Online Marketing Akadémia

Miért nem sikerül?

Nagyon sok vállalkozóval, marketingessel találkozunk tanfolyamainkon, előadásainkon és ezekből a találkozásokból mi is gyűjtjük a tapasztalatokat, amikből mi is építkezünk. A felmerülő kérdéseket is rendszerezzük, hogy beépítsük tananyagainkba. A konkrét “törzsanyag” átadásán kívül igyekszünk odafigyelni azokra a tényezőkre is, amik az inspirációt, motivációt jelentik a tanulni vágyóknak. Felfigyeltünk bizonyos tipikus viselkedésmintákra, amelyek nagy eséllyel kudarcra vannak ítélve.

A mai bejegyzésünkben összegyűjtöttük, hogy mi az a 3 gondolkodásmód, amely zsákutcába vezet.

1. “Keresek egy online marketingest a cégembe, én ehhez nem értek…”

Téves azt gondolni, hogy az egész online marketinged A-Z-ig kiszervezhető. Még az is, hogy helyetted kitalálja valaki, hogy merre is akarsz tartani. Egyrészt, aki teljesen önállóan, helyetted gondolkodva letenne eléd egy működő online marketing gépezetet, az nem a Te cégeddel fog foglalkozni, hanem a sajátjával.

Illetve a vevőidet Te ismered a legjobban, neked kell kitalálnod merre van az előre és milyen erőforrásokból milyen eredményeket szeretnél elvárni. A profit is a Tied, ezért a kockázat és a bukás lehetősége is Téged terhel. Ezt senki másra nem tudod és nem is lehet áttolni.

Tehát az “agy” mindenképpen Te legyél! Alkalmazhatsz olyan embert, aki az online marketing projektjeidet menedzseli, bizonyos részfeladatokat ki is szervezhetsz szakembereknek, de mindenképpen tudnod kell, hogy mit vársz el tőlük és kinek mi a dolga.

Ez pont olyan, mint a házépítés. Nem tudod kiszervezni magad az egészből úgy, hogy csak annyit mondasz: “Építsetek nekem egy házat.” Neked kell megmondanod milyen legyen, ehhez részleteiben át kell gondolnod mik is valójában az igényeid és persze figyelembe kell venned az erőforrásaidat is. Majd menet közben nem árt felügyelned a folyamatokat, hogy a kívánt eredmény felé haladsz-e. Ha szükséges, akkor pedig tudnod kell beleavatkoznod menet közben.

Nem azt mondjuk, hogy csinálj meg mindent Magad, hanem azt mondjuk, hogy legyél Te az online marketinged karmestere és ha kell, akkor ehhez bővítsd a tudásod!

2. Kitartás hiánya

Ha egy vadi új dologba vágsz, legyen az egy új vállalkozás, vagy korábbi vállalkozásod szeretnéd új alapokra helyezni, akkor a kezdeti befektetések beéréséhez bizony idő kell. Senki nem tudja megmondani, hogy mennyi idő. Ha mindent megteszel, amit lehet és hiszel az elképzelésedben, akkor van esélyed idővel sikeresnek lenned.

Ha belevágsz egy új online marketing megoldásba, pl. elkezdesz blogot írni, elhatározod, hogy a közösségi médiában szeretnél közösséget építeni, nyitsz egy webáruházat, kipróbálod az AdWords hirdetéseket, akkor ne feltétlenül várd el sem Magadtól, sem a Világtól, hogy 1-2 hét vagy hónap alatt átütő sikereket érj el. Persze tegyél meg érte mindent. Ha nem adod fel könnyen, akkor van esélyed, hogy előbb utóbb megtalálod a siker kulcsát.

Tudtad, hogy Edison nagyjából 10.000 kísérletet hajtott végre, mire felfedezte azt a műszaki megoldást, ami az első villanykörte elkészítéséhez vezetett? Hát ő nem adta fel. Addig csinálta, amíg meglelte a sikert. Egyszer egy riporter – amikor “még csak” az 5.000. kísérletnél tartott – készített vele egy interjút. A kísérleteinek a kudarcáról faggatta. Ő erre ezt felelte: “A kísérleteim sikeresek, ugyanis 5.000 módját már tudom annak, ahogyan nem lehet izzót készíteni.”

Fő a pozitív hozzáállás és a kitartás. És ha a siker érdekében Neked is változnod kell, például meg kell szerezned minden olyan ismeretet, ami hozzásegít az eredményekhez, akkor ne légy rest ezt megtenni!

3. Kapkodás

A kitartás hiányának egyik – még rosszabb – változata a kapkodás. Számtalan olyan próbálkozást láttunk már,  amikor egyszerre több mindenbe belefogott az illető és egyiket sem végezte igazi elszántsággal és egyiknek sem adott elég időt arra, hogy beérjen az erőfeszítése, máris megint belekezdett valami újba.

OK, hogy az online marketing területén is rengeteg a változás, sok az új dolog… De ne érezd azt, hogy ha nem vágsz bele azonnal a legújabb hullámba, akkor egyből csődbe fogsz menni. Az alapok továbbra is működnek. Az alapjaid legyenek nagyon erősek és csak azután kísérletezz a high-tech dolgokkal. Mindig legyél körültekintő, ne vágj bele olyanba, amiről nincs elég ismereted. Ha pedig elkezdted, akkor tarts ki döntésed mellett!

A következetlenség és kapkodó vállalkozó pont így jár:

(Nézz körbe, hány ilyen van az ismeretségi körödben?)

Egészítsd ki a fentieket, szerinted mi az, ami még gátolja a sikert?