Ma Magyarországon már nagyon sok cég használja az emailt marketingcélokra, ki lehet mondani, hogy talán ez a „legősibb” ugyanakkor a legtöbb próbát megélt, és kiállt online marketingeszköz. Az idő azonban halad és mellette folyamatosan jönnek-mennek egyéb marketingmegoldások, amelyek az éppen aktuális trendeket diktálják. Napjainkban ez a trenddiktáló marketing eszköz a cégek fegyvertárában egyértelműen a Facebook.
Azt is ki lehet jelenteni, hogy ma már tízezer számra vannak jelen a Facebookon a magyar cégek, és a Facebook folyamatosan szűkülő ingyenes megoldásai miatt egyre többen kényszerülnek arra, hogy hirdessenek is a közösségi oldalon. Kevesen tudják azonban, hogy a legelső és a legtrendibb online marketingeszköz kiválóan integrálható.
Az email marketing kombinálása a Facebook hirdetésekkel, soha nem látott lehetőségeket rejt.
Egyrészt a további nagyobb volumenű adatbázis építésben tud hatalmas segítség lenni, hiszen pár gombnyomás segítségével tudsz akár Te is a már meglévő feliratkozóinkhoz hasonló érdeklődésű embereket találni a Facebookon, másrészt a már meglévő feliratkozóidat tudod azonnal egy – az emailtől különböző felületen és környezetben –, a Facebookon elérni.
Hányszor, de hányszor futok bele abba az egyébként sokáig jogos felvetésbe, hogy hiába egyre okosabbak a Facebook célzási megoldásai, mégis sok cégnek továbbra sincs arra opciója, hogy megfelelően be tudja célozni a potenciális ügyfeleit a Facebookon. Néhány demográfiai vagy földrajzi alapcélzás mellett kiválasztanak pár érdeklődési kört, de ezzel a kiválasztott célcsoportban még mindig hatalmas lehet a meddőszórás, ami súlyos összegekbe kerülhet az adott cégnek.
Mennyivel egyszerűbb lenne, ha lenne egy olyan adatbázis, amellyel összeegyeztetve a saját ügyfelek adatait (mondjuk email címeit, telefonszámait), bizonyos (jellemzően pszichográfiai) szempontok alapján hozzájuk hasonló potenciális ügyfeleket lehetne találni. Mindezt anélkül, hogy kifejezetten tudni kellene korukat, a nemüket, a tartózkodási helyüket, vagy éppen azt, hogy milyen érdeklődési körrel rendelkeznek.
Ilyen adatbázis pedig létezik, közel 5 millió magyar ember legfontosabb adatait tartalmazza, csak ilyen célokra nagyon kevesen használják.
Úgy hívják: Facebook.
Lehetőség van tehát a saját emailes adatbázisod más célú felhasználására is! Nemcsak emaileket tudsz küldeni a feliratkozóknak, ügyfeleknek, ezek az adatok segíthetnek abban, hogy ugyanezeket az embereket elérd a Facebookon, vagy keress hozzájuk hasonló embereket, akiket célzott, szegmentált hirdetésekkel tökéletesen meg tudsz majd szólítani.
A Facebook hirdetések evolúciójában az első mérföldkő a demográfiai célzások megjelenése volt, a második az érdeklődés alapú szűkítések, a mostani, a legérdekesebb és egyben legígéretesebb pedig Facebook remarketing és retargeting megoldásai, azaz az újracélzás.
Újracéloznál?
Arról, hogy hogyan lehet ezt a lehetőséget kihasználni, illetve milyen további kreatív hirdetési és célzási lehetőséget jelent a Facebook és az email marketing kombinálása, a III. Email marketing konferencián beszélek, egy előadás keretében.
Ezen a konferencián tavaly is voltam előadóként, és ez alapján is állítom hogy remek lesz. Nagyon jó témákat boncolgat majd a többi előadó is, és sok érdekes számot lehet majd hallani arról, hogy milyen irányba is megy az email marketing 2014-15-ben. Ha szeretnél Te is ott lenni, akkor jelentkezz, és használd az OMA-2014 kódot a kedvezményedért (-10e Ft!). Részletek és regisztráció a konferenciára ezen a linken lehetséges!