és nem kínálsz állást?

Csak idő kérdése, hogy ez a kérdés, valamelyik oldalról számodra is aktuális legyen, ezért tedd el magadnak ezt a lehetőséget, és az OMA.hu/allas oldalon bármikor eléred ezt a funkciót, mi itt leszünk.

Ha online marketinges állást keresel:

Nincs más feladatod, mint megadni a neved és az email címed, ezen az oldalon, és ezzel bekerülsz abba a minősített listába, ahol a hozzánk befutó állásajánlatokat meg fogjuk osztani.  Az állásajánlatokat csak ezen a listán fogjuk közzétenni, azokat akiket ez nem érdekel, nem fogjuk zaklatni. Tehát ha szeretnéd tudni milyen állásajánlatok érkeznek be a rendszerbe, akkor ez az egyetlen módja, hogy értesülj mindegyikről. (Ez maximum hetente 1 levelet jelent, és bármikor leiratkozhatsz.)

Ha online marketingest keresel:

Nem egyszerű mutatvány tudjuk. Az elmúlt években sok kompetencia auditot csináltunk. Ez az a folyamat, amikor egy cég, aki online marketinges munkaerőt keres, azzal bíz meg bennünket, hogy segítsünk neki kiválasztani a TOP 5-10 jelöltből a szakmailag legjobbat az adott feladatra.

  • Ha nem ügynökség vagy, tisztában vagyunk vele, hogy nagyon nehéz kvázi hozzá nem értőként a jó szakembert kiválasztani úgy, hogy a munkavállaló is jól érezze magát. Azaz az adott feladathoz ne is legyen túlképzett, élje meg kihívásként, de ugyanakkor képes legyen már az elejétől fogva ellátni a feladatokat.
  • Ha ügynökség vagy, akkor tudjuk, hogy tudod: abszolút vákuum van ezen a területen, és nehéz megtalálni az azonnal bevethető erőforrást a piacon.

Amit kínálunk: építünk egy minősített adatbázist, a piacon lévő aktív álláskeresőkből, melynek segítségével könnyebben és gyorsabban tudod megtalálni a Neked való munkaerőt.

Az alábbi területeken tudsz jelentkezőket toborozni:

  • online marketing koordinátor / projekt menedzser
  • junior / senior online marketing munkatárs
  • webdesigner, grafikus
  • webfejlesztő, webes programozó
  • közösségi média menedzser
  • PPC szakember (Pl.: AdWords, Facebook hirdetések)
  • email marketing specialista
  • webszövegíró
  • online PR szakember
  • webanalitikai szakértő
  • SEO specialista stb.

Ezt kínáljuk egyelőre bétában. Ha érdekel, hogy milyen feltételei vannak az állásajánlatok közzétételének, akkor Mónika munkatársunk várja megkeresésed ezen az űrlapon keresztül.

Mi a célunk ezzel?

Évek óta tervezgetjük, de az elmúlt hónapokban tapasztalt munkaerőpiaci robbanás az online marketing iparágban döntésre késztetett bennünket.

  • Látjuk a megjelenő hirdetéseket, ahol az OMA képzéseket előnyként jelölik meg a leendő munkaadók.
  • Látjuk, hogy egyre többen azért jönnek el az OMA képzésekre, hogy vonzóbbak legyenek a munkaerőpiacon:
    • Főiskolán / egyetemen frissen végzett hallgatók jönnek az elmélet után piacképes tudást megszerezni;
    • Pályamódosítás előtt álló tapasztaltabb érdeklődők jönnek hozzánk átképzési céllal;
    • Marketinges állásból szülési szabadságra ment kismamák érkeznek hozzánk, hogy a nagy visszatérés előtt feltuningolják a tudásukat online marketingből.

A célunk tehát, hogy a bármelyik oldalról felénk érkező kérdésekre ne ad hoc válaszokat adjunk ebben a témában, hanem hogy ki tudjuk szolgálni az igényeket.

  • Állást keresel? – Tessék, itt van, épp ezek között tudsz válogatni, de lesznek újak is!
  • Munkaerőt keresel? – Tessék, itt van 1000+ tettre kész aktív álláskereső, akiket meg tudunk szólítani az állásajánlatoddal!

Mi hiszünk a mikroszegmentációban, tudjuk, hogy egy kisebb, de minőségibb és aktív közösségből gyorsabban és specializáltan megtalálja a munkaadó és az álláskereső egymást. Hiszen látjuk, hogy az OMA képzéseken való részvételt a munkaadó cégek is egyre inkább elismerik, sőt  igénylik, és így is szeretnénk segíteni a képzéseinken résztvevő álláskeresőket.

Comments

  1. Brassó Imre szerint:

    Olyan online marketingest keresek,aki távmunkában is dolgozna.

    • Brassó Imre: egyeztessünk, kérlek írj elérhetőségeket és megkereslek: balazs@ronky.hu

    • TP Ági szerint:

      Kedves Brassó Imre,

      Én fenti cikkhez kapcsolódóan a marketinges (egyébként számteches végzettségű) kismama kategória vagyok. Szóval, abszolút a távmunkás, fejlődni akaró… :)
      Keressen, ha én is (számlaképesen) érdekes vagyok a cégek mellett. Gmail: pappagi.mail Üdv: TP Ági

      • Sziasztok, a honlapjaimhoz keresek valakit aki az online marketingel foglalkozik. Blog írás, FB és a többi közösségi portál kezelése, hírlevél írás. kiküldés, plusz más ötletek.

  2. Dávid szerint:

    Sajnos sok a tapasztalatom ilyen téren, és úgy látom, hogy mindenhova csak profit keresnek mégpedig túlzott elvárásokkal.

    A Junior állásoknál is gyakran olyan elvárások vannak, amiket nem sok Junior tud teljesíteni. És nem azt nézik, hogy ki mennyire kész tanulni vagy mennyire elkötelezett és formálható, hanem azt, hogy abban az adott pillanatban mit tudsz vagy mit nem tudsz. Ha nem tudsz valamit, amit pár hét alatt menet közben meg lehetne tanulni, hiszen gyakorlatias tudásról van szó, amit könyvből megtanulni nem lehet, akkor is esélytelen.

    Nyilván a munkáltató abban érdekelt, hogy minél jobb szakembert találjon minél kevesebbért, de borzasztóan kevés vállalkozás ad lehetőséget a kezdőknek. Az erős verseny is meghatározza a kiválasztási stratégiájukat, hiszen minél több a jelentkező, annál jobban emelik a lécet, amit meg kell ugrani, ahol szintén a kezdők elvéreznek könnyen, hiába van bennük meg a lehetőség, hiába lennének sokkal lojálisabbak és hosszabb távon jobb munkaerők, mint a tapasztaltak, akik minden gátlás nélkül munkahelyet váltanak, ha máshol pár ezerrel többet kereshetnek.

    De azt is tudom, hogy ezt a munkáltatók és az álláskeresők teljesen máshogy látják, és hajlamos mind a két fél a másikra mutogatni, ebben sosem lesz egyetértés.

    • Szia Dávid, tök jó hogy ezt leírtad!
      Már csak azért is, mert épp most az állásajánlatok között ott van egy ajánlat ami épp ebben más mint a többi. A nevében ott van a “Junior”, nézd meg ha feliratkoztál, látni fogod. Ott például épp most péntekig van a jelentkezési határidő, és kifejezetten tanulni vágyó juniorokat keresnek. Szóval ha a fenti kommentben magadról írtál, akkor ez az állásajánlat éppen Neked szól!
      Üdv, Zs.

      • Dávid szerint:

        Szia Zsolt!

        Feliratkoztam, néztem is az adott lehetőséget és jelentkezni is fogok.
        Kíváncsi vagyok. A legtöbb helyre vagy nem vagyok elég képzett, vagy éppen túlképzett. Ördögi kör!
        Meglátjuk :) A lelkesedés és optimizmus még kitart, a sokadik elutasítás után is.

        Üdv, Dávid

  3. Remek ötlet, és köszönöm lehetőséget! Elküldtem az űrlapot. Úgy gondolom, elég széles körben lehet érdekes az ajánlatunk. Egyetemisták, másod vagy harmadállásban dolgozni kívánók is választanak bennünket, mert sok előnyt élvezhetnek.

  4. jépé szerint:

    Ez mekkora mutatvány! Őszinte Gratuláció!
    Félelmetesen nagyszerű :)!!!

  5. Nadine szerint:

    Sziasztok! Nagyon jó kezdeményezés!!! XD
    Mivel az online marketing elég új terület, ezért nagy segítség lenne, ha a fizetésekről is szót ejthetnénk nagyvonalakban.
    Mert egyrészt ott van az ügynökségi oldal, ill. van a céges (ezen belül multi vagy kkv). Lehet, hogy a kkv oldalon még a 200 ezret sem éri el a fizetésed, az ügynökségi oldalon akár a többszörösét is megkeresheted? Mi az az összeg, aminél alább ne add a tudásodat? Szerintem ez a téma nem csak engem érdekelne. Előre is köszönöm, tudom, hogy erre nehéz választ adni, de bízom bennetek fiúk :)

    • Szia,
      kérjük legközelebb vállald az eredeti neved, mert a téma amit behoztál egyébként egész érdekes, de jobban szeretünk úgy beszélgetni, ha tudjuk kivel tesszük azt, ok?

      Vajon mennyit ér az ember tudása? Még egy egész posztot is megérne.

      Sokszor az a probléma, hogy alkalmazotti oldalról csak annyi látszik, annyit érez az ember, hogy X Ft a nettó. Ha azonban (nagyon helyesen) így fogalmazódik meg a kérdés: “Mi az az összeg, aminél alább ne add a tudásodat?” akkor érdemes megvizsgálni az ár/érték arányt.

      Az, hogy mennyiért sikerül eladni magad, első körben mindig alku kérdése, ami nagy mértékben függ a saját pozicionálásodtól, aztán a teljesítmény ezt vagy alátámasztja vagy nem.

      Minden annyit ér, amennyiért el tudod adni. Így van ez a munkaerővel is.
      Ha csak a munkaerőd, és a napi 8 órád akarod eladni, az kevesebbet fog érni, mintha kockázatot is vállalnál. Ha kockázatot is hajlandó vagy vállalni, akkor vállalkozást alapítasz (akár 1 személyest) és a kockázattal (akár) nagyobb is lehet a “fizetésed”.

      De ebben az esetben Neked kell biztosítanod a munkakörnyezeted, Te fizeted az adókat, Te felelsz a jogi következményekért, és nem mellesleg rajtad múlik, hogy mennyi ügyfeled, munkád van.

      Az alkalmazotti létben (az online marketing szakmában kiváltképp) a valós fizetésed és az elvárt fizetésed közötti összeg végső soron kényelem ára. A kockázat-NEM-vállalás ára.

      Ha a tudásoddal tudsz havi több millió profitot termelni a munkaadódnak, akkor reális hogy magasabb fizetést ad. Ha nem tudsz ennyit termelni, akkor nem ér annyit a tudásod, hiába akarod annyiért eladni.

      Szóval ezeket a köröket érdemes megfontolni, akkor amikor arról beszélgetünk, hogy mennyi is legyen a fizetés!
      Üdv, Zs.

  6. Mi már dolgoztunk szinte minden nagyobb online marketing céggel, Adwords és egyéb területen. Egyik sem vált be. Ezért mi csak junior kollégát keresünk, akit magunk tudunk betanítani. Az sem mellékes szempont, hogy a kolléga akkor csak a mi dolgainkkal foglalkozik, nem pedig csak a fiókunkat kezeli havonta egy órában.

  7. Kedves Zsolt!

    Én pl. szívesen vállalnék program- vagy weblapfordítást a német és a magyar nyelvek között, van-e ilyenre is kereslet? Hátha a listátokra fel lehetne ezt is venni. Én Németországban éltem 10 évig és még a Commodore 64-essel kezdtem a számítástechnikát. Az a tapasztalatom, hogy gyakran fordíttatnak olyanokkal, akik szemmel láthatóan nem értenek ehhez a területhez. Igaz ez főleg korábban volt jellemző.

    • Van erre honlapod?

      • Nincs, mert végülis más területre koncentráltam. Vállalkozást csak erre beindítani túl kockázatosnak tűnt, de mellékesen szívesen vállalnék ilyen munkát. Tény, hogy bármi szemetet, romboló dolgokat nem lennék kész lefordítani. Jelenleg számlát adni csak áttételesen tudnék vagy sehogy.
        A jelenleg egyetlen honlapom rajt a nevemen.

        • (weboldal készítéssel foglalkozom, ezért van némi tapasztalatom ebben)

          Én elsőre azonnal rávágnám, hogy kell, vágj bele nyugodtan a fordításba. Mo-n a legtöbb cég számára (véleményem szerint) nagyon fontos lenne a többnyelvű weboldal.
          Ráadásul én a Balaton partján nőttem fel, és jelenleg is itt élek, talán ezért is látom fontosnak, hogy egy weboldal több nyelven is elérhető legyen.

          Viszont sajnos az ügyfeleim nem így gondolkoznak :(
          De tartok tőle, hogy csak a munkát, a plusz költségeket, és a nyűgöt látják benne…

          Tehát elsőre valószínű erős falakba ütköznél, de ha “jól marketingezel”, én látnék lehetőséget a fordításban.

          Persze azt is hozzá kell tenni, hogy sok cégvezető megelégszik egy WP weboldallal is, mindegy csak olcsó legyen … no igen, az nem nyelvesíthető
          Pedig, ha valaki fizetőképes vásárló itt a Nyugat-Dunántúlon, az a német :D

  8. Szuper, hogy ez elindult. Nem kell vaktában küldözgetni az önéletrajzokat. Kommunikáció hamarabb létrejön a két fél között mivel leszűkített a platform ahol találkozik a kereslet és a kínálat. Az online marketing éppen egy olyan terület ahol folyamatosan fejlődni kell, így lehet, hogy papír nélkül profibb valaki mint egy 10-15 éves szakképesítéssel. Köszi ezt is.

Szólj hozzá!

*