Inspiráló könyvek karácsonyra

Nem tudom Te hogy vagy vele, de én hiszek abban hogy ebben az eldigitalizálódott 21. századi világban is megmarad egy kicsit a könyv olyannak, mint amilyennek megszoktuk.

Persze tudjuk a trendeket, ismerjük számokat melyek mind azt hozzák ki, hogy évről évre több ekönyv (és a hozzávaló olvasó) fogy, és lehetséges hogy ez a “matuzsálemi” hozzáállás nem túl hű egy online marketing bloghoz, de komolyan így gondolom.

Mindig több könyv van, ami jónnak ígérkezik, és el kellene olvasni, mint ahányra jut idő, de így az ünnepek közeledtével mindig “feltöltöm a raktárat” és igyekszem bepótolni a lemaradást, vagy ha jut idő akkor “előre fogyasztani”.

Így a következőben az én személyes listámat mutatom be, ami közel sem teljes, és még azt sem mondhatom el, hogy mindegyiket sikerült már elolvasnom. Van olyan ami még várat magára, de heteken (napokon?) belül karácsonyfa alatt ücsörögve szeretnék sort keríteni rájuk.

Ünnepi könyvespolc

 1) Richard Branson: A Virgin-sztori – Önéletrajz

Richard Branson - A Virgin-sztori (Önéletrajz)

Richard Branson: A Virgin-sztori (Önéletrajz)

Talán nem kell bemutatni az embert, ő az aki tényleg a semmiből épített fel egy hatalmas cégbirodalmat, a Virgint. A könyvet épp most olvasom, kb. a felénél tartok, ez él bennem a  legintenzívebben, ezért ez az első. Branson, akiről talán köztudott, hogy megszállott hőlégballonos,  a sport közben átélt veszélyeket mossa össze a cégépítésben vállalt kockázatokkal, zseniális megfogalmazásban, érdekes sztorikkal. Inspiráló, ahogyan bemutatja, hogy honnan hova jutott el, lépésről lépésre, ezernyi buktatón keresztül. Még nem értem a végére, de már most érzem, hogy ez egy olyan olvasmány, amire megéri időt szánni.

2) Dunder Krisztián: Digitális sikertörténetek 2.

Dunder Krisztián: Digitális sikertörténetek 2.

Dunder Krisztián: Digitális sikertörténetek 2.

A könyv már itt van az asztalomon, ez lesz a következő, amit “elfogyasztok”. Tavaly karácsonykor ennek a könyvnek az első részét olvastam, és már az is nagyon tetszett. Csak úgy mint az Virgin kötetben, ebben is sikertörténetek vannak, melyek egyrészt inspirálnak, másrészt megmutatják, hogy azok a cégek hogyan jöttek létre, amelyekről ma már nap mint nap hallunk.  A Port.hu, a Bónusz Brigád, az Extreme Digital, a Szállás.hu, a G’ Roby és a Shopline, azaz a korábbi Bookline mind olyan cégek, amelyeknek vezetői sok komoly döntésen mentek keresztül míg azzá lettek, amik. És az ilyen sztorikból lehet erőt meríteni, lehet tanulni. Előreláthatóan érdekes olvasmány lesz!

3) Richard L. Brandt: Egyetlen kattintás

Richard L. Brandt    Egyetlen kattintás

Richard L. Brandt: Egyetlen kattintás

Ez a könyv idén tavasszal jelent még, és még akkor melegében be is szereztem belőle egyet. Amikor webergonómiáról tartok előadásokat előszeretettel hozom elő az Amazon.com példáját, melynek üzleti modellje megtévesztően egyszerű: “Vásárolj most, egyetlen kattintással!”. A könyvben a szerző részletezi, hogy annak idején honnan jött egyáltalán az ötlet, és hogy hogyan építette fel a cég alapítója az Amazont, amely talán mondhatjuk, hogy a maga idejében az teljes üzleti világot formálta át (és persze azóta is úttörő,  és egyben sok vállalkozás számára minta is). Ez is egy sikersztori, tehetek én róla, hogy most ilyen könyvek jöttek össze? :)

4) Powell – Groves –  Dimos: ROI a közösségi médiában

Guy Powell - Steven Groves - Jerry DimosROI a közösségi médiában

Guy Powell – Steven Groves – Jerry Dimos: ROI a közösségi médiában

Ez a könyv még nagyon friss, épp csak pár napja jelent meg, így még beszerezni sem volt időm. Viszont már több ismerősömmel is beszéltem, akiknek már volt idejük elolvasni, és egybehangzóan ajánlották. Több okból is érint a téma, ezért kíváncsi vagyok, hogy a szerzők szerint mi az a 8 lépéses folyamat, amellyel “eredményes stratégiai és taktikai döntések hozhatók, és pontosabban meg lehet határozni mikor, mire, mennyit érdemes költeni”. Van aki ezt közületek már olvasta? Szívesen venném a véleményeket!

 

5) Aaron Shapiro: Felhasználók, nem vevők

Aaron Shapiro: Felhasználók, nem vevők

Aaron Shapiro: Felhasználók, nem vevők

Egy könyv, ami a Google, a Facebook (és a hozzá hasonló cégek) sok felhasználós üzleti modelljét boncolgatja. A szerző szerint ma már a növekedés mozgatórugói a felhasználók akik a digitális technológia segítségével kommunikálnak a cégekkel. Kutatások bizonyítják (melyekről részletesen a  könyvben lehet olvasni), hogy a legsikeresebb vállalatok mindenekelőtt a felhasználókra és nem a vevőkre összpontosítanak. Forradalmi újdonságot még nem érzek ebben a megállapításban, hiszen számukra a felhasználó egyben a célcsoport, és  nyilván abból a közegből kerül ki a vevő, de ettől függetlenül mindenképp érdekel az aspektus, amit a könyv ígér.

Ezek a könyvek tehát az én személyes “ünnepi” könyvespolcomon vannak, és remélem a karácsonyi forgatókönyvben ezek is elfoglalják a méltó helyüket. Az ilyen könyvekből lehet építkezni, bizonyos témákban megerősítenek, másokban egy új szemléletmódot kölcsönöznek, de mindképpen hatással vannak rám.

Amikor ilyen könyvekről beszélek vagy írok, többször is feltették már a kérdést, hogy még az ünnepekkor is “dolgozok”? Miért nem olvasok inkább egy jó regényt, aminek semmi köze a szakmához, a munkához, ami kikapcsol?

A kérdés egyelőre legyen költői, a választ egyszer majd leírom…

Comments

  1. K. Tamás szerint:

    Srácok, és a Közösségi kalandozások?

  2. Nagyon örülök a könyvajánlónak, írjatok ilyet máskor is!
    Az is érdekelne, hogy az olvasóitok mit tartottak hasznosnak – és itt nem arra gondolok, hogy melyek azok a “kötelező alapművek”, amit illik elolvasni, hanem ami tényleg élmény volt és konkrétan használható ötleteket vagy új szemléletet tanult belőle valaki.

  3. Én egy kicsit kakukktojás vagyok, mert bár régen én is olvastam szakmai jellegű dolgokat, most inkább spirituális témában mélyültem el. Az eredménye nálam annyi, hogy kevesebb hülyeséget csinálok, sokkal megfontoltabban hozok döntéseket.

  4. Zsolt, olyan jó ízzel tudod ajánlani a könyveket, hogy biztosan elolvasom majd őket, de ma nem is gondolhatok ilyenre, hiszen délután vizsga! :)

  5. Zsolt, köszönöm a tippet:-), ami Richard Bransont illeti… kedvenc figurám, ő aki megtestesíti a “csak lazán az üzleti sikerekért” mottót.

    Ha van egy pici közös vonás bennünk:-), akkor valószínűleg azért olvasol ilyen típusú könyveket még Karácsonykor is, mivel kikapcsolódsz általa úgy, hogy mindeközben még szakmailag is töltődsz :-) Jól gondolom vagy még sem?

  6. Csilla szerint:

    Én is örültem a könyveknek amiket ajánlottál.
    Az egyik barátnőm nagyon szeret olvasni, ha csak teheti életrajzi könyveket, mindig szájtátva hallgattam, amikor egy-egy “nagy” emberről mesélt, h a semmiből hogyan lett milliomos és h megmaradt annak az egyszerű embernek aki volt és ami a lényeg, h még most is aktívan dolgozik.
    Én nagyon szeretem a történelmet, mert a történelem ismétli önmagát.
    Én nem szeretnék nagy ember lenni, se milliomos, mert gyönge nőként összeroppanék a teher alatt, csak azt szeretném tudni, h mihez kezdjek a hátralévő életemmel.
    Ezért olvasgatok, válogatás nélkül mindenbe beleolvasok, hátha megtalálom a sorok közt a megoldást.
    Egyik éjjel nem tudtam aludni és elővettem Tvrtko Pokoli történetek c. könyvét, évekkel ezelőtt kaptam a gyerekeimtől ajándékba, de nem olvastam el, azóta se. Észak-Koreával indít. Észak-Koreáról már láttam dokumentumfilmet a tv.ben, de teljesen más a könyv és más a tv.
    A könyv olyan, mintha csak nekem írta volna, annyira közelinek érzem.

    Csak ennyit szerettem volna megosztani veled/veletek.

  7. Zsolt!

    Gondolom már “túl vagy” a ROI könyvön… Hetek óta nézegetem, de még nem vettem meg. Kíváncsi lennék a személyes benyomásaidra: érdemes volt elolvasnod? Kaptál valami pluszt, ami miatt szívesen ajánlanád most, így jóval karácsony után? :)

    J.

    • Szia!

      Igen. Szerintem annak ellenére, hogy kb 2 éve íródott a könyv és a technikai vonatkozásai elavultak, stratégiában, illetve. a szemléletmód továbbfejlesztésére még most is hasznos könyv. Rávílágít arra a bizonyos gondolkodásmósra, ami a megtérülésre fókuszál. Érdemes elolvasni! :)

      Zs.

Szólj hozzá!

*