Online Marketing Akadémia

10 éves a Facebook – és a nagy bejelentés

Haladó Facebook Hirdetési Szeminárum

2010-ben (te jó ég, lassan 4 éve), hogy Mártonnal azon szájkaratéztunk, hogy melyik hirdetési rendszer a jobb: a Facebook Hirdetések vagy a Google AdWords?

A kérdés egyébként még ma is lehet költői, mindkettő mellett és ellen is szólnak évek. A megoldás talán még mindig az, hogy másra jók, máshogy jók. A Facebook azonban az elmúlt években nagyon komoly fejlődésen ment keresztül, de most ne szaladjunk ennyire előre.

10 év

Pár napja adtam egy rövid interjút a BORS magazinnak, a Facebook  10. születésnapjával kapcsolatban, (elvileg tegnap jelent meg online és offline is). Érthető okokból, a szerkesztőt inkább a Facebook profilok fejlődéstörténete, és a privát felhasználás érdekelte. Engem viszont (és bízom benne Téged is) sokkal inkább felcsigáz, hogy hogyan hatott az elmúlt 10 évben a cégekre, a vállalkozásokra a Facebook? Mi a helyzet üzleti oldalak frontján, hogyan módosították a hirdetői szokásokat a Facebook hirdetések egyre újabb kreatív megoldásai? Miként befolyásolta az egyre kifinomultabb célzás a hirdetések és ezáltal a hirdető cégek eredményességét? Ezek a kérdések mind azt jelzik,  hogy itt az elmúlt években nagy dolgok történtek. A nagy számokat és talán a sztorit is mindenki ismeri: milliárdnyi felhasználó, milliónyi üzleti oldal, és egy fiatal egyszerű programozó srác. (Ha nincs meg a Facebook sztori, akkor itt írtunk róla korábban).  A Facebook pedig a mai nap ezzel a videóval köszöntette magát:

 

És hogyan hatott ez hazánkra?

Persze, boldog születésnapot Facebook, de most ne menjünk ennyire messzire, maradjunk csak itt az országhatárokon belül.

Kis hazánkban egy olyan helyzetben érkezett meg a Facebook, amikor mindenki IWIWezett. Kerestük az üzleti lehetőségeket a saját, hazai kis közösségi oldalunkban, hoztuk létre a klubokat, és kezdtük használni, a már akkor is elég kurtának tűnő eszköztárat. Aztán jött a Facebook, és a költözés hónapok, talán 1-2 rövid év alatt végbement.  Sokan még az IWIW-en felszedett gondolkodásmóddal privát profilként vitték fel a cégüket a Facebookra, de persze gyorsan kiderült, hogy itt más a rendszer. Megoldást persze adott a Facebook erre is, lévén tömegesen előforduló problémáról volt szó. Az eszköz, amivel az ismerőseidből követőket (rajongókat) tudsz konvertálni, a mai napig elérhető és működik.

Aztán szépen lassan követtük a Facebook üzleti oldalak lehetőségeinek bővüléseit, az új Timeline (Idővonal) bevezetését, majd annak változásait.  Közben, kitanultuk, hogy mi mindenre lehet használni a Facebook hirdetéseket, a rendszer fejlődésével együtt tanultuk, tapasztaltuk a lehetőségeket, és a korlátokat. (Ez egyébként a mai napig így van!) A felszedett tapasztalatok farvizén pedig az OMA is nagy döntésre szánta el magát…

A Közösségi Média Szeminárium

2010 májusától hazánkban elsőként(!) kezdtünk el közösségi média témában 1 napos tréningeket tartani elsősorban vállalkozóknak, cégvezetőknek, marketingeseknek.  A képzés tematikája tréningről tréningre módosult, együtt változott (és változik ma is) az aktuális trendekkel, lehetőségekkel. Az évek alatt persze az eredeti előadásból szinte semmi nem maradt, gyökeresen más tematikánál tartunk ma, 2010-hez képest.

És ahogy hízott a közösségi média, jöttek az új eszközök, kinőtte magát a Facebook is,  nőttek a tapasztalatok (és ezzel együtt nőttek az igények is) mindig az volt a kérdés, hogy mit hagyjunk ki a szeminárium anyagából. Annyi, de annyi mondanivaló van, rengeteg esettanulmány, melyből mind lehet tanulni. Rengeteg új funkció, új megoldás, és a folyamatos dilemma a prezentáció anyagának összeállításakor:

Melyik ujjamba harapjak?

És persze jöttek a kérdések is a résztvevőktől: “Zsolt, az tudatos, hogy erről meg arról nem beszélsz?”… Igen tudatos, nem fér bele 8 órába. Ezek hatására, döntöttünk, belevágunk az OMA legújabb 1 napos képzésébe:

Tádáááá: Ünnepélyes bejelentés!

Indul a Haladó Facebook Hirdetési Szeminárium!

Izgalmas tematikával, ahol az alapokat már ismertnek vesszük.

Leginkább akkor való ez Neked, ha

A képzés segít elsajátítani azokat a haladó technikákat, melyekkel a végletekig finomítható a hirdetések célzása és a kampányok megtérülése. Ajánljuk ezt a képzést Neked akkor is, ha a Facebook Hirdetésekkel kapcsolatban az igazi ínyencségekre és az újdonságokra vagy kíváncsi!

Részletes tematika és jelentkezés itt: Haladó Facebook Hirdetési Szeminárium

Azt ugye mondanunk sem kell, hogy ma közel 5 millió magyar lóg fent a Facebookon (köztük Te és a potenciális ügyfeleid is), az tehát már csak a legritkább esetben védhető kifogás, hogy “az én célcsoportom nem fészbúkozik…”

És egy személyes megjegyzés: iszonyatosan várom, mert az alapok is fontosak, de igazából akkor imádok előadni, ha az újdonságokról, és a rendszer finomságairól beszélhetek, olyan résztvevőkkel, akik az alapokkal már ugyanúgy tisztában vannak! Remek lesz, nagyon készülök!

Az első elődadás 2014. március 12-én (szerdán) lesz, és már most vannak rá jelentkezők, tehát, ha az első hullámban szeretnél benne lenni, ne habozz, jelentkezz most!

Haladó Facebook Hirdetési Szeminárium

***

Körkérdés:
Próbáltál már a Facebookon hirdetni? Mik a tapasztalataid?

Írd le kommentbe!