10 éves a Facebook – és a nagy bejelentés

2010-ben (te jó ég, lassan 4 éve), hogy Mártonnal azon szájkaratéztunk, hogy melyik hirdetési rendszer a jobb: a Facebook Hirdetések vagy a Google AdWords?

A kérdés egyébként még ma is lehet költői, mindkettő mellett és ellen is szólnak évek. A megoldás talán még mindig az, hogy másra jók, máshogy jók. A Facebook azonban az elmúlt években nagyon komoly fejlődésen ment keresztül, de most ne szaladjunk ennyire előre.

10 év

Pár napja adtam egy rövid interjút a BORS magazinnak, a Facebook  10. születésnapjával kapcsolatban, (elvileg tegnap jelent meg online és offline is). Érthető okokból, a szerkesztőt inkább a Facebook profilok fejlődéstörténete, és a privát felhasználás érdekelte. Engem viszont (és bízom benne Téged is) sokkal inkább felcsigáz, hogy hogyan hatott az elmúlt 10 évben a cégekre, a vállalkozásokra a Facebook? Mi a helyzet üzleti oldalak frontján, hogyan módosították a hirdetői szokásokat a Facebook hirdetések egyre újabb kreatív megoldásai? Miként befolyásolta az egyre kifinomultabb célzás a hirdetések és ezáltal a hirdető cégek eredményességét? Ezek a kérdések mind azt jelzik,  hogy itt az elmúlt években nagy dolgok történtek. A nagy számokat és talán a sztorit is mindenki ismeri: milliárdnyi felhasználó, milliónyi üzleti oldal, és egy fiatal egyszerű programozó srác. (Ha nincs meg a Facebook sztori, akkor itt írtunk róla korábban).  A Facebook pedig a mai nap ezzel a videóval köszöntette magát:

 

És hogyan hatott ez hazánkra?

Persze, boldog születésnapot Facebook, de most ne menjünk ennyire messzire, maradjunk csak itt az országhatárokon belül.

Kis hazánkban egy olyan helyzetben érkezett meg a Facebook, amikor mindenki IWIWezett. Kerestük az üzleti lehetőségeket a saját, hazai kis közösségi oldalunkban, hoztuk létre a klubokat, és kezdtük használni, a már akkor is elég kurtának tűnő eszköztárat. Aztán jött a Facebook, és a költözés hónapok, talán 1-2 rövid év alatt végbement.  Sokan még az IWIW-en felszedett gondolkodásmóddal privát profilként vitték fel a cégüket a Facebookra, de persze gyorsan kiderült, hogy itt más a rendszer. Megoldást persze adott a Facebook erre is, lévén tömegesen előforduló problémáról volt szó. Az eszköz, amivel az ismerőseidből követőket (rajongókat) tudsz konvertálni, a mai napig elérhető és működik.

Aztán szépen lassan követtük a Facebook üzleti oldalak lehetőségeinek bővüléseit, az új Timeline (Idővonal) bevezetését, majd annak változásait.  Közben, kitanultuk, hogy mi mindenre lehet használni a Facebook hirdetéseket, a rendszer fejlődésével együtt tanultuk, tapasztaltuk a lehetőségeket, és a korlátokat. (Ez egyébként a mai napig így van!) A felszedett tapasztalatok farvizén pedig az OMA is nagy döntésre szánta el magát…

A Közösségi Média Szeminárium

2010 májusától hazánkban elsőként(!) kezdtünk el közösségi média témában 1 napos tréningeket tartani elsősorban vállalkozóknak, cégvezetőknek, marketingeseknek.  A képzés tematikája tréningről tréningre módosult, együtt változott (és változik ma is) az aktuális trendekkel, lehetőségekkel. Az évek alatt persze az eredeti előadásból szinte semmi nem maradt, gyökeresen más tematikánál tartunk ma, 2010-hez képest.

És ahogy hízott a közösségi média, jöttek az új eszközök, kinőtte magát a Facebook is,  nőttek a tapasztalatok (és ezzel együtt nőttek az igények is) mindig az volt a kérdés, hogy mit hagyjunk ki a szeminárium anyagából. Annyi, de annyi mondanivaló van, rengeteg esettanulmány, melyből mind lehet tanulni. Rengeteg új funkció, új megoldás, és a folyamatos dilemma a prezentáció anyagának összeállításakor:

Melyik ujjamba harapjak?

És persze jöttek a kérdések is a résztvevőktől: “Zsolt, az tudatos, hogy erről meg arról nem beszélsz?”… Igen tudatos, nem fér bele 8 órába. Ezek hatására, döntöttünk, belevágunk az OMA legújabb 1 napos képzésébe:

Tádáááá: Ünnepélyes bejelentés!

Haladó Facebook Hirdetési Szeminárium

Indul a Haladó Facebook Hirdetési Szeminárium!

Izgalmas tematikával, ahol az alapokat már ismertnek vesszük.

Leginkább akkor való ez Neked, ha

  • vállalkozó vagy, és/vagy marketinggel, közösségi média marketinggel foglalkozol;
  • már üzemeltetsz, kezelsz Facebook üzleti oldalt;
  • kipróbáltad már a Facebook hirdetési rendszerét, és az ehhez szükséges alapokkal rendelkezel;
  • kíváncsi vagy mi az a maximum (?), amit ki lehet hozni a Facebook egyre profibb hirdetési rendszeréből.

A képzés segít elsajátítani azokat a haladó technikákat, melyekkel a végletekig finomítható a hirdetések célzása és a kampányok megtérülése. Ajánljuk ezt a képzést Neked akkor is, ha a Facebook Hirdetésekkel kapcsolatban az igazi ínyencségekre és az újdonságokra vagy kíváncsi!

Részletes tematika és jelentkezés itt: Haladó Facebook Hirdetési Szeminárium

Azt ugye mondanunk sem kell, hogy ma közel 5 millió magyar lóg fent a Facebookon (köztük Te és a potenciális ügyfeleid is), az tehát már csak a legritkább esetben védhető kifogás, hogy “az én célcsoportom nem fészbúkozik…”

És egy személyes megjegyzés: iszonyatosan várom, mert az alapok is fontosak, de igazából akkor imádok előadni, ha az újdonságokról, és a rendszer finomságairól beszélhetek, olyan résztvevőkkel, akik az alapokkal már ugyanúgy tisztában vannak! Remek lesz, nagyon készülök!

Az első elődadás 2014. március 12-én (szerdán) lesz, és már most vannak rá jelentkezők, tehát, ha az első hullámban szeretnél benne lenni, ne habozz, jelentkezz most!

Haladó Facebook Hirdetési Szeminárium

***

Körkérdés:
Próbáltál már a Facebookon hirdetni? Mik a tapasztalataid?

Írd le kommentbe!

Comments

  1. Kustyán Attila szerint:

    Na még egy FB hirdetési szeminárium a másik 20 mellett. Miért válasszalak Titeket (ráadásul drágább áron, mint a többi) ?

    • Helló Attila, köszönjük a konstruktív hozzászólásod! Fontos dologra tapintottál rá! Ha ismersz minket, akkor tudod mire számíts, de ha nem akkor elmondom pár szóban:

      Ha mi valamire ráírjuk azt, hogy “haladó”, akkor abban biztos lehetsz, hogy az az is.

      Mi nem csali előadásokat tartunk, hogy végül mi kezelhessük a hirdetéseid (ó mennyi ilyen van!!!) és nem 1 leckével járunk a résztvevők előtt. Persze vannak más képzések is is máshol (bár ilyen nincs de erről majd mindjárt), de tudnod kell, hogy azok oktatóinak egy része is tőlünk tanult, a mi anyagainkkal kezdték.

      Szóval ha nem ismersz minket, akkor kérdezz utánunk az ismerőseidnél vagy tegyél próbára minket. “Igazi” haladó szemináriumból, ehhez hasonló tematikával egyébként nem igazán találkoztunk.

      Ja és még valami: mi SOHA nem leszünk a legolcsóbbak, mert mit tanítanánk marketing címén, ha azért választanának minket az ügyfeleink, mert mi vagyunk a legolcsóbbak. Aki főleg az árral érvel, az valamit kompenzál ezzel. Az, hogy mit, ezt mindenkinek a saját fantáziájára bízzuk… Aki egy baumaxos szóróújság szintjén kommunikál (ha ettől olcsóbbat találsz, még engedünk az árból, csak szólj), azzal nem versenyzünk. Más bajnokságban focizunk.

      De természetesen Te döntesz!
      Üdv, Zs.

    • Kovács Zoltán szerint:

      Sziasztok,

      Az OMA miért nem frissíti a google+ oldalt? Volt egy cikkük, amely azt taglalta, hogy indítsunk vállalkozást a google+-on. Szerintetek nincs jövője a google+-nak? Nekem személy szerint sokkal jobban tetszik, mint a facebook. Google+-ra nem lehet alkalmazásokat fejleszteni, hogy +-kat szerezzen a cég?

  2. Temesvári Richárd szerint:

    Folyamatosan hirdetek a facebookon és az alapokat az OMA-nál tanultam, amiért mindig hálás leszek. Remekül hasznosítom a tanultakat és imádok a facebookon hirdetni.

    Bevallom, voltam azóta többféle tréningen és örülök, hogy Ti voltatok az elsők, így mindig az volt az etalon. Annak aki kételkedik: soha nem voltam hasonló minőségű tréningen, mind helyszín, körítés, tartalom és segítőkészség tekintetében, ellenben tragikus tanfolyamokat szenvedtem végig olcsón másoló “kollégáktól”.

    Fontosnak tartom: Nem szeretem ezt a szót felelőtlenül használni, hogy “drága”.
    Szerintem: “Drága” az, amit azért fizetsz ki, amiből nem profitálsz – hiába csak 20-30.000 Ft de még egy 3000 forintos tanácsadás is “drága”, ha nem ér semmit, nem használható számodra!

    Ezzel szemben megéri akár egy 100.000 forintos óradíj is – mondhatnám olcsó – , ami annyi tudást ad, amivel azonnal visszakeresi valaki a befektetését! Nekem ez vesszőparipám lett, hogy a “nincs rá pénzem” és a “drága” szót ne keverjük össze!

    Kicsit off lett, bocs! Sok sikert az új tréninghez!

    • Ricsi, köszönjük! :) És igen a “drága” és az “olcsó” szó mindig relatív… és nem csak a pénztárcához mérve, hanem az ellenértékhez mérve is. Sőt, talán inkább az utóbbi.

  3. Sasvári Anna szerint:

    Kedves Kustyán Attila!
    Én voltam az OMA-nal több tanfolyamon is, sőt most is hallgatójuk vagyok. Mindegyik megérte az árát. Pont.
    Üdv, Anna
    Ui.: A stílus, maga az ember!

  4. üdv korábban említette valaki hogy ha nincs rá pénze valakinek az más mintha drágállja.No én a nincs rá pénze kategóriába lennék próbaként lehetne egy olyan formát létrehozni, hogy sikerdijas oktatás?

    • Ez nagyon jó ötlet!

      Viszont ilyen nem létezik. Méghozzá azért nem, mert egy oktatás lehet akármilyen magas színvonalú és gyakorlatias, ha hazamész, elteszed a jegyzeted a fiókba, és nem csinálsz semmit. A sikerhez ugyanis Te is kellesz. És a saját akaratodra más nem tud garanciát vállalni.

      Ha olyan konstrukció érdekes lenne, hogy a képzés 5x ennyibe kerül, de a 80%-át visszakapod, ha sikeres vagy? Ez sarkallna cselekvésre? Mondjuk itt pedig az lenne a kérdés, hogy mi a siker mérőszáma… Érdekes kérdés ez!

      Viszont ha ennek a képzésnek a díja anyagi problémát jelent, akkor az azt jelenti, hogy sokat nem is hirdethetsz Facebookon, így nem is biztos hogy Neked szól.

      Azonban, egy ötlet (amit már sokan megfogadtak): Ha ilyen jellegű anyagi problémáid vannak, de a tenni akarásoddal nincs gond, és szeretnél tanulni, akkor ez a recept:

      1) Klikk ide: http://www.oma.hu
      2) Kérd az egy éves ingyenes távoktatásunk emailben.
      3) Ne csak kapd a leveleket, hanem olvasd is el, és lépésről lépésre valósítsd meg azt ami benne van, (Rákukkantottam a honlapodra, szerintem sok újdonság lesz benne!) Szóval cselekedj is!
      4) Ha ez megvan akkor már biztos, hogy a jelenleginél jobb honlapod lesz, jobb lesz a szövegezésed, jobban eléred majd a célcsoportod, jobban fogsz kommunikálni, hirdetni stb. És ezzel együtt jönni fognak a vásárlók, azaz eredményesebb leszel. Ez már siker?
      5) Ezután lesz annyi bevételed, amit könnyedén be tudsz fektetni a szemináriumba. Befektetni, mert ez nem költség . Ez olyan valami, amitől még jobb leszel. Azaz sikeresebb.

      Szóval?

  5. Kovács Lili szerint:

    Sziasztok, nagyon új vagyok még, így ez a szeminárium még nem nekem szól.
    Nemrég kezdtem hirdetni a Facebookon, először sk. megoldásokkal, tegnap indítottam az első “kampányt”, minimális kerettel, próbaképpen. Előtte sok mindent elolvastam, többek közt a blogot is, visszamenőleg.
    A kezdők szerencséje: 300 ft elköltése után megjött az első vásárló :)
    Előbb-utóbb lesz annyi, hogy telik majd a tananyagotokra és a szemináriumokra, mert mindenképp nálatok szeretnék tanulni.

  6. Tóth Noémi szerint:

    Kedves Kollégák!
    Végső elkeseredésemben írok ide, segítséget kérek szépen: egy régi OMA cikk alapján (https://www.online-marketing-akademia.hu/blog/2011/04/facebook-privat-profil-atalakitasa-facebook-uzleti-oldalla/) – amelyet a jelenlegi FB súgó is alátámaszt – átalakítottam tegnap egy személyes FB profilt üzletivé.
    Sikerült a konvertálás, azonban az addigi ismerősökből nem lettek lájkolók – ahogy a cikk és a FB súgó is ígérte -, tehát úgy tűnik, elvesztettem az eddigi bázisomat, ami a konvertálás lényege. Kétségbe vagyok esve, kérem, segítsenek, mi lehet a gond? Hiszen elvileg követők lettek belőlük, a figyelmeztetésben is benne volt, hogy a posztok elvesznek, de az ismerősök nem, ezzel ellentétben a lájkolóim száma 0 lett. Évek munkája volt benne, 1800 ismerőssel (ráadásul én sem magamnak, hanem másnak segítettem, így triplán lelkifurdalásom van emiatt).
    Köszönöm szépen előre is a választ!
    Üdvözlettel: Tóth Noémi

Szólj hozzá!

*