Online Marketing Akadémia

Keresőoptimalizálás: kemény változáSOKK

Bizony talán az online marketingnek ez a  területe volt az, ami az elmúlt hónapokban sokkoló változásokon ment keresztül. Hetente jöttek ki az újabb hírek és rémhírek, hogy mit jelentett be e Google, a világ keresőpiacát uraló cég. Hazánkra ezek a változások még keményebben hatnak, hiszen egy pici túlzással ki lehet jelenteni, hogy aki keres, az talál az Google-t használ Magyarországon.

+1

Minden ott kezdődött, hogy még tavaly megjelent a +1 gomb, de akkor sokan hihették még azt, hogy ez a Google válasza a Facebook népszerű “Tetszik” gombjára. Azóta már világos lett, hogy ez csak az előszele volt a komoly változásoknak, és a Google igazából forradalmasítja a keresést. Bizony a Google közösségi keresőt épített, és mindenki számára egyedi, a saját preferenciáinak megfelelő találati listát mutat. Nincsenek egységes rangsorok, nincsenek bebetonozott helyezések, nem számít hogy hányadik vagy bizonyos kulcsszavakra, a mérce már nem ez. A keresőoptimalizálás már rég nem arról szól, hogy gyűjtsd össze a kulcsszavaid, és legyen kint a weboldaladon minél többször. Ez ennél már sokkal bonyolultabb.

A Google figyeli minden lépésed, és minden nyomot rögzít Rólad. Az Google adatvédelmi szabályzatának idén tavaszi megváltozása sem véletlen egybeesés. A keresési előzményeidnek, a beszélgetéseidnek, az e-maileidnek és még egy sor egyéb különböző netes tevékenységenek megvan a lenyomata, amelyekből a számodra legrelevánsabb találatot kalkulálja ki a Google úgy, hogy mindehhez figyelembe veszi az ismerőseid hálózatát is. Ezért van az, hogy gyakorlatilag nincs két egyforma találati lista (legfeljebb hasonlóak), és mindenkinél más keresési eredményeket mutat a Google.

A minőségi webhelyek harca

De ezen túl a Google több olyan bejelentést is tett, amelyek szintén rengeteg oldal keresőkben elfoglalt helyezéseit érintette. A keresőóriás célja nem változott: kiemelkedő minőségű honlapokat szeretne kínálni a Google keresési találatai között. A cél elérése érdekében az eszközök azonban változtak, változnak, szinte napi szinten. Lehet hallani olyan algoritmus módosításokról, amit a Google Panda, vagy éppen Google Pingvin nevekkel illetnek, de ezek csak egy-egy csoportos változás összefoglaló nevei. Az algoritmus, amely alapján a Google rangsorol, évente akár 500-szor is változhat.

Azt talán el lehet mondani, hogy az alapok továbbra is működnek, de egyre fontosabb követni ezeket a változásokat, mert nincsen úgy minden, mint régen. Sokkal fontosabb lett a látogatóknak szánt értékes tartalom, sokkal fontosabb a mértékletes, lassú, hosszabb távú keresőoptimalizálás.

Minőségi linkek harca

Óvatosabban, megfontoltabban kell például a linkmarketinggel is foglalkozni, mert könnyen a visszájára sülhet el a nagy akarás, hogy “elsők legyünk” a keresőkben. Hosszútávon egyáltalán nem hasznos megoldás például a százával létrehozott kamu microsite-ok, kamu blogok, és kamu tartalmak gyártása ugyanis az ilyen jellegű “túloptimalizálás” erősen figyelem középpontjába került. Az sem jó taktika, ha egy új oldal létrejötte után a titkárnő feladata napi szinten 100+ link létrehozása, ugyanis az ilyen jellegű növekedés egyáltalán nem életszerű. Márpedig a linkek építésével, valahogy mégiscsak azt próbáljuk modellezni, hogy a weboldalra mutató linkek létrejötte, nem minden esetben az adott honlap gazdájának keze munkája, hanem egy-egy önállóan létrejött hivatkozás. És miért jönne létre önállóan, tőlünk függetlenül egy hivatkozás? Hát azért, mert MÁSOK ÁLTAL értékes, érdekes, informatív oldal.

Minőségi, sőt kiemelten minőségi weboldalakat kell készíteni. És nem elsősorban a kereső motorok miatt, hanem a kereső emberek miatt.

Ügynökségek harca a tudatlan ügyfélért

Többször is tapasztaljuk (más-más csatornákon), hogy egyes ügynökségek, hogyan, milyen módszerekkel keresnek naív ügyfeleket a keresőoptimalizálás terén. Néha továbbküldenek nekünk egy-egy levelet, többször a képzéseinken merülnek fel ilyen jellegű kérdések, ritkábban minket is megkeresnek félrevezető ajánlatokkal cégek. Valós a probléma, hiszen léteznek olyan cégek, akik éppen a potenciális ügyfél tudatlanságára alapoznak, és olyan látszat dolgokat ígérnek, amelyek ugyan jól hangzanak, sok pénzt lehet elkérni érte, de igazából semmi értelme sincs.

Tisztelet persze annak a sok-sok szakmabeli vállalkozásnak, akik teljesen legális módszerekkel optimalizálnak, de ténylegesen van néhány olyan cég, akik a tudatlanságra építkeznek, és ezek igazából a többiek hírnevére is rossz hatással vannak. Tudunk róluk, ismerjük őket, hiszen hozzánk is (mindenkihez) eljutnak a kéretlen leveleik. De mit lehet tenni? Az egyik helyes fegyver mindenképpen a tanulás, hiszen ha nem tudnak megvezetni, akkor leszel nyerő pozícióban. Tapasztaltuk, néha egy ártatlan(nak tűnő) visszakérdezés is megálljt parancsol az erőszakos nyomulásnak, és helyre teszi a sales-es kollegát.

A másik lehetséges fegyver az ilyen cégek ellen a nyilvánosság lehet, nem kizárt hogy fogunk ilyen esetekről írni hamarosan!

Láthatósági mellény a weboldaladhoz! Keresőoptimalizálás: minőségi látogató ingyen!

Az OMA Keresőoptimalizálás tudásanyagát átdolgoztuk és kibővítettük.

  • A korábban is leírt példákat frissítettük, rengeteg új tapasztalattal turbóztuk fel.
  • Külön fejezetet szántunk a közösségi média és a keresőoptimalizálás kapcsolatának ahol a Facebookot, a Google+-t és a LinkedIn-t vettük górcső alá, természetesen a keresőoptimalizálás szemszögéből.
  • A korábbi anyagban nem esett szó az ügynökségekkel való munkáról. Most viszont az ügynökségek árazási modelljéről, és a velük való kommunikációról is írunk, hogy minél könnyebb legyen szót értened velük, és minél kevesebb legyen a félbehagyott munka!
  • A modulban bemutatott módszerek segítségével képes leszel tökéletesen optimalizálni az oldalad, érteni fogod a 2012-es újdonságokat is, és könnyen tudod majd egy alkalmazott vagy egy ügynökség munkáját is felügyelni, és értékelni.

Olvass bele az OMA frissített Keresőoptimalizálás tudásanyagába, és rendeld meg most kiemelt kedvezménnyel!

MEGNÉZEM!