Teszteld Google AdWords hirdetéseid! Mennyire vagy hatékony?

Összeállítottunk egy kérdéssort, amely segítségével le tudod tesztelni, hogy milyen szinten űzöd az AdWords hirdetéseket. Ha Te kezeled a hirdetéseket, akkor a saját tudásod gyakorlatban való alkalmazását tudod próbára tenni. Ha más kezeli, akkor pedig azt tudod letesztelni, hogy mennyire ügyes és alapos az akinek ez a feladata.

A lenti kérdéseket nem csak tesztelés céljából érdemes végigrágni, hanem akár csekklistaként is használhatod, hogy mi mindent lenne érdemes végiggondolnod és alkalmaznod Google AdWords hirdetéseiddel kapcsolatban.

AdWords kviz

Játékszabályok

A játék lényege, hogy leteszteld a valós szintjét a felkészültségednek. Csak úgy érdemes részt venni benne, ha van rá 5-10 perced és készen állsz arra, hogy őszinte válaszokat adj Magadnak. Annál is inkább, mert csak Te fogod tudni a végeredményt. Ugye nem akarod becsapni saját Magad!?

Látni fogsz összesen 40 kérdést. Az első része a kérdéseknek olyan ellenőrző kérdések, amelyek fontos, alapvető dolgokra világítanak rá. A kérdések második fele pedig inkább azt méri fel, hogy az alapokon túl mennyire ismered és használod ki a Google AdWords rendszerében rejlő potenciált.

A kérdésekre igennel és nemmel lehet válaszolni. Haladj egyesével, sorban és számold az igenek számát. A végén megtalálod az értékelést is!

Íme a Google AdWords teszt

Alapok

  1. Tűztél ki konkrét kézzel fogható célokat, hogy mit szeretnél elérni a hirdetéseiddel?
  2. Megnézted, hogy a versenytársaid hogyan hirdetnek?
  3. Szoktál csinálni kulcsszó kutatást kulcsszavakra célzott hirdetéseid megtervezésekor?
  4. A Keresési és Display hálózatos hirdetéseid külön kampányból kezeled?
  5. Egy-egy hirdetéscsoportod egy-egy jól körülhatárolt témát dolgoz fel, kerülöd az ömlesztett célzású hirdetéscsoportokat?
  6. Használsz hirdetéscsoportonként legalább 3-4 hirdetésváltozatot? (Vagy korábban már teszteltél ennyit mindegyikben?)
  7. Hirdetéscsoportonként (ha kell) különböző és releváns hirdetéseket alkalmazol?
  8. A honlapod főoldala helyett a releváns aloldalakra küldöd a látogatókat a hirdetésekből? (Vagy legalább megfontoltad ennek lehetőségét?)
  9. Alkalmazol többféle kulcsszó egyezést a keresési hirdetéseidnél?
  10. Meg szoktad nézni a keresési hirdetéseid megjelenéseit kiváltó valós keresési kifejezéseket?
  11. Alkalmazol kulcsszó vagy egyéb kizárásokat a célzásaidban? (Vagy legalább megfontoltad ennek szükségességét?)
  12. Össze van kötve az AdWords fiókod az Analytics fiókoddal?
  13. Alkalmazol konverziókövetést és figyeled is a kampányaid konverziós eredményeit?
  14. Konverzió fókuszú kampányaid esetében kiszámoltad, hogy mennyi pénzt ér meg Neked maximum egy konverzió?
  15. Lekapcsoltad a gyenge átkattintási aránnyal rendelkező kulcsszavakat, célzásokat?
  16. Lekapcsoltad a többihez képest sokkal gyengébben teljesítő hirdetésváltozatokat?
  17. Konverzió fókuszú kampányaid esetében lekapcsoltad azokat a célzásokat, amelyek túl sok pénzt elvittek már konverzió nélkül?
  18. Szoktad változtatni a licit beállításokat a kitűzött céljaid érdekében?
  19. Kiszámoltad már a hirdetéseid megtérülését (konverzió fókuszú kampányok esetében)?

Szusszanj egy kicsit!

Eddig tartottak azok a kérdések, amelyekkel fel tudod mérni mennyire erős alapokkal rendelkezel. Számold össze, hogy mennyi “igen”-nél tartasz?

  • Ha tényleg profi vagy, akkor 18-19 pontodnak kellene most lenni.
  • Ha min. 15 “igen”-ed van eddig, akkor már mindenképpen megveregetheted a vállad, mert erős alapokon nyugszanak az AdWords kampányaid.
  • Ha 15 alatt van az “igen”-ek száma, akkor több olyan esszenciális dolog nincs rendben a fiókodban / a fejedben, ami biztosan azt eredményezi, hogy nem elég hatékonyak a hirdetéseid. Fejlődnöd kell annak érdekében, hogy ne szórd a pénzt, ugyanis most olyan, mintha szponzorálnád a Google-t a befizetéseiddel.

Írd fel valahova az eddigi eredményed. Folytasd a tesztet a haladóbb kérdésekkel!

Haladóbb kérdések

  1. Használsz hirdetésbővítményeket? (Kiemelő és belsőlink-bővítményeket különösen, hely- és hívásbővítményt, ha releváns.)
  2. Ránézel időnként a „Hozzárendelés” jelentésekre? (Korábban keresési csatornák)
  3. Földrajzi célzásod szerint is optimalizálsz?
  4. Szoktad figyelni eszköztípusonként elkülönítve a hirdetéseid eredményeit, optimalizálsz erre is?
  5. Optimalizálod-e a hirdetéseid időzítését a hatékonyabb időszakok figyelembe vételével?
  6. Élsz a demográfiai ajánlattétel lehetőségével (vagy ajánlatkorrekcióval) Display hálózatos célzásaidnál?
  7. Alkalmazol konverziókövetést dinamikusan változó konverziós összeggel?
  8. Alkalmazol-e kifejezetten a hirdetéseidhez tervezett egyedi landing oldalakat?
  9. Szoktál-e A/B tesztelni landing oldalakat?
  10. Kipróbáltad-e már a dinamikus kulcsszó beillesztést?
  11. Használod-e az automatikus visszaszámláló lehetőséget szöveges hirdetéseidben határidős ajánlataid esetében?
  12. Használsz-e remarketing célzást?
  13. Használod-e a remarketinget keresési hirdetéseidnél?
  14. Használsz-e remarketingen alapuló kizárást a célzásaidban?
  15. Vannak-e YouTube videóhirdetéseid?
  16. Használsz-e YouTube videó remarketing célzást?
  17. Kipróbáltad-e már a Gmail Sponsored Promotions (GSP) hirdetéseket?
  18. Használsz-e címkéket a kampányaid, hirdetéscsoportjaid, kulcsszavaid, szövegeid jobb csoportosításához, kezeléséhez?
  19. Használsz-e automatikus szabályokat hirdetéseid meghatározott időben történő indítása/szüneteltetése érdekében?
  20. Használsz-e automatikus szabályokat kampányaid optimalizálása során?
  21. Használod az AdWords Szerkesztőt a kampányaid beállításainak gyors módosításához?

Értékelés

  • Ha nem értél el az alapozó kérdéseknél legalább 15 “igen”-t, akkor a 2. szekció kérdései nem is igazán Neked szólnak. Nem baj, ha végigfutottad, látod, hogy mennyi minden van az AdWordsben. Amíg az alapok ingatag lábakon állnak fölösleges a “divatosabb” megoldásokon gondolkodnod.
  • Ha a teszt alapozó részén “átmentél” és összesítve van legalább 37 pontod összesen (a 40-ből, azaz 90%-ot legalább teljesítettél), akkor elmondhatod Magadról, hogy sok mindent kipróbáltál és olyan nagy hibákat nem követsz el AdWords fiókodban, erős haladó szinten vagy, szép eredmény!

Ennél jobban nem is kívánjuk felbontani az értékelést, mert már látnod kell ezek alapján a hiányosságokat lehetőségeket, amikben van még perspektíva.

(Hadd jegyezzük meg, hogy még lehetett volna bőven cizellálni a fenti kérdéssort, további speciális funkciókkal és lehetőségekkel, de úgy gondoljuk, hogy a fenti kérdések egy jó képet adnak a gyakorlati AdWords felkészültségről, megmutatja a fő irányokat, nem az a cél, hogy még jobban megijesszük azt, akinek most kevés pontja lett a teszten.)

Ha fejlődni szeretnél, akkor várunk Alapozó vagy Haladó Google AdWords Szemináriumunkra vagy mindkettőre!

Ha elég bátor vagy…

… kommentben bedobhatod, hány pontod lett, esetleg kommentáld saját eredményed pár szóval. Ha a fenti 40 kérdésből van olyan, amelyikről bővebben is szeretnél olvasni a későbbiekben itt az OMA Blogon, akkor azt is nevezd meg, figyelembe fogjuk venni a jövőbeli témaválasztásnál!

Comments

  1. Csüllög István szerint:

    5 pontot értem el az alaőpozóban. Nem véletlenül érdekel a képzés.

  2. 19+7 pont, de szigorú voltam magammal, azokra a válaszokra is nemet mondtam, amelyeket ismerek, de tudatosan nem használok. Ha ezeket is beleszámoltam volna, összejöhetett volna még néhány pont. Meg vagyok elégedve a tőletek tanultakkal, jó kis teszt volt :)

  3. Waldhauser László szerint:

    Alapnál: 18 Igen
    Haladónál: 15 Igen

    Javulnom kell! Még mindig úgy érzem, hogy nem tudok semmit.

  4. Jó kis cseklista, hogy mit kell bepótolnom:)
    18+8
    köszi

  5. 19+8. Arról szívesen olvasnék, hogy online hirdetéseket hogyan mérjem, ha offline konvertálódik? (Google átirányító telefonszámot már használom)

  6. Tisztelt Fehér Márton !
    Segítségét kérném a Google AdWords reklám kampányban.
    Üdvözlettel: Göblösné Dauda Katalin

  7. 19+14
    Hasznos lista!

  8. Muzamel Tamás szerint:

    17+17 pont!

    Van hova fejlődni! Igaz most készülök a minősítési vizsgákra!

  9. KB szerint:

    35-37, függ, hogy mennyire vagyok szigorú magamhoz:)

  10. Szalai Károly szerint:

    31 igen
    3 nem (ami okkal nem pl:Adwords szerkesztő->a desktop helyett jobban szeretem a felhőt, de használtuk korábban)
    6 hiányosság (Ha lesz rá időnk, vagy épp olyan kampányunk, aminél szükség lesz rá, sort fogunk rá keríteni.)

    Sajnos/nem sajnos túl sokrétű lett az online marketing, és lassan kezd kicsúszni a kezünkből az Adwords.

    • Érdekes, amit írsz, hogy milyen sokrétű lett az AdWords… Amikor elkezdtem internettel, “honlapokkal” foglalkozni 2001-ben, akkor ez az egész egy nem létező szakma volt még. Aztán lett 1 szakma az online marketing, ma meg már az online marketing sem csak 1 szakma…

  11. 15+5

    Mivel csak a keresési hálózatot érdemes használom, időszakos kampányokhoz, szerintem ez rendben van.
    Magántanárként kampány jelleggel keresek tanítványt, évek óta jól bejáratott módon, 40-50 kattintásból 5-6 tanítványom lesz, mely akár fél évig biztosít megélhetést (nem elírás, durván 150-szeres megtérüléssel).
    Döntést közvetlen megelőző keresésekhez nem igazán hatékony a remarketing. A szülők többnyire 1-2 napon belül keresnek tanárt.

    Nem feltétlen kell mindent agyon tolni különböző csalafinta módszerekkel. Főleg akkor, ha kifejezetten vételi szándékkal keresőknek hirdetünk..

    • Az utolsó mondatoddal egyetértek, azzal a kiegészítéssel, hogy ha kihagysz 1-2 funkciót, akkor az azért történjen, mert ismered (esetleg tesztelted) és eldöntötted, hogy nem fogod használni, és ne azért, mert nem is hallottál róla.

  12. walbo szerint:

    én úgy gondolom hogy mivel nagyon drága-lett a Google AdWords így én meg próbálom csak akor használni mikor indul a weblap de amúgy szöveg írással át vezető oldalak készítésével és releváns linkek szerzésével optimalizálom az oldalakat

    olyan szolgáltatásokat hanálok mindt a google weblapszerkesztő vagy a face vagy a blogger

    egy kezdő véleménye

  13. walbo szerint:

    ilyen helyezést érek el velük Ellenőrzőtt kulcsszó: Telepített lakókocsi

    Helyezés: 1. oldal 7. pozíció

    és a hoz képest hogy kezdő vagyok ez szerintem nem rossz

    • Indulásnak nem rossz persze, de a SEO az online marketing 1 kis szeletkéje, érdemes többféle látogatószerző csatornát is alkalmazni, még fizetősekbe is befektetni. Több lábon kell, hogy álljon az online marketing gépezeted!

  14. én előbb olvastam a teszt kérdéseket és ezután jön a kampány :-)
    talán igy jobb lesz
    február 14. én voltam Nálatok alap AdWordson

  15. Sziasztok, jó régi ez a blog, de most nem találtam frissebbet a februárban elvégzett adwords szeminárium kapcsolódóan. A kérdésem az, hogy tudtok-e valami alapvető változásról a google adwords szolgáltatásban. Eddig, tapasztalat szerint, úgy működött a létrehoztunk egy adwords hirdetést egy adott szolgáltatásra (most táboroztatás), és aki abban a témában használta a keresőt, azoknak kitette a keresések elejére a fizetett hirdetéseket. Most azt látom, hogy egy adott kulcsszóra rákeresve az első oldalon azok a találatok jelennek meg, amelyekre valószínűleg a legtöbben klikkeltek az algorutmus szerint (gyűjtőoldalak, index cikk ebben a témában stb.), és a fizetett hirdetés a második oldal alján jelenik meg kb. Így viszont gyakorlatilag nincs értelme adwors-el hirdetni. Tudtok esetleg valami támpontot adni ebben az ügyben. Köszönöm

    • Szia Ferenc!

      Nincs alapvető változás! A Google üzleti érdeke is kitenni a hirdetéseket a találati lista elejére, hiszen abból van bevétele, ha kattintanak ezekre a felhasználók. A találati lista viszont testre szabott. Figyelembe veszi a Google a személyes érdeklődésed és a korábbi aktivitásaid. Nálam nem biztos, hogy pont úgy jelenik meg, mint Nálad. A hirdetői verseny is átalakulhatott a jelen helyzetben. Próbáld más eszközön / más böngészőben / inkognitó módban vagy törölt előzményekkel is és könnyen lehet, hogy a találati lista is teljesen más lesz.

Szólj hozzá!

*