Online Marketing Akadémia

Remarketing: Tapadós Google AdWords hirdetések

Biztos érezted már azt, hogy vannak olyan AdWords hirdetések, amelyekkel lépten-nyomon találkozol. Nem csak hogy beléjük botlasz, de szinte mindenhol ott vannak. És mindig ugyanazok a hirdetések. A legváratlanabb helyeken. Ezek a hirdetések olyanok, mint a bogáncs, Rád ragadnak és nem tudsz tőlük szabadulni. Úgy érzed, mintha követnének. Lehet, hogy jól érzed… Járjuk körül, hogy lehetséges ez!

Hogy működik a Remarketing?

A Google AdWords hirdetési rendszerben régóta (kb. 2 éve) elérhető a Remarketing funkció, melynek segítségével olyan felhasználókra célozhatjuk hirdetéseinket, akik korábban már meglátogatták weblapunkat (vagy annak valamely részét).

Technikailag úgy néz ki, hogy aki meglátogatja honlapunkat, annak a hátára ragaszt egy címkét a honlapunk (sütiben letárolja a megjelölést). Ezt a címkét az AdWords képes kiszúrni a tömegből és a címkézett embereknek meg tudja jeleníteni a hirdetésünket (a Google AdWords Display hálózat reklámfelületein)  függetlenül attól, hogy éppen milyen tartalmakat nézeget a neten.

Ez egy érdeklődés alapú célzási technika, vagyis azoknak a felhasználóknak jelenik meg a hirdetésünk, akiket vélhetően érdekelhet az ajánlatunk, és ehhez nem is kell feltétlenül témába vágó webhelyeket olvasgatnia. Pont az a pláne benne, hogy akkor is megjelenhetünk neki, ha ő épp nem is konkrétan a mi témánkkal foglalkozik, elég ha tudjuk róla, hogy érdeklődik.

Például:

Ödön meglátogatja az utazási irodánk honlapját, megcímkézzük, mert tudjuk róla, hogy érdeklődött az utazások iránt, valószínűleg utazni szeretne. Indítunk egy Remarketing hirdetést azokra célozva, akik a címkét viselik a hátukon. Ödön lehet, hogy épp a napi híreket olvasgatja, és megjelenik neki a hirdetésünk. Majd átmegy egy horgász blogra, majd megpillantja újra az utazási hirdetésünk. És így tovább, úton-útfélen találkozni fog velünk. Állandóan emlékeztetjük arra, hogy van minimum egy jó utazási ajánlatunk számára. Úgy érjük el őt, hogy nem is kell megvárnunk, hogy neki eszébe jusson, hogy utazni szeretne, mi majd eszébe juttatjuk.

Olyan termékek / szolgáltatások esetén különösen eredményes ez a megoldás, amelyeknél a döntési folyamat időben hosszan elhúzódhat, de mi folyamatosan ott lebegünk (követjük az érdeklődőt), szinte mindig kéznél vagyunk, csökkentve az esélyt, hogy mást válasszon.

Mire jó még?

Vannak lényegesen összetettebb és kreatívabb alkalmazási területei a Remarketing célzásnak.

Például:

Képzeld el, hogy van egy fotó webáruházad. Mindenkit megcímkézel, aki megveszi a Canon EOS 5D típusú fényképezőgépet. Majd rájuk célozva futtatsz Remarketing hirdetéseket. Mondjuk egy ilyen üzenettel: Gratulálunk új Canon EOS 5D fényképeződhöz, vigyázz rá, vegyél hozzá fotós hátizsákot is! (És persze a többi fényképezőgéppel is megcsinálgatod ugyanezt.)

Van még egy izgalmas példánk! A címkézés során beállíthatjuk azt is, hogy mennyi ideig maradjon érvényben a címke és mennyi idő után évüljön el. Ennek segítségével további meghökkentő hirdetéseket lehet kreálni.

Például

Nyomtatópatron webáruház hirdethet olyan felhasználókra, akik 1 hónappal ezelőtt vásároltak a webshopban tintapatront egy ilyen üzenettel: “Tudjuk, hogy hamarosan ki fog fogyni a festék a nyomtatódból, ezért gyorsan rendelj új patront, törzsvásárlóinknak járó kedvezménnyel!”

Egészen más hirdetési élmény társul ezekhez a hirdetésekhez, ha jól csinálod. Nagy lehetőség van bennük és igazából csak a fantáziád szabhat határt annak, hogy mire használod a Remarketinget, mely akár kombinálható más célzási megoldásokkal is. Ha fifikás vagy, akkor nagyon jól el lehet találni azt, hogy a megcélzott közönségnek éppen mire van szüksége!

Erősen ajánlott…

Relatív kevesen használják a Remarketinget, de gyakorlott AdWords hirdetőknek erősen ajánlott ezen célzási megoldás kipróbálása. Egy Remarketing kampány megtervezése és kivitelezése körültekintést és némi technikai tudást igényel.

Ha kedvet kaptál hozzá, ne bajlódj vele egyedül, gyere el a következő Haladó AdWords Szemináriumunkra! Ott még több példával, ötlettel és pontos lépésekkel tárgyaljuk a témát! Több korábbi résztvevő szerint már csak ezért érdemes volt eljönni! (Ha már voltál korábban Alapozó AdWords Szemináriumon vagy az OMA Live! 52 órás képzésünkön, akkor kedvezménnyel jelentkezhetsz. A kedvezményes jelentkezési űrlap linkjéhez írj az Ügyfélszolgálatunknak!)

Ha pedig legközelebb azt érzed, hogy követnek az AdWords hirdetések, akkor legyen gyanús, hogy Téged bizony “Remarketingeznek”!

Értesítés

Hogy még jobban illusztráljuk ennek az egésznek az erejét, értesítünk, hogy Te, aki ezt a bejegyzést olvastad, meg lettél címkézve! Innentől kezdve egy kis ideig gyakrabban fogsz találkozni a hirdetéseinkkel, jusson eszedbe, hogy miért… :-)

 A fentiek alapján Neked milyen Remarketing koncepció jutna eszedbe saját hirdetéseidnél? (Gondolkodni ér!)