Remarketing: Tapadós Google AdWords hirdetések

Biztos érezted már azt, hogy vannak olyan AdWords hirdetések, amelyekkel lépten-nyomon találkozol. Nem csak hogy beléjük botlasz, de szinte mindenhol ott vannak. És mindig ugyanazok a hirdetések. A legváratlanabb helyeken. Ezek a hirdetések olyanok, mint a bogáncs, Rád ragadnak és nem tudsz tőlük szabadulni. Úgy érzed, mintha követnének. Lehet, hogy jól érzed… Járjuk körül, hogy lehetséges ez!

Hogy működik a Remarketing?

Google Adwords Remarketing címkézésA Google AdWords hirdetési rendszerben régóta (kb. 2 éve) elérhető a Remarketing funkció, melynek segítségével olyan felhasználókra célozhatjuk hirdetéseinket, akik korábban már meglátogatták weblapunkat (vagy annak valamely részét).

Technikailag úgy néz ki, hogy aki meglátogatja honlapunkat, annak a hátára ragaszt egy címkét a honlapunk (sütiben letárolja a megjelölést). Ezt a címkét az AdWords képes kiszúrni a tömegből és a címkézett embereknek meg tudja jeleníteni a hirdetésünket (a Google AdWords Display hálózat reklámfelületein)  függetlenül attól, hogy éppen milyen tartalmakat nézeget a neten.

Ez egy érdeklődés alapú célzási technika, vagyis azoknak a felhasználóknak jelenik meg a hirdetésünk, akiket vélhetően érdekelhet az ajánlatunk, és ehhez nem is kell feltétlenül témába vágó webhelyeket olvasgatnia. Pont az a pláne benne, hogy akkor is megjelenhetünk neki, ha ő épp nem is konkrétan a mi témánkkal foglalkozik, elég ha tudjuk róla, hogy érdeklődik.

Például:

Ödön meglátogatja az utazási irodánk honlapját, megcímkézzük, mert tudjuk róla, hogy érdeklődött az utazások iránt, valószínűleg utazni szeretne. Indítunk egy Remarketing hirdetést azokra célozva, akik a címkét viselik a hátukon. Ödön lehet, hogy épp a napi híreket olvasgatja, és megjelenik neki a hirdetésünk. Majd átmegy egy horgász blogra, majd megpillantja újra az utazási hirdetésünk. És így tovább, úton-útfélen találkozni fog velünk. Állandóan emlékeztetjük arra, hogy van minimum egy jó utazási ajánlatunk számára. Úgy érjük el őt, hogy nem is kell megvárnunk, hogy neki eszébe jusson, hogy utazni szeretne, mi majd eszébe juttatjuk.

Olyan termékek / szolgáltatások esetén különösen eredményes ez a megoldás, amelyeknél a döntési folyamat időben hosszan elhúzódhat, de mi folyamatosan ott lebegünk (követjük az érdeklődőt), szinte mindig kéznél vagyunk, csökkentve az esélyt, hogy mást válasszon.

Mire jó még?

Vannak lényegesen összetettebb és kreatívabb alkalmazási területei a Remarketing célzásnak.

Például:

Képzeld el, hogy van egy fotó webáruházad. Mindenkit megcímkézel, aki megveszi a Canon EOS 5D típusú fényképezőgépet. Majd rájuk célozva futtatsz Remarketing hirdetéseket. Mondjuk egy ilyen üzenettel: Gratulálunk új Canon EOS 5D fényképeződhöz, vigyázz rá, vegyél hozzá fotós hátizsákot is! (És persze a többi fényképezőgéppel is megcsinálgatod ugyanezt.)

Van még egy izgalmas példánk! A címkézés során beállíthatjuk azt is, hogy mennyi ideig maradjon érvényben a címke és mennyi idő után évüljön el. Ennek segítségével további meghökkentő hirdetéseket lehet kreálni.

Például

Nyomtatópatron webáruház hirdethet olyan felhasználókra, akik 1 hónappal ezelőtt vásároltak a webshopban tintapatront egy ilyen üzenettel: “Tudjuk, hogy hamarosan ki fog fogyni a festék a nyomtatódból, ezért gyorsan rendelj új patront, törzsvásárlóinknak járó kedvezménnyel!”

Egészen más hirdetési élmény társul ezekhez a hirdetésekhez, ha jól csinálod. Nagy lehetőség van bennük és igazából csak a fantáziád szabhat határt annak, hogy mire használod a Remarketinget, mely akár kombinálható más célzási megoldásokkal is. Ha fifikás vagy, akkor nagyon jól el lehet találni azt, hogy a megcélzott közönségnek éppen mire van szüksége!

Erősen ajánlott…

Relatív kevesen használják a Remarketinget, de gyakorlott AdWords hirdetőknek erősen ajánlott ezen célzási megoldás kipróbálása. Egy Remarketing kampány megtervezése és kivitelezése körültekintést és némi technikai tudást igényel.

Ha kedvet kaptál hozzá, ne bajlódj vele egyedül, gyere el a következő Haladó AdWords Szemináriumunkra! Ott még több példával, ötlettel és pontos lépésekkel tárgyaljuk a témát! Több korábbi résztvevő szerint már csak ezért érdemes volt eljönni! (Ha már voltál korábban Alapozó AdWords Szemináriumon vagy az OMA Live! 52 órás képzésünkön, akkor kedvezménnyel jelentkezhetsz. A kedvezményes jelentkezési űrlap linkjéhez írj az Ügyfélszolgálatunknak!)

Ha pedig legközelebb azt érzed, hogy követnek az AdWords hirdetések, akkor legyen gyanús, hogy Téged bizony “Remarketingeznek”!

Értesítés

Hogy még jobban illusztráljuk ennek az egésznek az erejét, értesítünk, hogy Te, aki ezt a bejegyzést olvastad, meg lettél címkézve! Innentől kezdve egy kis ideig gyakrabban fogsz találkozni a hirdetéseinkkel, jusson eszedbe, hogy miért… :-)

 A fentiek alapján Neked milyen Remarketing koncepció jutna eszedbe saját hirdetéseidnél? (Gondolkodni ér!)

Comments

  1. Ellenérzéseim vannak! Szeretnék majd persze jól menő vállalkozást (tervezési fázisban vagyok), de ez a “remarketinges” cucc nekem durva, nyomulós, azt az érzést kelti, hogy technikailag nagyon fejlett ugyan aki alkalmazza, de vajon milyen a tartalom?! Nem mindig az a legjobb, aki eszeveszettül nyomul. Sőt! Inkább megkeresem a nekem szükségeset, a legjobbat, inkább tájékozódom én magam, utálom, ha valaki rámtapad. Ne érts félre, lehet, hogy az OMA tényleg jó, lehet, hogy a legjobb a piacon, én mégsem mernék a saját (leendő) vállalkozásomban ilyen (süti, vagy micsoda) módon tapadni!
    Az egész vállalkozósdi léttel az a fő problémám, hogy szeretnék a tevékenységemre fókuszálni, miközben minden el akar tőle vonni. Így nulla idő marad magára a tevékenységre.

    • Egyet értek!
      Ez a fajta hirdetési módszer biztos hatásosabb, mint a hagyományos AdWords vagy egyéb kampányok, viszont cseppet sem tartom etikusnak.

      Ha pedig magamból indulok ki, mint fogyasztó, akkor a reklámnak igencsak jónak kell lennie, hogy egyáltalán eszembe jusson kattintani rajta. Az idők folyamán megtanultam egy weblapot úgy olvasni, hogy a reklámot nem is látom, így kijelenthetem, hogy legalább 98%-ban immunis vagyok minden reklámra.

      Én akkor szeretek valamiről megtudni valamit, amikor én akarok, tehát ha épp ahhoz van kedvem, és az érdekel.

      Ezért magamra hatásosabbnak tartok egy hírlevél kampányt, mert az azt jelenti, hogy valamikor én magam kértem ezt a reklámot, vagy egy fb csoporthoz való csatlakozást, vagy rajongóvá válást egy oldalon.

      Persze ezeket csak akkor teszem meg, ha nem csupán eladni akar nekem valaki valamit, hanem a kíváncsiságomat is kielégíti, ilyen módon bizalmat szavazok neki, és a hírlevelének, vagy fb oldalának.

      Mint ahogy az OMA blognak is. :D

      • Az a bajom, hogy ti vevőperspektívából kritizáltok marketingeszközöket tanító oldalon. Mi marketingesek vagyunk, (legalábbis én annak tartom magam), így a hatást kell néznem elsősorban. Márpedig Márton most az eszközt mutatta meg, ami jó használattal forgalmat eredményez.
        Rákattintani nem muszáj, senkinek nem árthat, de ha a vásárlási élményt fokozza és a bevételt is, akkor szerintem élni kell vele.

      • A vásárlás tervezésekor sokan elfelejtik elmenteni a fontos információt, aztán később verik a fejüket a falba, mert tudják, hogy olvasták valahol, de már nem találják.
        Ez a remarketinges módszer nem kéretlen email-ek kiküldéséről szól, hanem arról, hogy egy korábban látott hirdetés, vagy egy “kiegészítése” ismétlődik a hirdetési felületen. Azon a helyen mindenképpen lenne egy másik hirdetés, az a kérdés, hogy legyen-e ott egy remarketing-es is, ami pl. a tiéd?

        • János, egyetértünk! :-)

          • Megtisztel, Tanár úr! :-)

            Különben már hetek óta követ egy adwords reklám, ami elveszi más releváns reklámoktól a helyet, mert ugyan érdekel a téma, de tudom, hogy erre semmi szükségem:
            “KeresőoptimalizálóProgram
            Keresőoptimalizálás automatikusan Kezdőknek és haladóknak”

      • huntR – Én akkor szeretek valamiről megtudni valamit, amikor én akarok, tehát ha épp ahhoz van kedvem, és az érdekel. –

        Szerintem pont ebben a pillanatban vagy fogékony olyan reklámra ami az adott pillanatban eltalálja az érdeklődésedet…

        Ez a remarketing csak egy finomítás arra, hogy ez sikerüljön a kínáló oldalról.

    • Azt ne felejtsük el, hogy AdWords hirdetésekkel így is, úgy is találkozol, akkor már miért ne olyan legyen ott, ami valóban érdekelhet? Ha nem tetszik úgysem kattintasz. Ezek nem agresszív hirdetések, szépen csendben megbújnak a honlapokon, főleg a szöveges hirdetések.

      A Remarketinget is lehet túlzásba vinni, lehet rosszul csinálni, de inkább azon gondolkodjunk, hogy lehet eredményesen űzni ezt a műfajt.

      Katalin, engedj meg egy személyes megjegyzést Neked. Az értékesítésben nem célra vezető a szerénység. Nézz körül egy vásárban, aki nem nyomul nem ad el. Ugyanez van a neten, illetve bármilyen virtuális vagy fizikai piacon.

      Engem szerénységre neveltek a szüleim, nagyszüleim, amit a privát életben igyekszem tartani, mert személyiségemhez is ez áll közelebb, de a marketingben meg kell tanulni kicsit levetkőzni ezt, mert ez egy más világ, itt a szerénykedés nem eredményes. Ha túl szerény vagy, észre sem vesznek az érdeklődőid.

      Persze találd meg az egyensúlyt, ami még belefér és persze nem kell erőszakosnak, vagy tukmálósnak sem lenni!

      • Kedves Márton! Igen, a szerénységgel vittem csődbe az előző vállalkozásomat (a web-oldalam még annak a maradéka). Azóta rájöttem. A kulcs ott van, hogy kezdem felismerni: büszke lehetek/vagyok arra, aki/ami vagyok, és ezzel a büszkeséggel, öntudattal állok a világ elé a vállalkozásommal – ha itt lesz az ideje! (pár hónap!). S, ha így érzek (belül), akkor tudom felvállalni, hogy teljes bevetéssel reklámozzam is a tevékenységet, amit CSINÁLNI IS AKAROK, nemcsak koordinálni. Addig tanulok. Még az is lehet, hogy egyszer ezt a re-micsoda-sütit is “megeszem” :-)

    • Jól látod! A cégvezető nem egyenlő a cég alkalmazottjával. A vállalkozó dolga, hogy vezesse a cégét, nem pedig, hogy gályázzon benne… már bocsánat. Egy idő után eljön az a pont, ahol el kell döntened, hogy a cégedBEN fogsz dolgozni, vagy pedig a cégedÉRT fogsz dolgozni.

      • Épp erre hívnám fel Kata figyelmét én is. Az utolsó mondatodból – Kiss Katalin – sugárzik, hogy azt várod a vállalkozásodtól, hogy munkát adjon neked. Sajnos, nagy csalódások előtt állsz!
        Isten őrizz, hogy ilyesztgesselek! Bátorítanálak inkább. De arra, amit Márton mond – légy az eladás mestere -, és arra, amit czirakib mond – vállalkozó légy, ne munkás!!!
        Ha dolgozol a vállalkozásodban, ki fog törődni a vállalkozással? Ha nem törődik a vállalkozással senki, akkor elkerülhetetlenül el fog pusztulni.
        Bocsi, mindezt teérted és a vállalkozásodért mondjuk.
        Ha most megbántódol is, legalább az első jeleket vedd majd komolyan. Ha még időben okulsz a kudarcokból, az a legjobb. Akkor óriásira fog nőni a vállalkozásod:)

      • Kedves CZIRAKIB!
        Egyszemélyes vállalkozást tervezek. Ergo én kell, hogy vezessem, viszont én tevékenykedem is benne, és ez utóbbi semmiképp nem gályázás! Nem is értem! Miért csinálnám, ha gályázás lenne!? Élvezem, szeretem, amit csinálok, azért akarom csinálni. Hivatalos, tiszta keretek közt. Erre pedig nincs más, mint egyéni vállalkozás! Amit írtál (cégedBEN / cégedÉRT dolgozni) , ezt a szöveget ismerem, de én, aki BENNE VAGYOK (leszek) – CSINÁLNI AKAROM! Én akarom csinálni, nem másra bízni! Ja, hogy ezt másképp nem tudom, csak, ha vállalkozom!? … Hát itt a probléma! Nincs más működési lehetőség, mint a vállalkozósdi.
        Az agyamra megy a marketing, meg minden, ami vele jár ( nyilván kiderül a megnyilatkozásaimból), de sajnos ( ezt is) meg kell tanulnom. Ám ez a re-micsoda-süti sehogy se tetszik! :-)

    • Kolbert István szerint:

      Nem nyomulas feltetlenul. Sokan vannak erdeklodok akik az elso latogatasra nem dontenek, ugy erzik h meg gondolkodnak kicsit (foleg nagyob erteku szolgaltasoknal/termekeknel) Oket lehet emlekeztetni igy (bezarni a kort) Erdemes berakni a scriptet az oldalba (magasra allitani a cookie lifetime-ot), elkezdeni gyujteni a remaketing listaba a usereket es ha kesobb is ujra lehet oket szolitani, ha eppen javitani kell a ceg teljesitmenyen, tobb konverzio kell stb…

      • JAJJJJISTENEM! :-))
        Mi az, hogy script, mi az a “cookie lifetime” és hogy állítsam magasra, mi a remarketinges lista, és hogy gyűjtsem bele az usereket, vagy miket?!
        Művészetterapeuta vagyok és kerámikus, és ÉLNI SZERETNÉK!
        :-)
        Sok okos vállalkozó, marketingesek! Tényleg nincs más módja a létemnek, mint ezt a sok (már bocsánat) bizbaszt kitanulni?!
        Erre vagyok kíváncsi: hogy működik SIKERESEN!!!! egy egyszemélyes vállalkozás?!?!…. Szeretném látni!!!

        • hahaha hahaha haha ha…
          Ez jÓóó volt. ; ) Tetszik

          • Kedves Katalin!
            Nagyon szurkolok neked! Úgy látom, el vagy tökélve, hogy végig fogod csinálni. Ez az egyik feltétele a sikernek!
            A másik, hogy hajlandó vagy tanulni.
            Ezek után bátorkodom egy gondolatot adni a viszontagságos utadra:
            Ne törődj azzal, hogy ki az erőszakos, és ki nem. Kizárólag arra koncentrálj, hogy arról a csuda valamiről – ami hiányzik a világból, és nálad van – arról minden lényeges információ eljusson mindazokhoz, akik boldogok lennének vele. Ez a te felelősséged. A többi nem. Azt bízd rá az Univerzumra!
            Kívánok elegendően sok ragaszkodó vevőt/megrendelőt a vállalkozásodnak!

            • Kedves VállalkozásDoki!
              Én is köszönöm Neked!
              :-)

              • Én ezt úgy látom, hogy semmi nem muszáj! Viszont a világ nélkülünk is változik. A mi választásunk figyelni és reagálni vagy hagyni az egészet.

                Ha én most csak egy tárcsázós telefont tudok és vagyok hajlandó kezelni, azt is lehet, de nem álmodozhatom sikerről mert mert eljárt felette az idő.

                Szóval amit mondani akarok, hogy tele vagyunk újabb és újabb lehetőségek garmadájával. Használni nem kell, leht, de tudni róla minden képpen hasznos.

  2. A remarketing brilliáns dolog! Én arra tervezem a használatát, hogy egy rendezvényen ügyfelem promócióját kínáltam a résztvevők számára. Ők erre érdeklődve felkeresték azt az oldalt és vagy éltek vele, vagy nem. De a következő akciót már úgy tudom bonyolítani, hogy emlékeztetem arra, hogy arról a rendezvényről ismer, nem vagyok számára idegen, Hahó, itt egy még ennél is személyesebb, neki szóló cucc!

  3. Ez a remarketing technika szerintem azért pengeélen táncolás, mert egy idő után nyilvánvaló lesz, hogy valamilyen technikai eszközzel nyomon követnek, azaz valahol, valakinél egy adatbázisban benne vagyok. Nagyon hasonlít a nagytestvér mechanizmushoz, és lehet, könnyen azt váltja ki, hogy a delikvensek megoldják, hogy ne találjon rájuk az adwords (pl törlik a sütiket a böngészőből).
    Ezek mellett a nyilvános böngészők (mondjuk az internet kávézókban), eleve nem teszik lehetővé a sütiken keresztüli megjelölést.
    Végül pedig, ha sokszor megjelenik ugyanaz a hirdetés átkattintás nélkül, az gondolom egekbe emeli az árát mivel a google nem fogja relevánsnak találni.
    Mindettől függetlenül, úgy gondolom, specializált esetekben működhet.

    • Elfogadom a véleményed, de egyet hadd tegyek hozzá: be lehet állítani azt is, hogy 1 felhasználónak 1 nap maximum hányszor jelenhessen meg a hirdetésed, így elkerülhetjük, hogy agyon zaklassuk a jónépet. Lehet ezt intelligensen is csinálni.

    • Ha az internetkávézóban belépsz a gmail fiókodba, akkor veled sem tesz kivételt az adwords.

  4. Szerintem viszont jó ötlet. így jobban magadhoz kötheted a potenciális látogatókat.

  5. csatlakozom Katalinhoz.
    Ez a módja meglehetősen durva a gyanútlan böngésző szempontjából. Ha az egy korábbi vásárláshoz tapad RENDBEN.
    De nem így van.
    Ha jártam “tévedésből” egy lapon, aztán követ ez a “VÉREB”, nem enged vissza lépni se, az inkább eltaszít.
    Tegnap pl. egy fogyi tablettás valamit néztem meg, súlyomnál vagyok sose volt problémám. Nem hogy nem engedett visszalépni, de még kilépni sem. Összeomlott a Mozilla. Végén a feladatkezelővel kapcsoltam ki. A Mozilla nem volt újra indítható, illetve visszanyitotta a “véreb” oldalakat.
    Újra indítottam a gépet. Semmi nem változott, a véreb maradt a “gatyámon”. Mást nem is engedett megnyitni.
    Végül egy másod Farefox példány indítása után, az eredeti FOGYI-tablettás “fertőzés vagy véreb” komplett a Mozillával kikapcsolható lett, oldalanként akkor sem.
    Ilyen durva dologgal még nem találkoztam. Ez elképesztő(!)

    • Kedves Ferenc!

      Ne sarkítsuk ki a dolgokat, itt nem ilyen agresszív hirdetési megoldásokról van szó. AdWords hirdetések úgyis vannak mindenhol, ezen belül a szöveges hirdetések meglehetősen szerények az Általad leírt módszerhez képest. Ez egy szokatlan célzás, ami jól is elsülhet.

      • Kedves Márton ez nem sarkítás, tegnap szenvedtem meg. Számtalan van olyan, ami nem akar vissza lépni , csak 2-3 próbálkozás után.
        Én azt tartom végtele durvának amit ez FOGYI-s tett. Nem géphiba, nem vírus, egyszerűen így van progizva. 6 éve szerkesztek webet, néztem a “véreb” kódokat is.
        Csak ezt tettem szóvá, haha.. ;)

    • Teljesen igazad van, ez valóban elképesztő, etikátlan, megengedhetetlen.

      Csak semmi köze a bejegyzéshez, mert a Remarketing teljesen másról szól, nem arról, hogy a weboldalunkról nem engedjük ki a véletlenül odatévedőket…

      (Halkan megjegyzem, még az is lehet, hogy nem attól a fogyis weblaptól csuklott össze a Mozillád, csak éppen egyszerre történt két dolog. Pl ha egy babának először adnak narancslevet és közben elkap valami bacit és másnapra kiütéses láza lesz, az életben nem adnak neki többet narancslevet, mert úgy tűnik, attól lett kiütéses… Ettől függetlenül simán elképzelhető, hogy valóban a fogyis oldalon volt valami rosszindulatú dolog, akár szándékosan, akár egy vírus miatt, és attól térdelt le a böngésződ.)

  6. A Google már régóta követi, hogy ki milyen oldalakat látogat, így ez csak tovább pontosítja az eddigi gyakorlatot, miszerint olyan reklámok jönnek fel, amilyen oldalakat, témákat látogattál.
    Ugyanígy lesz ott a Te reklámod is, ez nem nyomulás, és még csak nem is veszi el az idődet a tevékenységedtől, hiszen egyszer megcsinálod a kampányodat, beállítod a “célpiacot”, a többi megy automatikusan.
    Tehát inkább időt lehet vele megspórolni, pénzt, és cserébe a hatékonyságot növelheted.
    Szerintem kevesebben lehetnek azok, akik netcaféból neteznek.

  7. M. Márk szerint:

    Sziasztok!

    Ez egy igazán hasznos blogbejegyzés! Köszönöm!

  8. Gilinger szerint:

    Igen, a google és hasonszőrű barátai eddig is követtek sütikkel, szalonnákkal, és csak az nem védekezik ellen aki nem akar.
    Böngészőbe be lehet állítani,hogy kilépéskor törölje a sütiket, vagy firefoxnak, van olyan lehetősége is, hogy nem fognak követni a weboldalak. 1000 más megoldás is van,hogy kivédjük ezt fajta követést.

    • A netes testreszabás jelenleg süti alapokon nyugszik. Ennek persze megvannak a korlátai. Itt van egy érdekes statisztika, “Cookie elfogadási ráta”: http://rankings.hu/hu/rankings.....-rate.html

      Tehát az elsöprő többség használja, engedélyezi. Persze törölni is lehet. A Remarketing azokra céloz, akik megőrzik a sütit és a többség ilyen. Tehát ha megjelenik, akkor az eredeti célzás koncepció teljesül. Ha valaki, aki meg lett címkézve korábban, törli a sütit, akkor ő nem vesz részt a játékban a továbbiakban, szíve joga eldönteni.

      Személyes véleményünk és preferenciánk lehet persze, de ha hirdetők is vagyunk, akkor véleményem szerint az átlag ember szemüvegén keresztül is kell tudnunk szemlélni a netet, vagyis érdemes részt vennünk a játékban.

      • Ez a süti nem új keletű dolog.
        Barátom törzshelyén a pincér megkérdezte, hogy mit kérek. A havertól csak ennyit: “a szokásosat?”

        • Micsoda offline példa… :-) (Először azt hittem valami szóvicc lesz belőle, de így még jobban tetszik az analógia.)

        • Móricz Krisztina szerint:

          Ez nagggyon jó! :) Ezentúl csak ezt a példát fogom felhozni, ha erről van szó! Természetesen forrásmegjelöléssel! ;)

  9. Köszönjük a bejegyzést!

    Engem is meglepett, mikor először találkoztam remarketing hirdetéssel! Ha túlzásba viszik, tényleg lehet tolakodó, de nyilván éppen ezért írtátok, hogy a remarketing kampány menedzselése különös körültekintést igényel!

    Én, mint médiatulajdonos, a médiaajánlat oldalunkat megtekintőknek mutatnám meg szívesen újra és újra a legfrissebb sikertörténeteket azoktól, akik már hirdettek az oldalunkon.

    • András ez egy nagyon jó és sokszor bizonyított ötlet, amit írtál!

      Címkézd meg a médiaajánlatodat megnézőket (tudható róluk, hogy érdekli őket a hirdetési lehetőség az oldaladon) és rájuk célozz olyan hirdetéseket, amik arra buzdítanak, hogy vegye igénybe a médiafelületedet! (Így nem idegesítesz olyanokat – és a többség ilyen -, akik nem is akarnak hirdetni sehol, mert mezei felhasználók.)

      Szuper!

  10. Tetszik, ügyes! :)

  11. Nemes Bertalan szerint:

    Elég erős fegyvernek tűnik ez a remarketink, de a hírdető szempontjából jó hiszen csak azoknak szól, akik érdeklődtek utánnad.
    Viszont a vevő szempontjából nézem, akkor meg durvának tűnik, hogy megjelölnek és követnek, bár lehet ezt sokan észre sem fogják venni aki nem ismeri a remarketinget.
    Most már csak az a kérdés, hogy a követés az mennyire agressziv, illetve ennek a finomhangolásakor lehet az etikusságot, vagy emberséget figyelembe venni.

    Én mostanába tervezem kipróbálni az Adwords hirdetési formát, biztos, hogy be fogom építeni a remarketinget is bele, de előtte megnézem, mennyire durva a vevői oldalról, hisz azzal, hogy olvasom ezt a blogot engem is remarketingeltek :) .

    • Igen, figyeld majd a hirdetéseket, biztosan találkozol a mi Remarketing hirdetésünkkel is. Észre fogod venni melyik az… :-) Ezt amolyan demonstrációnak szánjuk egyébként.

      Akit zavarnak ezek a hirdetések: töröld a sütiket és megszabadulsz tőlük.

  12. Sziasztok!
    Mostmár értem, miért mindig bizonyos reklámokat látok! Azt hittem, ennyire nyomulnak mindenkinél! :)
    Számomra is túlzásnak tűnik ez a személyreszabottság, ugyanakkor mégiscsak inkább nézek ilyen reklámokat, mint olyat, ami kicsit sem áll közel az engem érdeklő témákhoz.
    Örülök a cikknek, és a többi hasonló oldalnak, ugyanis most tanulom a honlapfejlesztést, menedzselést… Köszönöm a többiek véleményét is! + megnéztem néhány hozzászóló honlapját is. Ma is sok hasznos dolgot tanultam! :)

  13. Persze, nekem is feltűnt, hogy folyton weblapkészítésről meg tárhelyszolgáltatásról, sőt, WordPress oktatásról szóló hirdetéseket látok a GMailemben. Naná, hogy a nagytesó tudja, hogy ilyenekkel foglalkozom, tehát nyilván gyakran látogatok ilyen oldalakat. Ha rosszindulatú lennék, ilyenkor kéjesen rákattintgatnék ezekre a hirdetésekre, mert ezek a konkurrenseim hirdetései :-) De persze ilyet úrinő nem tesz :-D

    Viszont azokkal nem értek egyet, akik azt mondják, ez a hirdetési forma túl nyomulós. Nekem minden hirdetés túl nyomulós, ami nem érdekel. Ami meg érdekel, az nem lehet elég nyomulós, hogy el ne felejtsem a napi ezer teendő között. Engem igenis értesítsenek olyasmiről, ami érdekel, viszont olyanról ne, ami nem – amúgy meg természetesen a “bannervakság” is kialakul az emberben, ha sokat netezik.

    Ha a (potenciális) VEVŐMnek tetszik, hogy sokszor találkozik a hirdetésemmel, az JÓ. Ha a NEMVEVŐMnek nem tetszik, az is JÓ! Csak akkor kell odafigyelni és változtatni, ha a VEVŐM mondja, hogy NEM JÓ! Igazam van, vagy igazam van? :-D

  14. Móricz Krisztina szerint:

    A cikk és a remarketing is szenzációs!

    Márton tényleg csak fellebbentette a fátylat (és mivel OMA live-on már találkoztam vele, megerősítem, hogy real life szerény, visszafogott, DE marketingben minden vállalkozónak/cégnek erősnek és láthatónak kell lennie), millió kihasználhatósága lehet.

    Nem is baj, ha mostanában többet fogom látni a hirdetést a haladó tanfolyamról! :-)

  15. Izgalmas az itt kialakult diskurzus! Engem nem zavarnak a remarketinges megoldások, okosan diszkrétnek találom őket, ahogy az OMÁ-s fiúkat is! Az ő sikerük önmagáért beszél!

  16. Nem érdemes azon fennakadni, ahogy a remarketing működik. Mindenki tisztában kell legyen azzal, hogy a google bevallottan adatokat gyűjt rólunk, éppen ezen cél érdekében, hogy minél pontosabb reklámokat tudjon megjeleníteni. Ha nem tetszik, lehet használni más kereső/levelező/stb szolgáltatást is.

  17. Szerintem a kéretlen hirlevelekkell való postafiók szemetelés sokkal károsabb, ez legalább érdeklődési körre van irányitva. A haladó szemináriumon még nem láttam a jelentőségét, de most egyre inkább. Láthatóan egyre több konkurensem hirdet már az Adwords-ön ezzel talán ismét eléjük kerülhetek.A kereskedelmi hűtőknél hosszú idő telik el a vásárlói döntésig. Köszi Márton !
    u.i. Örülnék, ha csak itt gyűjtenék az adataimat:-)

  18. HéMár szerint:

    Eszméletlen lehetőség! Nagyon felcsigázott, ma éjjel tuti nem alszom.
    Kösz, Márton :D

  19. Nagyon tetszett a cikk, rendkívül hasznosnak érzem és igen életszagú az írás nyomán kialakult csevegés is! Engem felcsigázott, mindenképpen meg akarom tanulni!

    • Az egy dolog, hogy próbálunk hasznos írásokat közzétenni itt a blogon, de úgy gondolom, nagyon nagy hozzáadott értéke van az OMA közösség hozzászólásainak is. Köszönjük mindenkinek, aki megosztotta a nézeteit!

      Zsolt, várunk szeretettel a haladó szemináriumunkon! :-)
      https://www.online-marketing-akademia.hu/kepzes/halado-google-adwords-hirdetesi-szeminariumok/

      • Kedves Zsolt! Engedd meg nekem, hogy ráerősítsek erre a gondolatra!
        Természetesen nagy érték az OMA tudása, + nagy érték az OMA etikája, de legalább ekkora érték az a közösség, ami körülöttetek szerveződött meg. Nyilván nem csak ezen a blogon, de – egyelőre – én ezt ismerem.
        Minden fajta közösség nagy érték, különösen a mai világban. A mai ember legtöbb betegsége abból van, hogy az a közösségi tér, amiben élünk, átalakulóban van. Már nem működik a régi tér, de még nem működik az új sem. Tisztelet a kevés kivételnek!
        Nem én vagyok az egyetlen, aki ebben a blogban már megfogalmazta, hogy:
        JÓ IDE TARTOZNI!

  20. Gyakorlati kérdés: weblapom egy konkrét oldalát is megadhatom hirdetésként? Vagy egyik menüpontját?

    • Szia Péter!

      Bármit megadhatsz honlapodon belül céloldalként (vagyis ahova érkeznek majd a látogatók a kattintás után), ha annak az oldalnak van külön URL címe. (Lehet ez a honlapod főoldala vagy bármelyik aloldala is.)

      Erre gondoltál?

  21. Kedves Márton!

    Köszönöm, igen, erre gondoltam. Nekem sok menüpontom van a hídfotós-könyves weboldalamon, hirdetést / hirdetéseket nem csinálok.
    Örülök, hogy én is alkalmazhatom ezt az emlékeztetőt. Úgy gondolom ezt is mértékkel jó használni.

  22. Érzem magam megcímkézve, köszönöm. :-)
    Tetszik az FB oldalatok OMA Blog-ja ill. ikonja a kezdőoldalon. Azt hogyan csináltátok? Én is szeretném a honlapos blogjaimat megjelentetni ott és nem csak az idővonalon.

  23. Mindig kapok tőletek levelet, aminek nagyon örülök, igyekszem végigolvasni, értelmezni a magam módján, a hozzászólásokat is. Ilyenkor büszke vagyok magamra, hisz tudom, hogy még nem adtam fel. Amit a legjobban bírok ebben az egészben, azok a szakkifejezések. Vannak olyan szakszavak, amiket már egy óvodás is tud, én meg a középkorosztály, a vén marha, nem. Ilyenkor szívesen átadnám az egész internetes részt egy óvodásnak, de ő meg nem dolgozhat helyettem, hiszen ő még kiskorú és az ő feladata nem a munka, hanem a játék és a tanulás. Az én munkámban a magánapartmanomat nekem kell meghirdetni, nekem kell fogadni a vendégeket, nekem kell kitölteni a számlát és fizetéskor az én kezembe adják a pénzt, ott nekem kell ágyneműt húzni, takarítani, mosogatni. Esténként nekem kell itthon leülni a gép elé és találni valami okosat, hogy talpon maradjak, tovább működjön az apartman.
    Nekem a süti szóról teljesen más jut az eszembe, számomra a süti egy desszert, egy édesség amit vagy én készítek el vagy cukrászdában veszem meg. Próbálok lépést tartani a technikával és megérteni, hogy a süti szó itt mit jelent és hogyan kapcsolódik a remarketinghez.

  24. AdBlockot használok, és ahogy hallom egyre többen. Ez hirdetőként megkerülhető valahogy?

  25. Szabó Rita szerint:

    A kilencest ajánlanám mindenki figyelmébe! :)

    http://www.buzzfeed.com/ariell.....dvertising

  26. Azért ez egy összetettebb folyamat szerintem és nem univerzális csodagyógyszer.
    Azt senki nem szereti, ha a vízcsapból is egy adott márka, vagy termék folyik. Pl. erre a Notino kampány. Egy hónapig mást sem láttam, csak azt. Megjegyeztem a márkát és eldöntöttem, hogy soha a büdös életben ki sem fogom próbálni…

    Az meg a másik fele, hogy ha éppen a konkurencia figyeli meg az oldaladat, teljesen szépen elköltheted rá az éves reklámbüdzsédet is, mert követni fogja őt.

    • Lehet ám a remarketinget jól is csinálni. Például gyakoriságkorlát beállításával el lehet kerülni a “zaklatós” hatást. Limitálni lehet, hogy naponta vagy hetente vagy havonta mennyiszer találkozhasson maximum 1 felhasználó a hirdetésünkkel. És így a konkurencia sem fogja elvinni az éves büdzsét…

  27. Nimmy szerint:

    A remarketing hasznos, de a célzással azért lehet vicces bakikat is csinálni, szóval nem árt jól odafigyelni a beállításokra. Emlékszem, mikor évekkel ezelőtt kezdtem lakásokat nézegetni, vásárolni is terveztem, de akkor még nem. Volt egy, ami majdnem jó is volt, de aztán az ingatlanosnál kiderültek olyan problémák, amik miatt mégse mentem bele. Pár héttel később megkeresett az egyik tv+net+telefon csomagot kínáló cég, hogy szeretnének csomagot ajánlani, mert úgy látják, hogy lakást vettem. Nem vettem, na, ezt már nem követték le. :-)

    • Annyit hozzátennék, hogy ez nem biztos, hogy remarketing volt, lehet, hogy véletlen egybeesés a hirdetések megjelenítésében vagy érdeklődés alapú célzás eredménye. A telekommunikációs cég alap esetben nem tud Téged megcélozni, azért mert egy másik konkrét cég honlapját megnézted. (Ez lenne a remarketing. Illetve az elvi esélye még annak is megvan, hogy összejátszanak és működik ez a fajta célzás, de az sok szempontból nem lenne szabályos.) Inkább az történhetett, hogy azokra célzott a telekommunikációs cég, akik lakások, költözés és hasonló téma iránt érdeklődtek. (Ez utóbbi nem remarketing, hanem a felhasználó korábbi érdeklődési előzményeit figyelembe vevő célzás.) És a remarketing esetében sem mindig lehet kizárni azokat, akik végül vásároltak / nem vásároltak, ha pl. nem online történik meg a vásárlás. Szóval összetett kérdés ez.

Trackbacks

  1. […] lehetőségre több fajta megoldás is van, olyan is amiről a látogató nem is tud (pl. remarketing), vagy létezik nagyon gyenge kapocs is (pl. Facebook), de az összes közül a legjobb megoldás […]

Szólj hozzá!

*