Az olimpia és az üzlet

Tudjuk, ami holnap kezdődik az elsősorban a  sportról szól. Indul a 2012-es londoni olimpia, ami sok sportoló életében mérföldkő. Évek óta ezért dolgoznak, számukra most jön a megmérettetés ideje. Rövid kis felmérésünkben átlagban 8-10 aranyat várnak a követőink, ami szép várakozás, bízzunk benne, hogy összejön! Szurkolunk!

Tudjuk azt is, hogy ami holnap kezdődik másodsorban az üzletről szól. Az olimpia hatalmas biznisz, eszméletlen összegeket mozgat meg a világ minden táján. Hatalmas beruházások a rendező országban és hatalmas marketinggépezet a világmárkák számára.

A célcsoport?

Az olimpia az egyetlen világméretű sportesemény, amelyet több nő követ figyelemmel, mint férfi. A férfiak számára több vonzó megmérettetés is van (foci VB-EB, Forma 1 stb.), azonban a női szurkolók, csak négy évente jutnak ekkora dózisban az “adagjukhoz”. Nem meglepő hát, hogy az olimpai reklámok jellemzően nem a sörről szólnak, hanem sokkal több bennünk az érzelmesebb, meghatóbb reklám. A következőkben az elmúlt évek és legújabb, 2012-es év ilyen típusú olimpiai reklámjai közül válogatunk.

Nem csak nőknek

Procter&Gamble | Thank you Mom

Az idei olimpia feltehetően egyik legmeghatóbb reklámját 2012 áprilisában hozta nyilvánosságra a Proter&Gamble, melynek a címe: Best Job. (A kampány címe egyébként “Thank you Mom!”) A film az olimpikonok édesanyjait méltatja, hogy feltehetően a legjobb munkát ők végezték azzal, hogy segítették a gyermekük álmát elérni. A TV-ben feltehetően nem ez a két perces verziót láthatjuk majd, de érdemes végignézni, szívhez szóló!

Visa | Derek Redmond story

Aztán itt van a Visa: Morgan Freeman narrációjával azt az 1992-es sajnálatos barcelonai eseményt dolgozta fel a félperces reklámjában, amikor a futó olimpikon, Derek Redmond, verseny közben az élen, lesérül. A versenyt ugyan feladja, de akkor is bebiceg a célhoz, és ebben édesapja lesz a támasza (a szó szoros értelmében).

Egyébként a Visa a 2012-es reklámjában is egy futó kapott szerepet (Lopez Lomong, Dél-Szudánból) a videó itt látható!

British Airways 2012 | The Race

Nem meglepő, hogy a főszereplő a légitársaság reklámjában is a fő célcsoport: egy kislány a fiatal édesanyjával. Az alapötlet, a csomagok harca kreatív ötlet a filmben:

 A hivatalos London 2012 olimpiai film

Végezetül álljon itt a londoni játékok hivatalos kisfilmje, amiben ügyes kreativitással veszik sorra a 4,5 perc alatt a legtöbb olimpiai versenyszámot:

És az online marketing?

Miért beszélünk mi erről az OMA online marketing blogjában? Figyeld majd egy picit más szemmel is ezt az olimpiát! Az olimpia még el sem kezdődött, de ezeket a fenti videókat már most millióan látták, az interneten keresztül. A következő hetekben minden erről fog szólni, és nem kell multicégnek lenni, hogy ezt beépítsd a kommunikációdba. A Te vállalkozásodat is össze lehet hozni az olimpiával, csak egy ügyes kis apropót kell találni.

Alaptétel a marketingben, hogy ha valamilyen felfokozott érdeklődést lovagolsz meg, akkor sokkal több figyelem hárul Rád és az ajánlatodra. (Például: “Minden egyes nap amikor újabb magyar érem születik, minden vásárlónk ajándékot kap!”  vagy a legegyszerűbb: “Ahány aranyérmünk van, annyi % kedvezmény!”.)

Te bármilyen formában kihasználod majd az olimpiát a marketingedben?

Comments

  1. Köszönöm az újabb nagyszerű, inspiráló cikket! :o)
    Igen, én is szörfölök az olimpia hullámhegyén :o). A megrendelőim közül, aki a legpontosabban tippeli meg, hogy hány aranyérem lesz az olimpián, a szövegírás költségének csak az 50%-át fizeti. Ha többször érkezik ugyanaz a tipp, azé a kedvezmény, aki korábban tippelt.

  2. Ha minden ilyen eseményt, legyen az kicsi vagy nagy, lekövetnénk, akkor nem válna a blogunk egy hírportállá? Mert az a bejegyzés nem teljesen a megszokott OMA…
    Mit mondtok erre?

    • Néha kell olyan is ami nem megszokott :) Nem minden eseményről írunk sőt talán egy kezemen meg tudom számolni, hjogy az elmúlt évek alatt hány ilyen volt. Csak olyanokról írunk, ami valamilyen gondolatot ébreszt bennünk. Ez olyan volt. Legközelebb más lesz. :)

      • Julia szerint:

        Beenem aztán sok gondolatot ébresztett (ébreszt) az olimpia, borzasztóan drukkolok a magyaroknak, és ők meg is tesznek mindent, pedig szegény az eklézsia náluk is. Kicsit a magyar termékek reklámozásának is használ.

        MÁS: Ma tudtam meg az egyik lányomtól (eddig nem került szóba), szinte mindent az interneten keresztűl vásáról, és imád interneten vásárólni. Angol nyelven tanítja a szaktárgyakat, és minden kellékhez hozzá tud jutni. Igaz, időigényes, de megéri. Sajnos az angolnyelvű, gyermek-tankönyveknél, csak kevés helyen töltik fel úgy, hogy nyitva legyen, és belenézhessen, megfelel-e, de keresgélés után megtalálja a kívánt terméket. Örültem a hírnek, mert így én is bátorságra kaptam.

  3. Zsolt, inspiráló a cikk!
    A tendenciákat nem tudjuk irányítani, így jobb felülni rá.
    Mindig kevereg olyan téma, ami elviszi a figyelmet: a karácsony, a húsvét, az olimpia, egy nagy demonstráció, szóval érdemes reggel a hírekkel kezdeni a napot.

  4. Ez egy roppant kényes dolog, mert ott a lehetőség hogy aktuális eseményeket meglovagolva azt felhasználjuk pl. weblap látogatottság növelésére. A lehetőségnek azonban nem szabad nagyobb súlyt képviselnie, mint a küldetés vagy érték, amit a weblap vagy akár egy cég képvisel. Emiatt már sokszor előfordult, hogy ott volt a lehetőség, mégsem használtam ki, mert egyrészt, ha már írok valamiről, az ne csak egy alkalommal legyen aktuális, másrészt, ha a téma nem áll közel hozzám, erőltetett lenne, és az nem jó.
    A zenei blogom esetében például a foci EB dalokról írtam egy rövidebb cikket – ami paszolt a bloghoz – és nagy volt az érdeklődés iránta. Legutóbb a hivatalos olimpiai dalokról-zenékről is készítettem egy rövidebb cikket, mert észrevettem, hogy óriási az érdeklődés eziránt és a legtöbb oldal csupán a jelenlegi dalról ad információt pár sorban. Mivel ez illik blogom struktúrájába, egyensúlyban van megnő a látogatottság, de egy nagy igényt is kielégít. Persze ez nem üzleti oldal, de egy jó példa arra, amikor a lehetőség és a saját téma szinkronban van.

    http://regiujzenek.blogspot.hu.....dalok.html

  5. Nagyszerű összeállítás, jó volt látni így együtt a filmeket.

Szólj hozzá!

*