Re: Reszkess Facebook!

Márton, olvastam :) a múlt heti bejegyzésed, amiben méltattad az AdWords új funkcióját, a demográfiai célzással kapcsolatban. Ez rendben is van, okos funkció, meg kell hagyni, de ne menjünk el a tény mellett, hogy a Facebook sem egy állóvíz, itt is rengeteg fejlődés volt az elmúlt időszakban, engedd meg, hogy csak egyet kiemeljek ezek közül. Mellesleg egy olyat, ami célzásban szerintem kenterbe veri az AdWords lehetőségeit.

Facebook Power Editor

Facebook Power Editor logo Ahhoz hogy be tudjam mutatni az új lehetőséget, beszélnem kell egy dologról, ami habár nem teljesen új (viszont nem is több éves megoldás!), de itt az OMA Blogban még nem mutattuk be. Ez pedig nem más, mint a Facebook Power Editor. Ez egy olyan szoftver, vagy nevezzük inkább egy alkalmazásnak, amivel könnyedebben tudod menedzselni a Facebook Hirdetéseid, vagy akár a bejegyzéseid is. A Power Editor (vagy ahogy a Facebook fordításában szerepel: “Bivaly Szerkesztő”) egy az AdWords Editorhoz hasonlítható megoldás arra, hogy a Facebook kommunikációd offline módon is szerkeszthesd, majd a módosításokat egyetlen kattintással feltöltsd.

Pár lépésben bemutatom most, hogy hogyan lehet a “Tiéd” a Facebook Power Editor, hiszen ahhoz hogy az igazán finom újdonságot kipróbálhasd, ezt mindenképpen telepítened kell.

  1. Első körben tisztáznunk kell, hogy a Facebook Power Editor csak Google Chrome böngészővel használható. (Ezt ingyenesen innen tudod letölteni!)
  2. Ha ez megvan, akkor a Power Editor telepítéséhez kattints ide! (A link csak Google Chrome böngészővel működik!)
  3. A telepítés pillanatok alatt befejeződik, és ekkor a Chrome-ban elegendő egy új fület megnyitnod, és máris látni fogod a Power Editor logóját. Rákattintva el is indul az alkalmazás.

Anélkül hogy a Power Editor használatában most ebben a bejegyzésben elmerülnénk, első lépésként mindenképpen érdemes a jobb felső sarokban található Download gombra kattintani, és a hirdetési fiókod, vagy fiókjaid, ill. az általad menedzselt oldal(ak) adatait lementeni, hogy tudj velük dolgozni.

Facebook Power Editor: Az adatok letöltése

Facebook Power Editor: Az adatok letöltése

A Power Editor még semmiképpen nem nevezhető kiforrt megoldásnak, de mégis egy sor olyan lehetőséget biztosít, ami a Facebook megszokott hirdetéskezelő felületén nem, vagy nem teljesen elérhető. Például lehet vele kifejezetten mobilos felhasználókra célozni, vagy a szponzorált történeket célzása során lehetőséged van külön célozni a hírfolyamban való megjelenésre, stb.

De a lényeg most jön!

Extra pontos célzás, telefonszámra, e-mail címre

Létezik a világon még egy olyan rendszer, amivel konkrétan általad ismert felhasználókat célzol meg, úgy hogy pontosan beazonosítsd őket? Mármint a Facebookon kívül. A kérdésre várom majd a választ kommentben, ugyanis a fentebb leírt módon telepített Facebook Power Editorral lehetőséged van, egy bizonyos e-mail listára vagy egy bizonyos telefonszámokat (vagy akár user ID-kat) tartalmazó adatbázisra hirdetni.  Hogyan?

Mindenekelőtt szükséged van egy adatbázisra. A legjobb, ha egy Facebook-alkalmazással szeded össze ezeket az adatokat, hiszen akkor biztos lehetsz benne, hogy a felhasználók a Facebookon is azokat az adatokat adták meg, amik Nálad vannak. Ha egy máshonnan összegyűjtött e-mail adatbázist szeretnél a célzásra használni, erre is van lehetőséged, csak semmi garancia nincs arra, hogy az adatbázisodba szereplő személyek a Facebook regisztrációhoz is azt az e-mail címüket használják, amit Neked megadtak.

Ha tehát egy Facebook alkalmazással (valamilyen játékkal, teszttel, kvízzel stb.) megszerzed a felhasználók adatait, akkor a későbbiekben kizárólag ezekre a felhasználókra tudsz célozni. Vagy éppen őket tudod kizárni a célzásodból.

Hogyan?

A Power Editorban kattints erre a gombra / linkre: Custom Audiences. Ha első alkalommal használod ezt a lehetőséget, akkor el kell fogadnod a felhasználási feltételeket.

Power Editor: Costum Audience - Fogadd el a feltételeket!

Power Editor: Costum Audience – Fogadd el a feltételeket!

Ha kész vagy, akkor ha már megvan az adatbázis (benne pl. e-mail címek  – soronként egy!), akkor egy .txt vagy egy .csv fájlban fel kell töltened a Power Editorba.

Power Editor: Az adatbázis feltöltése, azaz a célcsoport létrehozása

Power Editor: Az adatbázis feltöltése, azaz a célcsoport létrehozása

 

Ha ez megvan, akkor a Power Editoron belül létre kell hoznod a hirdetésed, és a célzásnál a “Custom Audiences” opciónál célozhatsz a feltöltött adatokra, vagy épp a rajtuk kívül eső többire.

Remek megoldás nem?

És ki a nyertes? A Facebook Hirdetés vagy a Google AdWords?

Hát ha a tőzsdét nézzük, akkor jelen állás szerint könnyen kijelenthetnénk, hogy ki van nyerő pozícióban, de ha csak a hirdetési és célzási megoldásokat vizsgáljuk, akkor a nyertest nem a Google vagy a Facebook háza táján kell keresni. Ennek a konkurenciaharcnak igazából mi felhasználók vagyunk a nyertesei, de persze a két cég sem veszít rajtuk… Mi lehetőségeket kapunk, eszközöket, amelyeket okosan használva sokkal nagyobb megtérüléssel, költhetjük el a marketingre szánt pénzünket. És ha látjuk, hogy ez megéri, akkor egyre és egyre többet…

További konkurenciagyilkos Facebook trükkökre vagy kíváncsi? Gyere el a következő Közösségi Média Szemináriumunkra! Itt nem csak a Facebookról kapsz azonnal használható ötleteket, hanem a blogmarketinghez, a Twitterhez, és egyéb más közösségi média marketing eszköz használatához is rengeteg inspirációt meríthetsz! Legközelebb 2012. október 10-én! Részletek >>

Comments

  1. Üdv!

    Köszi a hasznos infót. Most már csak az lenne a kérdésem, hogy hogyan tudok hozzájutni a rajongóim e-mail címéhez?

    Köszi! HZ

  2. Köszi! Hasznos az infó, tesztelem… :)
    Még szerencse hogy előrelátóan tervezzük az alkalmazásokat :)))

  3. attila szerint:

    Remeljuk ez jobban fog mukodni mint a foldrajzi celzas, ahol a varoson beluli korzeteket “nem ismeri” a Facebook.

    Szeretem az ilyen gyakorlatias cikkeket. Gratulalok, csak igy tovabb!

  4. Nagyon hasznos ötletet adtatok, köszönöm!

  5. Sziasztok,
    egy kérdés. Volt az a botrányos facebook húzás, amikor mindenkinek átállították az email címét facebook-osra felhasznalonev@facebook.com ra. Kérdésem: ha korábban szedtem össze az email címeket, akkor is rá fog ismerni a felhasználóimra? ötlet, anybody? köszike. a cikk nagyon hasznos! köszi.

    • Szia Anikó!

      Igen rá fog ismerni! Hiszen hiába kapott mindenki facebook.com-os e-mail címet, ezt valójában a feljóhasználóknak csak nagyon kicsi százaléka használja. Az elsődleges e-mail cím mindenkinél maradt a régi, az, amivel anno regisztrált.

Szólj hozzá!

*