Online Marketing Akadémia

Elérhetetlen a Facebook???

Ma reggel, arra ébredtünk, hogy világszerte elérhetetlen a Facebook. Na bumm. Sokan mondhatnánk, hogy szuper, végre lesz egy hatékony napunk, ami akár lehet igaz is, de mi nézzünk egy kicsit a dolgok mélyére, mert ez csak a felszín.

Vigyázz, veszélyes terep!

Ritkán, de azért valamilyen rendszerességgel rá-rábukkanok olyan cégekre, ahol a vezetők a cég teljes online marketingjét a Facebookon képzelik el, és a kivitelezés is a Facebookon zajlik. Olyannyira, hogy ezeknek a cégnek önálló weboldaluk sincs, csak a céges domain alatt egy Facebook alkalmazás fut, ami kiteszi az oldalra a Facebook rajongók képeit, illetve az aktuális üzenőfali bejegyzéseket.

Rosszabb esetben, csak annyi történik, hogy a domain név automatikusan átirányítja a látogatókat cég Facebook oldalára.

Mi a baj ezzel?

Alapvetően az, hogy ebben az esetben a cég online marketingjének 100%-a a Facebooktól függ. Azaz egy olyan közösségi oldaltól és annak alkalmazásától, aminek az üzemeltetésért és a zavartalan működésért nem fizet a cég, ilyenformán a hibákat, vagy  a mai naphoz hasonló leállásokat nem is kérheti senkin számon.

Természetesen a Facebook nagyon sok mindenre jó, de arra nem, hogy a cégünk online eredményessége 100%-ban tőle függjön.

Ha a Facebook nem elérhető...

Mi a “B” verziód?

A mai nap tökéletes lehetőség arra, hogy mások hibáján tanuljunk.

Bármikor, ha kampányt tervezel a Facebookon, vagy egy-egy olyan közösségi média marketing eszközt használsz a kampányodban, aminek működése, elérhetősége nem csak és kizárólag Tőled függ, készíts egy “B” verziót. Tedd fel magadban a kampány indulás előtt a kérdést, hogy:

“OK, minden kész van, de mi lesz akkor ha a kampány közben valamiért elérhetetlenné válik:

  • a Facebook?
  • a Twitter?
  • a YouTube?
  • a Blog.hu?”

Vagy bármilyen olyan megoldás, ami a kampányod szerves részét képezi, de nem a Tiéd, és a használatukért nem fizetsz. Ezekért a szolgáltatásokért közvetlenül senki nem fizet, így számon sem kérhetőek, ha egy-egy hiba vagy leállás miatt nem sikerül úgy egy kampányod. Senki nem fogja megtéríteni a kiesett bevételeket.

Tehát a kampány indulása előtt mindig legyen itt a kisördög, aki felteszi a kérdést:  Mi van ha az adott oldal éppen nem elérhető???

Jobb félni, mint megijedni alapon: Mindig legyen egy válság terved, egy “B” verziód, amit azonnal csatába tudsz állítani, ha beüt a “várt” helyzet!

Te mit tennél, ha épp most futna egy kampányod a Facebookon? Mi lenne  “B” verziód?

***

FRISS:  időközben helyreállt a Facebook, néhány órás kiesésről volt szó.