Enélkül biztosan nincs hatékony online marketing

Sokat írunk és beszélünk arról, hogyan költsd el fektesd be hatékonyan az online marketingre szánt forintjaidat. Ma egy olyan témát vettünk elő, amely pont arról szól, hogyan ne költs többet, miközben javul az online marketinged megtérülése.

Minden online marketing eszköz (honlap, hirdetés stb.) önmagában egy technikai lehetőség csupán. Akkor telik meg élettel, akkor válik egy igazi kommunikációs eszközzé, ha feltöltöd tartalommal. Tehát, ami nélkül nincs hatékony online marketing, az nem más, mint a webszövegírás. (A szövegírás végeredménye nem csak szöveg lehet, hanem pl. videó vagy hanganyag is, de azt is mindenképpen meg kell, hogy “írja” valaki.)

Gondolj bele, a szövegírás a “legolcsóbb” marketinges megoldás, hiszen ugyanannyiba kerül rosszul is és jól is megírni egy szöveget, az eredményekben a különbség akár ezerszeres is lehet. (Hmm, ez nem teljesen van így, mert jó szövegírót megfizetni drága dolog, de persze megéri. Viszont, ha azt nézzük, hogy Te megírhatsz egy szöveget rosszul is és a megfelelő tudással kb. ugyanannyi idő alatt jól is, akkor tekinthetjük úgy, hogy nagyon nem éri meg rosszul szöveget írni.)

Manapság egyre fontosabb a jó szövegírás, mert az internetes verseny telítődött, egyre több az ügyes honlap, értékes és érdekes tartalommal. Velük kell Neked is versenyezned, sőt ki kell tűnnöd közülük ahhoz, hogy az érdeklődőid észrevegyenek majd el kell érned, hogy bízzanak Benned!

Van pár olyan hibás megközelítés ezzel a témával kapcsolatban, amiről beszélnünk kell!

“A szövegírás arról szól, ki tud nagyobbat mondani.”

A marketingben sem hazudunk!

Nem, nem, nem. A marketing nem arról szól, hogy ki tud nagyobbat hazudni mondani. Inkább arról, ki tudja legjobban megfogni a vásárlók figyelmét és ki tudja olyan formában tálalni az információkat, hogy az:

  • érdekes és izgalmas legyen (ne legyen unalmas);
  • olyan sorrendben és tempóban adja át az üzenetet, ahogy azt az érdeklődők fogyasztani tudják;
  • minden kételyt és bizalmatlanságot eloszlasson az olvasóban;
  • a vásárlóban reális várakozásokat keltsen és a végeredmény legyen az elégedett vásárló (aki még ajánlja is másoknak a vállalkozásunkat).

Ehhez nem kell “nagyot mondani”. Viszont nem tilos magunkat a legjobb színben feltüntetni. Erről egyébként egy vicc jut eszembe:

Emberünk összefut a falu papjával és megkérdezi tőle:

– Atyám, lenne egy kérdésem.
– Mondjad fiam!
– Lehet imádkozás közben dohányozni?
– Nem fiam, ez nem illendő dolog.

Jól van, tudomásul vette emberünk a választ. De csak nem hagyja nyugodni a kérdés. Amikor legközelebb is találkozik a pappal, csak megkérdezi:

– Atyám, hadd kérdezzek valami!
– Kérdezz, fiam!
– Lehet dohányzás közben imádkozni?
– Igen fiam, az nagyon szép dolog, ha még dohányzás közben is imádkozol…

Tehát sok múlik azon, hogyan tálaljuk a dolgokat. A webszövegírás nem csak szövegírás, hanem egy szemléletmód is, megfűszerezve azzal, hogy az online lehetőségeket ismered és figyelembe veszed szövegíráskor.

“A jó bornak nem kell a cégér”

Sajnos nem elég, ha jó terméked vagy szolgáltatásod van, ha azt nem tudod eladni. Egyrészt el kell érned azokat, akik potenciális vásárlóid, másrészt meg kell őket győznöd arról, hogy érdemes adniuk Neked minimum egy esélyt! Manapság az Internet korában a vásárlók több, mint 70%-a a netről gyűjt információt vásárlása előtt, még akkor is, ha nem online vásárol. Vagyis, ha Te nem vagy megtalálható és nem ragadod meg az érdeklődők figyelmét, nem tudsz semmi érdekeset/értékeset mondani számukra, akkor találnak 100 másik céget, akik hasonló termékeket kínálnak, mint Te és nem Nálad fognak vásárolni.

Régen, sok-sok évvel ezelőtt azért működhetett egy cég mindenféle marketing nélkül is, mert nem volt Internet és ezért sok vásárló előtt nem volt alternatíva. Most van. Tehát küzdj meg a vevőkért! Ehhez pedig jó szöveget kell, hogy írj!

“Már csak feltöltjük tartalommal a honlapunkat és készen is vagyunk”

Ha van egy honlapod, amelynek a tartalmát egyszer megírtad és semmi nem változik rajta, akkor miért érdemes visszatérniük a látogatóknak? Kevés az esély arra, hogy az első látogatás alkalmával bizalmat szavaz valaki Neked. Illetve a korábbi vásárlóidat mivel tudod visszacsábítani weboldaladra?

Pont arra találták ki a tartalommarketinget, hogy értékes és érdekes információkkal rendszeres látogatóddá tedd érdeklődőidet. Ezzel bizalmat tudsz építeni és tukmálás nélkül fogsz tudni eladni.

A tartalommarketingben nagyon komoly lehetőségek és tartalékok vannak, mindenképpen gondolkodj el azon, hogyan tudnád beépíteni online üzleti modelledbe.

“Én nem tudok szöveget írni…”

Sokszor halljuk, hogy nem megy a szövegírás. Pedig ez olyan, mint a biciklizés. Eleinte nehezen megy, nagyon kell koncentrálni, majd egyre könnyebben, gördülékenyebben, míg egy szép napon azt veszed észre, hogy oda sem kell nagyon figyelned rá külön, hiszen szokásoddá tetted!

Egyrészt ne félj a szövegírástól. Másrészt tornáztasd meg az agyad! A szövegíráshoz el kell tudnod vonatkoztatni egy kicsit a racionális dolgoktól, hagynod kell, hogy beinduljon a fantáziád és szárnyaljon a kreatív éned!

Erre mutatunk most egy remek tesztet. Merre forog a hölgy?

Merre forog?

Ha az óramutató járásával megegyező irányba, akkor a jobb agyféltekéd aktív, ha az óra járásával ellentétesen, akkor a bal agyféltekéd aktív. Próbáld meg megfordítani az irányt! (Koncentrálás kérdése.)

A bal agyféltekéd felel:

  • a logikus gondolkodásért,
  • a részletekre való odafigyelésért,
  • matematikai gondolkodásért,
  • a gyakorlatias, praktikus gondolatokért.
  • a racionális énedért.

A jobb féltekéd felel:

  • a részleteket nélkülöző figyelmedért,
  • a képzelőerődért,
  • a szimbólumokért és asszociációidért,
  • vizuális fantáziádért,
  • kreatív, művészi gondolataidért,
  • az érzelmes énedért.

Ha pár percet szánsz arra, hogy ezt a képet nézegeted és megpróbálod váltogatni a forgási irányt, az segít ellazulnod és beindítanod agyad különböző területeit! Szövegírásnál mindkettőre szükség van! Próbáld ki!

Webszövegírás: Az ellenállhatatlan webszövegek titkai

Webszövegírás: Az ellenállhatatlan webszövegek titkai

Az OMA Webszövegírás tudásanyaga is ráncfelvarráson esett át.

  • Azon kívül, hogy új, ergonómikusabb, áttekinthetőbb formát kapott az anyag, új példákkal és magyarázatokkal is bővült.
  • Nagyobb hangsúly helyezünk a tartalommarketingre, amely komoly lehetőségeket rejt mind kis- és középvállalkozások, mind pedig nagyvállalatok számára.
  • Nem csak arról írunk, hogy mit kellene írnod, hanem arról is, hogyan állj neki, hogyan rendszerezd a gondolataid és hogyan indítsd be a fantáziád. Az elkészült szövegek tesztelési módszereiről sem feledkeztünk meg!

Olvass bele az OMA frissített Webszövegírás tudásanyagába, és rendeld meg most kiemelt kedvezménnyel!

MEGNÉZEM!

Comments

  1. Végül is tényleg működött a forgásirány megváltoztatása, de az árnyék lent, még is meghatározó.

  2. Nektek is el kell néznetek ahhoz, hogy megváltozzon?
    (Úgy értem, nem folyamatosan nézem, máshova nézek mintha egykapcsolót kapcsolnék.)

    Még nem teljesen jövök rá, hogy hogy tudom irányítani…. de valóban egyre könnyebben változik

    (Az árnyék nekem mit sem változtatott.)

  3. Tibi szerint:

    Lehet dohányozni, miközben nézem a forgó nőt? :)
    Komolyra fordítva:nekem csak óra járásával ellentétesen forog, pedig figyelem régóta és koncentrálok.
    Viszont a posztban leírtakkal csak egyetérteni tudok.
    Nagyon sok honlap jön szembe velem naponta, és többségük olyan, mintha még a kilencvenes években lennénk.

  4. Viki szerint:

    Nekem nem kell elnéznem ahhoz, hogy változzon. Hirtelen átfordul, kicsit rémisztő is :) De én sokkal többet látom jobbra forogni, mint balra! :)

  5. Én ezt a hölgyet néhány napja Héder Sándor postjában láttam először. Akkor az óramutatóval szemben forgott, bármit csináltam is.
    Most viszont az óramutatóval egyezően forog, és szintén bármit csinálhatok, akárhová nézhetek, csak nem akar visszafordulni.
    Én milyen vagyok?

  6. Nekem nem kellett a fejem fordítani, egyfolytában néztem, ahányszor forgásirányt
    változtatott tudtam követni a mozdulatait.

  7. Igen, ma már kevés az, ha valakinek jó terméke van, hiszen rengeteg minden van a piacon. Ahhoz, hogy valaki vásároljon tőlünk, meg kell neki mutatni, hogy miért is jó neki az, amit mi ajánlunk. Például, amit én forgalmazok, az egy olyan edény, ami magától tud főzni. Hiába tetszik az embereknek, ha nem segítünk nekik a döntésben, nem fogják megvenni. Marketing és jó szöveg egyszerűen kell.

  8. Már rég jártam itt. Sajnos szomorú tapasztalatokat szereztem, az utóbbi időben. Többször szerettem volna ingyenes letöltést eszközölni a netről, a gépemre, de képtelenség volt (csak az ingyenes vírusirtót sikerült). A fejlécre ugyan kiírták, hogy ingyenes letőltés, a sorozatos kínálat között nem találtam meg a lehetőséget. Az is előfordul, a linken ki van írva, hogy ingyenes letöltés, amikor pedig ráklikkekek az oldalra, kiderül, hogy az ingyen regisztrálásra vonatkozik. Sok lenne leírni, milyen trükkökkel élnek még, vagyis hazugságokkal.

    Lenne egy kérdésem, megköszönném, ha választ kapnék. A honlapom statisztika ildalán arról is értesítenek, hány Online látogatom volt. Az, mit jelent? Miben külömbözik a többi látogatóktól?

  9. Köszönet a válaszé, kesves Márton, de nem értem a kérdést. Azért megpróbálok válaszolni. A statisztikát a lapunk.hu szerver adja, és eléggé részletes. Arra gondoltam, mivel külön jelőli az online látogatókat (maszimum 8 szokott lenni), hogy a cél az ellenőrzés, például nem reklámozok-e valamit, vagy az ingyen honlapom nem foglalkozik-e eladással. Mindkettő tilos.

    • Akkor már egy kicsit jobban értem miről lehet szó. Tehát a lapunk.hu keretrendszer adja a statisztikát. A látogatók száma szerintem az összesített (napi, heti vagy havi) látogatómennyiséget mutatja, az online látogatók szerintem (hangsúlyozom, csak feltételezem, mert nem láttam még azt a statisztikát) azt jelenti, hogy hányan vannak éppen most az oldaladon. Ezt tartok elképzelhetőnek.

  10. Háááát …. Én csak azért hezitálok egy kicsit, mert az a tapasztalatom, hogy az emberek egyszerűen nem olvasnak.

    • Kedves Anna!

      Az aggályod nem megalapozatlan! Az Interneten az emberek a döntési / keresési folyamat bizonyos részeiben csak szkennelnek és nem olvasnak. Ez egy egyszerűsítő mechanizmus, nem akarnak időt és energiát szánni arra, hogy minden infót befogadjanak, mert túlterhelődne az agyuk. Ez normális. Viszont még így is van lehetőségünk irányítani.

      A szkennelés is a szöveges tartalmat érinti, ezért a jó webszöveg támpontokat ad a szkennelőknek. (Hogy csak 1-2 példát mondjak: ezért is nagyon fontos a főcím, amiben a legfőbb kulcsszavaid benne vannak, továbbá ha használsz felsorolást, akkor mindig az első és az utolsó pont a legolvasottabb.)

      A döntés meghozatalának küszöbén álló látogatók már sokkal több mindent elolvasnak.

      A másik nagyon fontos dolog, hogy ismerni kell az internetezők információ fogyasztási és döntés hozatali szokásait. Ha ezen ismeretek mentén hozod létre webszövegeidet, akkor nagyobb eséllyel olvassák el szövegedet és még fontosabb, nagyobb eséllyel tudod átadni a megfelelő üzenetet az érdeklődődnek.

      A fentiekkel kapcsolatos trükköket messzemenőkig kimerít a Webszövegírás anyagunk, valamint a Google AdWords tudásanyag is felhívja a keresőhirdetések sajátosságaira a figyelmet.

  11. Nagy Vilmos szerint:
  12. Kati szerint:

    Szerintem nem az agyféltekék manipulálnak, hanem aki felhelyezte a képet…..
    Meghatározott időközönként fordul….

    • Ez az animáció periodikusan ismétlődik és minden egyes “fordulat” ugyanazokat a képkockákat jeleníti meg. Az animáció hossza kb. 2 másodperc, ami folyamatosan ismétlődik.

Szólj hozzá!

*