18 online marketing bejegyzés, amit nem hagyhatsz ki

Holnap lesz napra pontosan 7 éve, hogy elindult az OMA blogja, egy mai szemmel nézve (talán) kezdetleges bejegyzéssel. A témaválasztás azonban nem véletlen, a mérésről szól. A mérés a sikeres online marketing egyik legfontosabb alapköve, a számokból okos döntéseket hozhatunk, melyek mutatják a helyes irányt.

Nagy szavak használata nélkül azt gondolom, hogy az aktuális és friss újdonságokat bemutató posztok mellett, a 7 év alatt sok igazán tartalmas és időtálló bejegyzés is született ezen a blogon. Ugyanakkor azt is tapasztaljuk, hogy ezek sokszor a feledés homályába vesznek, és igazából csak a Google barátunk segítségével találnak rá az érdeklődők. Persze ez sem mellékes dolog, de valószínűleg sok új feliratkozónknak és követőnknek – akik nem a kezdetek óta vannak velünk, hanem menet közben ugrottak fel a vonatra -, szóval nekik is sok újdonságot rejtene egy-egy akár évekkel ezelőtti OMA poszt, viszont eszükbe sincs rákeresni erre a neten.

Ezért arra gondoltunk, hogy ez a “szülinapi” poszt legyen a bejegyzések bejegyzése, összeszedjük a TOP 18 posztot,

  • amit szerettek a követőink,
  • időtálló tartalommal rendelkeznek,
  • és minden új és friss olvasónk hasznára válhat most 2015 végén is.

A sorrend szigorúan időrendi, nem fontossági!

Jó olvasgatást, és tudod: tanuld Magad sikeresre!

blog-top18

1

Úgy tűnik ebben könnyű lesz megelőznöd a konkurenciádat – ha időben kapcsolsz…

Megdöbbentő, hogy ez egy 6,5 éves bejegyzés. Saját felmérést tartalmaz arról, hogy milyen szinten állnak a honlap tulajdonosok a webanalitikával. A Google Analytics rendszerét egyértelműen többen használják ma, mint akkor, a haladó megoldásokat is egyre nagyobb arányban látjuk a fiókokban. Amiben nagyon pici elmozdulást látunk 6,5 év alatt, hogy még mindig csak a cégvezetők, marketingesek, honlap gazdák 1-2%-a számolja az ügyfélszerzési költségét és online hirdetéseik megtérülését…

2

Stratégia a kulcsszó infláció ellen 10 pontban

Már 2009-ben is számos területen hasítottak a keresőhirdetések, azóta pedig ez még inkább hatványozódott. Nagyobb a zaj, a hirdetéseket megjelenítő felület viszont korántsem bővül. Annak érdekében, hogy az egyes hirdetések megjelenjenek, nem elegendő minőségi hirdetéseket kreálni, hanem egyes kulcsszavak esetében bizony keményen zsebbe is kell nyúlni. És az összeg egyre nő, azaz a kulcsszavak értéke inflálódik. Ebben a posztban azt foglaltuk össze, hogy mit lehet ez ellen tenni. Talán most aktuálisabb. mint akkor.

3

Tegezhetem vagy magázhatlak?

Örök kérdés: tegeződjünk-e vagy magázódjunk-e a honlapunkon, reklámjainkban és többi a kommunikációnkban? Ezt a kérdést jártuk körül ebben az örökzöld bejegyzésben.

4

Anti spammerek 7 pontja

Ez egy nagy port kavart bejegyzés, érdemes a kommenteket is elolvasni. Van aki egyetért velünk és a kiáltványunkkal, de van, akit nem zavarnak annyira a spamek, mint minket. Lehet, hogy ők a másik oldalon állnak? A spam kérdés ma is égető probléma, nem csökkent a mértéke, sőt… Érdemes visszaolvasni ezt a postot is.

5

A nyuszi, a kecske meg a róka elmennek konferenciára…

Ezt a bejegyzést a “marketing szórakoztatóiparról” írtuk. Azóta ezt a kifejezést sok helyen idézték tőlünk. Egyszerűen vannak a konferenciáknak is és a konferenciára járó közönségnek is bizonyos típusai. Összeszedtük a jellemzőket. Magadra ismersz?

6

Kiszervezhető-e a céged Facebook kommunikációja?

Rendszersen visszatérő kérdés képzéseinken, hogy mit tegyen az, aki nem akar foglalkozni napi szinten a Facebookkal, de érzi, tudja, hogy nem hagyhatja ki. Céges színekben ott akar lenni, de nincs ideje megtanulni a rendszert, és nem is akarja napi szinten követni a változásokat. Elég határozott véleményünk van arról, hogy mit lehet kiadni egy külsős szakembernek, és mi az amit soha. Ezt írtuk le ebben a posztban.

7

Hányadik hely a nyerő az AdWordsben?

Hányadik helyen kell lenni az AdWords hirdetésünkkel a többi hirdető között? Ezt a kérdést minden AdWords Szemináriumon megkapjuk legalább 2x. A bejegyzés közel 5 éves, de a válasz, ma is ugyanaz a kérdésre…

8

Mikroszegmentáció – “Szűkre szabott” lehetőségek

Ha csak 20 percnyi előadásunk van egy konferencián, vagy egy egész napos képzést tartunk akkor is van két kifejezés, ami mindig elhangzik. 1) “mikroszegmentáció” 2) “a részek összessége több, mint az egész”. Ismerősek a kifejezések? Ezek a sikeres online marketing alapjai. A posztban kifejtettük miért is. Fontos gondolatok, példákkal!

9

Fejben dől el minden!

Ez Márton egy személyes hangvételű postja volt korábban, örökérvényű igazságokat fogalmazott meg motivációról, küzdelemről, felelősségről, tanulásról és kísérletezésről. Nem is ő lenne, ha ezt nem a horgászat szemüvegén keresztül mutatja be. Amikor ez a post íródott, még nem sejtettem, hogy egyszer megtanít horgászni is… :-)

10

Vigyázz, nehogy kiénekeljék a szádból a sajtot!

Ez egy igazán megosztó bejegyzés volt. Egy olyan hirdetési modellt elemez, amelyet az online szállásközvetítő cégek alkalmaznak, mind a mai napig. Az a szálláshely, aki ezt nem ismeri, nem lát a rendszer mögé, nem is sejti, milyen turpisságokat rejt magában ez a megoldás. Van, aki egyetért abban, hogy ez egy etikátlan megoldás, de van, aki szerint ez teljesen elfogadható eljárás. Olvasd el a hozzászólásokban található szájkaratét is!

11

Ki mondja meg mi érdekel?

Ma már olyan mennyiségű információ önt el minket a Google-ön és a Facebookon keresztül, hogy a szelektálásnak, személyes relevanciának, testreszabásnak komoly jelentősége van – írtuk ezelőtt több mint 3,5 éve. Ezt a testre szabást algoritmusok végzik el. De hogyan? Nem árt tisztában lenni, hogyan képes akár manipulálni is minket ez az egész. Kulcsszó itt is a tudatosság. Minden szó a bejegyzésben ma is megállja a helyét!

12

Tartalommarketing = ne akarj eladni?

Ha tartalommarketinggel szeretnél foglalkozni, vagy még nem döntötted el, de érdekel a téma, akkor mindenképpen kezdd ezzel a bejegyzéssel. Tartalmazza az alapokat, a tartalommarketing történetét és azt is, hogy hogyan érdemes nekifogni.

13

Tipikus hibák a magyar weben

Közzétettünk egy felhívást, amelyben azt vállaltuk, hogy kivizsgáljuk a leggyakrabban elkövetett típushibákat a magyar weben. Mi is megdöbbentünk az érdeklődésen: követőink, olvasóink közel 600 honlapot küldtek be elemzésre. Ha megígértük, megcsináltuk, az eredmény egy dupla bejegyzés lett az OMA blogon, Ez az első rész, ez pedig a második.

14

4 eszköz, amivel tesztelheted a honlapod használhatóságát

Hiába van (akár ingyenes) lehetőség rá, hogy komoly fejlesztés nélkül bárki tesztelhessen a saját honlapján, a valóságban mégis nagyon kevesen alkalmazzák a tesztelést. Ebben a bejegyzésben 4 nagyon hasznos eszközt mutatunk be.

15

És ha nem lesz Facebook?

Ez a bejegyzés megjárta a sajtó, nagyon széles visszhangja volt. A címből úgy tűnik, hogy a Facebook bukását vizionáljuk, de valójában arra világítunk rá, hogy törekedni kell a Facebooktól való függés elkerülésére. A Facebook egy csatorna (ráadásul egyre drágább), aminek célja van. Ennek megfelelően kell használni. A bejegyzésben persze arra is választ adunk, hogy mi a megoldás arra, ha valaki függetleníteni szeretné a közösségével való rendszeres kommunikációt a Facebooktól.

16

Mit nevezhetünk sikernek a keresőoptimalizálásban?

A bejegyzés apropója az volt, hogy számos ügynökség ajánlatában (spamjében) egy ma már nehezen magyarázható üzleti modell szerepel a SEO sikerdíjas elszámolására. Ezért úgy gondoltuk, hogy azzal tudunk az ügy érdekében a legtöbbet tenni, ha a elmondjuk. mi a sikeres keresőoptimalizálás egyetlen helyes mérőszáma.

17

Remarketing – Gondolatolvasó hirdetések

Manapság egy ügyes online marketinges eszköztárából nem hiányozhat a remarketing. A két legnépszerűbb hirdetési rendszerben (Google AdWords és Facebook) is elérhető. Ismerkedj meg a működésével, az alapjaival és konkrét példák segítségével hagyd, hogy beinduljon a fantáziád és kitaláld saját remarketing hirdetéseid koncepcióját.

18

Láthatatlan marketing rendszer

Vajon miért van az hogy látszólag hasonló online marketinget folytató cégek egyike sikeres, a másik meg küszköd? Mindegyik hirdet AdWordsben, épít közösséget Facebookon, trendi honlappal rendelkezik, az egyiknek azonban valamitől működik az egész, míg a másik csak költ-költ-költ, de lényegében vergődik. A kulcs a rendszer, a láthatatlan marketing rendszer. Ezt fejtettük ki ebben a (nem túl régi) bejegyzésünkben.

***

Neked melyik volt az OMA legemlékezetesebb bejegyzése?

Comments

  1. Hogy melyik a legemlékezetesebb, kérdezed? Mindegyik, hisz rengeteget tanulok belőlük és ennek soha nincs vége, teljesen “megfertőztetek”. Ami a bejegyzések mögött van, a RENDSZER, az lenyűgöző. Rákattintottam a pénteki akciótokra…és már jönnek is hirdetéseitek…fantasztikus, nagyon gratulálok, igen Nálatok tényleg sikeresre tanulhatjuk magunkat! Még sokszor ilyen 7 évet kívánok Nektek….és ezek szerint ez a szám az esetetekben cseppet sem kritikus!

  2. Számomra minden bejegyzésetek fontos volt és újat mondott, mivel teljesen kezdőként találkoztam Veletek. Az alapokat sok helyről szedtem össze, és köztük volt a Ti oldalatok is. Jól használható tippeket, tudást kaptam itt, amiért hálás is vagyok. Minden új csapattársamnak ajánlom az írásaitokat, és úgy tudom, olvassák ők is rendszeresen. További sikereket kívánok!

  3. Kössssszépen!

    Hegyekben áll itthon a fontos tennivaló. De előtte még gyorsan átfutom a leveleket.
    Levelezőprogram nyílik, szemem rögtön a tárgymezőre fókuszál: “TOP 18 bejegyzés…”.
    Nna, a ma esti programnak lőttek. Cikkolvasás lett a vége. ;P

    Pár hónapja találtam rátok, azóta igyekszem módszeresen magamévá tenni a cikkeket. Elég komoly mennyiségű tapasztalatot gyűjtöttetek itt össze, elolvasni is kihívás. Köszönöm.

Szólj hozzá!

*