Online Marketing Akadémia

Nyelvet tanulni egy fordítóirodában?

Múlt héten, közzétettünk Facebookon egy képet, ami az OMA alapötletének megfoganásakor készült Budapesten, valahol a Ráday utca egyik éttermében. Ennek épp 4 éve, ami alapvetően nem sok idő, ám mégis (online marketing léptékkel számítva) szinte egy korszak. Akkor megálmodtuk, hogy létrehozunk egy tudásközpontot (nevezzük ezt Akadémiának), aminek az elsődleges feladata az, hogy megtanítsa a mai vállalkozókat és marketingeseket online marketingben, online megtérülésben gondolkodni.

Azóta sok minden történt, de most nem azzal szeretnék foglalkozni, hogy ez az út milyen volt, és hogy ma hány cég, hány vállalkozás használja az OMA tudást ötvözve a saját tapasztalataival arra, hogy sokkal nagyobb profitot termeljen, mint korábban valaha.

Mit csináltak ez idő alatt mások?

Sokan mondják, hogy nem szabad a konkurensekkel foglalkozni, hanem menni kell előre mint egy tank, és mindenkit vinni magaddal, aki ezt szeretné. Persze, ez igazság, de a piacon lévő saját helyzeted csak akkor tudod reálisan megítélni, ha tisztában vagy azzal is, hogy mások milyen úton járnak.

4 éve, amikor elhatároztuk hogy a küldetésünk véghezviteléhez létrehozzuk az OMÁt, nem volt olyan vállalkozás amelynek az lett volna a célja, hogy gyakorlati tapasztalatokon alapuló online marketinget tanítson cégvezetőknek, marketingeseknek és honlaptulajdonosoknak. Megjegyzem, Magyarországon ma sincs még egy olyan vállalkozás, ami kifejezetten erre szakosodott volna.

A képzési piac persze alakult. Sok cég vette észre a piaci rést: van egy réteg, aki érzi a tanulás szükségességét.

Ezért sok kivitelező cég kezdett el képzéseket tartani olcsón, nyomott áron, hogy a képzést mézesmadzagként használja. A modell egyébként remek: tarts egy ingyenes, vagy olcsó oktatást a piacodnak, majd az oktatáson ültesd el benne a kisördögöt, hogy ő ehhez nem elég, és szüksége van rád, és a céged szolgáltatásaira. És végül, amit ő meg akart tanulni, azt nem fogja, hanem majd helyette Téged bíz meg a feladattal.

A modell működik, és a cégek részéről, akik ilyen képzésekkel szerzik ügyfeleiket valószínűleg meg is éri, igaz hosszútávon, hiszen a képzésen résztvevőkből előbb ügyfeleket kell faragni…

Ha szeretnél a következő hónapokban tanulni, és képezni Magad ezen a területen, állj meg egy pillanatra, és nézz végig a marketing képzés piacon:

Tudjuk, hogy a jó képzést kiválasztani, főleg úgy hogy a nem vagy a téma szakavatottja (hisz ezért keresel éppen képzést), nehéz feladat. Egyik ügyfelünk, Pribojszki Bernadett az Immergas Hungária marketing menedzsre  fogalmazta meg talán a legjobban (ebben a videóban) a problémát: “… tudod, mikor az ember nem tudja, hogy mit kérdezzen, akkor elég nehéz megtalálni a megfelelő képzést…”

Aki nem tudja, tanítja … – szól a mondás

Képzéseken többször is kérdezték már, hogy azt tudják hogy korábban sok tapasztalatra tettünk szert, tehát az alapok megvannak, de a friss, új dolgokat hol próbáljuk ki? Honnan van az újdonságokkal kapcsolatban tapasztalat? Ilyenkor általában két válasz van: 1) jelenleg is maradtak még történelmi ügyfeleink 2) egy-egy hosszabb képzés során néhány hét alatt több esettel, ötlettel, megoldandó problémával találkozunk a legkülönbözőbb iparágakból, mint sok kivitelező cég vagy ügynökség adott esetben hónapok, vagy évek alatt.

És ezt a változatosságot imádjuk! Többek között épp ez volt az egyik legfontosabb inspiráló erő, amikor kiléptünk anno a saját komfortzónánkból, és létrehoztuk az Online Marketing Akadémiát

Tanulni akarsz? Légy óvatos és körültekintő!

Nem kívánunk hazabeszélni, sokkal inkább a szemeket felnyitni: ha tényleg online marketinget szeretnél tanulni, ne olyan képzésre menj, aminek a célja a mézesmadzag segítségével történő ügyfélszerzés! Olyan mindentől és mindenkitől független képzőt válassz, ahol a fő cél a tudás átadása, és nem szolgáltatások és egyéb termékek későbbi értékesítése! Az ilyen tréningeknél a fő cél nem az, hogy Te megtanuld, és akár önállóan is képes légy az online marketinged menedzselni, hanem az, hogy a képző cég ügyfeleket szerezzen!

Nyelvet tanulni sem egy fordító irodához mész, igaz?

Hanem egy olyan nyelviskolához, ahol az a cél hogy megszerezd a kellő nyelvismeretet.

Mi a véleményed?