Online Marketing Akadémia

Az olimpia és az üzlet

Tudjuk, ami holnap kezdődik az elsősorban a  sportról szól. Indul a 2012-es londoni olimpia, ami sok sportoló életében mérföldkő. Évek óta ezért dolgoznak, számukra most jön a megmérettetés ideje. Rövid kis felmérésünkben átlagban 8-10 aranyat várnak a követőink, ami szép várakozás, bízzunk benne, hogy összejön! Szurkolunk!

Tudjuk azt is, hogy ami holnap kezdődik másodsorban az üzletről szól. Az olimpia hatalmas biznisz, eszméletlen összegeket mozgat meg a világ minden táján. Hatalmas beruházások a rendező országban és hatalmas marketinggépezet a világmárkák számára.

A célcsoport?

Az olimpia az egyetlen világméretű sportesemény, amelyet több nő követ figyelemmel, mint férfi. A férfiak számára több vonzó megmérettetés is van (foci VB-EB, Forma 1 stb.), azonban a női szurkolók, csak négy évente jutnak ekkora dózisban az “adagjukhoz”. Nem meglepő hát, hogy az olimpai reklámok jellemzően nem a sörről szólnak, hanem sokkal több bennünk az érzelmesebb, meghatóbb reklám. A következőkben az elmúlt évek és legújabb, 2012-es év ilyen típusú olimpiai reklámjai közül válogatunk.

Nem csak nőknek

Procter&Gamble | Thank you Mom

Az idei olimpia feltehetően egyik legmeghatóbb reklámját 2012 áprilisában hozta nyilvánosságra a Proter&Gamble, melynek a címe: Best Job. (A kampány címe egyébként “Thank you Mom!”) A film az olimpikonok édesanyjait méltatja, hogy feltehetően a legjobb munkát ők végezték azzal, hogy segítették a gyermekük álmát elérni. A TV-ben feltehetően nem ez a két perces verziót láthatjuk majd, de érdemes végignézni, szívhez szóló!

Visa | Derek Redmond story

Aztán itt van a Visa: Morgan Freeman narrációjával azt az 1992-es sajnálatos barcelonai eseményt dolgozta fel a félperces reklámjában, amikor a futó olimpikon, Derek Redmond, verseny közben az élen, lesérül. A versenyt ugyan feladja, de akkor is bebiceg a célhoz, és ebben édesapja lesz a támasza (a szó szoros értelmében).

Egyébként a Visa a 2012-es reklámjában is egy futó kapott szerepet (Lopez Lomong, Dél-Szudánból) a videó itt látható!

British Airways 2012 | The Race

Nem meglepő, hogy a főszereplő a légitársaság reklámjában is a fő célcsoport: egy kislány a fiatal édesanyjával. Az alapötlet, a csomagok harca kreatív ötlet a filmben:

 A hivatalos London 2012 olimpiai film

Végezetül álljon itt a londoni játékok hivatalos kisfilmje, amiben ügyes kreativitással veszik sorra a 4,5 perc alatt a legtöbb olimpiai versenyszámot:

És az online marketing?

Miért beszélünk mi erről az OMA online marketing blogjában? Figyeld majd egy picit más szemmel is ezt az olimpiát! Az olimpia még el sem kezdődött, de ezeket a fenti videókat már most millióan látták, az interneten keresztül. A következő hetekben minden erről fog szólni, és nem kell multicégnek lenni, hogy ezt beépítsd a kommunikációdba. A Te vállalkozásodat is össze lehet hozni az olimpiával, csak egy ügyes kis apropót kell találni.

Alaptétel a marketingben, hogy ha valamilyen felfokozott érdeklődést lovagolsz meg, akkor sokkal több figyelem hárul Rád és az ajánlatodra. (Például: “Minden egyes nap amikor újabb magyar érem születik, minden vásárlónk ajándékot kap!”  vagy a legegyszerűbb: “Ahány aranyérmünk van, annyi % kedvezmény!”.)

Te bármilyen formában kihasználod majd az olimpiát a marketingedben?