Online Marketing Akadémia

Láthatatlan marketing rendszer

A napokban több helyen is tartottam vállalati tréninget, belső céges képzéseket és egy olyan dologra lettem figyelmes, ami valószínűleg sokakat érint.

Online marketing eszközök

Vannak online marketing eszközök, melyeket sokan kipróbálnak. Egyeseknek sikerül velük jó eredményeket elérni, másoknak nem. Nyilván ez tapasztalat, tudás, és a próbálgatásra szánt pénz függvénye is. Az eszközök lehetnek jók, kevésbé jók, és feleslegesek is a céltól és a célcsoporttól függően.

Az utóbbi időben felfigyeltem valamire: a cégvezetők, marketingesek, honlaptulajdonosok túlságosan eszközökben gondolkodnak. AdWordsben, Facebookban, hírlevelekben, mobil eszközökben, szórólapban, prospektusban, weboldalban, landing oldalakban, webshopokban, SEO-ban és még sorolhatnám.

Ezekhez keresnek AdWords ügynökségeket, valakit aki elkészíti a weboldalt, valaki mást aki megírja rá a szöveget, aki kezeli a kommenteket Facebookon, aki keresőoptimalizálja az oldalt egyes kulcsszavakra stb. És miközben ezekre az eszközökre, és megoldásokra rengeteget költ, a biznisz még sem megy. A következtetés pedig: “Én mindent megpróbáltam, de az online nálunk nem megy.”

Elmondom mi hiányzik az egészből, egyetlen szóban össze lehet foglalni: a   r e n d s z e r. 

30 millió, egy keresőkből kitiltott honlappal

Mesélek valamit.

Nekünk, az Online Marketing Akadémiának nem csak ez az egy honlapunk van. Többel is rendelkezünk, mindnek más a célja. Viszont van egy, ami évente 30 millió Forintot termel, ami nagyon sok pénz, de egy cég életében talán nem olyan hatalmas bevétel (persze ez függ a cég méretétől is.) Mégis úgy gondolom, hogy ez az összeg szép teljesítmény egy olyan honlappal, ami nem nyilvános, tehát az organikus látogatók száma nulla.

Kizárólag irányított látogatók érkezhetnek erre az oldalra. Tudatosan kitiltottuk a keresőkből, így gyakorlatilag megtalálhatatlan.

Akkor mi ad el?

Maga a weboldal az egésznek csak egy része. A RENDSZERnek a része. Tehát ami elad, az maga a rendszer. És a weboldal ebben nem az első lépcső, éppen ezért fontos számunkra, hogy a látogató NE ott találkozzon először a “termékkel”. Hiszen előtte fel kell készíteni a látogatót az egész folyamatra. (Például ezért sem linkelem be ide az oldalt.)

És mi maga a rendszer?

A kérdés egyszerű, de a válasz összetett. Remélem a bejegyzés végére összeáll a kép. Ma, online a több lépcsős értékesítési modellek, rendszerek sokkal hatékonyabban működnek. A rendszer valószínűleg mindenkinél más összetételű, az egyes elemek mások, vagy a sorrend, a súlyozás tér el, de hidd el a lényeg ugyanaz.

“De az én cégem más!”

7. éve vagyunk a piacon az OMA színeiben, rengeteg esettel találkoztunk. Évente pár százszor megkapjuk azt a megállapítást a tréningjeink résztvevőitől, vagy emailen, vagy akár más formában is, hogy  “… de az én cégem más!”. Mindenki szeretné azt hinni, hogy a cége “más”, hogy a problémája egyedi, ezáltal a megoldásnak is egyedinek kell lenni. Természetesen az jó dolog, hogy a termék, a szolgáltatás kommunikálható egyediként, lehet rá mondani, hogy különleges, mással össze nem hasonlítható.

Ugyanakkor, ha a másik oldalról nézzük, akkor hiba azt hinni, hogy a Te cégedben olyan problémák vannak, amiket valahol, valaki más még nem oldott meg. Igenis, teljesen hasonlóak a problémák és a megoldások is, ezért remekül lehet tanulni sablonokból, összefüggésekből, egymástól. Ehhez egyetlen dolog kell:

Idő.

Az OMA 1 napos képzésein eszközökre van időnk. Egyes eszközöket, mint az AdWords, a Facebook, a weboldal, a SEO, Analytics stb. átveszünk  az elejétől a végéig. Persze vannak témák, melyek még így sem férnek bele 1 napba. (Ezért vannak haladó képzések is).

De mi az ami nincs ezeken a szemináriumokon?

Idő.

Az egyes eszközöket alaposan át tudjuk venni, de rendszert, illetve az adott eszköz helyét, súlyát a saját rendszeredben nem tudjuk megtervezni. Mert nincs rá idő.

Pedig nem kell hozzá sok idő. Néhány hét, 1-2 hónap elegendő szokott lenni. Ennyi idő alatt rá lehet jönni olyan összefüggésekre, gondolatokra, amelyek csak úgy, maguktól nem jönnek. Kell hozzá az, hogy hetente legalább kétszer rá legyél “kényszerítve” a témára. Ki kell szakadnod a hétköznapokból, és a csak ezzel a témával kell foglalkoznod. Aktívan, a lehetőségeket kutatva, keresve, találva fel tudod építeni a saját láthatatlan marketing rendszered. (Illúzió, hogy ezt bárki más meg tudja helyetted, vagy döntéseid nélkül csinálni!)

A rendszert, ami úgy ad el, hogy nem kell vele folyamatosan napi szinten foglalkoznod. Ha a rendszer fel van építve, a több lépcsős értékesítési csatornában mindennek megvan a helye, ha a tölcsér ki van alakítva,

Igen, összezavarja, mert LÁTHATATLAN. Ő csak annyit fog látni, hogy hirdetsz Adwordsben, Facebookon, küldesz hírlevelet, és látja a honlapod. De hisz ezt ő is csinálja! De a Tiéd sokkal jobban fog működni, csak az okát nem fogja érteni. Mert van mögötte egy RENDSZER, a láthatatlan marketing rendszer.

Mi a következő lépés?

Logikusnak tűnik a kérdés, hogy azért mert egy pár hónapig heti legalább 2x “rákényszeríted” Magad erre a témára, hogy ezen gondolkozz, és megalkosd a saját rendszered, mi fog változni? Hogy fog sikerülni?

Valóban, egy fontos tényezőt még kihagytam az előbb. Ha ezt egyedül csinálod, nagyon nehezen és lassan fog menni, talán meg is unod. Magadtól ugyanis nem fognak jönni a gondolatok.

Kell hozzá egy inspiráló közeg, ahonnan jönnek az inputok, és aminek a segítségével elegendő lesz, hogy akár még karácsony előtt össze álljon a kép, és lásd magad előtt a saját láthatatlan rendszered.

Ha eddig elolvastad ezt a bejegyzést, akkor szerintem ezt keresed. (És ezzel betekintést is nyerhetsz az OMA egyik ilyen rendszerébe!)