Not provided = nem kötöm az orrodra! – Google Analytics

Ha időnként szoktad ellenőrizni a Google Analytics jelentéseket a webes megjelenéseiddel kapcsolatban (ugye szoktad?!), akkor bizonyára azt is kielemzed, hogy milyen kulcsszavakra kerestek a látogatóid, amikor megtalálták honlapodat. Az organikus találatokból jövő látogatók kulcsszavait a Forgalmi források / Források / Keresés / Organikus  jelentésében találod.

Igen ám, de ott van egy elég nagy számot képviselő “(not provided)” tétel is. Vajon ez mi lehet? És miért teszi ki akár az organikus forgalmad 25-50%-át?

Az idegesítő "(not-provided)" tétel a Google Analytics organikus jelentésében

Mi az a “not provided”?

Nézzük meg előbb, hogy milyen esetben rögzíti a kulcsszó helyett ezt a bizonyos “(not provided)” értéket az Analytics.

Egyre több internetező felhasználónak van valamilyen Google fiókja, amelybe bejelentkezik, vagy folyamatosan be van jelentkezve és úgy szörfözget a neten, úgy adja fel a kereséseket a Google keresőben. Ebben az esetben viszont a Google úgynevezett biztonságos csatornán keresztül szolgálja ki a kereséseket. (Próbáld ki, ha be vagy jelentkezve a Google Fiókodba és behívod a Google-t, akkor https-sel fog kezdődni az URL.)

Az ilyen módon feladGoogle - https://www.google.huott keresésekből jövő látogatókat ugyan organikus találatként jegyzi a rendszer, de a keresési kifejezést nem rögzíti vagyis a “(not provided)” kategóriába ömleszti ezeknek a látogatóknak a kulcsszavait. (Itt jegyeznénk meg, hogy bezzeg az AdWords hirdetésekből jövő kattintások esetében továbbra is látjuk a kulcsszót, csak az organikusnál nem.)

Ez miért baj?

Ezzel egészen addig nem volt gond, ameddig nem képviselt ilyen mértéket a teljes organikus keresésekből a “(not provided)” és úgy tűnik folyamatosan növekszik, egyre használhatatlanabbá téve az organikus jelentésünket. Nem beszélve arról, hogy a keresőoptimalizálás eredményességét is egyre nehezebben lehet nyomon követni emiatt.

Egyre nő a "(not provided)" kategóriába eső organikus találatok száma és aránya

Van megoldás?

Tökéletes, 100%-os megoldás a kulcsszavak visszanyerésére nincs, hiszen mindenképpen adatvesztés történt azzal, hogy a kulcsszót nem tárolta el az Analytics. Viszont egy trükköt alkalmazhatunk annak érdekében, hogy kicsit közelebb jussunk ahhoz, hogy vajon mire kereshettek a “(not provided)” kategóriába eső látogatóink.

A trükk lényege, hogy megnézzük a “(not provided)” kategóriájú kulcsszóra kereső látogató belépő oldalát a látogatás során. Azaz, ha azt nem is tudhatjuk róla, pontosan mit keresett, azt mégis meg tudjuk nézni, hogy melyik aloldalunkra érkezett az organikus keresésből. Ebből már a keresési szándék kikövetkeztethető, vagyis nagyjából lehet sejteni, hogy az egyes aloldalak milyen kulcsszavakra optimalizáltak, így kapunk némi információt, hogy milyen témakörben kutakodtak a látogatóink. Ez már önmagában több, mint amit eddig láttunk a riportokban.

Ezt az egészet legegyszerűbb, ha egy szűrő beállításával oldod meg! Elég egyszer beállítani ezt a szűrőt, ami a “(not provided)” értéket kicserélni az érkező oldalad URL címére.

Szűrő beállítás 5 lépésben

1. A jelentéseid képernyőjén a jobb felső sarokban keress egy Adminisztrálás gombot. Nyomd is meg!Google Analytics - Adminisztrálás

2. Majd kattints a Fióklista feliratra fent, középen. Válaszd ki melyik fiók esetében szeretnéd ezt a szűrőt beállítani!

3. Válaszd a Szűrők fület!

Google Analytics - Szűrők

4. A +Új szűrő  gomb megnyomásával el is kezdheted a szűrőbeállítások megadását.

5. Pontosan az alábbi képernyőfelvételnek megfelelően állítsd be a szűrődet!

Google-Analytics - szűrő beállítás a "(not provided)" értékek átalakítására

Egy kis frissítés: “Kampánykifejezés”-t állíts be “Kampány időtartama” helyett.

Nemrég frissültek az elnevezések az Analytics felületén magyar nyelven, egy korábbi, hosszú időn át fennálló fordítási hibát raktak helyre. Angolul nem változott semmi, “campaign term” volt és ezt korábban kampány időtartamának fordították, de valójában a “term” szó kifejezést is jelent és ez a helyes értelmezés itt magyarul.

Ne felejtsd el megadni, hogy mely profilok esetében alkalmazd!

Mentsd el és várd az eredményeket!

Valami ilyesmit kell majd látnod

 Google-Analytics - "(not-provided)" átalakítása

Ahol kulcsszó helyett ezt látod, hogy “np – ” és egy URL cím, az azt jelenti, hogy ez “(not provided)” lett volna, de helyette megmutatja a jelentés, hogy mely aloldalon kezdte a látogatást az organikus találatból érkező felhasználó. Ennyivel többet tudunk, mint eddig.

Megjegyzések:

  • Az Google Analytics fiókodban Adminisztrátor jogosultsággal kell rendelkezned ehhez a beállításhoz!
  • Ha szűrőket alkalmazol, mindig hozz létre egy másik profilt is, amit szűretlenül hagysz, hogy ha esetleg elrontanál valamit, legyen egy nyers, teljes körű jelentéshalmazod.
  • A múltbéli “(not provided)” értékeidet ez a szűrő nem fogja visszaalakítani, hanem csak a szűrő létrehozása után fogja átalakítani az Organikus riportodat.
  • Ha úgy érzed, hogy segítségre szorulnál Google Analyticsből, vagy ez az egész Neked kínai, amit itt leírtunk, akkor erősen javasolt, hogy elvégezd Te is az OMA Live! 52 órás online marketing tanfolyamunkat, vagy az 1 napos Google Analytics Szemináriumunkat, ugyanis egyre többen vannak a versenytársaid között, akik napi szinten alkalmazzák a túléléshez elengedhetetlen online marketing ismereteket!

Comments

  1. Ez igazán hasznos! Le a kalappal fiúk. Köszönöm az eddigi rengeteg infót és az ezután jövőket is.
    Kellemes Húsvéti Ünnepeket!

  2. Köszi srácok! ;)

  3. Fanni szerint:

    A napokban csináltam meg és szuperül működik:)

  4. Ez nagyon jó! Köszönöm szépen!

  5. Köszönjük Márton, hasznos bejegyzés.

  6. Orsi szerint:

    Sziasztok!

    Nagyon jó ez a cikk. Nekem egy kérdésem van, nálam nem jelenik meg a ‘szűrő alkalmazása profilokra’. Ezt hogyan, miként kéne látnom?

    köszi!

    • Upsz, én is így jártam.
      Köszönöm a hasznos tanácsokat, és a zöldfülűeknek is érthető leírásokat!

    • Szia Orsi!

      A szűrő fülön belül, a többi opció alatt található elvileg. De elképzelhetőnek tartom, hogy Te nem a fiókbeállításoktól indultál, hanem közvetlenül 1 adott profil beállításainál nézed a szűrők fület. (Ez is jó megoldás, de így csak az adott profilra lesz érvényes. Ha több honlapod is van, akkor mindegyikre tudnád használni 1 beállítással, ha a fiókbeállításoknál szerkeszted a szűrőt.)

    • Ha profilon belül hozod létre akkor egy Mentés gombot fogsz látni.

  7. Sziasztok!
    Éppen ezzel küzdöttem most! Nagyon aktuális! Köszönöm! :)

  8. Sziasztok!
    Nagyon izgalmas bejegyzés, gratulálok!
    Követtem az utasításot, de nincs eredménye. Azonnal meg kéne jelennie, vagy egy kicsit többet kell várni? (Netán elrontottam valamit?)
    Előre is köszönöm a választ!
    Üdv: Bea

    • Szia Bea!

      Ha most beállítod, akkor innetől kezdve jegyzi másként a “(not provided)” értékeket. tehát ha beállítottad, akkor még olyan sok mindent nem fogsz látni, hanem majd később az organikus jelentésben. (Keress rá erre, hogy “np -” és elvileg mutatni fog új tételeket majd a bejegyzésben található képernyőhöz hasonlóan.)

  9. Köszi, megcsináltam, kíváncsi vagyok az eredményre… :)

  10. Ingatlan, lakás, ház szerint:

    Köszi fiúk, nagyon jó!

  11. Köszi az infót!

  12. Én arra lennék még kíváncsi, ha lehet kérdezni,
    hogy a könyvjelzőkből, kedvencekből érkező látogatások azok hol jelennek meg,
    ha egyáltalán megjelennek?
    A saját látogatásomat azt megjeleníti az Analytics az biztos, ha a könyvjelzőből kattintok, mert azért legtöbbször nem a keresőkből nézzük az oldalunkat.
    Én eddig azt gondoltam hogy
    ott a “not provided”-ben jelenik meg a nem saját látogatás találata.
    Márton…?

    • A könyvjelzőkből vagy a kedvencekből való átkattintást az Analytics a direkt látogatók közé gyűjti. (Mivel nincs webes előzmény, ezért ugyanúgy látja, mintha valaki beírta volna a böngésző címsorába kézzel az oldal címét.)

      • Aha…értem, vagyis mégsem teljesen, mert a “Hely” megjelenítésénél
        valahogy soha nem egyezik a (not set) a többi elemezhetetlen megjelenítéssel.
        Mindig más értéket mutat, akár összeadom “not provided” és a
        (direct) / (none)-t , akár kivonom egymásból.
        Teszem fel:
        (direct) / (none) = 3
        “not provided” = 9

        akkor (not set) miért = 4
        Ha egyiknél sem volt előzmény a meghatározáshoz.

        • Hely (not set)-je az teljesen más dimenzió, független ezektől, azt nem oldja meg a fenti bejegyzésben leírt megoldás.

          • Akkor most már csak az a kérdés a hely meghatározásánál,
            mely helyeket tud és nem tud meghatározni az Analitycs?

            A (direct) / (none) és “not provided” azt nagy valószínűséggel nem
            tudja elemezni hely szerint sem, de mi az amit még nem tud elemezni?

            Sajnos ezekről sehol nem lehet olvasni.

            Az elemzéshez azért van némi köze a “not provided”-nek is hiszen ezek is hozzáadódnak a hely látogatási számadat listájához, kiegészítve a találati listát. Vagy nem…?
            Azt nem nagyon tudom elképzelni, hogy kulcsszót azt nem tudja elemezni, de a helyet azt igen.
            Szerintem jó hogyha beszélgetünk róla, mert nagyon sokan nem értik mik ezek a sok elemezhetetlen dolgok amiről nincs információ.
            A forrás látogatóinak száma az megegyezik a hely látogatóinak számával tehát benne kell lennie a (direct) / (none) és a
            “not provided”-nek is, de hogy milyen arányban azt nem tudom…

            Tegyük már tisztába, hogy mindenki értse, ha ti tudjátok a megoldást, mert én tutira veszem, hogy igazából senki nem érti…

  13. Hasznos tanács volt, köszönjük! Én is kíváncsian várom az eredményeket!

  14. Sziasztok,
    köszi a hasznos tanácsokat.
    Remélhetőleg működni fog. Kíváncsi vagyok az eredményekre.
    Kellemes Ünnepeket, jó pihenést kívánok Mindenkinek.
    Rgy

  15. ismét köszönet a jó tanácsokért, kellemes ünnepeket kívánok

  16. Köszet a tanácsért, hasznosnak tűnik.

    Próbálom én is beállítani, de mikor a szűrők fülre kattintok nem töltődik be az oldal.

    A másik bosszantó dolog, hogy úgy eldugta a google a kulcsszavakat az analyticsben, hogy alig találom meg. Nálam úgy jelenik meg, hogy először a földrajzi helyet kell megkeresni, azután pedig “másodlagos dimenzió”-ként a kulcsszót. Ez tényleg ennyire bonyolult lett vagy én állítottam el valamit?

    Kellemes húsvéti ünnepeket!

    • Szia Eszter!

      Elvileg, ha a fiókodban adminisztrátor jogosultságod van, akkor meg kell jelennie a fent leírt módon (vagy nem jó helyen keresed). Az organikus találatokból jövő látogatók kulcsszavait a Forgalmi források / Források / Keresés / Organikus jelentésében találod!

      • Köszönöm a választ.

        Ott keresem én, ahol eddig is volt, de megváltozott. Most csak így sikerül megtalálnom: Fiók kiválasztása / Minden webhelyadat / Ország-tartomány / Hungary / Másodlagos dimenzió / Forgalmi források / Kulcsszó.

        Miután így beleásom magam, ugyanazt látom, amit azelőtt az általad leírt helyen, feltételezésem szerint csak a Magyarországiakat, de ez is csak találgatás.

      • Helyesbítek, valószínűleg elállítottam valamit. Megnyitottam másik böngészőben (google chrome) és a régi felület fogadott. Az előzőleg leírt változat firefoxban volt.

  17. Bingóóóó!
    Müxik :) Egy nap után már izgatottan léptem be és sikerült!

    Tehát itt azokat a belépő oldalakat találom, amikre egy bejelentkezett google-felhasználó jutott?
    Ez van akinek külön jó, ha ez is fontos számára, van-e ilyen fiókja :)
    KÖSZÖNÖM!

  18. Szabó László szerint:

    Lenyegeben csak annyi tortent, hogy filterrel attettetek az egyik Analytics-es valtozot a masik helyere. Ugyanez mar eleve megvan az Analytics-ben, csak tobbet kell kattintani.
    (not provided) kulcsszot kivalasztva az Elsodleges dimenzionak a Celoldalt kattintva hasonlo riport jon ki. Annyi a kulonbseg, hogy emez visszamenoleg is ervenyes.

    • Czinkóczi Gábor szerint:

      Köszi László, ez egy igen jó hozzászólás volt! :-)
      Ebben a percben “nyertem vissza” 1,5 évnyi komoly adatmennyiséget, ugyanis látni, hogy mire érkeztek meg a keresőből az újdonsült érdeklődők jelentős százaléka…

      Érdekes megfigyelni, hogy nálunk 2011.10. hóban tizes nagyságrendben kezdődött a “not provided” történet, majd 2012.02. hótól rakétaként megindult felfelé, elérve 2012 nyarán már az ezres nagyságrendet…

  19. Czinkóczi Gábor szerint:

    Szia Márton!

    Engem a víz kivert már ettől a “not provided” dologtól. Én azt hittem, hogy a hiba az én készülékemben van. Nálunk az ötezres havi organikus forgalomnak pont a felét teszi ez ki. Kezd felmerülni a kérdés, miféle eredmény születik egy ilyen statisztika elemzésből?

    Ráadásul szándékolt a dolog… Lehet, hogy hamarosan fizetnünk kell, ha “provided” adatokat szeretnénk látni a “not provided” helyett?

    Nem gondolom, hogy a GA felhasználók többsége ezt jól ismerte, eddig.
    Ezzel az egésszel könnyen öngólt is lőhet a Google: az ember egy érthetetlen, roppantul összezavaró dolgot lát a lista tetején + megbízhatatlanabb a statisztika a hiányos adatok miatt. Ez két olyan tényező, ami nem igazán segíti a “GA felhasználói élményt”.

    Úgyhogy, köszönöm szépen a szemfelnyitó cikket a fotókkal! :-)
    Máris működik. Rákerestem egyet a Google-be bejelentkezve, és azonmód meg is jelent a GA statisztikában a találat.

    Márton, arról hol lehetne tájékozódni, hogyan állítsam be a fenti “Megjegyzések” részben is említett másik szűretlen profilt? Kerestem sokat, de nem találtam a HOGYAN-t, csak azt, hogy fontos megtenni.

    • Szia Gábor!

      A vicc az a dologban, hogy az AdWords-ből jövő látogatóknál nincs ilyen, ott megmutatja (de ott ugye fizetünk)…

      Menj a internetes tulajdonodra, ahol a profil listát mutatja az Analytics. Gyakorlatilag úgy tusz még ide eljutni, hogy ha nézel egy jelentést és az Adminisztrálás gombra kattintasz, akkor elvileg ide dob.

      Itt nyomsz egy olyat, hogy +Új profil és igazából, csak el kell nevezni, semmilyen plusz követőkódot nem kell betenni és van egy másik profilod, aminek akár külön beállításokat is készíthetsz.

      • Czinkóczi Gábor szerint:

        Szia Márton!

        Köszönöm szépen, létre is hoztam a biztonsági célokat szolgáló új szűretlen profilt. (Korábban a szűrőbeállítások közt bogarásztam, tévesen.)

        A megadott infó segítségével “túl egyszerű” volt beállítani – talán ezért nem találtam senkitől leírást a szűretlen profil beállításáról. :-)

  20. awstats szerint:

    A legjobb, hogy ezeket a találatokat pl. awstatsból sem lehet kinyerni :S Én meg tavaly év végén ostoroztam a fejlesztőt, hogy valamit biztosan elszúrt a statisztikával, mert csomó keresőszóra kevesebb találat volt, ugyanakkora látogatottság mellett :S

  21. Orsi szerint:

    Köszönöm szépen a tippet! Szépen működik! :)

  22. Jó, hasznos cikk. Folyamatosan nézem a statisztikáimat, nagyon sok minden kiolvasható belőle! Beállítottam, várom az eredményt! :)

  23. Beállítva, ügyfelek megnyugtatva, meglátjuk hamarosan az eredmény… :) Köszönjük.

  24. Köszönöm szépen a tippet! Szuperül működik! :)

  25. Egyre inkább az az érzésem, előbb utóbb fizetős szolgáltatást fog csinálni a google az “ő” bejelentkezett látogatóinak adataiból….
    Szerintetek?

    • Az biztos, hogy sok olyan információt tud a Google a felhasználókról, amit senki más a világon (legalábbis ilyen pontosan és ilyen nagy lefedettséggel). Az információ = hatalom. Éppen ezért kering olyan sok Google-összeesküvés elmélet.

  26. Kb. 2 évet nem foglalkoztam keresőoptimalizálással azt hittem, hogy valamit jól elfelejtettem. Bosszankodtam is mi a manóért ez a legtöbb találat. Nagy segítség volt az info. Sokat tanultam régen is tőletek és úgy látom fogok is. Remélem sikerül egy tanfolyamra eljutnom, mert évekig aludtam a témában, de most egy új vállalkozást inditottam és most úgy látszik jóval nehezebb a keresőkben jó helyre kerülni. Köszönöm az infót.

  27. A (not-set) -re nincs valami hasonló okosság?

    • 1 szűrőt a “not set”-re is lehet csinálni, ugyanúgy, mint a “not provided”-re. Az A mező -> A kivonat résznél a “(.not set.)”-et kell beírni és azzal is működik.

  28. Egy újabb példa a Google egyenlőségi elvére… Mindenki egyenlő, de a Google gazdasági érdkeit szolgálók kicsit egyenlőbbek… :) Egyébként szuper, ahogy a Google a kezdetektől felépítette a szabad és ingyenes internet illúzióját, miközben tudjuk, hogy semmi sincs ingyen. Mindennek az árát meg kell fizetni valahol, valakinek.

  29. Sziasztok!

    Nem tudom egyedi jelenség-e, de a beállítást követően én nem csak nyertem információt, de sajnos “Buktam” is. látógatói(!) NP adatok szépen jönnek, ahogy leírtátok.

    Ám a VALÓDI VÁSÁRLÓK(!) kulcsszó adatai – nálam – ezzel a beállítással felülíródnak, mégpedig ezzel: “np – /index.php?main_page=checkout_success”.

    A valódi vásárlások valódi organikus kulcsszava helyett tehát ezt látom, így jelenleg nem tudom, hogy az organikus vásárlók milyen kulcsszóval érkeztek. :/

    Találkoztatok már ilyen problémával?

    Zsolt

    • Szia Zsolt!

      Ha jól állítottad be a szűrőt, pontosan azt, ami a postban van, akkor biztos nem vesztettél információt, hiszen ez a szűrő csak a “not provided”-ekre vonatkozik, azokat alakítja át. Olyan lehetett, hogy eddig a “not provided” 1 sor volt és most tele van minden az “np – …” sorokkal, az azért van mert nem 1 kalap alá gyűjt mindent a Google, hanem szétszedi. A nem “nor provided” kulcsszavak, amiket láttunk eddig is, azok nem tűntek el biztosan! Az is lehet, hogy Nálad is tapasztalható, hogy a “not provided” egyre nagyobb arányt képvisel és ezért látod a szűrővel átalakított sorokat gyakrabban.

      • Egy hibát észrevettem: az “A” mezőnél egy “.” hiányzott a not provided előtt. Szerintem ez azoinban nem befolyásolja a problémát.

        Természetesen nem arról beszélek hogy “not provided” helyett “np – …” sorok jelennek meg, mert ez volt a cél.

        Napra pontosan a beállítás óta tapasztalom a fent említett jelenséget: tehát hogy az eredeti kulcsszó keresési paraméter, CSAK(!) a sikeres vásárlások(!) CHECKOUT(!) esetében konkrétan “felülíródnak”,
        és a végeredmény már ez lesz:

        “np – /index.php?main_page=checkout_success”

        Nagyon fura jelenség, hiszen az eleve lehetetlen hogy a “checkout succes” oldalal érkezzen először, majd nézelődjön, és aztán vásároljon. :)

        Máshol nem találkoztatok ezzel?

        Mellékelek egy screenshotot:
        https://www.dropbox.com/s/87cagtjxozvz0yk/not-provided.jpg

        Tehát 3227 db NP látogatóból mind a 29 NP vásárlás “checkout_succes” flaggel történt. Ez valószínűtlen, és lehetetlen is hogy ezt a “flag”-et a látogató a beérkezéskor kapja.

        Az is látható, hogy a legnépszerűbb “NP – …” oldalak egyáltalán nem konvertáltak, ami szintén teljesen valószínűtlen.

        Van valami ötletetek? :/

        • Az a pont is számít a beállításoknál!

          Nekem az a legfurább, hogy “checkout_succes” sorban van 0 látogatás és ebből 29 tranzakció.

          A fenti beállítások mellett nem találkoztam ilyennel. Ha minden jó (pontok is a helyükön), akkor jónak kell lennie…

          • Igen, a 0 látogatás különösen furcsa. :)
            Meglátjuk, most a “.” pótlása után mi történik.

            Bár átgondolva a leírtakat, lehetséges, hogy a google konverzió követő kódja körül kellene keresgélni, hiszen az van erre az oldalra befűzve.

  30. Márton mit tudtok arról,
    hogy a Google titkosítja az összes kulcsszavas keresést?
    Ha valaki kulcsszavakat akar tudni
    akkor csak az AdWords hirdetéssekkel lesz lehetséges és fizetni kell érte
    nemsokára?
    Valami ilyesmit hallottam, hogy minden “not provided” lesz
    és az Analitycs mehet a szemetesbe a többi használhatatlan
    Google termék közé a felhasználók részéről…

    • Czinkóczi Gábor szerint:

      Ez nem lehetetlen, de ki mondta ezt?

    • Sajna én is így hallottam, minden “not provided” lesz. Persze AdWords-nél továbbra is látjuk, hogy mire kerestek a felhasználók…

      A SEO attól még nem hal meg, ugyanúgy érdemes lesz figyelmet szentelni rá, csak a kulcsszavak és helyezések helyett az elért forgalomnövekedésre érdemes koncentrálni.

      Szépen hangzik, hogy a “Kolibri” egy teljesen átdolgozott, új algoritmus, de azért a jó, minőségi tartalom nem tűnik el a találati listából, sőt gyalogol előre.

      • Értem…, csak azt nem értem, hogy a lapkészítők honnan fogják tudni milyen a jó tartalom és mihez képest írjon jó vagy jobb tartalmat?… Mert jó meg hosszú tartalmat úgy is lehet ám írni, hogy egyáltalán nem szerepel az a szó a szövegben amire éppen az érdeklődők szeretnek rákeresni.
        És általában meg akik kezdik ezt a pályát vagy ha nem is kezdi, de nincs annyi pénze, hogy AdWords-nél fizessen az infóért, annak bizony meghalhat az el sem kezdett lapja és lehetőséget sem ad a fejlődésre, hogy valaha fizetett hirdetést adjon fel. Ez a fizetős megoldás csak egy kis réteget fog kiszolgálni, nekik még jobb lesz, aki meg eddig nem tudtak fejlődni ezután meg egyáltalán nem is fognak…szerintem…
        Továbbá ezzel az egésszel a domain név választásnál is óriási zűrzavarok lesznek és ez nem lesz jó sem a Google-nek sem a felhasználóknak…

  31. Czinkóczi Gábor szerint:

    Hát Márton, ez szép kis lavina lesz, ha ezt elindítod, akarom mondani, a Google. :-) Csak nehogy őt is maga alá temesse…

    Eddig a GA a jó sok hasznos és kiértékelhető “provided data”-ról szólt. Ingyenes szolgáltatás, amit – feltűnt – egyre többször hangsúlyoz a Google súgó. Ha ez nem lesz és mindenki Adwords hirdetésekkel szerzi majd az adatokat, akkor ott nagy “dugó” alakulhat ki.

    Meg szeretném kérdezni, hogy kérjek-e karácsonyra Marketing Szamurájt?
    Vagy nem érdemes, mert az is olyan, mint a Hakapeszi Maki, “ha kap, eszik”? Érthetőbben, vajon az is a Google-től kapja a “provided adatokat”, vagy ki tudom váltani vele az Analytics-et?

  32. Tetszik az oldalatok, sokat tanulok tőletek.

  33. Kedves OMA!

    Köszönjük az infót, sikerült beállítani, holnap kíváncsi leszek az eredményre.

    Üdv: Dani

  34. Köszi! Remekül működik! :)

  35. Szia Márton,

    Abba futottam bele, hogy több fiókot is kezelek, de az egyiknél a szűrő funkció nem elérhető, pedig teljes jogú adminnal rendelkezem. Azt a tippet kaptam, hogy nem tulajdon, hanem fiók szintű adminnal kell rendelkezzek, mit gondolsz erről? A tünet az, hogy egyszerűen nem jelenik meg a új szűrő hozzáadása gomb. Ha jól látom a google support oldalon nem vagyok egyedül a problémával: https://productforums.google.com/forum/#!topic/analytics/dVbxiiEedHo

    Találkoztál már ezzel? Gondoltam megkérdezem mivel biztos te is több fiókot látsz

    Köszönöm,

    Zsolt

    • Szia Zsolt!

      Szabály szerint, min. szerkesztési hozzáféréssel kell rendelkezned, hogy tudj szűrőt felvinni, módosítani, Az már elvileg mindegy, hogy fiók, tulajdon vagy megtekintés szintjén. Azon a szinten kellene működnie.

      Ilyen buggal én is találkoztam. Próbálj meg teljes jogot szerezni az egész fiókhoz, ha ez nem lehetséges, akkor próbáljátok meg azt, hogy eltávolítanak a fiókból és újra hozzáadnak, ez még szokott segíteni. Vagy marad az, hogy egy másik emailcímmel hozzáadnak, hátha ott már megy.

      Van, hogy összejönnek ilyen technikai hibák, pl. változtak a hozzáférési szintek, változtak, hogy mely szinten mit lehet beállítani stb. és a különböző korú fiókok másként reagálnak időnként ezekre a változásokra.

  36. Horváth Zoltán szerint:

    Szia Márton!

    Próbálkozom ezzel az analytics beállítással, de már az elején elakadtam ott, hogy a lenyíló listákban nem találok kampány időtartama lehetőséget.

    Köszi előre is!

    • Szia Zoltán!

      “Kampánykifejezés”-t állíts be “kampány időtartama” helyett.

      Nemrég frissültek az elnevezések is, egy korábbi, hosszú időn át fennálló fordítási hibát raktak helyre. Angolul nem változott semmi, “campaign term” volt és ezt korábban kampány időtartamának fordították, de valójában a “term” szó kifejezést is jelent és ez a helyes értelmezés itt magyarul.

      Ezt a kis kommentet beleírtam a bejegyzésbe is, köszi az észrevételt.

      • Horváth Zoltán szerint:

        Köszi Márton! Úgy tűnik sikerült beállítanom, várom az eredményeket. :)

      • Horváth+Zoltán szerint:

        Elnzést Márton, hogy ismét zavarlak.
        Részeredményem van, hisz a kulcszó listában megjelent ez a bizonyos új tétel, de nem sokra megyek vele, hisz csak ennyit látok: np – ($ b1) 66
        Vagy ez az első nap után még normális?

        Köszi!

        • Horváth Zoltán szerint:

          Bocs! Alighanem megtaláltam a hibát. Véletlenül zárójelbe raktam a $B1 változót.
          Elnézést!
          Köszi mégegyszer!

  37. Sziasztok,

    Ez a felület elég alaposan megváltozott mostanra, és nem találom a “Kampány időtartama” beállítást egyáltalán… Tudtok segíteni? köszi

  38. Diána szerint:

    Kedves Márton!

    Lehet, hogy bután fog hangzani a kérdés, de jól gondolom, hogyha valakinek van Adwords fiókja, amiért fizet akkor az Analytics használata nem szükséges? Vagy az Analyticsből ki lehet olyan információkat is nyerni, amelyeket az Adwordsből nem?
    Üdv,
    Diána

    • Kedves Diána!

      Az Analytics jelenti egy honlap és a hozzá kapcsolódó online marketing folyamatok központi műszerfalát. Tehát itt (ha jól van beállítva minden), akkor teljes körű elemezhetőséget kapunk a különböző csatornákból jövő (nem csak AdWords) látogatókról és azok aktivitásáról, üzleti eredményességéről. És persze a különböző mutatók közötti összefüggésekről. Ennek az egésznek egy kis szeletkéje vonatkozik az AdWords-re.

      Ezzel szemben az AdWords egy hirdetési rendszer, ami a szorosan hozzá kapcsolódó statisztikákat, eredményeket megmutatja, tehát Analytics nélkül is lehetnek eredményes AdWords kampányaink, de ugye nem csak AdWordsből szerzünk látogatókat, szóval a többi csatornáról is kell, hogy legyen valami visszajelzésünk.

      Röviden: az Analytics alap, ha van AdWords, ha nincs!

  39. Zsolt szerint:

    Szia Márton,

    Nem teljesen ez a téma, de nincs véletlenül egy tuti módszered arra, hogyan szabaduljunk meg a nem valódi referal forgalomtól az analyticsben. Próbáltam már azt, hogy automatikusan szűrje az ismert robotokat a rendszer, manuálisan is kivettem a listából őket de csak nem tudok megszabadulni tőlük.

    Köszönöm
    Zsolt

  40. Baky Anna szerint:

    Aktuális még ez a módszer? Korábban jártam hozzátok tanfolyamra (ami szuper volt:)), és több honlapon is beállítottam a szűrőt sikerrel, de most valamiért nem sikerül. Változott esetleg azóta valami? Nem jövök rá, mit csinálok rosszul…

    • Szia Anna! Aktuális és működik is továbbra is! A bejegyzésben bemutatott szűrő beállítási képernyő már egy kicsit máshogy néz ki, de csak a formázásra, az opciók ugyanazok. Le is csekkoltam, a korábban beállított “not provided” szűrő ugyanúgy dolgozik, mint eddig.

      Nem lehet, hogy elfelejtetted megadni a “nézet”-et, amire szeretted volna alkalmazni a szűrőt?

Trackbacks

  1. […] Forrás: https://www.online-marketing-akademia.hu/ […]

  2. […] a jelenségről már írtunk korábban, hogy a Google Analyticsben nagyon sok kulcsszó helyett csak egy “not provided”-ot látsz a j…. Kb. fél éve, amikor erről (és a helyzet lehetséges kezeléséről) írtunk, akkor még […]

Szólj hozzá!

*