Miért nem sikerül?

Nagyon sok vállalkozóval, marketingessel találkozunk tanfolyamainkon, előadásainkon és ezekből a találkozásokból mi is gyűjtjük a tapasztalatokat, amikből mi is építkezünk. A felmerülő kérdéseket is rendszerezzük, hogy beépítsük tananyagainkba. A konkrét “törzsanyag” átadásán kívül igyekszünk odafigyelni azokra a tényezőkre is, amik az inspirációt, motivációt jelentik a tanulni vágyóknak. Felfigyeltünk bizonyos tipikus viselkedésmintákra, amelyek nagy eséllyel kudarcra vannak ítélve.

A mai bejegyzésünkben összegyűjtöttük, hogy mi az a 3 gondolkodásmód, amely zsákutcába vezet.

1. “Keresek egy online marketingest a cégembe, én ehhez nem értek…”

Téves azt gondolni, hogy az egész online marketinged A-Z-ig kiszervezhető. Még az is, hogy helyetted kitalálja valaki, hogy merre is akarsz tartani. Egyrészt, aki teljesen önállóan, helyetted gondolkodva letenne eléd egy működő online marketing gépezetet, az nem a Te cégeddel fog foglalkozni, hanem a sajátjával.

Illetve a vevőidet Te ismered a legjobban, neked kell kitalálnod merre van az előre és milyen erőforrásokból milyen eredményeket szeretnél elvárni. A profit is a Tied, ezért a kockázat és a bukás lehetősége is Téged terhel. Ezt senki másra nem tudod és nem is lehet áttolni.

Tehát az “agy” mindenképpen Te legyél! Alkalmazhatsz olyan embert, aki az online marketing projektjeidet menedzseli, bizonyos részfeladatokat ki is szervezhetsz szakembereknek, de mindenképpen tudnod kell, hogy mit vársz el tőlük és kinek mi a dolga.

Ez pont olyan, mint a házépítés. Nem tudod kiszervezni magad az egészből úgy, hogy csak annyit mondasz: “Építsetek nekem egy házat.” Neked kell megmondanod milyen legyen, ehhez részleteiben át kell gondolnod mik is valójában az igényeid és persze figyelembe kell venned az erőforrásaidat is. Majd menet közben nem árt felügyelned a folyamatokat, hogy a kívánt eredmény felé haladsz-e. Ha szükséges, akkor pedig tudnod kell beleavatkoznod menet közben.

Nem azt mondjuk, hogy csinálj meg mindent Magad, hanem azt mondjuk, hogy legyél Te az online marketinged karmestere és ha kell, akkor ehhez bővítsd a tudásod!

2. Kitartás hiánya

Ha egy vadi új dologba vágsz, legyen az egy új vállalkozás, vagy korábbi vállalkozásod szeretnéd új alapokra helyezni, akkor a kezdeti befektetések beéréséhez bizony idő kell. Senki nem tudja megmondani, hogy mennyi idő. Ha mindent megteszel, amit lehet és hiszel az elképzelésedben, akkor van esélyed idővel sikeresnek lenned.

Ha belevágsz egy új online marketing megoldásba, pl. elkezdesz blogot írni, elhatározod, hogy a közösségi médiában szeretnél közösséget építeni, nyitsz egy webáruházat, kipróbálod az AdWords hirdetéseket, akkor ne feltétlenül várd el sem Magadtól, sem a Világtól, hogy 1-2 hét vagy hónap alatt átütő sikereket érj el. Persze tegyél meg érte mindent. Ha nem adod fel könnyen, akkor van esélyed, hogy előbb utóbb megtalálod a siker kulcsát.

Tudtad, hogy Edison nagyjából 10.000 kísérletet hajtott végre, mire felfedezte azt a műszaki megoldást, ami az első villanykörte elkészítéséhez vezetett? Hát ő nem adta fel. Addig csinálta, amíg meglelte a sikert. Egyszer egy riporter – amikor “még csak” az 5.000. kísérletnél tartott – készített vele egy interjút. A kísérleteinek a kudarcáról faggatta. Ő erre ezt felelte: “A kísérleteim sikeresek, ugyanis 5.000 módját már tudom annak, ahogyan nem lehet izzót készíteni.”

Fő a pozitív hozzáállás és a kitartás. És ha a siker érdekében Neked is változnod kell, például meg kell szerezned minden olyan ismeretet, ami hozzásegít az eredményekhez, akkor ne légy rest ezt megtenni!

3. Kapkodás

A kitartás hiányának egyik – még rosszabb – változata a kapkodás. Számtalan olyan próbálkozást láttunk már,  amikor egyszerre több mindenbe belefogott az illető és egyiket sem végezte igazi elszántsággal és egyiknek sem adott elég időt arra, hogy beérjen az erőfeszítése, máris megint belekezdett valami újba.

OK, hogy az online marketing területén is rengeteg a változás, sok az új dolog… De ne érezd azt, hogy ha nem vágsz bele azonnal a legújabb hullámba, akkor egyből csődbe fogsz menni. Az alapok továbbra is működnek. Az alapjaid legyenek nagyon erősek és csak azután kísérletezz a high-tech dolgokkal. Mindig legyél körültekintő, ne vágj bele olyanba, amiről nincs elég ismereted. Ha pedig elkezdted, akkor tarts ki döntésed mellett!

A következetlenség és kapkodó vállalkozó pont így jár:

(Nézz körbe, hány ilyen van az ismeretségi körödben?)

Egészítsd ki a fentieket, szerinted mi az, ami még gátolja a sikert?

Comments

  1. Sziasztok!

    Ez egy nagyon jó téma! :-) Regényt lehetne írni belőle, hiszen sok tényező együttes meglétekor szinte biztos a bukás, de külön-külön is mérgezőek. Ilyen például ami engem sokszor feldühít: az önkritika hiánya, foggal-körömmel ragaszkodni a rossz beidegződésekhez. Vagy azt is említhetném amikor valaki felkér egy területre egy szakértőt, -mivel jobb esetben már felismerte hogy nem ért hozzá- majd amikor a segítség elkezd dolgozni, beleokoskodik és elmondja mit kellene csinálni. Egyszerűen a bizalom hiánya az ami tönkretesz sok vállalkozást szerintem.

    Üdv,
    Anikó

  2. Üdvözlet!
    Sokkal szívesebben olvasnék arról, hogy mi szükséges a sikerhez, mint azt taglalgassam, hogy miért NEM FOG SIKERÜLNI!
    A helyes lépések automatikusan “kiütik” a hibásakat!
    Nem lehetne inkább a siker “kulcsairól” eszmecserézni?
    Szép napunk van!
    Éva:)

    • Talán a pozitív megfogalmazások is a siker kulcsai :) Benne van persze a kudarcban is, hogy az ellenkezője hasznot hoz, de a Te hozzászólásod eszembe juttatta, hogy fogalmazás kérdése az ügyfél elégedettség is néha. Szép napot!

    • “A helyes lépések automatikusan “kiütik” a hibásakat!” mondattal nem igazán értek egyet. Helyes lépés Hírlevél Marketing, hisz tudom, hogy működik – ez alap. Helyes lépés a minőségi tartalom. Helyes lépés a Direkt Marketing. Helyes lépés a Közösségi Marketing.

      No de ha a hírleveleimet az emberek nem olvassák és 20% a leiratkozási arány / levél akkor valamit nagyon rosszul csinálok. Ha vagyok a közösségi oldalakon de nem tudok közösséget létrehozni akkor valamit rosszul csinálok. Ha van értékes tartalom az oldalamon mégsem látogatják a weboldalt akkor valami nem stimmel. Ha kimennek a szóróanyagok de a rajtuk lévő kupont senki sem váltja be, akkor valami nagyon nem jó.

      Abban igazad van, hogy a siker kulcsai érdekesebb téma és talán előrébb is visz, hisz megmondják neked mit kell tenni azért, hogy sikeresebb legyen a vállalkozásod. Azonban ha nem vagy tisztában azzal, hogy mit ne tégy, vagy hogyan ne gondolkodj akkor egy-egy ilyen malőr a sikeres dolgokat egy mozdulattal össze tudja borítani.

      Szerintem!..

      A cikk egyébként jó, köszönöm szépen!

    • Az a baj a nagy hibákkal, hogy úgy működnek, mint a szorzásban, amikor nullával szorzunk…

  3. Én sok esetben tapasztalom, hogy az új vevők megszerzésébe nagyobb energiát forgatnak a vállalkozók, mint az elégedettség kialakítására, megtartására. Hajlamosak vagyunk a meglévő ügyfelünket háttérbe szorítani, várakoztatni, visszaélni a bizalmával, mondván szükségünk van most egy újra, aztán majd Te következel, hiszen Te már vásárlónk vagy – és azt gondoljuk, nem veszíthetjük el.
    Talán össze is kapcsolódik ezzel a panaszkezelés – amiről egy remek előadást hallottunk tegnap az OMA LIVE vizsgája után – hogy vállalkozók nem mérlegelik, hogy mit veszíthetnek egy bagatell vitán, egy meglévő elégedetlen ügyfélen.

    Ugyanakkor – ez saját tapasztalatból is tudom – hogy képesek vagyunk a jó ügyfeleinket azzal “feltartani”, hogy reménytelen eseteket pátyolgatunk. Én rászoktam a “tisztogatásra” és a valóban problémás, alkudozós de cserébe iszonyatos energiát felemésztő ügyfelektől udvariasan meg kell tudni válni addig, amíg jó a viszony és nem panaszkodik miatta még olyan akit sajnálnánk elveszíteni.

    Még egy kulcsot találtam a felfelé haladáshoz – a képzés! Sosem állhatunk le, hogy már mindent tudunk. Sok konkurenciám hanyatlik már azért, mert elégedett volt. Évekig el tudta adni az elavult szolgáltatását, sőt, még ma is elevickél belőle. Tanulni kell szerintem azért, hogy mindig jobbat nyújtsunk partnereinknek és hogy felismerjük, ha rosszat kínálnak nekünk. A mai napig vesznek emberek 14000 forintos weboldalakat, mert nem szántak időt saját maguk képzésére, hogy tudják, milyen weboldallal tudnának profitot termelni.

    Tehát szerintem +1.: elégedettségnövelés +2.: reklamáció feltárás (panaszkezelés); +3. Önképzés … szerintem :) – de érdekel nagyon mások véleménye erről!

    • Talán fura dolgot írok ( nem vagyok szakértő, oda se figyelj!) de én nem “akarok” elégedettséget növelni! Én jól és egyre jobban AKAROK érteni a munkámhoz és
      abban akarok őszintén segíteni az ügyfélnek, hogy Ő használni tudja amit nyújtok.
      Keresem a “helyem” ahol a leginkább elérem azokat akiknek szól a munkám!
      A reklamáció csak infó szinten érdekel, (komolyan venném, de nálam nincs ilyen) de az önképzés az nagyon fontos!
      Én laikus vagyok, ha tévedtem 1000 bocsánat, kész vagyok korrigálni!
      Üdv,
      Éva

      • Nem fura, elégedett lesz tőle, ha akarod, ha nem szerintem, mert jó a hozzáállás :) Mire megszokna egy szintet, addigra megint az elvárásai fölé teljesítesz ezzel, így pedig nehéz panaszba botlani. Így látom én is.

      • Azzal, hogy 100%-osan jól végzed a munkát és kielégíted az ügyfeled igényét maximálisan (talán jobban is), pont elégedettséget növelsz. Hisz nem csak letudod a munkát, hanem elvégzed úgy, ahogyan azt ő elvárja.

        Ha rátennél még egy lapáttal (megkérdeznéd tőle később, hogy mi a helyzet…) akkor lenne az csak igazán jó. Ez (is) az elégedettség növelés.!

        • Teljesen igazad van, mégis jobb, ha nem az elégedettségre fókuszálok, hanem a jó munkára!
          A “rátenni még egy lapáttal” az bizony a gyengémre tapintott gondolat,
          mert pontosan ezen a területen szükséges javítanom!
          Na ez előre visz, csak a hogyanra kapjak JÓ választ!
          Köszönöm!
          Éva:)))

          • Mivel kapcsolatban van szükséged a “hogyanra”?

            • Hogyan tudnám ápolni a korábbi vevőimmel a kapcsolatot?
              Ötleteim vannak, de nem értek eléggé a marketinghez, ezért nem tudom, hogy mi lenne a legjobb megoldás.
              Mivel visszatérő vásárlóim szép számmal vannak, abban is különbséget kellene tenni, hogy egyszeri, vagy rendszeres vásárló?
              Hírlevél? (?) Kampány? (?) stb???
              Ezenkívül az új piac felderítése is hozhat új vásárlókat, de akkor is ott a kérdés, hogy milyen módon kezeljem szépszámú korábbi vásárlóimat?
              Ha van ötleted?
              Éva

              • Kedves Éva!
                Van ötletem: Kérdezz! Mindenkit – új vevőt, visszatérő vevőt, nem vevőt. Mindenről – mivel elégedett, mi hiányzik neki, mit javasol, stb.
                Sok sikert, és még több elégedett vevőt neked!

  4. Szerintem a legnagyobb gond a jó online-marketing partner kiválasztása, olyan
    akivel aktivan lehet együtt dolgozni, jó ötletei vannak , megérti, átlátja a gondolataimat, fél szavakból megértjük egymást. Úgy érzem, hogy ezen a területen is sok a kontár, aki azt hiszi, ha elvégez egy tanfolyamot máris szakértőnek kiáltja ki magát. Ha jól emlékszem Ti gyűjtöttetek megbizható partnereket egyszer, mi lett ebből??? Ezért inkább amit tudok magam csinálok még ha tovább is várhatok az eredményre és sok időmet el is veszi. A legfontosabb jól kiválasztani azokat az online eszközöket, amik a céged, a tevékenységed tekintetében a leghatékonyabbak.

  5. Felkértek, hogy a facebookon hozzak létre egy zárt csoportot az energiatávkezelés mélyebb megismertetésére haladó Reikiseknek. Szó szót követ és kiderül csak egy ingyenes zárt fórumra gondoltak. Fizetni senki nem hajlandó érte.
    Az első reakcióm gondolatban az volt, hát már megint egy ingyenes szolgáltatás! De aztán- Jani! Más kezét tördelné ha ilyesmire felkérnék.
    ELVÁLLALTAM. Szerintetek? Jó vagy rossz döntés volt?
    szeretettel jani

    • Ezt csak Te tudhatod!
      Tedd azt amit tenned kell, utólag biztos tudni fogod, hogy milyen döntés volt!
      Éva

    • Ezt úgy hívják hogy listaépítés, főleg ha az újabb tagok meghívására kitalálsz valamilyen ösztönzőt is. Lesz sok általad moderált tagod, akiknek azután apránként már adhatsz fizetős plusz szolgáltatásokat is.

  6. Nekünk nagyon bejött a vevősokszorozó gépezetünk. Talán azért mert új, talán azért mert nem kell megtanulni a semmit a vállalkozónak aki használja, vagy azért, mert már odakint (a marketing őshazájában) már öt éve bizonyított? Nem tudom, lehet hogy abban is áll ez a titiok, hogy nem kell csillagászati összegeket kifizetni annak, aki használja? Igaza van az előttem szóló Évának is, a “nem fog sikerülni” oko helyett mi inkább belevágtunk, és lehet ez is a titka annak hogy nagyon bejött!
    Tényleg szép napunk van :)))

    • Belenéztem az oldaladba, érdekel, hogy a mi területünkön ez hogyan működik.
      Őszintén, még elképzelni sem tudom, de nyitott vagyok.:)
      Éva

  7. Sziasztok!

    Volt egy adott hirdetésem, a facebookon futott, a tartalma mindegy, egy kedvező ajánlat volt benne, népszerű szolgáltatásra vonatkozólag. A hirdetés első fázisában becéloztam földrajzilag a rendelőmet és környékét, majd életkorra szűrtem etc… Megadtam még szűrőfeltételnek, hogy legalább felsőfokú végzettség, vagy egyetemre/főiskolára járjon. A hirdetés az üzleti oldalon landolt, lassan jöttek a likeok, néhány üzlet lett csak belőle, de azok jók voltak.
    Volt még szabad kapacitásom, ezért kivettem a felsőoktatást a szűrők közül. Irgalmatlan mennyiségű like, megkeresés, örültem, mint majom a farkának. Egy darabig. A konverziós ráta rettentő sokat esett. Órákat töltöttem olyan emberekkel beszélgetve, akiknek mint kiderült erre az egészre tulajdonképpen nincs is pénzük, és bevallom volt, akitől megijedtem. Az oldalamon iszonyat sok komment, de tele helyesírási hibával, gyakran három szavas kérdésben három. Akkor lett elegem, amikor a falamon elkezdett beszélgetni egymással több árpád-sávos badge-t használó illető, napokig takarítottam, mire tűrhetően nézett ki a fal. Kritikus megjegyzést, panaszt nem törlök, hanem megoldom, de ez nagyon rossz irányba vitte el az egészet.

    Szóval röviden: inkább a minőség, mint a mennyiség.

    • Szia Sándor!

      Ott a pont! :-) Nálunk ez az elmélet úgy bizonyított, hogy nem engedjük ki az ellenőrzést a kezünkből az autóinkat illetően, olyan autó nem mehet ki amit nem ellenőriztünk: tényleg mindent átnézünk nagyítóval, papírok rendben legyenek, nagytakarításra visszük őket, stb. és van olyan ügyfelünk aki visszajött, -pedig ez ugye autók esetében elég ritka- hogy a barátja is kinézett nálunk valamit. :-) Mindenképp jót tett a hírnevünknek, hogy ajánlják egymásnak a vevők, pedig eddig semmit sem csináltunk, se FB, se hírlevél, se AdWs, semmi. Volt egyszer-kétszer malőr is még az elején de a minőség szerintem bizonyít, és előbb-utóbb úgyis csak ennek van értelme.

    • Hát erre gondoltam pontosan, amikor azt írtam, hogy:
      “Keresem a “helyem” ahol a leginkább elérem azokat akiknek szól a munkám!”
      Éva

      • Igen. Ezzel szerintem egy lelkiismeretesen dolgozó ember, aki szereti amit csinál nem is tehet jobbat, mint teszi a saját dolgát, közben pedig az ügyfél elégedett. :-)
        Erről jut eszembe: az, hogy kifizetnek, megjön a jóváhagyás egy projektre, már önmagában SIKER, ne várjuk, hogy ÜF odajön és megveregeti a vállunkat, hogy “Hej, barátom ez aztán szép volt! Annyira hálás vagyok!” Bár biztos van erre is példa, de ez a legritkább. Ha végzed a munkád és szépen haladnak a dolgok még ha lassan is, az már önmagában siker. Ne legyünk telhetetlenek.
        Plusz sok-sok-sok idő míg a gyümölcs beérik…

  8. Tök jó a cikk!
    Szerintem is rendkívül fontos mindhárom tényező. A felelősséget sehol sem lehet valakire hárítani, aki online marketing szakértőt szeretne, annak már tudnia kell mit akar, milyen célt szeretne elérni. Az online marketing nem helyettesíti azt a tudást, hogy valaki tud eladni vagy jó a hagyományos marketingben. Itt csak az eszközök mások, a piac attól még piac és meg kell találni a vásárlókat.

    Az Edisonos példa nagyon tetszett és kitartás nélkül semmilyen siker nem létezik. biztos hogy Edison nem úgy született, hogy tudta mi van az izzókkal és hogy fognak működni. Viszont soha nem adta fel. Tényleg így van mint a cikkben: ha az ember hisz magában, és abban amit csinál – ráadásul hajlandó erőfeszítéseket tenni érte (pl. tanul, próbálkozik) – akkor biztosan előbb utóbb sikeres lesz.

  9. Nusi szerint:

    És ha az ember vevőinek 97 %-a mindennel elégedett, évek óta tanul, nagyon kitartóan és éjt nappalá téve dolgozik és mégsem …. Akkor mi van?

    • Túl jó vagy! Csinálj valami őrültséget! :-)))

    • Ez azt mutathatja, hogy többet ér a szolgáltatásod, terméked :)

    • Mi a konkrét üzlet? Illetve miben látod a “sikertelenséget”?

      • Nusi szerint:

        Kis sorozatú illetve egyedi üveg ékszerekkel kezdtem, aztán ahogy az igények ébredtek lett pl. üvegfigura, üvegvirág, Swarovski kristály, stb. A 2009-et leszámítva, ami borzalmas volt, folyamatosan növekedett, volt olyan év, hogy majdnem a duplájára. Most ismét visszaesett a forgalom a tavaly előtti szintre. A sikertelenséget abban látom, hogy csak dolgozom-dolgozom, de az életbenmaradáson kívül alig lehet pénzt kivenni belőle. Az is az igazsághoz tartozik, hogy mára már midnen sarkon lehet kínai bizsut kapni, de akár Swarovski kristályt is a metró aluljáróban.

        • és honnan vannak a vevők? kis boltod van, vagy webshop? vagy kialakult ügyfélkör, vagy hogy

          • Nusi szerint:

            Mindkettő van. A forgalom főként Internet alapú (a fizikai boltban is :o)) A Gogle Adwords fiókom állítólag rendben van (a Google minősített partner azt írta, hogy ő sem tudna jobbat kihozni belőle). Látogató van, de a konverziós ráta sokkal alacsonyabb, mint tavaly. Próbálok állandóan okosodni, remarketing, képes hírdetések, miegymás, de nem javul semmi…. A törzsvásárlóim sem mozdulnak.

            • Tesóm példáját tudom elmondani, munkapszichológus. Tréningeket tartott, fejvadászkodott. 2008 után a kiadáscsökkentés jegyében minden cég akinek dolgozott nullára vágta a HR kiadásait. Lehetett ő a legjobb szabadúszó tréner, egyszerűen megszűnt annak a piacnak a keresleti oldala, ahol jelen volt. Egy évig a férje bevételeiből és családi kölcsönökből élt, mire úgy ahogy elkezdődött valami fellendülés féle.
              Oldalra irányított facebook hirdetéssel próbálkoztál már? Ugye így nem csak azokat éred el, akik a termékedre keresnek, hanem a megfelelő célcsoportnak megjelenik a hirdetésed, ergo magát az igényt tudod megteremteni arra, hogy akarjon ilyet venni. Nekem az utolsó ilyen jellegű kampányom nagyon bejött.

              • Nusi szerint:

                Nekem utoljára facebook kampány kb. 1,5 éve hozott pozitív szaldót. Az elmúlt egy évben csak ritkán futtattam kampányt és nem az áruházra, hanem mindig konkrét termékkörre. Én úgy látom, hogy a Facebook-n az emberek szórakozni akarnak és nem vásárolni. Voltam nemrég egy konferencián is, egyre többen vélik úgy, hogy inkább nagyobb értékű termékek illetve szolgáltatások számára még hoz valamit, de a többieknek egyre kevésbé működik. Az a vélekedés, hogy inkább csak PR és bizalomépítő szerepe van

        • Változnak a vásárlói szokások és a hely, ahol megtalálod a Te vásárlóidat! Gondolom ez nem újdonság, csak emlékeztetőnek szántam. Ha “csak” dolgozol, akkor mikor töltekezel?
          Egy művészi munka minimális feltétele!
          Egy javaslat: Ülj le néhány (akár) laikus barátoddal ötletelni!
          A kibeszélgetésből könyebben ki jön, hogy merre IGEN, merre NEM érdemes haladni!
          Nekem máris lenne ötletem!:)))
          Éva

        • Próbáltad már a termékeidet úgy értékesíteni, hogy a vevőd úgy érezze, neki ingyen van, de te megkapod érte a pénzedet? Mert nekünk ez a rendszer jött be, de nagyon, ahogy azt az előzőekben leírtam.

          • Ez engem is érdekelne, ha lehetséges.
            Ez az a vevősokszorozó, amiről írtál? Hogyan működött?
            Éva

            • Hát itt most kicsit bonyi lenne leírni, de kitettem a nevere klikkelve tudod elolvasni. Vagy írj nekem a mailcímemre, és ott megbeszéljük.

              • Nusi szerint:

                Kicsit olyannak tűnik, mint a helyi pénz.

                • A helyi pénzhez, vagy a Zöld pénzhez csak az üzletkötők szempontjából hasonlít, és úgy is csak picit. A termékeiket adó vállalkozók szemszögéből inkább egy olyan “nagyker”- szerű, amely vásárlóinak a zsebe tele van “helyi” pénzzel, amiből vásárolhatnak. Így a vevőknek sokszor még 10 – 20% kp-ra sincs szükségük a vállalkozók termékeinek megvásárlásához.

          • Ez hosszú távon nem üt vissza? Úgy értem, ha valamit ingyen adsz, akkor később nem fog érte fizetni…Vagy legalábbis más sratégiát kell alkalmazni. (?)

            • Anikó! Nem azt írtam, hogy ingyen adod, csak a vevőid nem kp-jükkel fizetnek érte, de te kp-t kapsz azért, amit tőled megvesznek. Amerikai módszer, már több mint öt éve ott nagyon megy, és nekünk is nagyon bejött. És egyre többen “csinálják” már velünk együtt. Írj nekem a mailcímemre, és küldök róla infót!

    • Nimmy szerint:

      Ha minden oké és mégse, akkor ott gond lehet a kereslet-kínálat viszonyával. Előbb-utóbb jelentkezik egy telítődés. Például a fehérneműnek mindig lesz piaca, mert idővel elhasználódik, cserélni kell, senki nem egy életre vesz ilyet, a gyerekek ráadásul nőnek, kinövik, más méret kell, ilyen az élelmiszer, a gyógyszer is, egy szóval a fogyóeszközök. Viszont vannak olyan termékek, amiket ritkábban lehet eladni, mert nem cseréljük gyakran (ajtó, ablak, csempe, hűtő, mosógép). És vannak olyan termékek a kettő között, amik vevőfüggők, ilyen például az ékszer, a könyv. Van, aki gyakrabban vesz ezekből, adja-veszi, szezonálisan cseréli, van helye tárolni, és van, aki ritkábban, nem cseréli szezonálisan, őrzi évekig, nincs helye tárolni a felhalmozott darabokat egy mennyiségen túl.

      Ismerni kell a saját “termékünk” ilyen tulajdonságait is, hogy hatékonyan lehessen “bizniszelni”.

  10. Még azzal egészíteném ki, hogy mitől nem megy, hogy szerintem hajlamosak vagyunk rögtön elvetni egy ötletet ami eszünkbe jut mert gyorsan reálisan kezdjük szemlélni, majd ki is dobjuk a kukába.
    Mi az ügynökségnél úgy csináltuk, hogy amikor volt egy tender, projekt, bármi, tartottunk egy gyors ötletelést négyen-öten és az volt a szabály, hogy bármilyen elborult ötlet lehet, kivéve a földhözragadt megoldásokat. A végén már visítva folyt a könnyünk a röhgéstől, de bejött: 87 őrült ötletből volt 6 ami elgondolkodtató, 3-at meg is terveztünk, végül ügyfél egyet kiválasztott, majd…Na mit gondoltok mi következik?:-)

    • Azt is szokták mondani, hogy a legtöbb embernek évente van 4-5 olyan ötlete, amiből dollármilliomos lenne, de persze alig valósítanak meg az emberek ezekből az ötletekből valamit…

  11. Kedves Nusi! Ha az emberek 97%-a elégedett lenne nem itt tartanánk… inkább pont a fordítottja: 97% elégedetlen. Egyébként én inkább egy magadban és a termékedben való hitről beszélek és arról, hogy hiszel abban hogy amit csinálsz az jó.

    Ha már csak “darálás” az egész és csak güri van, akkor jobb ha megáll az ember egy percre és megnézi hogy miért csinálja, illetve van-e az egésznek értelme. Ha van akkor érdemes azt a bizonyos dolgot szem előtt tartani.

    Szóval én csak erre gondoltam.

  12. Mayer-Horvath Zsuzsanna szerint:

    Zsuzsa vagyok,Nusi kérlek vedd fel a kapcsolatot velem.Èrdekes együttmüködésre gondoltam,ha érdekel.

  13. Emil szerint:

    Tisztelt Közösség!

    Mivel nekünk „jól megy” így megosztok egy-két gondolatot hátha segít azoknak akiknek „nem megy”. Persze csak szerényen!!!

    1. Mindig tudom, hogy én akarok eladni vagy tőlem akarnak venni.

    2. Mindig kiderítem, hogy azért tőlem vásárol mert én vagyok a legjobb vagy azért, mert csak engem talált meg.

    3. Az esetek többségében a vevő azt hiszi, hogy tudja mi kell neki, én viszont biztosan tudom hogy neki más kell, csak ő ezt még nem tudja.

    4. Az esetek többségénél lehet érezni, hogy a helyes termék kiválasztása feszültséget okoz a vásárlóba és ilyenkor mi az, az információ ami megnyugtatja és ezért szívesen dönt mellettem.

    5. A tudás hatalmat, az információ bizalmat generál a vevőben.

  14. Jó írás! Ha valamivel ki tudnám egészíteni, akkor az talán az volna, hogy az igazi kudarc az, amikor nem a magad útját járod. Vagyis amikor nem magad építesz stratégiát, hanem elkezdesz másolni egyet az iparágadból.

    Meg amikor nem magad árazod be a termékedet a költségek és a cég fejlődéséhez szükséges korrekt, de szükséges nyereségigény szerint, hanem megnézed, mennyiért adja a konkurencia, és egy kicsit beárazod alá. (Honnan tudod, hogy neki megéri, és nem eleve rossz az árképzése?)

    Aztán baj lehet az is, ha nem vagy elég intuitív. A legtöbbször a jó megoldáshoz bátorság kell és intuíció. Persze mérni kell, amit csinálsz, de ahhoz, hogy kitűnj, újnak kell lenni. És ahhoz merészség kell, meg egy rakás ötlet. 100-ból 90-szer használhatatlan ötletek kellenek, de ha ezeket nem mernéd kipróbálni, sosem találnál rá a maradék 10-re.

    És még egy lehetséges súlyos hiba: addig nem hozod működésbe, amíg nem tökéletes. Lehet a dolgokat addig faragni, amíg olyanok lesznek, mint amilyennek elképzeltük, de akkor soha nem kezdenek el időben termelni. Ráadásul arra sincs garancia, hogy az, amit elsőre elképzeltünk, végül jó is lesz. Csináld meg először úgy, hogy működjön, aztán azonnal kezdd el tökéletesíteni. Kawasaki azt mondja, az Apple is így dolgozott. Úgy tűnik, bejött nekik.

  15. Nemrég hallottam valakitől egy jó megfogalmazást: “Eredményes az lehet, aki megvalósítja a feladatait, de igazán sikeres csak az, aki az álmait is képes megvalósítani.”
    Valahogy a sikerhez az is kell, hogy jól érezzük magunkat, ha kiegyensúlyozottak vagyunk, akkor jobban tudunk nyitni az új dolgok felé is. Nagyban függ az együttműködési képességünktől, ami sajnos nagyon sok embernél hiányzik, mert úgy érzik, hogy a gyengeség jele. Pedig az lenne a siker lényege, hogy ne magunkkal kössünk kompromisszumot, hanem másokkal.

  16. Szia Márton!

    Nagyon hasznos kis olvasmány. Gratulálok!
    Igen ezeket kellene mindennap szem előtt tartani, persze ha mindezekete pozitív megfogalmazásban mondogatja az ember magának akkor még akár a tökéletest is elérheti :)
    És ezek együttesen fontosak, persze lehet még ezer más dolog is, amit nem szabadna elfelejteni.
    De mégegyszer köszönjük, hogy eszünkbe juttattad.

  17. Sziasztok!

    Köszönöm Mártonnak és Zsoltnak, hogy megtalált engem.

    Én eddig még egy tűt sem adtam el, de most kineveztem magamat tehetséges kezdőnek és meg fogom tanulni az eladás technikáját. És a fordítottját: csak azt eszem/veszem meg, amit valóban akarok. Valóban nem sok értelme van a kudarcok elemzésének, nem visz előre. Ráadásul, a kudarc személyiségfüggő, ugyanaz más esetekben sikerként működik.

    1. Az ügyfélkör nemcsak bizalmon alapszik, hanem azon is, hogy milyen presztizs-értéke van az árunak, amit el akarsz adni. A minőség és az egyediség nem lehet kétséges. Annak nincs értéke, amit már az aluljáróban is árulnak. Akire egyszer valamit rátukmáltál, az nem megy vissza azért, hogy mégegyszer megkapja a rátukmálást, mert előbb-utóbb rájön, hogy ez történt. Viszont ha úgy tudsz eladni, hogy a vásárlóval elhiteted, hogy a bizonyos tárgy birtoklásával be tud kerülni -legalább is lélekben – egy számára vágyott körbe/társaságba, bizonyos, hogy visszatérő vásárlód lesz. A sznobság és az emberi butaság ebben az értelemben határtalan.

    Példák: Amerikás körökben divat, hogy herendi porcelánt kell venni, mindig többet és nagyobbakat, mint amilyen társaság legtekintélyesebbjének van. Ha a szájjába adod az érveket, hogy miért trendi most a mini, mert a miniatürizálás, a Faberge, a kézmüvesipar … akkor nyert ügyed van, hozzád fog járni vásárolni fél Amerika.

    Egykor sikeres vállalkozó barátnőm a következő példával oktatott:

    Sirva kérte az egyik fehérnemű készítő, adja el a nyakán maradt melltatóit. Ahogy ő mondta, amiket el akart adni, azokat hátra rakta. Amikor a nézelődő éppen ki akart fordulni, akkor oda szólt neki: “gyere mutatok neked valamit, ami biztosan teszeni fog. A Doktor úr is ilyet vett a feleségének”. Ezzel magára hagyta a vásárlót, nem tukmálta, Ha nem vitte el de később visszajött, “már nem volt belőle” Legközelebb már működött, a “most vidd, mert elfogy és nem tudom mikor lesz belőle”. Tényleg mindent eladott, de aztán belefáradt, abbahagyta.

    2. Mára a rádió helyét átvette a Face Book, ha már ott is olvasható, az biztosan úgy van, tökéletes. Főleg akkor jól működik, ha vannak hozzászólások és trendi szavakkal “állati jó” élményeket fűznek hozzá. Az emberek rendkívüli módon manipulálhatóak, különösen a fiatalok, akikből hiányzik még a bölcsesség és a tapasztalat. Olyan ötletek kellenek, mint például a cipőfűzővel harmonizáló óra divatja, amihez illik az okos telefon bugyija. Ha pl. felteszitek a kérdést a közösségi oldalon, ki tudja, hol lehet kapni pomponos cipőfűzőt, iskolatáskát, menyasszonyi ruhát stb. két nap múlva már meg is adhatjátok a megfelelő címet.
    3. A legnagyobb húzás az, ha ideológiára lehet ráhúzni az üzletet: Mindig jó téma az egészség. Ismert, igyál tejet, nem kapsz csontritkulást. Ne igyál tejet, ha már felnőtt vagy, mert allergiát kapsz. Öltözködj természetes anyagokból, mert az egészséges. Ne hordj szörmét, védd az állatokat. Egyél tálálékkiegészítőket. Egyél zöldségeket… Most a környezetvédelem a divat.

    Abban viszont egyet értünk, hogy nehez megtalálni a célközönséget, mert jelenleg az emberek 15 százalékának van több pénze, mint amit felélnek hónapról hónapra. Talán 1 százalék lehet, aki nem a szükségletei, hanem vágyai alapján vásárol. Az ő pénzükre pedig rengetegen hajtanak.

  18. Nagyon jó a cikk, miért nem sikerül. A hozzászólásokból nagyon sokat tanultam!:-)
    Magdolna hozzászólásának utolsó bekezdése nagyon igaz.

  19. Sziasztok!

    Nekem egy optikám van, amit jövő héten zárok be(nem csak a forgalom miatt, hanem szokatlan helyi sajátosságok vannak) A bevétel azonban annyira kicsi(sajnos nem csak nekem, haldoklik a piacunk) hogy nem sok kedvem van újat nyitni. A vevők és beszálítók csodálkoznak, hogy pont én, aki becsületes, talán a legnagyobb árukészlettel rendelkezik, minőségi termékeket ad jó áron, kedves …..(nincs több önfényezés. )
    Tudna valaki valami ötletet adni, amivel fel lehetne lendíteni a kedvem egy új optika nyitásához? (megjegyzem nem nagyon marketingelek, de egy nagyon forgalmas helyen vagyok és kb. lo éve)

    Köszönöm eőre is.

    • Kedves Szilvi!

      Mondjuk úgy, hogy lemerültek az “akkumulátoraid és most töltekezned kell.

      Elmondom a nyűgömet az optikákkal. Én kerek arcú, világos hajú, szlávos külsejű vagyok. Az elmúlt tíz évben vettem legalább tíz szemüveget, de egyiket sem szeretem, mert úgy érzem magan bennük, mint egy tini nidzsa-teknős. Emlékszer biztosan a mesesorozatra. Már meg is beszéltem, fényképen meg is mutattam az optikus barátaimnak, milyen szemüveget szeretnék, de szerintük most nem trendi, Magyarországon nincs, még a szakmai vásárokon sem mutatnak be ilyen modelleket.

      Pedig van más is, mert a Berlinálén a díjkiosztón a TV-ben nagyon sokan viseltek ilyet, nem csak a nálunk trendi szögleteset. A barátnőm is arcba símuló, lágy vonalú szemüveggel az orrán jött haza Oroszországból.

      Jó ötleteket ad, ha a sikeres elődök bukdácsolását olvasgatod. Shanell és Anna Burda is akkor kezdte a sikereit, amikor nem a szomszédba kacsintgatott, hanem amikor egyedit gondolt ki és megtalálta hozzá a munkatársakat. Mi lenne, ha találnál egy okos műanyagost, aki mondjuk ötvös is és tervező is, vagy talán magadat képeznéd ki tervezőnek és elindulnál a saját utadon. Sok nehézséget kellene leküzdened, de biztosan örömödwt lelnéd benne, az alkotás örömét. Mert minden, ami hasznos az embereknek, sikerre van ítélve. Persze ha csak sok pénzt szeretnél keresni, akkor más utat kell keresni, olyat, ahol a dinamikus szelek fujdogálnak. Azok elvisznek valameddig. Kérlek ne vedd kioktatásnak, nekem tényleg az a véleményem, hogy a verkli működtetését automatára kell tenni és azzal foglalkozni, ami a szívnek-léleknek kedves.

      Magdolna

      • Kedves Magdolna! Ez szinte hihetetlen, de amit leírtál, pont ezt “csináljuk” a magyarországi cégmarketingben! Nem tudom te hol dolgozol, de lenne egy kis plusz időd (főleg kedved) velünk (is) dolgozni? Weboldalunkat a nevemre klikkeléssel látod.
        Örülnék kapcsolatfelvevő üzenetednek az oldalunkon keresztül, vagy ha megtisztelnél elérhetőségeddel…
        Üdv: Zsolt

        • Kedves Zsolt!

          Megtisztelő a felkérésed. Ha akarsz egy állandó onodó-mondót a csapatodban, akkor megpróbálhatjuk, de csak akkor, ha nem kell feladni a jelenlegi kudarcaimat. Én jelenleg pénzügyi tanácsadó vagyok az ING csapatában (még sokminden mással is próbálkozom, de maradjunk ennél)

          Megnéztem a weboldalt, nem visz sehova a marketingetek, mert ez az ideológia már régen kiürült. elveszítette a mozgósító erejét, Mindenki megtapasztalta már a mögöttes átveréseket. Könyvnyi érvet írhatnék arról, hogy, hogy miért nem keresi az ilyen alkalmakat, mit és miért nem veszik meg még azok a családok sem, akik munka előtt/után még egy kicsit meglátogatják a szülőket, mert ott mindig adnak enni. Mire költötték a pénzüket? Nos csaknem ugyanolyan termékekre, mint amikhez a nagy marketinggel kikomunikált akciók alkalmával hozzá lehet jutni.

          Hogyan kellene csinálni? Nos én is ezt keresem. Vannak már elképzeléseim, de még nem gondoltam rá, hogy leírjam. Talán ti lesztek, akik felkérnek erre?

          Ha vannak konkrét kérdéseid, megbeszélhetjük.

          Üdvözlettel: Magdolna

          • Gesztelyi Szilvi szerint:

            Kedves Magdi!

            Nagyon köszönöm az ötleted, kicsit bonyolultnak tartom ezt az ötvös-műanyagos-tervezőt- egyébként van már műanyagból tervező Magyarországon, de örülök, hogy az egyedire igény van.:)

            Még egyszer köszönöm.

            üdv: Szilvi

  20. Köszönjük a sok hozzászólást! Természetesen mi is mindig a pozitív dolgok irányába tekintünk és mindenkit erre biztatunk. Viszont vannak olyan dolgok, amikkel együtt nem / vagy nagyon nehezen érhetsz el sikereket. Erről szólt a bejegyzésünk.

    Mindig Edison jusson eszedbe, hogy ha azt látod, hogy nem vagy annyira sikeres, amennyire szeretnéd. Ez azt jelenti, hogy még nem találtad meg a módját, tovább kell próbálkoznod, feladni nem szabad!

    A másik pedig, hogy fogadjuk el, hogy a változás örök. És manapság talán sokkal gyorsabban változnak a dolgok. A változáshoz való alkalmazkodás az, ami még elengedhetetlen. Folyamatosan kísérletezni kell, nem szabad megnyugodni és hátradőlni. Ami ma működik, senki nem garantálja, hogy holnap is fog. Ez ellen ne is próbáljunk meg küzdeni.

    Tanulj, tanulj, tanulj! Ehhez igyekszünk megadni mi is minden segítséget, már az az online marketing témakörét illeti.

  21. Tipikus mentalitás ma Mo.-on hogy meg akarunk gazdagodni, de a pénzt sajnáljuk profi módon befektetni annak érdekében, hogy ennek esélyt is adjunk. Siránkozás, irígykedés, önsajnálat az van rengeteg.

    Átgondolt marketing azonban annál kevesebb, mert mindent majd megoldunk házilag. Weblapot, dizájnt… szórólapot.

    Sajnos kevés azonban a hiteles szolgáltató akinek segítségét az ember szívesen igénybevenné marketing területen.

    Örülök annak, hogy Ti a cikkeitekben valós, és hasznos információt adtok és nem csak a SEO hajkurászása a cél.

  22. Én ugyan csak most indulok, de már most látom, mennyire igaz, hogy nem vagyunk hajlandók a jövőbe fektetni.
    Képzések, arculat, marketing?
    Ne csodálkozz, ha a szomszédpisti készíti a weboldalad, vagy a logódat, hogy csak az igénytelen, háládatlan bajkeverők találnak rád.
    Lehet a terméked az évszázad ötlete, ha nincs arculat, meg sem nézik!
    A kreatív munka igenis MUNKA, nem hobbirajzolgatás irreális összegekért.
    A jól kialakított brand része a megfelelő megjelenés, ami busásan megtérül, míg a dilettáns sufnibarkács firkálmányok örökre elkaszálják a bizalmat.

  23. Na azért a “nagy” cégeknél is találni szép dolgokat!
    Valamelyik cikkben olvastam ezen felületen, hogy tanulni kell, legalább annyira képben kell lenni, hogy kiszúrjuk a Mekk mestereket akár kis mératű akár nagy. Ez manapság mindennel így van, és fárasztó állandóan résen lenni.

  24. Hegedűs Géza szerint:

    Kedves Márton!

    Nem tudom, hogy valaha is választ kapok a bejegyzésemre, de szeretném a segítségedet kérni. Megpróbálom röviden és tömören leírni a témát, bár sajnos a valóságban picit komplexebb, mint hogy néhány mondatban átérezze az ember fontosságának súlyát, de megpróbálom.
    Van a birtokomban két ‘jól csengő’ domain, amivel korábban nagy álmaim voltak (2010-ben), de mára ugye sokat változott a webes piac. Korábban egy vállalkozást is építettem rá, de kellő tapasztalat híján le kellett húznom a redőnyt. A domainhez tartozó weboldal tartalmára rengeteg időt, pénzt és energiát áldoztam és szeretném, ha nem veszne végérvényesen kárba. Tanácsot, segítséget szeretnék kérni, hogy van-e értéke ma egy hu végződésű domainnek, érdemes-e vele komolyabban foglalkozni vagy inkább értékesíteni kellene? De hol lehet értékesíteni ma egy domaint, ami esetleg több pénzügyi szolgáltatónál kelendő lehet? Szóval azt szeretném tudni – bár tudom, hogy igen kevés az info, – hogy ma mit lehet kezdeni két jól csengő domainnel, hogyan lehetne belőle profitálni?

    A domainek nevét direkt nem írtam ki, de ha érdemben szükséges, hogy tanácsot tudjatok adni, akkor természetesen leírom.

    Előre is köszönöm a választ!

    Üdv,
    Géza

    • Kedves Géza!

      Kész, felépített weboldalt csak akkor lehet eladni, és akkor képvisel értéket, ha vannak látogatói, tehát folyamatosan eléri (nagyobb tömegben) a célcsoportot. Ha nincs ilyen tartalom + bevezetettség, akkor marad a domain eladás. Ehhez az kell, hogy valaki fantáziát lásson benne. Nehéz eladni egy domaint ma Magyarországon, de nem lehetetlen. Vannak olyan domain brókerek, akik sok-sok domaint tartanak eladásra és “bizományos értékesítés”-t is vállalnak. De szerintem első lépés, hogy kiírd a szóban forgó domaineknél megjelenő oldalra, hogy “eladó” és hol keressenek. Ezen kívül, ha úgy gondolod, hogy a pénzügyi szolgáltatók ugranának rá, akkor direktben is megkeresheted őket egy ajánlattal.

  25. Sziasztok!
    Mi a fiammal nyomtatott és online grafikai tervezéssel kezdtünk foglalkozni ez év tavaszának elejétől. (Nekem 20 év gyakorlatom van, mint nyomtatott reklámgrafikus)
    Időközben lett egy azóta VIP ügyfelünk, aki számára a webáruházának termékfotóit készítettük el és folyamatosan, szezonálisan készítjük azóta is, valamint kiszervezi számunkra a webáruházának karbantartási, marketingesi munkáit, valamint a 4 offline üzletének nyomtatott és Facebook kampányainak tervezését, grafikai kivitelezését.

    Nagyra értékelem, hogy mindig pontosan tudja, hogy mit akar, de a kreatív grafikai tervezésbe csak iránymutatás szerűen, a munka elején szól bele – a szakmunkát ránk bízza. Nagyon biztatóak a közös munka eredményei, de ehhez hozzátartozik hogy az ügyfél folyamatosan képzi magát az online marketing területén is. Konferenciákra, előadásokra jár és nem átallott pénzt költeni arra, hogy az egyik szakmai konferenciára minket is befizessen. Anyagi áldozata nagyságrendekkel térül meg, miközben mi is olyan szakismeret birtokába jutunk az online marketing területén, amit más ügyfeleinknek végzett munka során is kamatoztatni tudunk.
    A minap néztem ki számára az OMA két őszi tanfolyamát, amire már most elhatározta, hogy személyesen vesz részt majd rajtuk. Hiszem, hogy az ott megszerzett tudást haszonnal „alkalmaztatja” majd velünk a facebook kampányainak megtervezése során.

    Ilyen ügyféllel jó és eredményes dolgozni.

Szólj hozzá!

*