Hányszor lehet megetetni az embereket a “csoda” ígéretével?

Gyermeki énünkben is benne van, egyetemes kultúránk része és még vallási gyökerei is vannak a „csodavárás”-nak. Sőt a mindenkiben ott lapuló kapzsi profitmaximalizáló énünk is éhes a csodás lehetőségekre, amelyek anyagi haszonnal, sikerekkel kecsegtetnek.

Hogy csak a saját területünkön maradjak, nap mint nap látok olyan embereket/cégeket felbukkanni, akik online marketing területen hirdetik magukról, hogy ők birtokolják a “bölcsek kövét” és a pár órás tréningjük / webináriumuk vagy egyéb anyaguk segítségével garantáltan megsokszorozod a bevételed és / vagy soha többé nem lesznek anyagi gondjaid. Aztán még jól meg is fenyegetnek azzal, hogy ha Te kimaradnál a “tanításból”, akkor jó eséllyel éhezni fogsz, pár év múlva az egyáltalán nem fog működni, amit most csinálsz és különben is hülye, aki nem hajol le azért a temérdek pénzért, ami a földön hever, de most még nem veszed észre.

Azért is nagyon hatékonyak ezek a reklámüzenetek, mert minden egészséges és fejlődni vágyó emberben ott motoszkálnak ezek a kérdések:

  • Biztos, hogy jól csinálom?
  • Nem lehetne jobban?
  • Ismerek olyan vállalkozót, akinek még jobban megy, hogy lehetnék én is olyan?
  • Stb…

Pont a gyengédre próbál hatni ez az üzenet. Olyan meggyőző erővel bír, hogy a legelvetemültebbeket is elbizonytalanítja és végül könnyebbnek tűnik engedni a kísértésnek és belemenni a játékba. A csodavárás játékába. “Inkább kockáztatok most 30-50-100 eFt-ot, minthogy garantáltan lemaradjak a csodáról!” – gondolják sokan.

Csodatétel

Ki mondja?

Azt is nézd meg ki mondja, mit lehet róla tudni, mit épített már fel. Milyen múltja van. Több olyan “észosztó” is hallatja a hangját, aki azt mondja magáról, hogy azért kell rá odafigyelned, mert ő már annyit hibázott vállalkozóként, annyi céget csődbe vitt, hogy most már tényleg tudja a tutit, megtanítja, hogyan ne hibázd el azt, amit ő. (Érdekes 3-4 évvel ez előtt, 1-2 korábbi csődjük előtt is ugyanezt mondták.)

Azt is figyeld meg, hogy az a valaki milyen gyakorisággal jelent be világmegváltó projekteket és gondolatokat, (melyekhez azonnal domaint, honlapot, rendezvényt kapcsol), melyek aztán hetek-hónapok alatt, vagy az első 1-2 alkalom után eltűnnek a süllyesztőben. Ha valaki a projektjeivel nem tud hosszútávon tervezni, nem képes életképes és fenntartható stratégiát megalkotni, akkor hogyan lenne képes ezzel kapcsolatban Neked (hosszú távon működő) tanácsot adni?”

Végiggondoltad már, milyen egy kicsit a másik oldalról is megvizsgálni, amit mondanak? Annyira felmagasztalják a harctéren nemes (?) küzdelemben elesett vállalkozó imázsát, aki tanul a kudarcaiból, hogy talán nekünk (mint OMA) is kevesebbnek kellene éreznünk magunkat, mivel egyikőnk se döntött be egy céget sem. Mi még nem mentünk csődbe egyszer sem. Külön-külön sem, de együtt sem. Felvetődhet a kérdés. Vajon mi nem kockáztattunk eléggé? Nem feszegettük a határainkat? Vagy felelős döntéseket hozva, stabilan, a biztonságot szem előtt tartva gondos tervezéssel mentünk előre? Ja és tudtunk számolni…?

A filmekben a megjavuló “rosszfiúk” sokszor győzedelmeskednek. Ez olyan romantikus és felemelő. De vajon a való életben ez hogy működik…?

Honnan lehet megismerni a “bullshit” marketingest?

  • csodás eredményekről beszél;
  • könnyű és gyors sikereket ígér;
  • egy-egy csodát ígérő projektje néhány hónapot ér meg.

A mesés ígérteket még talán 1-1 jól sikerült projekt esettanulmányával és teljesen ellenőrizhetetlen számokkal alá is támasztja. Sokan nem a hitelességet nézik, mert hinni akarnak a csodában. Mindannyian szeretnénk ha létezne a csoda…

Tudod honnan lehet megismerni a balekokat, akik bedőlnek a mesés ígéreteknek?

  • elhiszik, hogy gyorsan, rövid idő alatt, kevés pénzből, óriási eredményeket lehet elérni – persze garantáltan;
  • elhiszik, hogy a “titkot” csak kevesen ismerik;
  • elhiszik, hogy egyszerű kivitelezni a csodát a megfelelő infók birtokában.

Sok esetben a mesés ígértet megfogalmazó “mesterek” azért tudnak olyan magabiztosan kiállni a saját tudományuk mellett, mert nincsenek is tisztában azzal, hogy a nagy betűs “Szakmában” az ő tudásuk hol helyezkedik el. Szókratész (ókori görög filozófus) zseniális felismerése volt az a gondolat, hogy a tudás a “nem-tudással” kezdődik, vagyis a nem-tudás felismerésével. Amikor azt híreszteli magáról valaki, hogy mindent tud, vagy olyat tud, amit senki más, az legyen mindenképpen gyanús.

A kiábrándító valóság…

Reálisan az alábbiakat lehet ígérni (legjobb tudásunk, 14+13 évnyi szakmai tapasztalat, több, mint 500 online marketing projekt, összesen több, mint 1 milliárd forintnyi AdWords és Facebook költés alapján):

  • Az online marketing nem könnyű terület (önálló szakma, sőt már nem is csak 1 szakma).
  • 1-1 jó húzás ámulatos eredményeket hozhat (de semmiképp nem lehet általánosítani belőle és bárkire ráhúzni a receptet.
  • A sikerekért meg kell dolgozni (aki nem vért és verejtéket ígér, az finoman szólva hazudik).
  • Ha felelős döntéseket hozva, hosszútávon tervezve építed fel az online marketingedet, nem kell, hogy nagy bukások tarkítsák előremeneteled.
  • Az online marketing tanulható, még ha ez több szakmát is jelent, de minimum az eredményes gondolkodásmód bárki számára elsajátítható, hogy a feladatok egy része delegálható legyen.
  • Garantált, gyors sikerek nincsenek, legfeljebb van akinek szerencséje van, de ebből nem lehet általánosságokat megfogalmazni.
  • Egy vállalkozás online marketingjét felépíteni 0-ról sok-sok hónapig is eltart, de reálisabb, ha 1-2 évben gondolkodunk, és persze utána sem érnek véget a feladatok.
  • Ha már erős alapokkal rendelkezel, csak akkor van esélyed egy-egy jó ötletből, egy-egy újdonságból gyors sikereket elérni, de azok a sikerek is nagyrészt a korábbi “építkezésnek” lesznek az eredményei.

Ugye mennyivel könnyebb hinni abban, hogy nem kell hónapokat, éveket gürcölnöd az online marketinged felépítésén, hanem elég egy pár órás fejtágítás, utána pedig 1-2 hét és meggazdagodsz? Ugyanígy szedik el a pénzed azok, akik mesés befektetési ígéretekkel szédítenek. Persze a magas hozam mindig magas kockázattal párosul. Az irreálisan magas hozam pedig irreálisan magas kockázattal. Ja és persze a fogyni vágyók közül sokan miért dőlnek be azoknak az ígéreteknek, hogy pl.: szedj be napi 3 x 1-et a csoda tablettából és olyan leszel, mint Sylvester Stallone /Cindy Crawford (fénykorukban), semmi egyebet nem kell tenned. Mi lesz az eredmény?

Mi a megoldás?

Legyél képben, képezd magad, ne a csodáról ábrándozz, hanem juss el odáig, hogy szét tudd választani a pelyvát a búzától. Mert amíg az emberek bekajálják a csodás ígéreteket, addig:

  • virágoznak a pilótajátékok;
  • megélnek az irreális hozamokkal kecsegtető ál-befektetéseket kínáló csalók;
  • és el lehet adni a régi felhabosított információkat újként a tájékozatlan csodaváróknak…

Csak akkor történhet meg a csoda Veled, ha nem hiszel a csodában és nem a könnyű, de nem létező utat választod, hanem a kemény, de létezőt! És az sem mindegy, hogy ki kísér utadon, aki rendszeresen eltéved, vagy aki tudja merre érdemes haladni…

Comments

  1. Sziasztok!

    Ez mind igaz, de min rágtatok be ennyire? Eddig is voltak hasonló esetek és lesznek is. Zongorázni sem lehet megtanulni 1 hét alatt, hosszú évek munkája kell. Én a tőletek tanultak után is tudom, hogy nem lehet megállni az önképzésben és a tanulásban. Ezúton is köszönöm nektek, hogy hozzájárultatok, hogy a feleségem kis babamassázs üzlete azóta is, hogy elvégeztem a tanfolyamot, szépen működjön az online megrendeléskenek köszönhetően.

    • Szia Péter!

      Örülünk, hogy jól mennek a dolgaitok!

      Berágásról szó sincs. Csak látjuk a trendeket azon a területen, ahol mi is tevékenykedünk. Egyszerűen fel szeretnénk hívni a figyelmet egy káros jelenségre. Káros azoknak, akik elhiszik, és káros a szakma megítélésére is…

  2. Örülök, Marci, hogy végre valaki kimondta ezeket a dolgokat.
    Pont a héten rágtunk be mi is a “csodatevő marketingesekre”, akik csőbe húzzák az ügyfeleket a hangzatos és megvalósíthatatlan ígéreteikkel. Aztán, amikor kudarcot vallanak, még ők azok, akik felelőst keresve nem magukra, hanem az ügyfelekre mutogatnak, mondván: “Az ügyfél TÚL SOKAT akart…”

    • Szia Orsi!

      Kettős érzésem volt, amikor írtam ezt a bejegyzést. Egyrészt a becsületes cégek reális ígéreteinek vonzóságát rontják ezek a csodás ígéretek. Hiszékeny emberek pedig mindig is lesznek és van, aki erre építi az üzleti modelljét, hogy finoman fogalmazzak… Ebből kicsit elég volt.

      Másrészt viszont, aki már megégette magát ezekkel a kuruzslókkal, jó eséllyel előbb utóbb nálunk köt ki és tényleg akar tanulni. Ez is egy ügyfél szegmens számunkra.

      Köszönjük a FB megosztást.

  3. Kedves Márton!

    Az érveléseidben szinte mindenben igazat lehet adni Neked, kivéve szerintem ezzel az esettel kapcsolatban a csoda sűrű emlegetését. Ez nem a klasszikus csodavárás, hanem minden más, amit egyébként felsoroltál: gyors, könnyű, de hatékony megoldások utáni vágy a pénzkeresetre, meggazdagodásra.
    Az ember természete nem véletlen csodaváró. Többek között, mert erre szükség is van. Az Isten-hittel együtt jár a csodavárás, és pl. Jézus ezen hit alapján tudott valóban csodát tenni, pl. betegeket, vakokat, bénákat meggyógyítani.
    Amikor kérték a tanítványai, hogy növelje a hitüket, erre ő mondott egy valóban képtelennek tűnő dolgot: ha annyi hitetek lenne, mint egy mustármag, mondanátok ennek az eperfának, hogy szakadj ki tövestől és ültesd magad a tengerbe, és megtörténne. Hasonlóan az illusztrációtokhoz a Vörös-tenger megnyitásáról, ami tényleg szinte hihetetlennek tűnik. Szerintem ezeknek ott van értelme, hogy ha nem is tudja ezeket az ember minden további nélkül azonnal elhinni, de legalább tágul a szellemi képessége abba az irányba, végül is az élő és életet adó Isten felé. Erre is szükség van, nem csak evilági anyagiakra.
    Ezért nem kellene véleményem szerint az egészséges, valódi csodavárást fölöslegesen negatív színben feltüntetni, negatív összefüggésben emlegetni, mint aminek csak rossz következménye lehet, minthogy az ezt gerjesztők mind szükségszerűen csak csalók lehetnek.

    • Kedves László!

      Elfogadom az álláspontod, köszönöm a véleményed, még inkább aláhúzza azt, amit szerettem volna mondani, hogy az üzletben, vállalkozás építésében, marketingben hamis várakozásokat kelt a csoda, nincs helye a csodavárásnak. Az élet más területén persze miért ne lehetne helye. Vallási / spirituális vonatkozásban szándékosan nem szeretném tárgyalni a csoda, illetve a csodavárás jelentőségét, jelentését, mert az egy teljesen más terület, mint amivel mi foglalkozunk.

  4. Tulok Imre szerint:

    Ahogy P.T. Barnum, a legendás cirkuszos mondta állítólag: “Minden pillanatban születik egy balek.” S ez a mondás mély emberismeretről tett tanúbizonyságot.
    Szerintem az emberi természet része a csodavárás, a semmit valamiért vágya – és ennek bárki bedőlhet.
    Saját példa: régebben bankban dolgoztam középvezetőként, sokat tudok a lakossági banki termékekről. Aztán jött a Fortress, a tavaly bedőlt piramisjáték. Egy ismerősöm, akiben régóta megbíztam elmondta nekem a havi legalább 10%-os hozamot (amiről persze tudtam, hogy lehetetlen) és azért, mert ő mondta, illetve bennem is bekapcsolt a csodavárás, legalább 10 percig álmodoztam róla, hogy de szép is lesz! Végre nem maradok ki egy ekkora üzletből, stb. Persze aztán megjött a józan eszem, de ez a 10 perc elég volt ahhoz, hogy tudjam, mit élnek át azok, akik bennemaradnak ebben az állapotban, aztán jön a keserves kijózanodás.

    • Köszi a saját sztorid, tényleg néha nehéz a józan eszünkre hallgatni, mert túl szépek az ígéretek. De ha valami túl szép, hogy igaz legyen, az általában nem igaz…

  5. Czinkóczi Gábor szerint:

    Nagyot derültem ezen a “bullshit marketinges” kifejezésen! :-)
    Igazán találó. Egyáltalán nem szép dolog “csodát” árulni és a pénzért cserébe bullshit-et adni. Ez lehetne az első lecke, amit a “Mekk Mestreknek” mielőbb meg kéne szívlelniük.

    Talán még az átverésnél is károsabbnak vélem, hogy ha a nagy arccal tálalt és “tanított” bullshit-et megkajálja valaki, majd természetesen ettől összezavarodik vagy elbizonytalanodik a témakörben. Ez esetben félő, hogy a cégében még kevesebbet vagy esetleg semmit sem fog alkalmazni abból, amit előtte még tudott.

    Úgyhogy meglehetősen helyénvalónak találom a fentieket. Elismerésem, hogy valaki igyekszik szélesebb körben felelősséget vállalni a szakterületéért, és végső soron értünk.

  6. AZ OSTOBASÁGNAK CSAK MÓDSZERES TÁJÉKOZÓDÁSSAL ÉS TANULÁSSAL LEHET VÉGET VETNI
    No, meg a tapasztalás árát megfizetve. De aki felkészülve próbálkozik és úgy tapasztal – azt még a kudarc is a siker felé közelíti. Aki pedig a csodában bízva csalódik, az előtt az elspórolt tájékozódás és tanulás feladata még változatlanul és elkerülhetetlenül ott tornyosul… Semmilyen csodavárás nem fogja őt ez alól felmenteni.
    Kisvállalkozóknak, MLM-fanoknak és a gyors eredmények elérésére spekulálóknak szól a cikk, de ugyanez érvényes az önfejlesztés és ezoterikus-gyógyítás, a “mágikus” meggazdagodás csodakínáló piacára is. Minden olyan módszer, ami kívülről kínál azonnali és megváltó “csodát” és amiben nincs benne a saját törekvésünk, munkánk, tájékozottságunk, önismeretünk, felelősségvállalásunk és hitünk – mind talmi csomagolásban tálalt ámítás csupán. Sajnos, amíg lesznek megtéveszthető tájékozatlanok – az ilyen csodavárást nyugodtan nevezhetjük önámításnak. Mindenki saját felelőssége, hogy ne közéjük tartozzon.
    De ezt az utolsó bekezdést a cikkből azért másképpen fogalmaznám:
    “Csak akkor történhet meg a csoda Veled, ha nem hiszel a csodában és nem a könnyű, de nem létező utat választod, hanem a kemény, de létezőt! És az sem mindegy, hogy ki kísér utadon, aki rendszeresen eltéved, vagy aki tudja merre érdemes haladni…”
    Ha nem akarod elspórolni az önismeretet és az életed végéig tartó tanulást, ha megtalálod a lelkednek kívánatos célokat (amelyek lehetnek akár kellemetlen feladatok is), ha állhatatos munkát fektetsz beléjük és felelősséget vállalsz a saját sorsodért (ami a megvezethetőségből való felnövést-felnőtté válást jelenti) – akkor olyan Csoda fog Veled történni, amiben biztonsággal hihetsz! Nem árt, ha olyan emberek segítenek ebben, akik a te saját gyengeségeidhez hasonló feladatokkal már sikerrel megbirkóztak, akkor is a sokszor eltévedtek közben.
    Az ember “gyermeki mintautánzó” tanulási szokásából ered az a sikerrecepteket követő sületlenség, amiből oly sok csalódás származik. Mindenkinek egyedi és saját receptet kell találnia önmagához, amihez megkerülhetetlen a profi szintre emelt önismeret. Nem követendő példa számodra, aki az ő saját erősségeiből épített karriert, mert nem fogod tudni leutánozni! A Te saját erősségeidet kell felfedezned és a gyengeségeidet párhuzamosan kidolgozni – átbillenteni szabotálókból > használhatókba, vagy legalább elfogadhatókba. Ez az első számú életfeladat. Amikor ezt a saját utat keresed/választod már, és felelősséget vállalsz azért, hogy haladj is rajta – akkor törvényszerűen jönni fog a Csoda is!
    Hihetsz benne!

    • Ezek a gondolatok még jobban kihangsúlyozzák az egyén saját felelősségét, határozottságát és erőfeszítéseit a siker érdekében, de ebből máris látszik, hogy ez nem egy könnyű dolog, meg kell érte dolgozni, meg kell érni hozzá.

  7. Hát nagyon jó a cikk, mert sajnos ezen a területen nagyon nagy az ámítás! Persze érthető ha valaki elakarja adni a tudását, szeretné ha tőle tanulnák az online marketinget, akkor nem azzal fogja reklámozni magát vagy az online lehetőséget, hogy azért ez nem olyan egyszerű, ezzel nagyon sok munka van, hogy sokszor a munka 80%-a felesleges, és nem hoz eredményt, de sose tudni melyik 20% ami viszont hoz stb…
    Logikus, hogy azzal fog érvelni, ami siker volt az ő életében is, és nem a kudarcokról nehézségekről fog beszélni.
    Én online hálózatépítéssel foglalkozom, és el lehet ezt adni hangzatos ígéretekkel, hogy mennyivel másabb, mint az offline mlm, hogy itt nem kell zaklatni a környezetünket, hogy itt nem mi kergetjük a jelölteket hanem ők találnak ránk, és ők akarnak csatlakozni, hogy itt nemzetközileg is lehet terjeszkedni, és a weboldal dolgozik helyettünk 24 órában stb…
    De ha ezt tesszük, ez könnyen visszaüt! Mert persze aki utál embereket megszólítani, telefonálgatni, meghívásokat csinálni és prezentálni annak ez a legjobb választás, de ez nem azt jelenti, hogy könnyű is! Én mindig elmondom, hogy óriási lehetőség csalikat kidobni a netre, blogolni, honlapokat csinálni és első helyekre kerülni a keresőkben mert igenis vannak csodák, szerencsék és foghatunk ki olyan komoly jelölteket akik hatalmas üzletet húznak fel alattunk! De mindig hangsúlyozom hogy a csodának a szerencsének a véletlenek is van természete, és valahogy jobban vonzódik a sok munkát és sok kreativitást beletevő emberek felé, és a nagy számok törvénye felé! Vagyis igenis lehet csoda, és szerencse de ahhoz az kell, hogy sok sok ötletes és profi csali, reklám, honlap stb legyen kint, ami viszont sok munka. Én azt is állítom, és meg is tapasztalom, hogy a sok munka leginkább az MLM-ben térül meg!
    Kijózanító és elgondolkoztató cikk, köszönöm!

  8. Jó cikk, kemény és igaz. Ahogy olvastam mosolyogtam magamban, mert tolulni kezdtek a nevek, és a hangzatos ígéretek. A csodavárásban már oda jutottunk, hogyha valaki egyszerűen nem hajlandó megígérni, egyesek máris úgy fogják fel, hogy “meg akarják fosztani a lehetőségtől, és nem is ért hozzá igazán.”
    Egy napos mesterkurzusokban nem hiszek, azt látom, hogy aki reális elvárásokkal kezdi felépíteni az online marketingjét, folyamatosan követi az új dolgokat, megfelelően költ is rá, az hosszú távon talpon tud maradni. Semmiből nem lehet valamit csinálni.

    • A legnagyobb veszélyt én is abban látom, hogy egyre nagyobb csodát kell(ene) ígérni ahhoz, hogy átüsse az ingerköszöböt az érdeklődőknél egy kampány. És ez még inkább gerjeszti a folyamatokat.

  9. SWaky szerint:

    A cikk minden szava igaz, kivéve ezt a részt: “Garantált, gyors sikerek nincsenek, legfeljebb van akinek szerencséje van, de ebből nem lehet általánosságokat megfogalmazni.”

    Ez pedig a csodavárás ellentettje :) Ami szintén nem igaz. Üzletben nincs szerencse, maximum messziről annak tűnik.

    Én csődöltettem már be céget, buktam már piramisjátékon sokat, voltam sikeres és sikertelen. Szerencsés és szerencsétlen nem. Rosszak voltak a célok, vagy ha jók, akkor nem követték tettek…

    Én úgy látom, hogy a sok “csodacsináló” cég több hasznot hoz nektek, mint bármi :) Mivel ha valaki már egyszer el kezd foglalkozni az om témakörével egy ilyen figyelemfelkeltő hirdetés alapján, akkor elindult egy úton, aminek a végén úgyis egy profinál köt ki. Vagy nem?

    Üdv,
    SWaky

    • Nem is sejtenéd miket hallunk azoktól, akik hozzánk jönnek képzésekre. Egyesek mi mindenen mentek már keresztül és ki mindenki húzta már őket le… De ez az út kell sok embernek, hogy eljussanak hozzánk.

  10. Stemler János szerint:

    Kedves Márton!
    Valóban igaz, hogy sok az átverés az interneten.
    Nyugdíjas pedagógusként tudom, hogy az iskola sajnos nem az életre nevel, nem tanítanak alapvető pénzügyi ismerteket (nulla pézügyi intelligencia, lásd hitelek, …), sem más fontos tudnivalókat.
    Az állandó tanulás, önképzés hiánya is okozza, hogy az emberek többsége becsapható.
    Tapasztalatból is tudom, hogy az emberek alig 5%-a hajlandó arra az erőfeszítésre, ami megváltoztathatná az életét.
    Örülök ennek a cikknek, meg nem is.
    Örülök, mert talán páran elkezdik képezni magukat, de akiknek igazán szükségük lenne rá, lehet, el sem olvassák.
    A személyes fejlődésemre való költés a legjobb befektetés.
    Vannak nagyon jó ingyenes tudás anyagok a neten, de alig akad pár ember, aki egyáltalán elfogadja.
    Köszönöm a cikket, a hírleveleket és egyéb tudást!
    Jó egészséget és sok sikert!
    Üdv.: János

  11. Kis Viktor szerint:

    Sziasztok

    Én egy kicsit máshogy látom a világot.
    Tapasztalatom szerint most “aki nem tudja, az tanítja” elv van érvényben.
    Az elmúlt 5 évben kb 50 reklám/marketing ügynökséget kerestem egy (szerintem) korrekt ajánlattal : Álljon mellém a marketinges, én nyitott lapokkal játszom, megmondom mi mennyibe kerül, és elfelezzük a hasznot. (volt olyan projekt amin 50M volt a haszon) Gondolom nem nagy titok, hogy 1 ember/cég sem vállalta, de kb 15 cég nagyon szívesen konzultált volna velem 70-90,000.- forintért. (vagy 6 hónapig kezelte volna a kampányt X összegért)
    Számomra ebből az jön le, hogy igazából egyik sem tudja a jó megoldást, nem kockáztatnak, de ha a 70-90,000.- a zsebben van, az már biztos.
    Pár céget/embert/ügynökséget ezek után is kipróbáltam, de azon kívül, hogy költötték a pénzemet (a legdrágább, de értéktelen ötletekre) nem tudtak semmit sem felmutatni.
    Ez ma Magyarország tapasztalatom szerint. Reklámoztam Angliában, ott ahol semmi tapasztalatom sincs és megdöbbenésemre az angol ügynökség tényleg a legjobbat akarta nekem. Lépésről-lépésre haladt előre, tesztelgetett és azt erőltette ami a legjobban alakult. Sikereket is ért el.
    Mint az elején írtam, Én egy kicsit máshogy látom a világot, és a mai magyar marketing/reklám (én vagyok a legjobb, velem hirdess) cégeket/embereket a legújabb magyar piramisjáték kitalálóinak látom. Nem adnak semmit a pénzedért, de Ők a szakértők, nekik meg kell fizetni a díjukat.
    Valahogy azt kell mondanom, hogy zseniális.
    És azt is, hogy a fejlődéshez, ezt mindenki meg kell tapasztalnia.
    Ha le tudja vonni belőle ami kell akkor fejlődik, ha nem, hát szarban van., mert a piramisjáték szervezői el fogják költeni minden pénzét.

    • Ezzel nem értek egyet:
      – Tapasztalatom szerint most “aki nem tudja, az tanítja” elv van érvényben.

      …mert mi szeretnénk lenni a kivételek.

    • Mi pont így dolgozunk, jutalékos rendszerben (is). Vannak projektek, ahol saját kockázatunkra és költségünkre hirdetünk. A jutalék pedig megegyezés kérdése, a tényleges vásárlások után. De tudtommal ebben kis hazánkban egyedül vagyunk:-)

  12. jépé szerint:

    Szervusztok! No ebbe egy kicsit belekontárkodok, ha szabad.
    Erről a kérdéskörről volt már egy bejegyzésem, a véleményem azóta változatlan és örülök annak, hogy egyre többen látják így. Igen, vannak és lesznek érdekes dolgok, abban szerintem egyet tudunk érteni, hogy a kóklerdumát a mai napig eszik. Ennek jómagam több okát is látni vélem
    1. Nyilván olyan helyről, ahol nem jön az eredmény de nem is annyira rossz, a döntéshozó meg le van fizetve nem ismerünk.

    2. A vállalkozások hajlamosak – sajnos sok esetben ez jogos is egy darabig -, szóval hajlamosak hinni az offlineosnak, vagy az online tapasztalattal nem igazán rendelkező ügynökségnek, ha az a saját ügynökségük.

    3. A saját ügynökségük, ha nem volt online, valszeg rájött, hogy nagyon gyorsan lépnie kell, ezt meg is tette, és meg is kínálta a “Neki hívő” ügyfelét online-nal. -és itt nem csak PPC-ről beszélgetünk.

    4. A kérdés, hogy azon -tapasztalatom alapján – kisebbségben lévő ügynökségekhez tartoznak, akik meg is fizetik a szakit, vagy önjelölt onlineosokból rakta össze a hátteret, az esetleg nyomott árú alvállalkozó.

    A válasz egyénként: Mindig!

    Mindig lesz olyan a piacon, aki annyira kényszerhelyzetben van, hogy képes elhinni végső elkeseredésében a csodát.

    Mindig lesz olyan a piacon, aki 16.800-ft ból világot vált, mint ahogyan olyan is, aki erre vevő, mert nincs pénze.
    Ezzel együtt a magyarországi internetes felhasználás és kereskedelem az abban rejlő potenciál kb. 10%-ánál tart -vagy még ott sem-, tehát a lehetőségek bővülésével mindig lesz és még több lesz ezekből a keresleti és a kínálati oldalon egyaránt.
    És itt még nem beszéltünk az esetlegesen ügynökségi háttérrel és múlttal dobálózó “kollégákról” akik esetlegesen a teljes kezdő ügyfélbázisukat esetlegesen nagy nevekkel -jajjj finom leszek- : hozták az előző életükből és ezeknek a hátán próbálnak esetleges parasztvakítással magasra mászni.
    Istennek Hála! Van több jó szolgáltató -szerintem-, a legfontosabb, hogy minden ügyfél találja meg a számára anyagilag és szolgáltatásügyileg is az ADOTT PILLANATBAN Neki leginkább megfelelőt.
    Üdv, jépé
    Jómagam egyébként

    • Köszönjük, Te egy kicsit a másik oldalt is megmutattad, azaz az ügynökségi vetületét annak, amiről írtunk.

      Ha valaki “csináld magad” vállalkozó, vagy ha ügynökséggel dolgozik együtt, akkor is a kulcsszó a: “jól értesültség”. Mindkét műfajban sokat segít, ha képzi magát az ember, sokkal könnyebb előre jutni és együttműködni más szakemberekkel.

  13. Amióta elkezdtem online vállalkozásomat, ezt hallom a szponzoraimtól, amit most Tőletek is: tanulj, képezd magad… De gyakran találkozom a következő ellentmondással: sok ember keres munkát az interneten, de sokan vannak köztük, akik valójában nem akarnak tanulni, dolgozni. Inkább beugranak a soron következő nagy ígéretnek, hátha… Nehéz elfogadni, hogy az eredményhez idő kell, új ismeretek, tanulás, önképzés nélkül nem megy. A csodákra mindig lesz vevő – ilyen az emberi természet.

  14. Egy esetet azért emeljünk ki, a kreatív tervezést. Amihez natív kreativitás kell. Egy nagy kampány üzenetét vizuálisan, szövegben megfogalmazni, a célpiacra leginkább ható módon, ami gyakorlatilag alkalmazott művészet, pszichológia. Intuíció, tapasztalat, érzék. Ott lehet valaki igazán nagy guru, és ezt sok esetben tanulni/tanítani sem lehet. Legalábbis hagyományos módon biztosan nem.

    • És tegyük hozzá, hogy a célpiac ismerete az egyik legnagyobb aduász kreatív tervezésnél is. Egyébként minimális kreativitással is lehet működő, eladást generáló kampányokat tervezni és kivitelezni, csupán a működő sablonokra támaszkodva. De nyilván a kreativitás mindig rádob egy lapáttal, illetve egy bizonyos nagyságrend feletti költésnél már a kreatív elemeknek egyre nagyobb jelentőségük van.

      De arra is láttam példát, hogy a határtalan kreativitás mögött valahogy nem működött eredményesen a marketing. Ezért is szoktuk mondani, hogy ne díjat akarj nyerni a reklámjaiddal, hanem vevőket! Szóval a (művészi) kreativitás olyan, mint egy különleges fűszer. A megfelelő mennyiségben a leghatásosabb. Ha túlzásba visszük, az is ront az összhatáson.

Szólj hozzá!

*