Online Marketing Akadémia

Enélkül biztosan nincs hatékony online marketing

Sokat írunk és beszélünk arról, hogyan költsd el fektesd be hatékonyan az online marketingre szánt forintjaidat. Ma egy olyan témát vettünk elő, amely pont arról szól, hogyan ne költs többet, miközben javul az online marketinged megtérülése.

Minden online marketing eszköz (honlap, hirdetés stb.) önmagában egy technikai lehetőség csupán. Akkor telik meg élettel, akkor válik egy igazi kommunikációs eszközzé, ha feltöltöd tartalommal. Tehát, ami nélkül nincs hatékony online marketing, az nem más, mint a webszövegírás. (A szövegírás végeredménye nem csak szöveg lehet, hanem pl. videó vagy hanganyag is, de azt is mindenképpen meg kell, hogy “írja” valaki.)

Gondolj bele, a szövegírás a “legolcsóbb” marketinges megoldás, hiszen ugyanannyiba kerül rosszul is és jól is megírni egy szöveget, az eredményekben a különbség akár ezerszeres is lehet. (Hmm, ez nem teljesen van így, mert jó szövegírót megfizetni drága dolog, de persze megéri. Viszont, ha azt nézzük, hogy Te megírhatsz egy szöveget rosszul is és a megfelelő tudással kb. ugyanannyi idő alatt jól is, akkor tekinthetjük úgy, hogy nagyon nem éri meg rosszul szöveget írni.)

Manapság egyre fontosabb a jó szövegírás, mert az internetes verseny telítődött, egyre több az ügyes honlap, értékes és érdekes tartalommal. Velük kell Neked is versenyezned, sőt ki kell tűnnöd közülük ahhoz, hogy az érdeklődőid észrevegyenek majd el kell érned, hogy bízzanak Benned!

Van pár olyan hibás megközelítés ezzel a témával kapcsolatban, amiről beszélnünk kell!

“A szövegírás arról szól, ki tud nagyobbat mondani.”

Nem, nem, nem. A marketing nem arról szól, hogy ki tud nagyobbat hazudni mondani. Inkább arról, ki tudja legjobban megfogni a vásárlók figyelmét és ki tudja olyan formában tálalni az információkat, hogy az:

Ehhez nem kell “nagyot mondani”. Viszont nem tilos magunkat a legjobb színben feltüntetni. Erről egyébként egy vicc jut eszembe:

Emberünk összefut a falu papjával és megkérdezi tőle:

– Atyám, lenne egy kérdésem.
– Mondjad fiam!
– Lehet imádkozás közben dohányozni?
– Nem fiam, ez nem illendő dolog.

Jól van, tudomásul vette emberünk a választ. De csak nem hagyja nyugodni a kérdés. Amikor legközelebb is találkozik a pappal, csak megkérdezi:

– Atyám, hadd kérdezzek valami!
– Kérdezz, fiam!
– Lehet dohányzás közben imádkozni?
– Igen fiam, az nagyon szép dolog, ha még dohányzás közben is imádkozol…

Tehát sok múlik azon, hogyan tálaljuk a dolgokat. A webszövegírás nem csak szövegírás, hanem egy szemléletmód is, megfűszerezve azzal, hogy az online lehetőségeket ismered és figyelembe veszed szövegíráskor.

“A jó bornak nem kell a cégér”

Sajnos nem elég, ha jó terméked vagy szolgáltatásod van, ha azt nem tudod eladni. Egyrészt el kell érned azokat, akik potenciális vásárlóid, másrészt meg kell őket győznöd arról, hogy érdemes adniuk Neked minimum egy esélyt! Manapság az Internet korában a vásárlók több, mint 70%-a a netről gyűjt információt vásárlása előtt, még akkor is, ha nem online vásárol. Vagyis, ha Te nem vagy megtalálható és nem ragadod meg az érdeklődők figyelmét, nem tudsz semmi érdekeset/értékeset mondani számukra, akkor találnak 100 másik céget, akik hasonló termékeket kínálnak, mint Te és nem Nálad fognak vásárolni.

Régen, sok-sok évvel ezelőtt azért működhetett egy cég mindenféle marketing nélkül is, mert nem volt Internet és ezért sok vásárló előtt nem volt alternatíva. Most van. Tehát küzdj meg a vevőkért! Ehhez pedig jó szöveget kell, hogy írj!

“Már csak feltöltjük tartalommal a honlapunkat és készen is vagyunk”

Ha van egy honlapod, amelynek a tartalmát egyszer megírtad és semmi nem változik rajta, akkor miért érdemes visszatérniük a látogatóknak? Kevés az esély arra, hogy az első látogatás alkalmával bizalmat szavaz valaki Neked. Illetve a korábbi vásárlóidat mivel tudod visszacsábítani weboldaladra?

Pont arra találták ki a tartalommarketinget, hogy értékes és érdekes információkkal rendszeres látogatóddá tedd érdeklődőidet. Ezzel bizalmat tudsz építeni és tukmálás nélkül fogsz tudni eladni.

A tartalommarketingben nagyon komoly lehetőségek és tartalékok vannak, mindenképpen gondolkodj el azon, hogyan tudnád beépíteni online üzleti modelledbe.

“Én nem tudok szöveget írni…”

Sokszor halljuk, hogy nem megy a szövegírás. Pedig ez olyan, mint a biciklizés. Eleinte nehezen megy, nagyon kell koncentrálni, majd egyre könnyebben, gördülékenyebben, míg egy szép napon azt veszed észre, hogy oda sem kell nagyon figyelned rá külön, hiszen szokásoddá tetted!

Egyrészt ne félj a szövegírástól. Másrészt tornáztasd meg az agyad! A szövegíráshoz el kell tudnod vonatkoztatni egy kicsit a racionális dolgoktól, hagynod kell, hogy beinduljon a fantáziád és szárnyaljon a kreatív éned!

Erre mutatunk most egy remek tesztet. Merre forog a hölgy?

Ha az óramutató járásával megegyező irányba, akkor a jobb agyféltekéd aktív, ha az óra járásával ellentétesen, akkor a bal agyféltekéd aktív. Próbáld meg megfordítani az irányt! (Koncentrálás kérdése.)

A bal agyféltekéd felel:

A jobb féltekéd felel:

Ha pár percet szánsz arra, hogy ezt a képet nézegeted és megpróbálod váltogatni a forgási irányt, az segít ellazulnod és beindítanod agyad különböző területeit! Szövegírásnál mindkettőre szükség van! Próbáld ki!

Webszövegírás: Az ellenállhatatlan webszövegek titkai

Az OMA Webszövegírás tudásanyaga is ráncfelvarráson esett át.

  • Azon kívül, hogy új, ergonómikusabb, áttekinthetőbb formát kapott az anyag, új példákkal és magyarázatokkal is bővült.
  • Nagyobb hangsúly helyezünk a tartalommarketingre, amely komoly lehetőségeket rejt mind kis- és középvállalkozások, mind pedig nagyvállalatok számára.
  • Nem csak arról írunk, hogy mit kellene írnod, hanem arról is, hogyan állj neki, hogyan rendszerezd a gondolataid és hogyan indítsd be a fantáziád. Az elkészült szövegek tesztelési módszereiről sem feledkeztünk meg!

Olvass bele az OMA frissített Webszövegírás tudásanyagába, és rendeld meg most kiemelt kedvezménnyel!

MEGNÉZEM!